galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Garść pytań
Autor Wiadomość
Avarest
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Gru, 2011   Garść pytań

Hej!

Wczoraj rozegrałem swoją pierwszą grę w Drakulę. Gra bardzo się nam spodobało, nie mniej jednak w trakcie rozgrywki wynikło kilka niejasności względem zasad. Interpretowaliśmy je "na zdrowy rozum", jednak chciałbym zasięgnąć Waszej pomocy by przy kolejnych rozgrywkach grać zgodnie z zasadami. Część pytań może będzie się Wam wydawać oczywista, mimo to bardzo proszę o odpowiedź.


1. Jeśli karty miast z toru Drakuli zostają odkryte w inny sposób niż po przez wizytę Łowcy w tym mieście, co dzieje się z położonej na karcie żetonem spotkania? Odkrywa się go? Pozostaje zasłonięty? Czy w przypadku odkrycia wchodzi w grę (jeśli to możliwe) efekt tego żetonu?

2. Jak działają 'Psy' ? Jeśli otrzyma je Łowca może wystawić je na stół i mieć do końca gry +4 do Inicjatywy? Do inicjatywy w Walce również? Czy tylko inicjatywy w przypadku remisów? +4 w walce to olbrzymia "dopałka" która de facto uniemożliwia Drakuli skuteczną walkę.

3. (ad2) Czy też karta przedmiotu bez inicjatywy jest jednorazowa? Zostaje odkryta "z ręki" np. Łowcy, efekt wchodzi do gry na dowolny czas? Jedną turę? Jedną walkę? Chyba, że tekst karty mówi inaczej?

4. Czy jeśli Łowca jest na tym samym morzu co Drakula odkryta zostaje ta karta na torze Drakuli? Łowcy będą wiedzieć gdzie znajduje się Drakula jednak póki nie zejdzie na ląd, bez możliwości jego zaatakowania?

5. Jeśli Łowca idzie do miasta w którym znajduje się Drakula, oraz żeton spotkania to najpierw rozpatrujemy żeton. Jeśli jest to Walka z której ucieknie, czy od razu zaczyna się Walka z Drakulą? De facto nie pokonał pierwszego przeciwnika, czy może walczyć z kolejnym?

6. Co jeśli w wyniku walki pada remis, a położone karty mają remisową inicjatywę? Kolejny rzut?
 
     
Marcus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Gru, 2011   

Witaj!

Ad 1. Żeton Spotkania generalnie pozostaje zakryty.

Ad 2. Wydaje mi się, że mylisz inicjatywę z bonusem do walki. Niektóre przedmioty/karty/miejsca dają Draculi/Łowcy +1 do rzutu kością, która to wartość właśnie dodawana jest do danego rzutu. Inicjatywa wchodzi w grę, gdy w rzutach jest remis. Np. Dracula chciał cię rozszarpać szponami- wyrzucił 3 i miał +1 z zagranej wcześniej karty Pułapka, a ty chciałeś uciec i wyrzuciłeś 4. Jest więc remis i patrzycie na Inicjatywę. Ucieczka ma większą inicjatywę niż Atak Szponami, więc jednak uciekasz.

Ad. 3. Niebardzo wiem o jakich kartach mówisz. Wydarzeń? Przedmiotów? Przedmioty do walki muszą mieć Inicjatywę np. Pistolet. Czosnek natomiast rzucasz na początku i działa on zgodnie z opisem na karcie.

Ad 4. Nie zostaje odkryta.

Ad 5. Możesz walczyć z Draculą tylko jeśli pokonasz jego Agenta.

Ad 6. Nie spotkałem się z taką sytuacją. Podasz przykład?
 
     
Avarest
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Gru, 2011   

Wielki dzięki za odpowiedź!

Popełniłem sporą gapę dodając Inicjatywę do wyniku Walki. Sam nie wiem jak to zrobiłem, chyba po prostu podczas tłumaczenia zasad tak powiedziałem i później po prostu tak graliśmy. Gdy spojrzałem w instrukcje nie mogłem uwierzyć, że to zupełnie inaczej wygląda. Nie mniej jednak walka staje się dużo bardziej losowa na oryginalnych zasadach :( Szkoda.


Ad.1 Czyli w takim razie takie spotkanie może na koniec 'normalnie' dojrzeć, tak?

Ad.2 Tak jak pisałem uznałem Inicjatywę jako dodatkowy bonus do Walki. Mój błąd :)

Ad.3 Chodziło mi główni o Psy, ale to kontynuacja wcześniejszego błędu.

Ad.4 Na pewno? :)

Ad.5 okey'

Ad.6 Kontynuacja błędu na początku :)



Raz jeszcze dzięki!
 
     
Marcus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Gru, 2011   

Ad 1. Tak, spotkanie dojrzewa normalnie. Nic nie szkodzi też takiej karty przenieść do Katakumb, chociaż jest to raczej nielogiczne, bo Łowcy wiedzą, gdzie czeka na nich pułapka.

Ad 4. Na pewno. Przeszukanie lokacji odbywa się w fazie Akcji Łowcy, którą to podczas podróży morskiej zawsze się pomija (Instrukcja str. 14). Również jeżeli Dracula wpłynie na akwen, gdzie aktualnie żegluje Łowca, nie odkrywa Karty Miejsca i nie może go zaatakować (Instrukcja str. 10)
Jest to także fabularnie uzasadnione: w mieście Dracula pozostawia ślady, pułapki, ofiary swych posiłków. A na morzu? Jak go tam wytropić? Albo skąd wiedzieć, że na statku, który przepływa nawet kilkaset kilometrów od statku Łowcy buszuje Hrabia? =]
 
     
Avarest
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Gru, 2011   

Dzięki!
 
     
Morgon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Sty, 2012   

Marcus napisał/a:
Ad 1. Tak, spotkanie dojrzewa normalnie. Nic nie szkodzi też takiej karty przenieść do Katakumb, chociaż jest to raczej nielogiczne, bo Łowcy wiedzą, gdzie czeka na nich pułapka.


Jest jak najbardziej logiczne i wykonywane w celu pozbycia się słabego spotkania z ręki (przez Draculę). Niechciane karty można później bez problemu usuwać z katakumb (w określonym momencie tury wampira).
 
     
Marcus
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Sty, 2012   

W sumie tak, nie pomyślałem o takim zastosowaniu. Ja przeważnie używam katakumb jako szczególnie "miłych" pułapek.
 
     
Morgon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 11 Sty, 2012   

Marcus napisał/a:
W sumie tak, nie pomyślałem o takim zastosowaniu. Ja przeważnie używam katakumb jako szczególnie "miłych" pułapek.


Jasne, to jest podstawowe zastosowanie. Przynajmniej w teorii, bo we wszystkich moich dotychczasowych grach, mało było przypadków spadania z toru kart zakrytych. Jednak karty wydarzeń odkrywające ostatnią na torze lub miejsce pobytu wampira są dość częste i psuja Draculi zabawę :)
 
     
magdaa
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013   

Ad4. Czyli jeśli Dracula przez pół gry pływa po morzach to cały czas nie można go zaatakować? Wiem, że wtedy nie przesuwamy znacznika upływu czasu oraz Dracula traci "kropelki krwi" ale i tak nie wiem jak go wtedy można "dorwać"?
 
     
regrof
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013   

to bardzo proste - nie można.

Ale z doświadczenia powiem Ci, że to w zasadzie nie możliwe, morza są tak ułożone, że dość szybko się kończą.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 12