galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Karty: Leśna Pułapka i Stara Leśna Droga
Autor Wiadomość
lesar

Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 39
Wysłany: Nie 25 Lis, 2012   Karty: Leśna Pułapka i Stara Leśna Droga

1. Czy Leśna Pułapka działa przez 1 rundę czy do końca gry lub pokonania wroga?
1a. Jak wróg nie może atakować to rozdaję mu kartę cienia bez jej rozpatrywania czy pomijam ten krok? Tylko po to aby odrzucić ją na stos?

Dzisiaj podczas rozgrywki przyjąłem zasadę, że Leśna Pułapka działa cały czas do końca gry i totalnie olałem pająka w pułapce, bo skoro i tak mi nic nie zrobi, aż tu nagle w walce z innym pojawiła się karta cienia, nakazująca odrzucić mi 1 kontrolowany dodatek, no i pajączek się z Leśne Pułapki wydostał (bo nie miałem innych aktywnych dodatków w grze)


2. Czy Odpowiedź na karcie Stara Leśna Droga, działa tylko za pierwszym razem, jak przenoszę tę kartę ze strefy przeciwności jako aktywny obszar (tzn.kiedy wybieram ją aby do niej podróżować)? czy za każdym razem co rundę jeżeli cały czas do niej podróżuję (jest aktywna bo nie zgromadziłem jeszcze odpowiedniej ilości żetonów postępu, aby ją przejść) i wtedy co rundę mogę po przydzieleniu postaci do wyprawy zawsze przygotować 1 postać np. jedną z tych przydzielonych właśnie do wyprawy?

Podobny w sumie warunek jest na karcie Leśna Brama: Kiedy gracze podróżują , i znowu czy rozpatruje się dobranie 2 kart tylko raz, czy za każdym razem dopóki ten obszar jest aktywny co rundę?
 
     
schen 
Vampire Hunter


Wiek: 31
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 222
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 26 Lis, 2012   

Leśna pułapka działa dopóki nie zostanie ona, lub przeciwnik do którego ją dołączono, usunięta z gry. Rozdajesz mu kartę cienia, ale nie rozpatrujesz jej, bo nie atakuje.
Podróżowanie to moment w którym wybierasz obszar ze strefy przeciwności i umieszczasz go jako obszar aktywny. Tylko wtedy odpala się efekt podróży.
 
 
     
Lucie
Niedzielny gracz

Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 28
Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Jedno słówko do Lesara. W tej konkretnej sytuacji, jeśli jakaś karta nakazuje aby jeden z kontrolowanych przez Ciebie dodatków opuścił grę, nie możesz odrzucić leśnej pułapki. Jest on już dołączony jako dodatek do wroga i pozostaje poza twoją kontrolą. Powinieneś odrzucić inny dodatek a w przypadku jego braku, zignorować efekt karty spotkań.
_________________
Człowiek czasem potyka się o prawdę, ale w większości przypadków podnosi się i idzie dalej.
Winston Churchill
 
     
Elfghost 

Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3
Skąd: Warszawa/Kraków
Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Czyli w takim razie po usunięciu przeciwnika do którego dołączono leśną pułapkę w której talii powinna lądować karta? Do stosu kart odrzuconych z talii przeciwności?
Wydaje mi się, że pułapkę powinniśmy usunąć przy rozpatrzeniu karty cienia jeżeli to nasz jedyny dodatek. Dodatki które nie są kontrolowane przez gracza to np: schwytany w sieć.
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 627
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Lucie napisał/a:
Jedno słówko do Lesara. W tej konkretnej sytuacji, jeśli jakaś karta nakazuje aby jeden z kontrolowanych przez Ciebie dodatków opuścił grę, nie możesz odrzucić leśnej pułapki. Jest on już dołączony jako dodatek do wroga i pozostaje poza twoją kontrolą. Powinieneś odrzucić inny dodatek a w przypadku jego braku, zignorować efekt karty spotkań.

Na podstawie czego wnosisz, że Leśna Pułapka nie jest pod kontrolą gracza zagrywającego ją?

Elfghost napisał/a:
Czyli w takim razie po usunięciu przeciwnika do którego dołączono leśną pułapkę w której talii powinna lądować karta? Do stosu kart odrzuconych z talii przeciwności?

Odrzucona wędruje na stos kart odrzuconych właściciela, jak każda inna karta.
 
