galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka dręczących mnie pytań
Autor Wiadomość
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013   

Głowy nie dam, ale zdaje mi się, że 2 obrażenia, ale pamiętać trzeba, że są przydzielane pojedynczo. Myślę tak dlatego, że na lśniącej wieży jest napisane- za każdym razem kiedy leczysz..., a nie za każdą uleczoną jednostkę
 
     
alanbdg
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013   

Po pierwsze za każdym razem kiedy leczysz, po drugie za każdą jednostkę :wink:

Nowicjusz Saphery ma AKCJĘ. Każda jest odpalana niezależnie (na początku tury), więc każda triggeruje efekt trwały wieży z osobna ---> zadajesz 2 razy po 1 dmg

Jeśli będzie sytuacja, że wyleczysz kilka jednostek na raz (np. poprzez Wielkie Uzdrowienie), wtedy zadajesz tyle obrażeń ile jednostek uleczyłeś, pamiętając, że każde z tych obrażeń liczy się jako pojedynczo (więc np jednostki z odpornością 1 nie zabijesz).

Fajna mechanika, ale wymaga sporo szczęścia żeby była zabójcza. Polecam http://deckbox.org/whi/Arcane%20Purifier w połączeniu z http://deckbox.org/whi/Devotee%20of%20Chamon.

Pozdro
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013   

to miałem na myśli choć faktycznie niefortunnie to napisałem.

Mam inne pytanie bo już głupieję. http://www.krysztalyczasu...hp?photo_id=454
kiedy jest mowa o każdej jednostce w dowolnej odpowiadającej strefie, to odpowiadającą strefą jest też moja własna, gdzie wstawiłem hydrę?
obstawiam, że tak
 
     
ttrotyl
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013   

Ogólnie obowiązująca interpretacja: Twoja strefa też jest strefą odpowiadającą.
Ale ja nadal, pomimo faktu, że też taką zasadę stosuję, mam co do tej kwestii wątpliwości. Chodzi mi o to, że skoro wystawiam do jakieś strefy jednostkę, to ta strefa definiuje strefę odpowiadająca u mojego przeciwnika - i to ma sens - ale czemu ta moja strefa też jest uważana w takim wypadku za odpowiadającą?
To tylko taka wątpliwość - może wynikająca ze specyfiki języka polskiego - nie wiem jak to dokładnie brzmi na kartach angielskich.
 
     
Virgo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013   

Hydra strzela po jednej strefie (przeciwnika), po obu wali Grimgor.
Cytat:
CorrespondingZones
If a card refers to an opponent’s “corresponding” zones, it is referring to each opponent’s zone of the same name as the zone in which the card is located. If a card refers to each player’s corresponding zone, it is referring to the zone in which the card is located as well as each opponent’s zone of the same name.
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013   

ale hydra ma: When this unit enters play, each unit in any corresponding zone gets -2 hit points until the end of the turn.
 
     
Skladzien
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013   

Wydaje mi się, że w tym wypadku karta jest nie do końca dobrze przetłumaczona:
"Any Corresponding Zone" można tak jak w wersji PL przetłumaczyć "Dowolnej odpowiadającej strefie" ale wydaje mi się, że właściwsze byłoby tłumaczenie "Każdej odpowiadającej strefie" czyli Wszystkich odpowiadających strefach i myślę, że tak powinno być rozumiane. Ale to tylko moja opinia.
 
     
Rodzyn
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013   

Cytat:
ale wydaje mi się, że właściwsze byłoby tłumaczenie "Każdej odpowiadającej strefie"

any =/ each. Zatem wybieramy jedną z tych "odpowiadających" stref.
 
     
Szoker
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Paź, 2013   

Mam kilka pytań:
- obsadzony barbakan - mógłby mi ktoś powiedzieć o co chodzi z tym "anuluj następną akcję"?
- dzielni ochotnicy - czy ja mogę wybrać strefę którą tą jednostką zaatakuje czy muszę nią zaatakować tam gdzie "atakujący" gracz atakuje?
- w katakliznie aktywnym graczem jest ten który w tej chwili wykonuje swój etap?
- jak pare kart ma warunek "na początku tury" to rozumiem że pierwsze się rozstrzyga efekty trwałe potem wymuszony, a na koncu akcje tak?
- jak to jest z ta odpowiadajaca strefa? jesli na karcie jest napisane "w dowolnej odpowiadającej strefie dowolnego gracza" to moge też tej akcji użyć na siebie?
 
     
alanbdg
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Paź, 2013   

- obsadzony barbakan - anuluje nastepna akcje aktywowana przez przeciwnika, po tym jak strefa z parapetem zostanie zaatakowana

według FAQ
If at least 1 attacker is declared, then the target of the attack is now considered to be attacked.

Czyli strefę uważa się za zaatakowaną w momencie wyznaczenia co najmniej jednego atakującego (nie po tym jak strefa zostanie wybrana na atakowaną). Wtedy też przeciwnik odpala wszystkie akcje "kiedy ta jednostka/legenda atakuje...", a Ty możesz jedna z nich anulować. Jako, że musi odpalić wszystkie akcje od razu (w tym samym oknie) to właściwie wybierasz sobie, którą akcję z nich chcesz anulować.

- oczywiscie ze Ty wybierasz
- tak
- tak, jesli kilka osob ma efekty "na poczatku tury" rozstrzygacie w kolejnosci od pierwszego gracza (oczywiscie osobno efekty trwałe, potem wymuszone, potem akcje)
- dowolna odpowiadajaca strefa = twoja LUB przeciwnika, kazda odpowiadajaca strefa = twoja ORAZ przeciwnika
 
     
Virgo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Paź, 2013   

alanbdg napisał/a:
- oczywiscie ze Ty wybierasz

Czy aby na pewno? Ich można wybrać na attackerów podczas ataku innego gracza, wydaje mi się, że to nie jest to samo co możliwość ataku w czasie ataku innego gracza. Wybieranie attackerów = po wybraniu atakowanej strefy.
 
     
alanbdg
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Paź, 2013   

Racja Virgo.

You can declare this unit as an attacker when another player attacks (if you are not defending).

Czyli moze zaatakowac strefe "wspolnie" z innym graczem (chyba, że to gracz DE jest celem ataku, wtedy logiczne, że nie może). Rozumiem, że w tym momencie dokłada swój młotek do ataku.

Teraz pytanie: kto podczas przydzielania obrażeń może przydzielić jej obrażenia? Tylko obrońca, czy gracz atakujący także? Mi się wydaje, że każdy.
 
     
Virgo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Paź, 2013   

alanbdg napisał/a:
Teraz pytanie: kto podczas przydzielania obrażeń może przydzielić jej obrażenia? Tylko obrońca, czy gracz atakujący także? Mi się wydaje, że każdy.

Atakującym obrażenia przydzielają obrońcy.
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Paź, 2013   

To było dziwne pytanie... Bardziej interesujące pytanie brzmi kto przydziela ten jeden punkt obrażeń z dzielnych ochotników obrońcom? Na zdrowy rozum bym powiedział że gracz, który dołącza do ataku...
 
     
Virgo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Paź, 2013   

Oczywiście, przydziela gracz, który kontroluje Brave Volunteers.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 12