| 
            
				
			   |  | galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
 
 
 |  
 
	
			| Misje |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | danio1118 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sro 23 Lut, 2011   Misje |   
 |  
               | 
 |  
               | Na forum znalazłem pytanie: "Infiltracja (Misja) Na początku swojej tury odrzuć X wierzchnich kart z talii każdego przeciwnika. X to liczba żetonów zasobów na tej Misji.
 Pytanie: Jednostka wykonująca misję nie opuszcza gry, w treści nie ma też nic o wydawaniu żetonów. Czy to oznacza, że żetony zasobów nie są zdejmowane z tej karty Misji i z tury na turę przeciwnik będzie tracił karty coraz szybciej?"
 Przyznano mu racje, choć wedłóg mnie misję raz wykonaną, po skorzystaniu z jej efektu powinno się odrzucić. Jeśli nie, to nigdzie nie widziałem żeby napisane było iż po wykonaniu taktyki trzeba było odrzucić tą taktykę. Czyli mogę zagrywać dowolną taktykę z ręki tyle razy na ile starczy mi zasobów i wciąż trzymać ją w ręce?? To jest bezsensowne w obu wymienionych przypadkach.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | sirafin [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sro 23 Lut, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Instrukcja str. 6 napisał/a: |  	  | Karty Taktyk Taktyki przedstawiają bitewne manewry, zaklęcia,
 akcje, katastrofy i inne, nieprzewidziane wydarzenia.
 Zazwyczaj kartę Taktyki zagrywa się bezpośrednio z
 ręki gracza, po czym rozpatruje się jej efekty, a wreszcie
 odkłada się ją na stos kart odrzuconych jej właściciela.
 | 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | danio1118 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sro 23 Lut, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dobra, mój błąd, ale co z tą misją?? Może mi ktoś wskazać w faq llub instrukcji że taką misją można zagrywać w sposób wyżej opisany?? I ogólnie co się dzieje z kartą misji po skożystaniu z jej efektu?? I ogólnie jednostka wykonująca misję nie musi brać udziału w obronie pola misji, wiec można jakoś zmusić ją do pożucenia wykonania misji oprócz żadkich efektów przesunięcia itp.?? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DaRKeR [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sro 23 Lut, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               | Misja raz wstawiona do gry na razie nie ma szansy jej opuścić (bo nie ma karty niszczącej misji) Misja po wykorzystaniu można wykorzystac znowu i znowu tak długo jak spełniasz warunek na niej opisany.
 Jednostka na misje może być zagrana tylko z ręki.
 Jednostka na misji nie musi brać udziału w obronie (chyba że zostanie do tego zmuszona przez efekt jakiejś karty)
 Żetony z misji spadają po jej wykorzystaniu - jeśli jest tak napisane na tej misji.
 Żetony z misji spadają jeśli opuści ją jednostka.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | borutg [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią 15 Lip, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam. może to i banalne pytanie, ale nie daje mi spokoju. Tekst z karty misji np. imperium: "jeśli tę Misję wypełnia jakaś jednostka, na początku swojej tury umieść na tej karcie 1 żeton zasobów."
 
 No i mam problem.
 według instrukcji na początku swojej tury mamy fazę 0 - początek tury.
 
 1. czy aby spełnić warunek misji muszę zaoszczędzić żeton zasobu z poprzedniej tury, bo przecież nowe zasoby dostanę dopiero w 1 fazie tury - tj. faza królestwa ?.
 
