 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
KAPLICE |
Autor |
Wiadomość |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Cze, 2013
|
|
|
Czyli to już jest ostatecznie skończona wersja ten TEST II? Czy jeszcze jakieś porpawki będą. Pprzykładowo co z tymi kultystami co se mieli boostować pojawianie się kaplic?
A jeszcze tak pomyslałem ale nie chcę Ci juz mieszać, ale tak sobie pomyślałe że gdyby jeszcze one mogly się pojawiać na ulicach w wyniku Nagłówków to tez by była sieczka. Bo wstrzymany badacz by nie wpadal do bramy, a jakie by mogły iść komba z niektórymi Warunkami, Pogłoskami i zdolnościami przedwiecznych, przykładowo Itaqua, albo te nowe Warunki z Innsmouth (nie pamiętam jak się zwą) te z burzą co wali piorunami w badaczy na ulicach
A ducha to publikowałem w tym temacie:
http://www.forum.galakta....er=asc&start=30 |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Cze, 2013
|
|
|
zvish napisał/a: | Czyli to już jest ostatecznie skończona wersja ten TEST II?Czy jeszcze jakieś porpawki będą. |
Nie no - testy,testy wersja finalna będzie dopiero jak kilka osób pogra i powie co zmienić
zvish napisał/a: | Pprzykładowo co z tymi kultystami co se mieli boostować pojawianie się kaplic? |
Widzisz - o tym przyznaje się - zapomniałem. Pytanie - co każdą turę jeden Kultysta? Czy coś zaawansowanego. Pogłoska = Czarownik; Nagłówek = Maniak.
Ale to znowu kolejny modyfikator zmuszający do pilnowania schematu...
Wrzucam testa z Kultystą, po weekendzie wrzucę poprawione kaplice
Herold: Potęga Modlitwy v. 3
zvish napisał/a: | A jeszcze tak pomyslałem ale nie chcę Ci juz mieszać, ale tak sobie pomyślałe że gdyby jeszcze one mogly się pojawiać na ulicach w wyniku Nagłówków to tez by była sieczka. Bo wstrzymany badacz by nie wpadal do bramy, a jakie by mogły iść komba z niektórymi Warunkami, Pogłoskami i zdolnościami przedwiecznych, przykładowo Itaqua, albo te nowe Warunki z Innsmouth (nie pamiętam jak się zwą) te z burzą co wali piorunami w badaczy na ulicach |
Hmmmmm.. Ciekawe to, ciekawe. ale - potrzebny byłby schemat wrzucania kaplic - kiedy i jaka dzielnica. Ewentualnie podobne rozwiązanie jak w przyp. Herolda Panika tzn. rzut kością. Koncepcja ciekawa - ale, mam taką propozycję: dopracujmy tą wizję-jak będzie kiepska wrócimy do twojej koncepcji. Bo wiem ile jest zachodu przy Panice - pilnowania itp.
[/quote]
Pobrane. Dzięki |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Cze, 2013
|
|
|
Zamiast robić specjalny system dla Kaplic można by sporządzić zapis że kaplice mogą pojawiać się tylko w wyniku kart Mitów. Więc jak będziesz mial brame, i losujesz potwora na bramę i złapiesz Kaplicę to kladziesz ją jak normanego potwora na bramie.
Jeżeli wyjdzie Nagłowek weźmy Statek wimo przybija do portu", wówczas jest szansa że Kaplica postanie na Dzielnicy Handlowej wraz z jednym potowrem.
I o zgrozo, wyobraź sobie Kaplicę która weszła w sklad Pogloski Straszliwy Eksperyment
A z tymi kultystami to mi chodzilo o to żeby było w dugą stronę
Czyli że masz w puli kaplice. I masz tych kilku kultystów. Niezależnie co wylosujesz czy Kultysta czy Kaplica będzie Kaplica.
Czyli że jeżeli wylosujesz Kaplice to ją kladziesz jak normlanego potwora i koniec.
Jeżeli wylosujesz Kultystę, kładziesz go tam gdzie wynika to z karty mitów a do niego dolosowujesz jeszcze Kaplicę i wtedy koniec.
I teraz podpinając taie rozwiązanie pod poprzedni przykład Nagłówka "Statek widmo...".
Wyciągasz Kaplicę - idzie na ulicę i powiedzmy jako drugi potwór wylosowany zostaje Kultysta, a za nim z racji zdolności Herolda idzie jeszcze jedna Kaplica.
