galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
gwizdzius 

Wiek: 37
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 141
Wysłany: Sro 07 Lis, 2012   

Skoro instrukcja mówi na str. 8
Cytat:
Za każdym razem, kiedy Badacz zakończy ruch na obszarze, na którym znajdują się żetony Wskazówek, może natychmiast zabrać jeden lub więcej z nich.
powinniśmy przyjąć, że może nie zabierać wskazówki jeśli nie chce. Jeśli coś musi być zrobione to jest to napisane w instrukcji, jak np. kilka akapitów dalej
Cytat:
Podczas Fazy Spotkań w Arkham każdy z graczy, którego Badacz znajduje się na jednym z obszarów (nie na ulicy i nie w Innych Światach), musi
wykonać jedną z poniższych akcji.
 
     
fabp

Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 3
Wysłany: Nie 18 Lis, 2012   

Cześć. :)

Mam grę Horror w Arkham od nie dawna i mam jedno pytanie:

Jeśli dociągam kartę mitu w fazie mitów i mówi ona że ma się otworzyć nowa brama w miejscu w którym już jest Znak Starszych Bogów (inna została zapieczętowana) to nie pojawią się tam brama ani potwór ale czy wtedy:

1. Mam wylosować inną karte mitu? czy;
2. Nie otwierać nowej bramy, nie kłaść potwora ale resztę czynności o jakich mówi karta wykonać?

Dzięki za pomoc z góry :)
 
     
gwizdzius 

Wiek: 37
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 141
Wysłany: Nie 18 Lis, 2012   

Jeśli karta mitów wskazuje, że brama ma się otworzyć w miejscu, gdzie jest znak starszych bogów, to brama się tam nie otwiera i nie pojawiają się potwory (także w wyniku spotkań), natomiast pozostałe efekty karty mitów wchodzą do gry, czyli: poruszamy potworami i rozpatrujemy Nagłówki, Warunki i Pogłoski (jeśli takiej jeszcze w grze nie ma).
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

Jeszcze tylko dodam, ze w zależności czy grasz narazie z samą podstawką czy juz może z Dunwich. Jeżeli z samą podstawką to kolega wyżej juz odpowiedział. Jeżeli z Dunwich to jeżeli brama pokazana jest "na czerwono", jest to tak zwane rozerwanie. Wówczas pojawia się brama i potwór, ale nie pojawia się żeton zagłady, Znak jednak zostaje zerwany.
 
     
fabp

Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 3
Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

Gram w podstawe obecnie do Koszmaru w Dunwitch dobiore sie jeszcze. Przyznam ze z ta gra jest jak z jazda samochodem kiedy sie jej uczysz: dopiero jak zmieniasz biegi nie myslac o tym mozesz sie skoncentrowac na jezdzie. Tak i tu, jak juz pamietasz wszystkie zasady podstawowe takie jak: polozyc zeton na torze zaglady, nie zapomniec o poglosce i warunkach,nauczyc sie testow itp mozesz sobie pograc z przyjemnoscia. Ale jako ze instrukcja jest nie dokladna moim zdaniem mam kolejne pytania:

1.Mandy pozwala jeszcze raz uzyc kosci ktore nie przynisly sukcesu, czy mozna tej umiejetnosci tez uzyc kiedy test sie wcale nie powiedzie, czyli wszystkie kosci nie przyniosa sukcesu( tak jakby jeszcze raz wykonac ten test)?

2.Czy broni ktore nie wymagaja zakrycia karty mozna uzywac wiecej niz raz w jednej fazie (np.Thomsona +6 do walki)?
 
     
gwizdzius 

Wiek: 37
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 141
Wysłany: Pon 19 Lis, 2012   

ad. 1. Nie pamiętam co jest napisane w jej karcie postaci, ale jeśli raz na turę może przrzucić kości na których nie uzyskała sukcesu, to oczywiście, jeśli na wszystkich nie ma sukcesu to wszystkie może przrzucić. Dodam nawet, że jeśli wydała najpierw wskazówki aby wspomóc test i nie było sukcesu, to przerzuca wszystkie kości (łącznie z tymi, które dostała za wskazówki).

ad.2. Oczywiście, że może (bo magazynek jeszcze się nie skończył ;) )
 
     
michalm 

Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 19
Wysłany: Sro 21 Lis, 2012   

Cytat:
Na karcie Umiejętności SKRADANIE SIĘ (i każdej innej karcie nazwanej Umiejętnością) napisano pogrubioną czcionką „+1 Skradanie się”, a następnie podano, że kiedy Badacz wydaje żeton Wskazówki by dodać kość do umiejętności Skradania, to otrzymuje jedną dodatkową kość.


