galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
Tarkun 


Wiek: 31
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 153
Wysłany: Nie 16 Gru, 2012   

No niestety jak dla mnie, to nie masz racji. Traktujesz go jako figurkę tylko na potrzeby efektów kart, co zresztą sam celnie zacytowałeś. Chowaniec może się tylko ruszyć i jeżeli na jego karcie nie ma opisanej innej akcji (raczej nie ma takiej możliwości) to nie może zrobić NIC więcej. Traktowanie jako figurkę ma po prostu uświadomić, że blokuje no pole, pole widzenia itp. Nie znaczy to, że nagle ma umiejętności i zdolności jak bohater.
 
     
rep02

Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 94
Wysłany: Nie 16 Gru, 2012   

Ok, przeglądałem forum FFG i tam również napisał ktoś, że Ożywieniec nie może wykonywać akcji poza ruchem i atakiem. Także przyznaje rację. Mimo to napisałem wiadomość z pytaniem o zasady do FFG, bo szczerze mówiąc trochę to dla mnie dziwne... Chociaż nabiera to sensu kiedy traktujemy Ożywieńca wyłącznie jako bezmyślnego zombie lub szkielet który tylko wymachuje bronią. ;)

Tak czy inaczej, uprzykrzy to trochę życie bohaterów :twisted:
 
     
Elwood_Blues

Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 48
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

Witam.
Pytanie odnośnie niektórych właściwości kart.
Jeśli jest napisane na karcie (np. karta wyposażenia początkowego Rycerza) że zmuszasz przeciwnika do przerzucenia kości ataku (lub obrony) to kto wybiera kość do przerzucenia? Logiczne mi się wydaje że osoba która używa umiejętności. Ale w mojej grupie była na ten temat ożywiona dyskusja.
 
     
Kieves

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 9
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

MW rzuca kością za potwory. Używasz zdolności, aby przeciwnik przerzucił kość ataku. Logiczne jest więc, że ten kto rzuca za potwory. Przecież nie będziesz sam rzucał na atak na swoją postać.
 
     
rep02

Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 94
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

Jako, że to umiejętność, która ma Ci pomóc to Ty wybierasz kość którą ma przerzucić przeciwnik.

Gdyby to przeciwnik wybierał to ta umiejętność nie miałaby sensu bo przeciwnik wybierałby zawsze gorszą kość do przerzucenia i mógł tym samym uzyskać lepszy wynik.

Także Twoja logika działała słusznie.
 
     
Khal 
Khal

Wiek: 40
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 5
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   Atak przebijający

Witam, proszę o Waszą opinię w temacie jak liczyć atak z przebiciem?

Przykład 1
Bohater atakując z przebiciem 2 wyrzuca na kościach ataku 6 obrażeń – obrońca na kościach obrony wyrzuca 3 tarcze. Ile obrońca przyjmuje obrażeń?

Przykład 2
Bohater atakując z przebiciem 2 wyrzuca na kościach ataku 4 obrażenia – obrońca na kościach obrony wyrzuca 3 tarcze. Ile obrońca przyjmuje obrażeń?

Przykład 3
Bohater atakując z przebiciem 2 wyrzuca na kościach ataku 2 obrażenia – obrońca na kościach obrony wyrzuca 3 tarcze. Ile obrońca przyjmuje obrażeń? Czy w sytuacji gdy obrońca wyrzucił więcej tarcz niż atakujący obrażeń atak przebijający i tak „wchodzi” zadając w tym przypadku 2 obrażenia? Czy żeby atak przebijający „zadziałał” najpierw cały atak musi być udany czyli musi zadać przynajmniej 1 obrażenie (tak jak to jest przy otrzymywaniu kart stanu)?

Przykład 4
Bohater atakując z przebiciem 3 wyrzuca na kościach ataku 2 obrażenia – obrońca wyrzuca na kościach obrony 3 tarcze / 2 tarcze / 1 tarcze. Ile obrońca przyjmuje obrażeń?
 
     
Ghraven

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 19
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

Witam.
Jest do dokładnie opisane w instrukcji:
Cytat:
ATAK PRZEBIJAJĄCY
Atak przebijający ignoruje tyle wyników  broniącego się gracza (uzyskanych
na skutek rzutu obrony lub też innych zdolności), ile wynosi jego wartość
przebijania. Gracze mogą łączyć ataki przebijające z kilku źródeł, co oznacza, że
atak wykorzystujący słowa kluczowe „Atak przebijający 1” i „Atak przebijający
2” ignoruje do 3 wyników .


Przykład 1
Zadaje 5 obrażeń (dwie z trzech tarcz jest anulowane przez przebicie)

Przykład 2
Zadaje 3 obrażenia (dwie z trzech tarcz jest anulowane przez przebicie)

Przykład 3
Zadaje 1 obrażenie (dwie z trzech tarcz jest anulowane przez przebicie i jest to automatyczne, atak nieudany jest tylko w przypadku wyrzucenia X)

Przykład 4
Przebicie ignoruje 3 tarcze wobec tego obrońca o ile nie wyrzuci więcej tarcz niż trzy otrzymuje wszystkie obrażenia (w tym przypadku 2)
 
     
Kieves

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 9
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

rep02 napisał/a:
Jako, że to umiejętność, która ma Ci pomóc to Ty wybierasz kość którą ma przerzucić przeciwnik.


Tak to jest jak się czyta forum rano. Oczywiście przeczytałem "kto rzuca kością", a nie "kto wybiera kość". Przepraszam.
 
     
Khal 
Khal

Wiek: 40
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 5
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

No i widzisz ... :) identyczna sytuacja jak w grupie z którą gram. Wszystko zależy po pierwsze od interpretacji słowa ignoruje - dla mnie nie jest to równoznaczne ze słowem anuluje, po drugie wcale w instrukcji nie jest to dobrze wytłumaczone. Powinien być konkretny przykład.
W odpowiedzi na przykład 3 - dlaczego obrońca otrzymuje 1 obrażenie? Bo zgodnie z Twoim wcześniejszym tłumaczeniem atak przebijający anuluje tarcze więc powinien otrzymać 2 obrażenia idąc tym tokiem myślenia. Poza tym mam wrażenie że atak przebijający liczysz jako dodatkowe obrażenia czyli 2(atak przebijający)+2(ilość obrażeń na kościach ataku) minus 3 tarcze. A wg mnie to nie są dodatkowe obrażenia tylko gwarancja przebicia wyrzuconej ilości obrażeń w liczbie takiej jaką ma atak przebijający. Więc jeśli atak przebijający ignoruje dwie tarcze z trzech to pytanie czy w takim przypadku atak przebijający zawsze zadaje obrażenia niezależnie od ilości obrony. W tym przypadku jeśli już to powinien zadać 2 obrażenia.
I podsumowując - na dłuższą metę trochę to wydaje się być bez sensu że atak przebijający jest właściwie atakiem nie do powstrzymania. Przykładowo po kilku przygodach w kampanii podejrzewam że wszyscy bohaterowie będą mieli opcję ataku przebijającego i wtedy cokolwiek nie stanie im na drodze z jakąkolwiek ilością kości obrony przy potencjalnie 8 atakach na rundę (niech każdy ma atak przebijający 2 lub 3) nawet 6 smoków naraz nie pomoże MW :) .
 
     
Tarkun 


Wiek: 31
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 153
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

Khal napisał/a:
W odpowiedzi na przykład 3 - dlaczego obrońca otrzymuje 1 obrażenie? Bo zgodnie z Twoim wcześniejszym tłumaczeniem atak przebijający anuluje tarcze więc powinien otrzymać 2 obrażenia idąc tym tokiem myślenia. Poza tym mam wrażenie że atak przebijający liczysz jako dodatkowe obrażenia czyli 2(atak przebijający)+2(ilość obrażeń na kościach ataku) minus 3 tarcze. A wg mnie to nie są dodatkowe obrażenia tylko gwarancja przebicia wyrzuconej ilości obrażeń w liczbie takiej jaką ma atak przebijający. Więc jeśli atak przebijający ignoruje dwie tarcze z trzech to pytanie czy w takim przypadku atak przebijający zawsze zadaje obrażenia niezależnie od ilości obrony. W tym przypadku jeśli już to powinien zadać 2 obrażenia.


Albo coś jest dzisiaj ze mną nie tak, albo musisz jeszcze raz powtórzyć sobie podstawy matematyki. Ogólnie nie bardzo wiem, czego nie rozumiesz w idei ataku przebijającego. Chyba nie ma nic prostszego w tej grze. Po prostu ignorujesz tarcze na kości obrony i ot cała filozofia.

