| 
            
				
			   |  | galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
 
 
 |  
 
	
			| odtapowanie stwora po zwarciu? |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | monty [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012   odtapowanie stwora po zwarciu? |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć, czy stwory, które są w zwarciu są w nim do końca tj. do ich końca? Do tej pory w fazie odpoczynku odtapowywałem karty stworów, w następnej rundzie mogły wejść w zwarcie z drugim graczem. Na filmie w ffg zauważyłem jednak, że przydzielone stwory zostają w zwarciu. Jeśli takie są prawidłowe zasady, to czy w następnej rundzie zlicza się poziom zagrożenia za tapniętego stwora?
 Z góry dzięki za rozwianie wątpliwości
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JollyRoger1916 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wrogowie zostają w zwariu i już nie podnoszą zagrożenia. Podstawowe zasady. Polecam jeszcze raz zajrzeć do instrukcji. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | monty [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki, Kolego. Istotnie, doczytałem w instrukcji (vivat pdf!), że zwarcie jest przenoszone do następnej rundy (str. 18 pierwszy akapit rozdziału Faza 6: Walka), natomiast nie znalazłem nic o tym, aby nie brać pod uwagę poziomu zagrożenia z karty potwora w zwarciu.
 W międzyczasie pojawiło się pytanie kolejne:
 czy jeśli mam punkty postępu na głównej karcie głównej wyprawy, a rozpocznę podróż na nowy obszar, to czy punkty można przesunąć "w górę" na ten aktywny obszar?
 pozdrawiam
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | arrab [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z racji, że wróg wchodząc z graczem w zwarcie nie przebywa już w strefie przeciwności jego poziom zagrożenia nie jest dodawany przy rozpatrywaniu wyprawy. Ponadto potwory czy to wyniku ataku czy w wyniku wejścia w zwarcie z graczem nie są tapowane. "Stópki" mają oddzielne pule dla każdego obszaru oraz karty wyprawy - nic nie przechodzi na inne karty.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Berestaszek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               | chyba że sama karta o tym mówi tak jak drzwi durina ;] |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | monty [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | arrab napisał/a: |  	  | Ponadto potwory czy to wyniku ataku czy w wyniku wejścia w zwarcie z graczem nie są tapowane. 
 | 
 tapowanie stwora - miałem na myśli obrócenie o 90 stopni stwora względem strefy przeciwności na skutek testu zwarcia.
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mpuchatek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym raczej sugerował po protu zabranie wroga ze strefy przeciwności do strefy gracza jeśli test zwarcia wykaże, że wróg wszedł z graczem w zwarcie. Obracanie wrogów może nie mieć zastosowania przy innym ułożeniu stref na stole, lub przy 3 lub 4 graczach. Czyli: wróg wchodzi ze mną w zwarcie -> zabieram kartę ze strefy przeciwności do siebie, w okolice moich kart. Dopiero tam jest sens je obracać, czy cokolwiek, dla zaznaczenia, że wróg już zaatakował lub jeszcze nie, ale w tym zwykle można się i bez zaznaczania połapać.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JollyRoger1916 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto 04 Wrz, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie tak jak napisał mpuchatek najlepiej jest zgarniać wrogów ze strefy przeciwności do strefy gracza, zresztą tak się powinno grać zgodnie z instrukcją, jeśli tak nie robiłeś już wiem skąd pytanie o tapowanie i zagrożenie potworów w zwarciu. W strefie gracza nie trzeba tapować, walka przechodzi w miarę sprawnie, chociaż jeśli uznasz, że wygodniej Ci się gra tapując to  naturalnie nie ma żadnych przesłanek, żeby tego nie robić. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |