galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Lekt
Sro 11 Cze, 2014
Talia na Gondorze
Autor Wiadomość
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013   

zlota zasada karta jest wazniejsza niz instrukcja, a karta hirluina mowi ze mozna wykupywac kazdego outland sprzymierzenca.
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 627
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013   

Berestaszek napisał/a:
zlota zasada karta jest wazniejsza niz instrukcja, a karta hirluina mowi ze mozna wykupywac kazdego outland sprzymierzenca.


Corran napisał/a:
Myślę, że nie masz racji. Jaki byłby wówczas sens zdolności Hirluina i Elronda? Moim zdaniem to jest przykład zastosowania złotej zasady, według której zapisy na kartach mają pierwszeństwo przed zasadami ogólnymi. Nie można było u nich napisać, że otrzymują symbole ze sfer do których nie należą, bo sprawa dotyczy wyłącznie sprzymierzeńców. Napisano więc, że można z ich puli płacić za postacie z innych sfer, co według mnie oznacza uzyskanie znaczka wszystkich sfer podczas płacenia za sprzymierzeńców.


Corran napisał/a:
W instrukcji jest mowa o dopasowywaniu zasobów i zagrywaniu kart o koszcie zero. Myślę że to ostatnie zasugerowało Kulgana.

Gdyby było tak jak pisze Kulgan, to rzeczywiście Elrond czy Hirluin kurzyliby się w pudle.

Nie przekonaliście mnie. Elrond ma złotą zasadę, że może opłacać koszty Sprzymierzeńców innych niż wiedza. Nie jest napisane, że może ominąć zasadę Przypasowania Zasobów. Podobnie Hirluin. Jeśli gram oboma i np. Beregondem, to mogę Elrondem opłacać Sprzymierzeńców nie tylko z Wiedzy, ale i z Taktyki oraz Przywództwa, zaś Hirluinem Sprzymierzeńców Prowincji nie tylko z Przywództwa, ale i Wiedzy oraz Taktyki. Nigdzie nie jest napisane, że mogę ominąć zasadę Przypasowania Zasobów.
 
 
     
stforek 


Wiek: 37
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 121
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 02 Lip, 2013   

In order for a player to play a card from his hand (or
to activate certain card effects), he must pay for it by
spending resource tokens from the resource pool of a
hero who has a resource icon that matches the card’s
sphere of influence. This is called a resource match.
Resources that are spent to pay for cards or card effects
are taken from their hero’s resource pool and placed in
the general token bank.


To jest opis fazy Planowania z definicją Przypasowania Zasobów (po angielsku, bo czasami coś się gubi w tłumaczeniu).

Zgodnie z tym i twoją teorią mógłbyś użyć zasobów Hirluina tylko na sprzymierzeńców z Przywództwa, bo trzeba "pay for it by spending resource tokens from the resource pool of a hero who has a resource icon that matches the card’s sphere of influence. This is called a resource match".

Szat drzeć tutaj nie będę, ale wydaje mi się, że racja stoi przy nas :razz:
 
     
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 02 Lip, 2013   

ok no to argument prosto z faq:
Q:When paying for a Creature with resources from Radagast's pool is a resource match required?

A: No. Radagast's ability breaks the need for a resource match if resources are coming only from his pool.

tak wiem tyczy sie to radagasta ale ma taka sama zdolnosc co hirluin i elrond takze mam nadzieje ze rozwialo wszystkie watpliwosci :-)
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
balint 


Wiek: 42
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 311
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 09 Lip, 2013   

Też jestem zdania, że przypasowanie zasobów dla Elronda i Hirluina ma zastosowanie dla dodatków i wydarzeń, ale jeśli chodzi o sprzymierzeńców, to obaj automatycznie przypasowują: Elrond - wszystko, Hirluin - prowincje. Ale żaden z nich Finty nie zagra.
_________________
Moja kolekcja gier:
http://boardgamegeek.com/collection/user/balint77
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 14