I mam dwie Kaplice i kultystę na Handlowej |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Cze, 2013
|
|
|
zvish napisał/a: | Zamiast robić specjalny system dla Kaplic można by sporządzić zapis że kaplice mogą pojawiać się tylko w wyniku kart Mitów. Więc jak będziesz mial brame, i losujesz potwora na bramę i złapiesz Kaplicę to kladziesz ją jak normanego potwora na bramie.
Jeżeli wyjdzie Nagłowek weźmy Statek wimo przybija do portu", wówczas jest szansa że Kaplica postanie na Dzielnicy Handlowej wraz z jednym potowrem.
I o zgrozo, wyobraź sobie Kaplicę która weszła w sklad Pogloski Straszliwy Eksperyment
|
Zrób gotowy zapis, który wkleje do Herolda
zvish napisał/a: | A z tymi kultystami to mi chodzilo o to żeby było w dugą stronę
Czyli że masz w puli kaplice. I masz tych kilku kultystów. Niezależnie co wylosujesz czy Kultysta czy Kaplica będzie Kaplica.
Czyli że jeżeli wylosujesz Kaplice to ją kladziesz jak normlanego potwora i koniec.
Jeżeli wylosujesz Kultystę, kładziesz go tam gdzie wynika to z karty mitów a do niego dolosowujesz jeszcze Kaplicę i wtedy koniec. |
O! To jest genialne. To dopisze do Herolda bo faktycznie, będą częściej kaplice w grze
zvish napisał/a: | I teraz podpinając taie rozwiązanie pod poprzedni przykład Nagłówka "Statek widmo...".
Wyciągasz Kaplicę - idzie na ulicę i powiedzmy jako drugi potwór wylosowany zostaje Kultysta, a za nim z racji zdolności Herolda idzie jeszcze jedna Kaplica.
I mam dwie Kaplice i kultystę na Handlowej C |
I tutaj też zrób gotowe kopiuj-wklej, które wrzuce na Herolda |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Cze, 2013
|
|
|
TEST IV
  |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Cze, 2013
|
|
|
Po lewo umieścil bym takie coś:
Cytat: | Kiedy Potęga Modlitwy jest heroldem umieść wszystkie żetony Kaplic w puli potworów. Kaplice jednak mogą pojawiać się tylko za sprawą kart Mitów. Jeżeli w innej sytuacji kiedy ma być wylosowany żęton potwora, zostanie wylosowana Kaplica, należy umieścić ją spowrotem w puli potworów i wylosować ponownie potwora. |
Takie coś spowoduje żę wyskoczy nie tylko na bramach, ale i na uliach w wyniku Nagłówka, a możę też wpaść do Straszliwego Eksperymentu - Pogłoski.
W zdolnościach po prawej zaś takie coś:
Cytat: | Rozprzestrzenienie kultów
Za każdym razem kiedy za sprawą kart Mitów wylosujesz z Puli Potworów kultystę, umieść do na wskazanym obszarze, a następnie losuj potwory tak dlugo aż wylosujesz pierwszą Kaplicę. Ta kaplica trafia na obszar na jaki właśnie trafil kultysta. |
Ten zapis z kolei o tym że pod koneic fazy mitów na kaplice przychodzi kultysta to bym zlikwidował, ponieważ to spowoduje że wyprztykają się oni szybko i nie będą przynosić zamierzonego efektu z Rozprzestrzenienia Kultu.