Khal napisał/a:
Przykładowo po kilku przygodach w kampanii podejrzewam że wszyscy bohaterowie będą mieli opcję ataku przebijającego i wtedy cokolwiek nie stanie im na drodze z jakąkolwiek ilością kości obrony przy potencjalnie 8 atakach na rundę (niech każdy ma atak przebijający 2 lub 3) nawet 6 smoków naraz nie pomoże MW


Niestety Twoje podejrzenia są bezzasadne, zresztą widać, że nie grałeś kampanii. Muszę Ciebie uspokoić - bohaterowie nie są rozpieszczani umiejętnościami przebicia :)
 
     
Khal 
Khal

Wiek: 40
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 5
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

Przed wymądrzaniem się odnośnie mojej umiejętności liczenia mógłbyś (jeśli jest z Tobą dzisiaj oczywiście wszystko w porządku) odpowiedzieć na wszystkie przykłady z mojego pierwszego postu.
Idea ataku przebijającego niestety nie dla wszystkich jest tak klarowna w każdym przykładzie (jak widocznie dla Ciebie).
Podsumowując jeśli jesteś w stanie odpowiedzieć na moje pytania - to zrób to jeśli możesz i chcesz. Jednakże nie spiesz się z oceną czyichś możliwości tylko dlatego że nie rozumie tematu który akurat dla Ciebie jest banalny.
 
     
Tarkun 


Wiek: 31
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 153
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

Ghraven napisał/a:
Witam.
Jest do dokładnie opisane w instrukcji:
Cytat:
ATAK PRZEBIJAJĄCY
Atak przebijający ignoruje tyle wyników  broniącego się gracza (uzyskanych
na skutek rzutu obrony lub też innych zdolności), ile wynosi jego wartość
przebijania. Gracze mogą łączyć ataki przebijające z kilku źródeł, co oznacza, że
atak wykorzystujący słowa kluczowe „Atak przebijający 1” i „Atak przebijający
2” ignoruje do 3 wyników .


Przykład 1
Zadaje 5 obrażeń (dwie z trzech tarcz jest anulowane przez przebicie)

Przykład 2
Zadaje 3 obrażenia (dwie z trzech tarcz jest anulowane przez przebicie)

Przykład 3
Zadaje 1 obrażenie (dwie z trzech tarcz jest anulowane przez przebicie i jest to automatyczne, atak nieudany jest tylko w przypadku wyrzucenia X)

Przykład 4
Przebicie ignoruje 3 tarcze wobec tego obrońca o ile nie wyrzuci więcej tarcz niż trzy otrzymuje wszystkie obrażenia (w tym przypadku 2)


Dostałeś już wcześniej poprawną odpowiedź, także zacytuję ją. Jeśli Ciebie obraziłem - wybacz, mam ciężki dzień.
 
     
rep02

Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 94
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

Najprostsze wyjaśnienie to taki, że atak przebijający anuluje tarcze wyrzucone na kościach obrony. Tylko tyle. Nie dodaje on dodatkowych "serc" jedynie anuluje tarcze. Jeżeli jest "Atak przebijający 2" a obrońca wyrzuci jedną tarcze, to tylko ona się anuluje. W sumie to nie wiem czy jaśniej da się to przedstawić niż już zostało przedstawione....
 
     
rep02

Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 94
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   Re: Atak przebijający

Khal napisał/a:

Przykład 3
Bohater atakując z przebiciem 2 wyrzuca na kościach ataku 2 obrażenia – obrońca na kościach obrony wyrzuca 3 tarcze. Ile obrońca przyjmuje obrażeń? Czy w sytuacji gdy obrońca wyrzucił więcej tarcz niż atakujący obrażeń atak przebijający i tak „wchodzi” zadając w tym przypadku 2 obrażenia? Czy żeby atak przebijający „zadziałał” najpierw cały atak musi być udany czyli musi zadać przynajmniej 1 obrażenie (tak jak to jest przy otrzymywaniu kart stanu)?


Odnośnie tego przykładu.

Atakujący: "Atak przebijający 2" + 2 "serca"

Broniący: 3 "tarcze"

3 "tarcze" - "Atak przebijający 2" = 1 tarcza.

2 "serca" - 1 "tarcza" = 1 obrażenie które otrzymuje atakowana figurka.
 
     
Khal 
Khal

Wiek: 40
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 5
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

... i wszystko jasne :) Dziękuję.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 12