galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Karty wsparcia a ich akcje
Autor Wiadomość
barteks 


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 121
Skąd: Opole L.
Wysłany: Czw 04 Paź, 2012   Karty wsparcia a ich akcje

Witam i proszę o pomoc

Karta wsparcia Chaosu Zbezczeszczona Świątynia ma akcję: Kiedy kontrolowana przez ciebie jednostka opuszcza grę, zniszcz wybrane rozwinięcie.
Co się dzieje jeśli posiadam w grze 3 takie katy a spada mi jedna jednostka. Niszczę jedno czy trzy rozwinięcia?

I podobne pytanie dla karty Zatruta Studnia z akcją: Kiedy jakaś jednostka zostanie spaczona, zadaj tej jednostce 1 obrażenie.
Co się dzieje jesli posiadam w grze 3 takie katy? Spaczona jednostka otrzymuje jedno czy trzy obrażenia?

I czy są one anulowane przez umiejętność Odporność?
 
     
Qadi 
Arrancar

Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 24
Skąd: ZG
Wysłany: Czw 04 Paź, 2012   

Odpala się 3
oraz
Odpala się 3

Odporność wchłania. Wszystkie. Bo są to osobne akcje.
_________________
Wraaaaaaghhhh
 
 
     
barteks 


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 121
Skąd: Opole L.
Wysłany: Nie 07 Paź, 2012   

...Qadi, ale zobacz.
Przy trzech świątyniach spada mi przykładowo jedna jednostka. Nie mogę przecież naraz zagrać trzech akcji z 3 świątyń.
Ja to widzę tak:
-spada jednostka
-gram akcję z jednej świątyni
-nie mam już jednostki
-więc nie mogę zagrać akcji z następnych kart wsparcia.

Może to błędne myślenie ale wolę podyskutować.


Qadi napisał/a:
Odpala się 3
oraz
Odpala się 3

Odporność wchłania. Wszystkie. Bo są to osobne akcje.
 
     
Qadi 
Arrancar

Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 24
Skąd: ZG
Wysłany: Nie 07 Paź, 2012   

Możesz... Spada twoja jednostka więc spełniasz wymagania akcji. Spełniasz z każdej. więc każdą możesz odpalić.
_________________
Wraaaaaaghhhh
 
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 08 Paź, 2012   

Qadi napisał/a:
Możesz... Spada twoja jednostka więc spełniasz wymagania akcji. Spełniasz z każdej. więc każdą możesz odpalić.


po zejściu jednostki, odpalasz wszystkie świątynie w odpowiedzi na siebie, bo to pierwsze możliwe okno akcji, jeśli nie odpalisz ich w odpowiedzi na siebie, to akcja przepadnie.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Borin 

Wiek: 40
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 08 Paź, 2012   

Czy mając 2 takie karty na stole:http://deckbox.org/whi/Ale%20Hall, gdy odrzucę jedną kartę urazy albo misji z ręki to obie dostaną po dodatkowym młotku czy tylko jedna komnata ale?
 
     
RasTafari 


Wiek: 38
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 241
Skąd: Z Turawy
Wysłany: Pon 08 Paź, 2012   

obie
_________________
una salus victis
 
     
Rodzyn 

Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 33
Skąd: Libertów
Wysłany: Pon 08 Paź, 2012   

hmm chyba nie obie? Na karcie jest "Action: Discard a quest or Grudge support card from your hand to have this card gain [P] until the end of the turn."
W tekście jest konkretna Ale Hall (this card) - a nie, że za każdym razem jak się zdiscarduje quest czy grudge to ale halle zyskują młotek. Stąd ja bym raczej widział - jedna karta z ręki (quest/grudge) = +1 młotek dla jednego (konkretnego Ale Hall. Ale może się mylę?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 08 Paź, 2012   

jest tak jak napisał Rodzyn. To są akcję za które się płaci odrzuceniem karty, nie można odrzucić jednej karty dla 2 akcji.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Borin 

Wiek: 40
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 09 Paź, 2012   

I wszystko jasne. Dzięki :wink:
 
     
barteks 


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 121
Skąd: Opole L.
Wysłany: Sro 10 Paź, 2012   

...a jak to ma się do moich kart wsparć...?
Skoro spada mi jedna jednostka a mam 3 wsparcia Zbezczeszczona Świątynia z akcją: "Kiedy kontrolowana przez ciebie jednostka opuszcza grę, zniszcz wybrane rozwinięcie" i odpalają się wszystkie 3 akcje to nie powinno być tak analogicznie z Komnatą Ale?; czyli odrzucam z ręki 1 kartę np misji a mając 3 wsparcia Komnaty Ale to młotki powinny zyskać wszystkie Komnaty.
Co karta to inna interpretacja. :cry:
Pomóżcie.
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 10 Paź, 2012   

barteks napisał/a:
...a jak to ma się do moich kart wsparć...?
Skoro spada mi jedna jednostka a mam 3 wsparcia Zbezczeszczona Świątynia z akcją: "Kiedy kontrolowana przez ciebie jednostka opuszcza grę, zniszcz wybrane rozwinięcie" i odpalają się wszystkie 3 akcje to nie powinno być tak analogicznie z Komnatą Ale?; czyli odrzucam z ręki 1 kartę np misji a mając 3 wsparcia Komnaty Ale to młotki powinny zyskać wszystkie Komnaty.
Co karta to inna interpretacja. :cry:
Pomóżcie.


Zbezczeszczona świątynia ma warunek odpalenia, tym warunkiem jest jednostka chaosu opuszczająca grę, 3 świątynie odpala się w odpowiedzi na siebie by zadziałały.

Komnata Ale, ma koszt - odrzucenie karty. Zatem za każdym razem jak odpalisz akcję musisz zapłacić koszt.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
barteks 


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 121
Skąd: Opole L.
Wysłany: Czw 11 Paź, 2012   

Dzięki.
Nigdy bym na to nie wpadł.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 12