galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
YoYo


Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 121
Skąd: Wawa
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

klawisz napisał/a:

Doczytałem dziś faq i errate na stronie galakty i okazało się że grałem dobrze - zionięcie smoka nie musi być w linii prostej, może zakręcać po 4 polach:

P: Czy linia wytyczana podczas używania zdolności „ognisty oddech” musi
być prosta?
O: Nie, linia może być wytyczona w dowolnym kierunku i może zmieniać
kierunek


Można to tak interpretować, że smok rusza głową i zaczyna ziać począwszy od celu. Może ziać na 4 dowolne kwadraty połączone ze sobą, na tyle starczy mu przytulnego oddechu ;) .
 
     
chlebak

Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 17
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013   

Mam pytanie może i proste ale wywołało ono spór podczas rozgrywania finału.

Czy przy wyciągnięciu karty przeszukiwania z losowaniem przedmiotu podczas rozgrywania finału bohater otrzymuje przedmiot z puli aktu II?

Instrukcja precyzuje, że interludium należy traktować jako przygodę I aktu ale o finale i wstępie nie ma wzmianki.
Bohaterowie oczywiście interpretowali, że Od początku aktu II obowiązują przedmioty z aktu II (włącznie z finałem) MW jednak stwierdził, że finał to nie przygoda żadnego aktu więc przedmiotu nie można wylosować. Kartę nakazał odrzucić i wylosować kolejną.
Na karcie stoi, że można wylosować przedmiot z obecnie rozgrywanego aktu.
 
     
YoYo


Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 121
Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013   

Wg.mnie final to czesc aktu drugiego. MW przeciez w akcie 2 uzywa .... potworow z aktu 2 wiec i przedmioty moga tak samo pochodzic z tego aktu. Zakupy w sklepie tez robisz z przedmiotami aktu 2. MW nie mial tu racji. Interludium to 4 czesc aktu nr 1, final ostatnia czesc aktu nr 2.
 
     
chlebak

Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 17
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013   

Cytat:
Wg.mnie final to czesc aktu drugiego. MW przeciez w akcie 2 uzywa .... potworow z aktu 2 wiec i przedmioty moga tak samo pochodzic z tego aktu. Zakupy w sklepie tez robisz z przedmiotami aktu 2. MW nie mial tu racji. Interludium to 4 czesc aktu nr 1, final ostatnia czesc aktu nr 2.

Też tak uważam, jeśli chodzi o zakupy MW opierał się tu na tym, że robi się je na koniec aktu drugiego czyli przed finałem a sam finał to nie jest już część żadnego aktu. Dodatkowo przy interludium jest dokładnie napisane, że należy to traktować jak przygodę aktu I a przy finale tego nie ma. Oczywiście biorąc to na zdrowy rozsądek jest jak piszemy no ale niestety w tej grze (przynajmniej w naszym wykonaniu :) ) często zdarzają się niedmówienia i możliwość interpretacji zasad na różne sposoby.
 
     
YoYo


Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 121
Skąd: Wawa
Wysłany: Sro 24 Lip, 2013   

Ano niestety, tak bywa. Pytanie czy to zdarzenie przechyliło szalę na stronę MW czy Was? Bo wtedy to jest ew. o co kruszyć kopię, a tak to jako to się mawia "pies go lizał" ;>.

BTW.
Ja mam za to pytanie o Kartę Relikt - którą zdobyłem. Bo też mam o to zagwozdkę. Dotyczy "Zjadliwość jej królewskiej mości" miecz z okazji Royal Baby :D .

Opis brzmi:
"Każdy z twoich ataków (MW) otrzymuje:
/\/ i /\/: Kiedy rozpatrzysz ten atak możesz wykonać drugą akcję ataku przeciwko temu samemu celowi (tylko raz na turę)."


Czyli, jeśli atakuje tą bronią poprzez poplecznika z automatu ma dodawane dwie "strzałki" z kości i mogę wykonać jeszcze jeden atak oprócz standardowego jednego ataku MW? Czy działa tak jak karta Furia? Czy też muszę poświęcić na to osobną akcję (a nie 3 akcje w tym dwa ataki). No i ew. jak wyrzucam jeden normalnie /\/ to nie mogę wtedy wykorzystać akcji specjalnej na tęgo poplecznika? Trochę enigmatycznie to napisali.

Ja przyjąłem taka interpretację:
Korzystając z tej broni masz akcję ruchu oraz do dwóch ataków (chyba , że za 1ym razem wypadnie pudło). W pierwszej akcji ataku wykorzystuje się tylko zadane obrażenia <3 bo każde /\/ z automatu idzie na możliwość drugiego ataku (przepada specjalna zdolność). W drugi atak jest już standardowy. Wiec mogą zadziałać zdolności specjalne poplecznika, w sumie max 3 akcje, a w tym jeden dodatkowy atak.
 
     
leman 

Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 22
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013   

Mam niewielki problemik z kampanią (wychodzi, że albo znaleźliśmy jakiś brak, albo nie doczytaliśmy gdzieś jakiejś zasady).

