galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[EMP] Pełna kontrola
Autor Wiadomość
Szok
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Lip, 2012   [EMP] Pełna kontrola

Witam :)
Chciałbym zacząć grać imperium na pełną kontrolę, mój zamysł jest taki - równowaga pomiędzy królestwem a misją. Królestwo max. 8 zasobów, Misja max. dociąg 6 kart, żeby się nie przewinąć. Na początku kompletne oddanie battlefieldu, żeby za chwilę wyjść z ciężkim atakiem.
Tutaj jest to, co zbudowałem, ale załączę pełną listę kart do zmian.
Aktualna talia:
1x milicja (będę dokupować jeszcze z 2)
1x verena (będę dokupować jeszcze z 2)
3x gwardia reiklandu
2x forsowny marsz
3x ukryty agent
3x gwardia elektorska
3x innowacja
1x thyrus (będę dokupować jeszcze z 2)
3x ludenhof
1x wola elektorów
3x rajtarzy
3x wrzący olej
3x wolna kompania
3x łowcy
2x świątynia sigmara
2x imperialne zoo
3x wioska niczyja
2x wojownicy urlyka
2x bitewny czarodziej
2x demoralizacja
3x kapłani-wojownicy
1x błogosławieni sigmara

Trochę się obawiam, że będzie to zbyt droga karta, ale mam nadzieję, że odbije to sobie dodaniem innowacji do talii.

Karty które posiadam, ale nie mam ich w talii:
1x kapliczka taala
1x błogosławieństwo ishy
3x zdobyczy proch strzelniczy
3x jezioro spokoju
1x przymierze DWA/EMP
1x gotuj się na wojnę!
3x imperialny dobosz
3x synowie monety
3x husaria z kislevu
3x kurt helborg
1x wykopalisko spaczenia
1x integracja sigmara
3x katedra sigmara
3x kapłani sigmara
1x świątynia shallyi
3x zapomniany cmentarz
1x imperialne zoo
1x demoralizacja
3x stirlandzcy handlarze śmierci
2x obrona granic
3x wojenny werbunek
1x wojownicy urlyka
1x bitewny czarodziej
1x dekret karla franza
1x kometa z podwójnym warkoczem
1x zbrojownia
3x chakax
1x majstrowie z nuln
3x czciciel chamona
3x podwojenie straży
1x uczeń płomienia
3x błogosławieństwo asuryana (HE)
3x mag z białej wieży (HE)
1x arcymag saphery (HE)
1x większe uzdrowienie (HE)
1x promienne spojrzenie (HE)
1x brygada srebrnych hełmów (HE)
1x przymierze EMP/HE
3x klanowa zbroja (DWARF)
3x obrońca twierdzy (DWARF)
1x johannes boheim
1x trening rycerski
3x obietnica wojny
3x szaman-włóczęga
3x powóz z czerwonej straży

Które karty podmienić?
Jaki dodatek teraz kupić? (posiadam imperialny tron oraz przeklęci zmarli)
Jakie pojedyncze karty warto zdobyć? (milicja, verena... Co jeszcze? Long winter? )
Do kontroli lepszy Dericksburg czy Rodrick?
 
     
Mortyr
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Lip, 2012   

Witam,
jeśli bierzesz się za budowę talii na poważnie to możesz posiadać tylko jedną kartę z restrykcją. Tego "zaszczytu" doświadczyły narazie:
- Wola Elektorów
- Rodrik
- Wilhelm
- Kuźnia
- Warpstone
- Innowacja
plus jakieś karty, którymi EMP nie może grać.
Możesz posiadać maksymalnie jedną kartę z tej listy w talii (najlepiej wywal Wolę, bo posiadasz tylko 1 egzemplarz, a zostaw Innowację).

Jeśli chodzi o kupowanie dodatków to polecam "Odkupienie Maga / Redemption of a Mage" - w środku znajdziesz największego koksa EMP - Fryderyka Wymiatacza + przydatne Pantery i Rezerwy (te drugie szczególnie z tym panem).
Jeśli chodzi o pojedyncze karty to tak, jak mówiłeś:
Milicja (prawdopodobnie najlepsza jednostka EMP :grin: - warto ją combować z Heblem) i Verena plus jeszcze:
- Kościółek (jeden z najlepszych supportów)
- Dyscyplina (absolutne must have każdej talii EMP)
- Piraci (miażdzą w taliach z naporem - szczególnie z dopałkami jak np. Trening)
- Osternacht (czyli znienawidzony pan pielgrzymujący wszystko na stole :mrgreen: szczególnie dobry z innymi kartami ze zdolnościami "Kiedy wchodzi do gry..." lub "Kiedy opuszcza grę..." --> przykład )
- Long Winter (bez tego Verena nie wychodzi z domu)
- Infiltracja (karta, za którą znienawidzi cię każdy przeciwnik)
Warto zdobyć parę kart z listy restrykcji (w końcu nie znalazły się tam bez powodu) - ja osobiście preferuję Rodrika w taliach kontroli, ale Kuźnia na ręce nieraz ratuje dupe po resecie stołu (Rzygi, mirror Verena) etc.
Oczywiście nie mówię, żeby kupować je wszystkie - po prosu podałem parę ciekawych przykładów (jest jeszcze sporo innych, które wyleciały mi z głowy). Spróbuj wyobrazić sobie które karty najlepiej pasują do twojej koncepcji.

Co do obecnej talii to Verena raczej umiarkowanie przydatna w pojedynczym egzemplarzu - szczególnie, że nie posiadasz kontroli rozwinięc (Wola, Rodrik, Long Winter, Kapłanka Vereny). Zastanawiałbym się, czy w ogóle wstawiać ją do talii bez obstawy.
Wrzący Olej wywal - support bez młotków i z mało przydatną zdolnością. Oprócz tego wstaw sobie legendę - stary Helborg jest całkiem niezły (inne legendy - Karol, Volkmar - znajdziesz w dodatku... "Legendy / Legends" :lol: - drugi dodatek na liście z priorytetem zakupu moim zdaniem).
Stanowczo włóż do talii Podwojenie Straży, pozwala na odpuszczenie nieco strefy Misji i dociągnięcie paru kart w kluczowym momencie. Tak samo Werbunek - wstawiasz supporty do kingdoma i zasysasz karty.
Kupcy są też nieźli - tania jednostka i może dodać nieco więcej kasy, kiedy tego potrzebujesz kosztem paru pkt. życia stolicy.

Mam nadzieję, że nie rozpisałem się zanadto. :wink:
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13