 
     
Lucie
Niedzielny gracz

Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 28
Wysłany: Pon 14 Sty, 2013   

Wnioskuje z analogii. Na karcie jest zapisane dolacz do wroga. Jesli zagrywamy karte dodatku na innego gracza, znajduje sie ona poza kontrola swojego gracza (patrz str. 25 instrukcji). Talia spotkan i gra to niejako przeciwny gracz. Wiec zagranie dodatku na wroga rowna sie z rezygnacja z kontroli nad ta karta.
_________________
Człowiek czasem potyka się o prawdę, ale w większości przypadków podnosi się i idzie dalej.
Winston Churchill
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 627
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 14 Sty, 2013   

Lucie napisał/a:
Wnioskuje z analogii. Na karcie jest zapisane dolacz do wroga. Jesli zagrywamy karte dodatku na innego gracza, znajduje sie ona poza kontrola swojego gracza (patrz str. 25 instrukcji). Talia spotkan i gra to niejako przeciwny gracz. Wiec zagranie dodatku na wroga rowna sie z rezygnacja z kontroli nad ta karta.

Ale, korzystając z innej analogii, karty, które dostają się nam z Talii Spotkań nie są pod naszą kontrolą, więc dlaczego mielibyśmy tracić kontrolę nad kartami dołączanymi do kart z TS?
 
 
     
Lucie
Niedzielny gracz

Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 28
Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

Zgadza sie, ale sadze, ze kierunek mysli nie jest wlasciwy. Kiedy dostajemy karte dodatku z talii spotkan nie mamy nad nia kontroli, i identycznie jest w przypadku gry (czyt. Wroga). Wrog rowniez nie ma kotroli nad dodatkiem przez nas "obdarowanym", wiec podobnie to wyglada i w jednym w drugim przypadku.
Moja analogia dotyczyla scisle pozbycia sie kontroli nad karta zagrana nie na siebie. Nie mowilem nic o uzyskaniu kontroli nad karta zagrywana przez innego gracza/wroga.
Mysle, ze zdecydowanym czynnikiem jest tutaj dzialanie i cel jakiemu ma sluzyc dodatek. Jesli dodatek wprowadza pewne negatywne skutki, wowczas gracz na ktorego zostal zagrany nie ma nad nim kotroli. W przeciwnym razie byloby to zbyt proste i najzwyklej rzecz ujmujac nierozsadne.
Nadal podtrzymuje swoja opinie, iz prowadzac wykladnie instrukcji co do celu jakiemu ma sluzyc, w tym konretnym przypadku, zagrywajac karte dodatku nie na siebie, tracimy nad nia kotrole, tymczasem uzyskanie kotroli nad dodatkiem zagranym nie przez nas to juz zupelnie inna sprawa.
_________________
Człowiek czasem potyka się o prawdę, ale w większości przypadków podnosi się i idzie dalej.
Winston Churchill
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

Tak czy inaczej rozumiem że:
Jeżeli zagram Leśną Pułapkę na jakąś bestyję z jaką jestem w zwaciu i jest to jedyny dodatek nad jakim obecnie mam konstrole, a wyskoczy karta cienia jaka nakazuje mi odrzucić jeden z dodatków przeze mnie konstrolowanych, wówczas muszę odrzucić właśnie Leśną Pułapkę.
Uważam że jest to konstrlowany przezemnie dodatek.

Jednak zastanawia mnie inna rzecz w takiej sytuacji. Powiedzmy że mam w zwarciu dwa potwory, jeden więziony przez Leśną Pułapkę, drugi normalnie atakujący.
Na tym co mnie atakuje karta cienia każe mi odrzucić dodatek. Odrzcucam pułakę i co teraz?
Czy potwór na jakim była pułapka może mnie atakować w tej turze?
Generalnie to potworowi w pułapce też rozdaję kartę cienia. Jeżeli w powyższym przyadku jako pierwszą odkryje kartę cienia potwora w pułapce (bo podobno takiemu więzionemu też kartę mam rozdać), to czy wówczas jego ewentuana możliwość zaatakowania mnie w tej turze przepada. Zaś gdybym najpierw rozpatrzył kartę cienia tego drugiego potwora która zdejmuje leśną pułapkę to potwór świerzo uwolniony mający jeszcze kartę cienia może mnie zaatakować?
_________________
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