 na razie przyznaje 1 zasób w fazie królestwa ale nie daje mi to spokoju.
 Mam prośbę o rozwianie tej wątpliwości/nieścisłości.[/i]
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Anatem [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią 15 Lip, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żetony zasobów na misjach to tylko znaczniki - bierzesz z puli, a nie ze swoich zasobów. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DaRKeR [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią 15 Lip, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie, za każdym razem gdy jakaś karta mówi o zasobach (ale nie jest to koszt karty) chodzi o zasoby z puli które nie są "kasą"   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | borutg [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią 15 Lip, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               | NO I WSZYSTKO JASNE. WIELKIE DZIĘKI. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | GambitG [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią 15 Lip, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               | Darker, czy orientujesz się może gdzie jest konkretnie oficjalny zapis, że jednostka opuszczająca kartę misji, ale nie opuszczająca gry (np. rajtarzy) jednocześnie usuwa wszystkie zasoby z karty misji? (bo już jej nie wypełnia). |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DaRKeR [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oczywiście jest to w instrukcji: 
 "Wysyłanie jednostki na misję
 Karty Misji zagrywa się z ręki gracza do strefy Misji
 w ten sam sposób, co karty Jednostek i Wsparcia.
 Kiedy karta Misji znajdzie się w grze, kontrolujący
 ją gracz ma możliwość wysyłania jednostek, aby
 wypełniały tę misję.
 Aby wysłać jednostkę na misję, zagrywając kartę
 Jednostki z ręki, gracz kładzie ją na wierzch karty
 Misji. Jednostkę wypełniającą misję nadal uważa
 się za część strefy Misji kontrolującego ją gracza
 (zapewnia symbole siły i może posłużyć do obrony
 strefy, gdyby ta została zaatakowana), ale także za
 „wypełniającą misję”, na której została umieszczona.
 Wypełniająca misję jednostka pozwala graczowi
 zbierać żetony zasobów na karcie Misji: kiedy gracz
 zgromadzi odpowiednią liczbę żetonów, może
 skorzystać z efektu karty.
 Te żetony zasobów będą pochodzić ze stosu na
 środku obszaru gry, a nie z żetonów, które gracz
 zebrał podczas fazy Królestwa. Żetony zasobów z
 karty Misji mogą zostać wykorzystane tylko w celu
 skorzystania z efektu tej karty.
 W danej chwili daną misję może wypełniać tylko
 jedna jednostka. Jeśli wypełniająca misję jednostka
 z jakiegokolwiek powodu opuści grę, karta Misji
 pozostaje w grze, ale wszystkie zgromadzone na niej
 żetony zasobów należy odrzucić, czyli odłożyć je na
 stos na środku obszaru gry."
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Anatem [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               | 
 A chodzi o zapis, że opuszcza tylko misję i idzie np. do innej strefy.
 
 Jest o tym w nieoficjalnym zestawieniu zasad na deckbox zgodnie z rulingiem FFG misje, ale w FAQ akurat tego aspektu nie ma poruszanego.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DaRKeR [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               | No ludzie nie załamujcie mnie, na tej samej zasadzie jeśli jednostka przestanie questować żetony spadają. Po co komu ruling. Jak do każdej takiej rzeczy chcecie osobny artykuł i ruling, to przecież będzie trzeba napisać jakieś tomisko. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | GambitG [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               | Darker, nie denerwuj się, akurat dla mnie i Anatema to dość oczywiste, ale mamy graczy, który za każdym razem jak przesuwa rajtarów z misji kłóci się z sędziami, żeby ktokolwiek pokazał mu miejsce w zasadach, bo jeśli zapisu nie ma, to zgodnie z literą reguł z zasobami nic się nie dzieje. Ostatecznie i tak rozwiązywane jest to po myśli sędziów ale sprawa wymaga jednego zdania w FAQ następnym. Jeśli czytasz to Michale, to czy taki zapis mógłby się pojawić? Ja wiem, że to truizm dla większości graczy, ale po co zostawiać niepotrzebne luki na interpretacje? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DaRKeR [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zaraz jeden z drugim w łeb dostanie   
 "Kiedy jednostka wykonująca misję zostanie
 przesunięta ze strefy Misji, nie uważa się jej
 już za odbywającą misję, a wszystkie żetony
 z karty Misji należy odrzucić."
 
 proszę cytat z FAQ, dział - PRZESUWANIE JEDNOSTEK.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | GambitG [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 |   
 |  
               | 
 |  
               | <zdzierając sobie kolana odbywa klęczącą pielgrzymkę z siedziby galakty do siedziby ffg>   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |