galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Osąd Loeca
Autor Wiadomość
Dziobak 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011   Osąd Loeca

Już tak idąc za ciosem z pytaniami dotyczącymi legend.
Osąd Loeca jest dość specyficzny i zastanawia mnie, czy można go zastosować do trzech poniższych opcji:

1. Moja jednostka jest ledwo ciepła, ale powiedzmy dość kluczowa. Rzucam na nią Osąd Loeca i robię z niej development. Development nie ma już na sobie obrażeń jednostki, bo jest developmentem, a w następnej/tej samej turze usuwam dodatek i mam sztukę nówkę, która nie weszła do gry, ale nie ma obrażeń.

2. Osąd Loeca można podłożyć pod development, więc podkładam go pod jeden ze swoich developmentów (jednostkę typu: Descendent of Indraugnir) i niszczę osąd. Czy nie zadziała to jak 'oderżnijta im łby' tylko z bardziej permanentnym skutkiem?

3. Analogicznie do opcji drugiej, tyle tylko, że kartą pełniącą rolę developmentu będzie support.


Z góry dzięki za przemyślenia.
 
     
hubertok 
hubertok

Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011   Re: Osąd Loeca

Dziobak napisał/a:
2. Osąd Loeca można podłożyć pod development, więc podkładam go pod jeden ze swoich developmentów (jednostkę typu: Descendent of Indraugnir) i niszczę osąd. Czy nie zadziała to jak 'oderżnijta im łby' tylko z bardziej permanentnym skutkiem?

3. Analogicznie do opcji drugiej, tyle tylko, że kartą pełniącą rolę developmentu będzie support.


Z góry dzięki za przemyślenia.


raczej nie ma szans. Moim zdaniem chodzi o to, że teraz często dewelopmenty są jednoczesnie jednostkami (np. z Kairosem kazdy dev. to dwa młotki i 2 HP) - podkładając POD TAKI dewelepment osąd pozbawiasz go wszystkiego czyli w sumie staje się znów dewelopmentem.

Z Twoim pierwszym pomysłem zgodziłbym się w 100%, z nastepnymi dwoma wcale ;)
 
     
Dziobak 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011   

To i tak jakis pozytyw - 1/3 osądzona pozytywnie, ale te dwa pozostałe pomysły przyszły mi do głowy z racji, że skoro po usunięciu dodatku development wraca do łask jako jednostka, to czemu różnicę robi, czy już wcześniej był jednostką, czy wszedł od razu jako development.

Czyli w skrócie - liczy się to, co jest człowiek odwala w tej chwili, a w tej chwili ratuję swoją jednostkę z bycia osądzoną przez Loeca. Przynajmniej ja tak na to patrzę.
 
     
hubertok 
hubertok

Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011   

cóż ja to rozumiem, że jednostka traci tylko swoje słowo kluczowe i staje się rozwinięciem ALE nie zmieniasz je w rozwinięcie (
( a 'la Rodrick na supporty) i dlatego niszcząc support spowrotem odzyskuje to kim była
w przypadku podłożenia pod wsparcie które daje młotki, strata osadu przywraca tylko młotki dewelopmentowi. Na stole nie była jako jednostka a osąd nic nie mówi o odwracaniu.
 
     
Dziobak 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011   

A... bo ty tak na to patrzysz.

Czyli wszysztko rozbija sie o fakt, czy karta staje sie developmentem i się ją obraca jak to developmenty mają w zwyczaju, czy po prostu traci wszystko i staje sie developmentem.

W sumie tej drugiej opcji nie brałem pod uwagę. W samym spoilerze Legend pytanie 'czy obraca sie kartę, czy nie' zaskoczyło mnie, bo automatycznie odpowiedziałem 'tak, co to w ogóle za pytanie'. A tu widzę, że naprawdę jest problem tej natury...

Dodatkowe w takim razie pytanie.
Skoro staje się rozwinięciem, zmienia się tylko status kary, znika tekst i młotki, ale nic nie wspomina osąd o wytrzymałości. Mam zatem rozumieć, że będzie to development z np 3 punktami wytrzymałości, bo jednoska tyle miała? A jeśli tak, to przecież zostanią na niej obrażenia, bo nie stała się w pełni developmentem (więc leczenie w taki sposób odpada).
Ps. Mogliby dać drugą instrukcję w Legendach, która opisuje działanie Loeca...
 
     
Gustav Anioł 
Mistrz Baśni

Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011   

ja tę kartę rozumiem tak:
Osąd Loeca dokładasz do wybranej jednostki, albo rozwinięcia;
Jednostka przez to jest traktowana jako rozwinięcie i tyle (czyli nie liczy się jej siły, ani specjalnych efektów);
rozwinięcie (najpewniej takie, które dzięki np. Kairosowi, lub innej karcie choćby Leśnych Elfów) jest traktowane w grze jako jednostka, przestaje być tak traktowane;

Ta karta powinna być nazwana "Zamrożenie" :mrgreen:

a co do kombinowania z leczeniem jednostki przez zamianę jej w rozwinięcie, to ewidentnie mi to nie pasuje, kiedy kładziesz jakikolwiek dodatek do jednostki, to przez to jej nie leczysz, chyba, że tak mówiłby tekst na karcie
pozdro
 
 
     
GambitG
OT- Inwazja

Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 191
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011   

A ja do tej pory się zastanawiam, czy czasem gdzieś nie wkradł się błąd i czy nie chodzi o wsparcia a nie rozwinięcia :roll:
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011   

tutaj macie od FFG

Whenever you see the word "becomes," then you know that the card is considered to have changed states for as long as the effect applies, but it does not physically change states. So with Judgement of Loec, the unit it is attached to stays face-up and is considered to be a development for as long as Judgement remains attached. The unit is normally no longer considered to be a unit, has no power or HP, and cannot defend (note, however, that effects such as Bolt of Change, Spellsinger, and Kairos Fateweaver are all able to affect it in this state).


Karta jest rozwinięciem, nie jest zakrywana jak rozwinięcie, ale nie jest już unitem, więc nie ma siły, życia, tekstu, nie może bronić ni atakować etc.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Dziobak 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011   

Czyli wychodzi na hubertoka...
Wczoraj pobieznie szukałem na FFG, ale tego nie znalazłem
Grunt, że jedna z trzech opcji działa :cry:

@GambitG
Też się nad tym zastanawiam...
 
     
DavidLatham 

Wiek: 34
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: Miasto Świętej Wieży
Wysłany: Nie 03 Lip, 2011   

Witam!
Podłącze się do tematu bo jedna kwestia nie daję mi spokoju od wczoraj, a mianowicie:
Czy można wykorzystać Osąd Loeca do "zaczpowania" misji w imperium. Tzn rzuca się osąd na jednostkę na misji i misja jest zablokowana? Czy po prostu dana jednostka staję się rozwinięciem i schodzi z misji? Pytanie może głupie, mnie się wydaję że tak nie można zrobić, ale wczoraj kumpel nie dawał za wygraną i twierdził, że można. Jakbyście mogli rozwiać moje wątpliwości. THX.
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 03 Lip, 2011   

jako że na misji mogą być tylko jednostki. To zamiana jednostki w rozwinięcie spowoduje, że zostanie "zsunięta" z misji bo już nie jest jednostką i nie może jej wykonywać.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Gość

Wysłany: Nie 03 Lip, 2011   

Znalazlem to przed wczorajszym turniejem (bo też mam z osądem pewne problemy - powinna być do niej instrukcja obsługi :mrgreen: ) jeśli tak loec cię interesuje to końcówka wątku jest ciekawa.
 
     
Neph 

Wiek: 32
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 2
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Witam serdecznie wszystkich :smile:
Jako że nie zostało to do końca ustalone uściślijmy - zniszczenie osądu rzuconego na jednostkę z obrażeniami wyleczy tę jednostkę czy obrażenia wcześniej jej zadane pozostaną na niej?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

jako że ta karta przestanie być jednostką, a tylko jednostki mają obrażenia, to obrażenia zostaną z niej usunięte.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Neph 

Wiek: 32
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 2
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: Wto 05 Lip, 2011   

Dziękuję, rozwiałeś wątpliwości :smile:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12