Nazwy oczywiście przykładowe
Ad. TEsT IV:
Jednak nie zmniejszasz im trochę żywotności, albo kary do Walki? W myśl tego co wcześniej gadaliśmy żeby nie kumulować im obrażeń, ale żęby w zamian zmniejszyć troch te cechy? |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Cze, 2013
|
|
|
zvish napisał/a: | Po lewo umieścil bym takie coś:
Kiedy Potęga Modlitwy jest heroldem umieść wszystkie żetony Kaplic w puli potworów. Kaplice jednak mogą pojawiać się tylko za sprawą kart Mitów. Jeżeli w innej sytuacji kiedy ma być wylosowany żęton potwora, zostanie wylosowana Kaplica, należy umieścić ją spowrotem w puli potworów i wylosować ponownie potwora. |
Nie wiem czy dobrze kumam, ale Karty Mitów ? czyli co? teraz mam zrobić karty mitów, które będą generować kaplice na ulice miasta? nie czaje
zvish napisał/a: | Jednak nie zmniejszasz im trochę żywotności, albo kary do Walki? W myśl tego co wcześniej gadaliśmy żeby nie kumulować im obrażeń, ale żęby w zamian zmniejszyć troch te cechy? |
Sorry men, wyleciało mi z głowy. Skrobnij mi, które o ile obniżyć
BTW>> ja takie ostatnie szlify i od jutra jakiś tydzień offline. Obowiązki wzywają, tak że chciałem dokończyć te kaplice przez nieobecnością |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Cze, 2013
|
|
|
Nie wiem czy dobrze rozkminiłem ale spróbujmy
TEST V
 |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 17 Cze, 2013
|
|
|
O kurde to się zakręcilo. Z tymi kartami mitów mialem na mysli takie coś że:
- kaplice pojawiają się w wyniku polecenia "Wylosuj potwora" (oczywiście nie ma nigdzie takiego konkretnie polecenia, miast tego są: pojawia się potwór, dwa potwory trafiają na taką a taką ulicę, wiadomo, kladziesz potwora na nowo otwartej bramie itd)
- jednak kalpice pojawiają się tylko w wyniku tego polcenia z karty mitów czyli jeżeli ma trafić na bramę, jezeli ma trafić na ulicę w wyniu dzialania Nagłówka itd. Też może sie pojawić w wyniku działania Pogłoski.
Więc nie robimy dodatkowych kart mitów, jednak tylko karta mitow ma moc sprowadzenia Kaplicy wszędzie tam gdzie sprowadza potwora, o ile oczywiście takową wylosujemy.
Ma to zabezpieczyc przed pojawieniem się Kaplicy w spotkaniu w Arkham czy w Innym Świecie, gdzie rozgrywanie tej że bylo problematyczne.
Jednak, jednak było problematyczne w związku z tym że rany zadawane Kaplicy mialy się kumulować, w momencie kiedy to zniosłeś, czyli walczymy raz a dobrze - jak z normlanym potworem wówczas przestaje to być problemem. Bo spotkanie Kaplicy w spotkaniu spowoduje walkę z nim i albo ja wygramy, albo nie. Poniesiemy konsekwencje takiej porażki, bądź nagrody wynikające z sukcesu, a kaplica trafi do puli w obu przypadkach (bo jest Wieczna).
Więc suma sumarum można znieść wogole takie coś i z Kaplicą będzie można powalczyć w wyniku kart Spotkań [A/IŚ].
Z tymi statsami Kaplic to ja bym zrobil tak, że jest ich łącznie 9. Więc jedna była by mega trudna - jak taki boss Kaplicowy. Taka mogla by mieć powiedzmy kare do Walki -3 i 4 żywotności.
Dwie zrobić takie nieco latwiejsze: -3 do Walki i 3 Żywotności.
Pięć zrobić takich śreniich: -2 do Walki i 3 żywotności.
No i ta jedna ze Szczęścia jako taka specjalna.
Oczywiście ewentualne nagrody i kary za walkę z nimi poustawiać w zależności od trudności. Czyli im mocniejsza w walce tym wieksze profity za pokonanie. Ale też próby zwalczenia jej uaktywniają więcej paskudnych zdolności.
Ale to już Ty byś musial poukladać bo lepiej czaisz klimat poszczegolnych Kaplic i wiesz jaka powinna być ewentualnie groźniejsza, a jaka prostsza do zniszczenia. |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Cze, 2013
|
|
|
co do kaplic: jeżeli nie robimy kumulacji sukcesów a kaplice zadają minimalne obrażenia i straty - proponuje wytrzymałość w przedziale 3-6.
 |
Ostatnio zmieniony przez espanoles Czw 27 Cze, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Cze, 2013
|
|
|
No ok Wszystko weyjdzie na etapie testowania. Ale może się okazać że niektóre z nich są nie zabijalne. Tzn jeszcze wszystko też będzie zależeć jaką karę do walki będzie miala taka kaplica z 6 wytrzymałości. |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Cze, 2013
|
|
|
poprawiłem - jorgnij Zwiszu |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Cze, 2013
|
|
|
To co teraz testujemy
Tylko jak to teraz te żętony zobić hmmm |
|
|
|
 |
espanoles [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 04 Wrz, 2013
|
|
|
halo,halo. przetestował już ktoś kaplice?? |
|
|
|
 |
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 04 Wrz, 2013
|
|
|
Halo halo
Kurde nie mogłem się jak narazie zebrać z tym żeby je jakoś wydrukować. |
|
|
|
 |
|
|