Chodzi o interludium - skarbiec cienia. W przygotowaniu wskazuje się, że MW ma dostępne trzy otwarte grupy potworów. Jedną umieszcza się z baronem, drugą na brzegu rzeki, trzeciej podczas przygotowania nie umieszcza się. W dalszej części nie ma żadnego opisu ani gdzie tą trzecią otwartą grupę umieścić, ani kiedy.

Scenariusz daje możliwość wsparcia, więc ustaliłem z bohaterami, że wprowadzę grupę trzecią poprzez wsparcie, po tym jak zgodnie z scenariuszem aktywują grupę nad brzegiem rzeki (nie wcześniej).

Jak myślicie? Ominąłem jakąś zasadę czy faktycznie jest to jakiś defekt scenariusza (może tylko polskiego?)?
 
     
YoYo


Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 121
Skąd: Wawa
Wysłany: Sro 14 Sie, 2013   

Dokładnie, III-cią grupę wprowadza się jako wsparcie przy turze Mrocznego Władcy, jednak od razu ja ją traktuję jako aktywną - tak jak są opisane zasady wsparcia.
 
     
ttrotyl

Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 92
Wysłany: Sob 17 Sie, 2013   

Dopiero zaczynam przygodę z Descentem. Pierwsza przygoda i pierwsze pytanie. Misja Pierwsza Krew. W przygotowaniu podano, że jeden z ettinów jest zgniataczem. A jeśli gram tylko dwoma bohaterami, a z karty ettina wynika, że wówczas w grze występuje tylko jeden ettin, to wówczas w tej misji jest tylko jeden ettin i do tego zgniatacz?
 
     
rep02

Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 94
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

Tak, ale nie przejmuj się, pierwsza misja jest prawie nie do wygrania przez MW ;)
 
     
YoYo


Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 121
Skąd: Wawa
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

rep02 napisał/a:
Tak, ale nie przejmuj się, pierwsza misja jest prawie nie do wygrania przez MW ;)


Jak nie, przeważnie jestem MW i gobliniki tam na hura przełażą jak chcą :mrgreen: .
 
     
Tarkun 


Wiek: 31
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 153
Wysłany: Wto 20 Sie, 2013   

YoYo napisał/a:
rep02 napisał/a:
Tak, ale nie przejmuj się, pierwsza misja jest prawie nie do wygrania przez MW ;)


Jak nie, przeważnie jestem MW i gobliniki tam na hura przełażą jak chcą :mrgreen: .


Tylko siąść i zapłakać nad poziomem gry drużyny bohaterów :) Mi jako MW udało się tylko raz, gdy bohaterowie zajarali się na zdobywanie skarbów, coś tam udało się przyblokować, no i oczywiście podeszły karty :) Za dużo szczęścia, żeby to się powtarzało częściej :)
 
     
Glivin

Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 1
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013   karty przeszukiwania

witam

mam może głupie pytanie ale nie znalazłem odp w instrukcji na nie.

co dzieje się z kartami przeszukiwania po skończonej pojedynczej misji ?

gdyż jeżeli bohaterowi mogą je zatrzymywać to po 3-4 przygodzie/misji nie ma już czego przeszukiwać ?

proszę o odp, a jeżeli przegapiłem ją w instrukcji to o wskazanie :)

dziękuję z góry
 
     
Yanek 


Wiek: 38
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 18
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2013   Re: karty przeszukiwania

Glivin napisał/a:
witam

mam może głupie pytanie ale nie znalazłem odp w instrukcji na nie.

co dzieje się z kartami przeszukiwania po skończonej pojedynczej misji ?

gdyż jeżeli bohaterowi mogą je zatrzymywać to po 3-4 przygodzie/misji nie ma już czego przeszukiwać ?

proszę o odp, a jeżeli przegapiłem ją w instrukcji to o wskazanie :)

dziękuję z góry


W instrukcji jest napisane (rozdział o nazwie Faza kampanii), że:
"Otrzymanie złota za karty przeszukiwania: Na arkuszu kampanii
należy zapisać całkowitą wartość złota wszystkich zdobytych podczas
ostatniej przygody kart przeszukiwania (nawet z kart, które zostały podczas
przygody wykorzystane). Następnie należy odłożyć wszystkie karty
przeszukiwania z powrotem do talii (nawet, jeśli gracze nie wykorzystali
ich zdolności). Zakłada się, że bohaterowie sprzedają odnalezione skarby
w Arhynnie"
 
     
Candyman86 

Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

witajcie :)
Jestem świeżym graczem, dlatego proszę o wyrozumiałość ;)

Mam pytanie, dotyczące Goblińskich łuczników. Na karcie istnieje podział na "Chyży" i "Tchórz". Skąd mam wiedzieć, który goblin jest "Chyży" a który "Tchórz"?
 
     
Damet 


Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 139
Wysłany: Pon 11 Lis, 2013   

Obie te zdolności dotycza tego samego goblina
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13