I co się dzieje, jeśli mam dwie identyczne karty? Efekty się kumulują?

1. Premia do skradania wyniesie
a) +1
b) +2

2. Po wydaniu żetonu Wskazówki dostaję 1 kość za samą Wskazówkę oraz
a) +1 kość z kart umiejętności
b) +2 kości z kart umiejętności.

Czy też może jest gdzieś napisane, że nie można mieć na raz dwóch identycznych kart Umiejętności, a ja to przeoczyłem o.O
 
     
gwizdzius 

Wiek: 37
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 141
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012   

Efekty kumulują się. Sytuacja rzadka, ale może się zdarzyć że masz 2 umiejętności np. Waleczność. Masz wtedy +2 do waleczności, a przy wydawaniu wskazówki aby wspomóc testdostajesz 2 dodatkowe kości - po jednej za każdą kartę. Dodam, że Joe Diamond (jeśli dobrze pamiętam) ma też zdolność dającą dodatkową kość do wydanej wskazówki, więc to też się kumuluje w takiej przypadku.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012   

No kumulacje nie raz dają możliwość strzelenia fajnego kombosa. Przykładowo jechanie poprzez Arkham na dwóch motorach :D
 
     
wezuwiusz 

Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 147
Skąd: Salwator Dolny
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012   

... trzymając po dwie latarnie w każdej ze swoich widmowych dłoni? Bo ilości latarni nie ma ograniczeń. Oj chyba trzeba wprowadzić zasady domowe bo się robi Magia i Miecz i fabularne uzasadnienia się rozjeżdżają/
 
     
mathias999 


Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 86
Skąd: Mielec/Podkarpackie
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012   

dziwię się właśnie że twórcy to przegapili - a wystarczyło dołożyć ikonki dłoni jak przy broniach i czarach
_________________
Born to be... Cylon
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012   

Podchodzicie do sprawy zbyt dosłownie. Jaki problem kłaść identyczne karty w stos i traktować go jako jeden przedmiot lepszej jakości (szybszy motocykl, lepsza latarnia)? W grze można pokonać Cthulhu przy pomocy siekiery, a martwicie się, że dwa motocykle rozjeżdżają fabułę ;)
_________________
Moje planszówki
 
     
wezuwiusz 

Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 147
Skąd: Salwator Dolny
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012   

Świetna myśl z tym "stopniowaniem" przedmiotów czy umiejętności.
 
     
Brylant 

Wiek: 32
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Witam :) Horror w Arkham posiadam od dzisiaj i zagrałem pierwszą grę (oczywiście przegrana). Niestety pojawiło się parę wątpliwości, których nie wyjaśniała instrukcja:

1. Jeżeli podczas fazy mitów, wskazówka ma trafić na obszar gdzie już jest brama, to czy po prostu jej tam nie dokładamy, czy kładziemy na bramę?
2. Jeżeli wykonujemy ruch i naszej drodze stanie potwór, to czy po pokonaniu go w walce dalej kontynuujemy swój ruch, czy zatrzymujemy się na polu, gdzie został zabity?
3. Jak wygląda dokładna podróż przez bramę? Grałem tak: wchodzimy na bramę i przenosimy się na lewy obszar, ciągniemy kartę spotkania, następny ruch: przechodzimy na prawy obszar, ciągniemy kartę spotkania, kolejna tura: wychodzimy ze świata i otrzymujemy znacznik eksploracji. Zamknąć bramę możemy już teraz czy w następnym ruchu dopiero?
4. Jeżeli tor paniki osiągnie poziom 10 i przestanie obowiązywać limit potworów, to co się dzieje ze potworami na peryferiach? Chodzi mi o sytuację, gdy tor paniki zwiększa się przez kartę mitów, a nie ilość potworów ogólnie. Odrzucamy je, czy kładziemy losowo po mapie?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

EDIT: Bym zapomniał jeszcze o jednym:

5. Czy zawsze musimy wykonywać to co znajduje się na karcie spotkań? Czy słówko "możesz" sprawia, iż mamy wybór?
 
     
fabp

Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 3
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Moje kolejne pytanie jest następujące:

Czy jeśli karta Mitu mówi że ma się otworzyć brama w miejscu gdzie brama już jest (następuje spotęgowanie potworów) to czy w takiej sytuacji jest postęp na torze zagłady?

Z góry dzięki za odpowiedź. :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 12