Problem jest dosyć złożony, bo jeśli przyjmiemy że uwięziony potwór "atakuje" jako pierwszy, to wtedy nie ma tematu. Ale sęk w tym że Leśna Pułapka uniemożliwia atak takiemu wrogowi, więc teoretycznie czeka on na odrzucenie pułapki i gdy to nastąpi to atakuje. Karty cienia usuwa się pod koniec fazy walki więc potwór korzysta z efektu cienia.
To że Leśna Pułapka jest pod kontrolą gracza nie podlega dyskusji, w końcu to on ją zagrał na wroga. Podobnie wszystkie dodatki dołączane przez TS postaciom gracza, nie są przez niego kontrolowane.
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

Co do kontroli nad dodatkami "tracimy" ją tylko jeżeli zagrywamy dodatek na innego gracza. Nie ma czegoś takiego jak "pseudo gracz Sauron", więc nie nie ma żadnej analogii - dodatki zagrane na strefę przeciwności, wrogów itp. pozostają pod naszą kontrolą.

EDYCJA: Błędna część wypowiedzi zniknęła żeby nie wprowadzać w błąd.
Ostatnio zmieniony przez wojo Sro 16 Sty, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Lucie
Niedzielny gracz

Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 28
Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

Jak dla mnie odpowiedź wcale nie jest taka oczywista. W sumie ciężko mnie jest pogodzić się z takim "ot tak sobie" zamknięciem tematu. Zadowoliłaby mnie wykładnia wprost od producenta mówiąca ściśle o tym, że mamy kontrolę nad dodatkami zagranymi na wroga.

Przy czym nie ma dla mnie znaczenia czy rozwiązanie jest zgodne z moim wnioskowaniem czy nie. Po prostu jest to dla mnie wątpliwa kwestia i nieco przeszkadza w rozgrywaniu scenariuszy.

Gdzieś w sieci znalazłem nieoficjalną informację, że dodatki zagrane na wrogów pozostają pod naszą kontrolą, ale wciąż jest to nieoficjalny tekst i nie zgadza się z tym co sobie uroiłem.

Może ktoś ma jakieś info oficjalne na ten temat?
_________________
Człowiek czasem potyka się o prawdę, ale w większości przypadków podnosi się i idzie dalej.
Winston Churchill
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

Dodatki zagrane przez gracza zawsze są pod jego kontrolą, chyba że zostaną zagrane na postać innego gracza. Natomiast w instrukcji nie jest napisane że dodatek zagrany na wroga pozostaje pod kontrolą tego gracza, aczkolwiek należy przyjąć że tak właśnie jest. Gdyby miało być inaczej, to wyjątek znalazłby się w instrukcji, zwłaszcza że Leśna Pułapka to karta z podstawki.
Reasumując - dodatki zagrane przez graczy, są przez nich kontrolowane, natomiast negatywne dodatki "zagrane" przez Talię Spotkań nie są kontrolowane przez graczy.
 
     
Lucie
Niedzielny gracz

Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 28
Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

Czyli oficjalnego info na ten temat nie ma... Ja jeszcze poszukam, bo sprawa zaprząta mi głowę.
_________________
Człowiek czasem potyka się o prawdę, ale w większości przypadków podnosi się i idzie dalej.
Winston Churchill
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

Ależ właśnie to jest oficjalna odpowiedź. Jak sam cytujesz gracz może "oddać" kontrolę nad swoim dodatkiem tylko przekazując go innemu graczowi (zagrywając na niego). Nigdzie w instrukcji nie ma napisane, że traci nad nim kontrolę w przypadku gdy zagrywa go na wroga. Nie twórz sobie własnych zasad (chyba że właśnie o to chodzi).

Zacytuję jeszcze wpis z unoffical FAQ dotyczące Forest Snare, które opisuje Twój problem:
Cytat:
Like all Attachments, this can only be played
during the Planning phase. You still control
this Attachment even though you played it on
an Enemy which can impact a few things (e.g.
if you are eliminated from the game the card is
discarded, or if you are forced to discard an
Attachment that you control). As long as this
remains attached, the Enemy does not attack
(it can't) or contribute any threat (it isn't in the
staging area).
Enemy still is dealt a Shadow card but it is
later (end of Combat Phase) discarded with n
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12