galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie odnośnie Arkham Horror
Autor Wiadomość
bilonq

Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 11
Wysłany: Sob 11 Sie, 2012   

Jest jeszcze jedna nieścisłość - jak zdam test przerażenia przystępuję wg instrukcji do "testu walki" czyli biorę pod uwagę karę z danego potwora, waleczność + bonusy z danej broni. Tyle że gdzieś się przewija test waleczności wobec potwora.. Jak to w końcu jest podczas bitwy ? Mam potwora brać tylko w oparciu o waleczność ? Przecież to byłoby bez sensu, po co wtedy wogóle byłby arsenał broni. Czy to błąd w semantyce gdzieś w instrukcji/na kartach ?
 
     
wezuwiusz 

Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 147
Skąd: Salwator Dolny
Wysłany: Sob 11 Sie, 2012   

bo to jest "układ" który dokonuje "semantycznych nadużyć" czyli jednym słowem kultyści okrągły stół i podskakujące brzozy. Przecież każdy wie że ta brzoza to były tak naprawdę Mrocze Młode takie jak z okładki Black Goat: http://lghttp.12309.nexce...+goat+front.jpg
 
     
bilonq

Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 11
Wysłany: Sob 11 Sie, 2012   

wezuwiusz napisał/a:
bo to jest "układ" który dokonuje "semantycznych nadużyć" czyli jednym słowem kultyści okrągły stół i podskakujące brzozy. Przecież każdy wie że ta brzoza to były tak naprawdę Mrocze Młode takie jak z okładki Black Goat: http://lghttp.12309.nexce...+goat+front.jpg


hehehe. mogło tak być. czyli normalnie po teście na przerażenie dodaję do woli wartości z broni, odejmuję modyfikator potwora i cisnę w niego takąż garścią kostek ?
 
     
wezuwiusz 

Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 147
Skąd: Salwator Dolny
Wysłany: Sob 11 Sie, 2012   

do waleczności dodajesz:D i grając w akrham trzeba uważać na "układ" i "semantyczny sabotaż" bo gry oparte na prozie Lovecrafta tak już mają. Gdy składali pierwsze wydanie Call Of Chtulhu prąd gasł w całym budynku itd. Walcząc używasz broni (chyba że potwór jest odporny itd) i to jest test walki. A czasem masz testy waleczności gdy np obsydianowe wrota w jakimś wyśnionym innym wymiarze próbują uwięzić badacza. Wtedy oczywiście nie używasz broni. Test Walki to taki specjalny test waleczności gdy możesz używać broni, o. A gdy znajdziesz ten wątpliwy fragment z instrukcji to wrzućże to, może coś się wyjaśni albo jeszcze bardziej splugawi.
 
     
bilonq

Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 11
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

heh kolejna runda i znów wynikła zagadka : obaj badacze przeszli przez tą samą bramę i jeden wyciągnął kartę spotkań traktującą o teście szybkości -2 i jeśli go zda to wraca od razu do arkham a brama zostaje zamknięta. Drugi badacz nie miał jak wyjść bo kolejnej bramy prowadzącej do tego samego wymiaru nie było na planszy. Co wtedy ? Jest zatrzymany automatycznie w czasie i przestrzeni ?
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

INSTRUKCJA str. 8 napisał/a:
• Jeśli Badacz znajduje się na drugim obszarze Innego
Świata, powraca do Arkham. Gracz musi wybrać taki
obszar Arkham, na którym znajduje się brama do Innego
Świata, z którego Badacz powraca. Kiedy gracz wybierze
już taki obszar, umieszcza tam znacznik swojego Badacza.
Następnie umieszcza pod znacznikiem Badacza znacznik
eksploracji – co oznacza, że zbadał on daną bramę.
Znacznik eksploracji pozostanie w grze dopóty, dopóki
Badacz pozostanie na obecnie zajmowanym obszarze.
Jeśli w Arkham nie ma obecnie otwartych bram do
Innego Świata, z którego powraca Badacz, uważa się go
za zagubionego w czasie i przestrzeni
(parz strona 17).
_________________
Moje planszówki
 
     
Morsereg

Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 107
Wysłany: Czw 16 Sie, 2012   

sirafin napisał/a:
A Badacze mogą się ruszać na Przestworza?

widzisz ja w swojej wczesniejszej wypowiedz nigdzie nie napisalem, ze badacze moga poruszac sie po przestworzach.
w sumie to dosc wyraznie napisalem, ze jak gracz skonczy swoj ruch na ulicy.

wezuwiusz zas potwierdzil to co mi sie zdawalo, ze ty sirafinie pomieszales.
wcale nie jest potrzebny symbol ruchu potwora by ten zlecial z przestworzy i zaatakowal.
wystarczy by gracz zakonczyl swoj ruch na ulicy by ten automatycznie go zaatakowal.
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 16 Sie, 2012   

Potwór może "zaatakować" Badacza, tylko jak jest na tym samym polu. Skoro Badacz nie może wejść na Przestworza, to potwór z Przestworzy nie "zaatakuje automatycznie". Wiem, że nie napisałeś nic o Badaczu ruszającym się na Przestworza, ale taki właśnie przypadek by musiał zaistnieć, by nastąpił "automatyczny atak potwora na Przestworzach" o którym wspomniałeś.

Morsereg napisał/a:
wezuwiusz zas potwierdzil to co mi sie zdawalo, ze ty sirafinie pomieszales.
wcale nie jest potrzebny symbol ruchu potwora by ten zlecial z przestworzy i zaatakowal.
wystarczy by gracz zakonczyl swoj ruch na ulicy by ten automatycznie go zaatakowal.

wezuwiusz napisał/a:
Są dwa warunki konieczne by potwór się ruszył z przestworzy:
-badacz stoi na Ulicy (zakończył tam ruch lub znalazł się tam w wyniku spotkania)
-wylosowana została karta Mitów z symbolem potwora

Dwa warunki, nie jeden z dwóch warunków.

Gwarantuję, że nic nie pomieszałem, ten temat był już wałkowany tyle razy, że znam go na pamięć ;)
_________________
Moje planszówki
 
     
Morsereg

Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 107
Wysłany: Pią 17 Sie, 2012   

mhm, w takim razie dzieki za wytlumaczenie i sorka za wprowadzanie w blad.
to ja caly czas zle gralem ;)

chociaz musze powiedziec, ze 'twoja wersje' (czyli ta zgodna z zasadami) jest prostsza. ze znajomymi gralem, tak jak mowilem co utrudnialo troche gre.
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 17 Sie, 2012   

Nikt nie mówił, że z godnie z zasadami będzie trudniej ;) Arkham jest grą, która łatwo przyjmuje domowe modyfikacje. Grajcie według takich zasad jakie wam się bardziej podobają, najważniejsze żeby mieć frajdę z bieganiny po tym upiornym miasteczku.
_________________
Moje planszówki
 
     
natzak 

Dołączyła: 30 Sie 2012
Posty: 9
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   początkująca

witam wszystkich fanów gier planszowych. po przeczytaniu instrukcji (z 5 razy) przestudiowaniu filmiku o graniu i podjęciu próby rozgrywki nie obyło się bez zagadek. Mam nadzieje że udzielicie mi odpowiedzi chociaż pewnie gdzieś na którymś poście już to było, ale tak z marszu chyba będzie szybciej. To przechodzę do konkretów.

pytania:
1. ilość ruchów 3 to czy trzeba sie o 3 przesuwać czy o dowolną liczbe pól ( nie wieksza niż 3) ( nie mówie o natknęciu się na potwora który blokuje automatycznie ruch) ??

2. jeśli na polu jest brama i potwór i wejdę na ten obszar to co rozpatruję najpierw? brama wciaga czy musze rozegrać partyjkę z wrogiem??

3. co oznacza karta mitów - napis- aktywnośc pojawia się na obszarze ... mam wrażenie że czytałam o tym w instrukcji ale jak przyszło co do czego nie mogę tego zlokalizować ....


z góry dziękuję za odpowiedź
 
     
wezuwiusz 

Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 147
Skąd: Salwator Dolny
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

1. dowolna nie większa niż trzy. tak naprawdę szybkość oznacza ile dostajesz punktów ruchu w każdej fazie ruchu. Szybkosć 3 = trzy punkty ruchu. I je możesz wykorzystać jak chcesz albo wogle. Możesz pójść o trzy pola ale możesz też np. czytać książki co wymaga wydania właśnie punktów ruchu. Co jest o tyle ciekawe że np. w innych światach nie dostajesz punktów ruchu w fazie ruchu więc sobie nie poczytasz:D

2. hmm jak dla mnie to walczysz z potworem albo go mijasz a w bramę wchodzi sie w fazie spotkań. A walczysz w fazie ruchu więc zanim wejdziesz w bramę zdążysz powalczyć.

3. Z tą aktywnością to akurat jest zakamuflowane w instrukcji. Chodzi poprostu o to że na wskazanym obszarze umieszczasz żeton aktywności ( sześciokątne trzy żetony 1,2,3) i ma on przypominać że tak można coś zrobić albo coś się dzieje itd. A na karcie mitów która kazała tam umieścić żeton jest wyjaśnione co się dokładnie dzieje. Np trwa uliczna wyprzedaż i możesz coś kupić albo różne inne zdarzenia. Taka karta wtedy zostaje w grze by można było obadać w dowolnym momencie pocośmy tam ten żeton umieścili.
 
     
natzak 

Dołączyła: 30 Sie 2012
Posty: 9
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

o jak szybko, super dziękuje za wyjaśnienie, pewnie na dniach pojawię się z kolejnymi pytaniami bo nie ukrywam nie ma lekko z tą grą ;]
 
     
YangObi

Wiek: 31
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 26 Lis, 2012   

Zapraszam do przyłączenia się do Grupy Fanów Arkham na Facebooku. Dzięki temu możemy dzielić się nowościami jak i znaleźć nowych graczy do towarzystwa. Zapraszam!

https://www.facebook.com/groups/166844806709877/
_________________
Nie muszę być bohaterem, wystarczy, że będę dobrze udawał.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.24 sekundy. Zapytań do SQL: 12