galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamykanie bramy z potworem
Autor Wiadomość
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Maj, 2012   

Niestety ta wątpliwość nie jest wyjaśniona przez FAQ (i raczej już nie będzie bo ostatnia aktualizacja była najwyraźniej w 2007 roku). Na forum FFG gracze doszli do wniosku, że stabilizator nie pozwala rozerwać pieczęci, jednak potwory latające poruszają się.
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Maj, 2012   

raczej - jeżeli nie pojawia się brama, tj nie otwiera się nawet na tyle przy przemsknął się marny potwór do naszego wymiaru to co ma rozerwać ową pieczęć? Musi być brama by na świat wydostała się energią która rozdupcy znak starszych bogów. to jak WTC7 który zawali się mimo że nic w niego nie uderzy?
 
     
mathias999
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Maj, 2012   

a co tu wyjaśniać? Zdolności poszukiwaczy czy itemów są ZAWSZE ponad home rules :)
Nie pojawia się brama i nie pojawia się potwór, a żeton zapieczętowania zostaje. Wątpliwe też czy należy uruchomić latające potwory - w końcu zdolność eliminuje całe zdażenie - jedyne co spowoduje to na planszy Innsmouth należałoby dołożyć jeden UPRISING TOKEN>
 
     
beszcza
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Maj, 2012   

Oczywiście zgodzę się z mathias999 ponieważ nawet w instrukcji jest napisane, że umiejętności na kartach są w hierarchii ważności karty wyżej ;) Ja bym zagrał w ten sposób, że nie pojawia się brama i nie ma rozerwania pieczęci. A dlaczego ? A no dlatego, ze jest tak naukowiec który ma powiedzmy specjalny sprzęt i nie pozwala w tym miejscu na ingerencję siła zła :twisted: :twisted:
 
     
espanoles
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Sty, 2013   

Mam takie pytanie.Jak jest z wydawaniem punktów ruchu potrzebnych do użycia ksiąg w momencie zamykania bramy bo podejrzewam ,że w innych światach lub przy zatrzymaniu to wydaje nam się ,że nie ma punktów ruchu . Wątpliwości pojawiają się przy zamykaniu bram.Prosze o wytłumaczenie tego zagadnienia bo widziałem że było to już poruszane ale jakoś nie widziałem jednoznacznej odpowiedzi.
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Sty, 2013   

rozumiem że chodzi o sytuację gdy wyszedłeś z bramy w fazie ruchu i stoisz se ze znaczkiem eksploracji i masz zamiar w fazie spotkań zamknąć bramę i jeszcze chciałbyś w tej samej fazie ruchu (która poprzedza fazę spotkań) se poczytać książkę? Stawiam że to nielegalne. Chyyyyyyyyba że - tu spekuluję. Chyba że jest taka karta

odwróć karte by dostać dwa dodatkowe punkty ruchu.

i wtedy wracasz z innych światów do Arkham i wtedy odpalasz te karte z dodatkowymi punktami które zużywasz na czytanie książki. Da się?
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Sty, 2013   

Generalnie to takiej karty nie ma, patrząc na dodatki jakie znam (czyli Faraon, Żółty król i Dunwich), może w przyszłości sie czegoś takiego doczekamy. Taki plan Arkham, czy motor dają dodatkowe punkty ruchu, ale w fazie ruchu w jakiej powraca się do Arkham nie ma się wogóle punktów ruchu. Więc te karty też nie daja nam nic.

Podsumowując. Jeżeli jest faza ruchu w której powracasz do Arkham, nie otrzymujesz punktów ruchu i nie możesz czytać ksiąg. Ta faza ruchu jest na tyle specyficzna że zauważ żę również nie musisz nic robić z potworami strzegącymi bram, ani unikać, ani walczyć (chodź wlczyć możesz, ale nie musisz ;) ). Takie żekłbym obusieczne ostrze, ty czegoś nie możesz, oni też czegoś nie mogą.
Jednak jeżeli pozostaniesz na nie zamkniętej bramie ze znacznikiem eksploracji do nastepnej tury, wówczas normalnie otrzymujesz punkty ruchu, możesz wtedy przeczytać ksiązki żeby zdobyć przykładowo wskazówki na zapieczętowanie bramy w nadchodzącej fazie spotkań.
Niestety też, jeżeli są tam nadal jakieś potwory musisz coś z nimi zrobić (unik, albo walka)
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Sty, 2013   

a pozwolisz że dziś będę "adwokatem Nyaralahtoteheotepa" ;D

skoro po powrocie przez bramę mogę jeszcze w tej samej fazie ruchu dojechać potwory jeżeli taką będę miał fantazyję akurat, to cóż mi broni odpalić np. trzy plany Arkham albo motór albo nawet

http://www.arkhamhorrorwi...tary_Motorcycle

i poczytać książkę?
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Sty, 2013   

Oczywiście że pozwolę, jednak Pelzający nie potrzebuje myślę adwokata :D


A kto Ci zabroni? Instrukcja :)

Dlaczego nie możesz powracająć z Innego Świata odpalić, planów Arkham, czytać ksiąg itd? Ponieważ ten ruch zaliczany jest jako ruch w Innyych światach, a jak wiadomo badacze nie otrzymuje punktów ruchu i wykonywać czynności do których są im one potrzebne będąc w Innych światach.

A dlaczego możesz mimo to pobić potwora, ponieważ instrukcja napisała że "nie musisz" unikać ani walczyć z potworami, podczas tury w której wracasz z IŚ.
A jeżeli nie musisz to możesz. Bo jak byś nie mógł to by napisali że nie możesz :D



A i jeszcze dodam że winienem wziąść poprawkę na istnienie nowego wieliiego FAQ i wcale bym sie nie zdziwił jak by tam się zaraz okazało że wszystko źle z instrukcji przeczytałem <hahaha> :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12