  | 
               
                  galakta.pl
                   
                  Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		odtapowanie stwora po zwarciu? | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 monty [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012   odtapowanie stwora po zwarciu?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć,
 
czy stwory, które są w zwarciu są w nim do końca tj. do ich końca? Do tej pory w fazie odpoczynku odtapowywałem karty stworów, w następnej rundzie mogły wejść w zwarcie z drugim graczem. Na filmie w ffg zauważyłem jednak, że przydzielone stwory zostają w zwarciu. Jeśli takie są prawidłowe zasady, to czy w następnej rundzie zlicza się poziom zagrożenia za tapniętego stwora?
 
Z góry dzięki za rozwianie wątpliwości | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JollyRoger1916 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wrogowie zostają w zwariu i już nie podnoszą zagrożenia. Podstawowe zasady. Polecam jeszcze raz zajrzeć do instrukcji. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 monty [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki, Kolego.
 
Istotnie, doczytałem w instrukcji (vivat pdf!), że zwarcie jest przenoszone do następnej rundy (str. 18 pierwszy akapit rozdziału Faza 6: Walka), natomiast nie znalazłem nic o tym, aby nie brać pod uwagę poziomu zagrożenia z karty potwora w zwarciu.
 
W międzyczasie pojawiło się pytanie kolejne:
 
czy jeśli mam punkty postępu na głównej karcie głównej wyprawy, a rozpocznę podróż na nowy obszar, to czy punkty można przesunąć "w górę" na ten aktywny obszar?
 
pozdrawiam | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 arrab [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z racji, że wróg wchodząc z graczem w zwarcie nie przebywa już w strefie przeciwności jego poziom zagrożenia nie jest dodawany przy rozpatrywaniu wyprawy. Ponadto potwory czy to wyniku ataku czy w wyniku wejścia w zwarcie z graczem nie są tapowane.
 
 "Stópki" mają oddzielne pule dla każdego obszaru oraz karty wyprawy - nic nie przechodzi na inne karty. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Berestaszek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | chyba że sama karta o tym mówi tak jak drzwi durina ;] | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 monty [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | arrab napisał/a: | 	 		   Ponadto potwory czy to wyniku ataku czy w wyniku wejścia w zwarcie z graczem nie są tapowane.
 
 | 	  
 
tapowanie stwora - miałem na myśli obrócenie o 90 stopni stwora względem strefy przeciwności na skutek testu zwarcia.    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 mpuchatek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja bym raczej sugerował po protu zabranie wroga ze strefy przeciwności do strefy gracza jeśli test zwarcia wykaże, że wróg wszedł z graczem w zwarcie. Obracanie wrogów może nie mieć zastosowania przy innym ułożeniu stref na stole, lub przy 3 lub 4 graczach.
 
Czyli: wróg wchodzi ze mną w zwarcie -> zabieram kartę ze strefy przeciwności do siebie, w okolice moich kart. Dopiero tam jest sens je obracać, czy cokolwiek, dla zaznaczenia, że wróg już zaatakował lub jeszcze nie, ale w tym zwykle można się i bez zaznaczania połapać. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JollyRoger1916 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Wto 04 Wrz, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dokładnie tak jak napisał mpuchatek najlepiej jest zgarniać wrogów ze strefy przeciwności do strefy gracza, zresztą tak się powinno grać zgodnie z instrukcją, jeśli tak nie robiłeś już wiem skąd pytanie o tapowanie i zagrożenie potworów w zwarciu. W strefie gracza nie trzeba tapować, walka przechodzi w miarę sprawnie, chociaż jeśli uznasz, że wygodniej Ci się gra tapując to  naturalnie nie ma żadnych przesłanek, żeby tego nie robić. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |