galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 27 Cze, 2011   

jak spełnisz warunki.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Galron 


Wiek: 38
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 202
Skąd: Lubań
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011   

od razu kiedy zostaja spełnione wymagania misji.
 
     
Ramjack 

Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 3
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011   

Gdy Dunhern atakuje może obierać za cel wrogów w strefie przeciwności. Otrzymuje wtedy +1 do ataku.

Wrogowie z którymi jestem w zwarciu nie należą do strefy przeciwności? Więc nie otrzymuje na nich +1 do ataku?
 
     
grodzek

Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011   

Nie dostaje +1 do ataku bo jest z nimi w zwarciu. Dunhern ma +3 ataku jak atakuje strefę przeciwności np. goblińskiego łucznika, który tam siedzi i strzela :) Jest to jedyna taka postać jak na razie.
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011   

hehe dziś był fajny myk z Dunhernem kumpla, miał zagrane na siebie 2 Ostrza Gondolinu :D Wymiatał Orków jak złoto! A przy okazji nabijał punkty postępu :D
 
     
Ozpl

Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 1
Wysłany: Pią 01 Lip, 2011   

Mam pytanko...

Jak to jest z postaciami, które wyruszają na wyprawę? Tej części instrukcji akurat nie rozumiem.
1. Postaci, które zostały przydzielone do wyprawy pozostają wyczerpane do końca rundy?
2. Jeśli nie, to kiedy je aktywować?
3. Czy postaci przydzielone do wyprawy, walczą później w fazie walki?
4. Jeśli tak, to kiedy je aktywować, by mogły atakować lub bronić?

Z góry dziękuje...
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Pią 01 Lip, 2011   

Ozpl napisał/a:
Mam pytanko...

Jak to jest z postaciami, które wyruszają na wyprawę? Tej części instrukcji akurat nie rozumiem.
1. Postaci, które zostały przydzielone do wyprawy pozostają wyczerpane do końca rundy?

Tak, nie możesz ich użyć później w walce, bo postacie zostają wyczerpane. Dopiero na koniec rundy wszystkie postacie powracają do pozycji gotowości.

Każda postać może zasadniczo w ciągu rundy wykonać tylko jedną z poniższych czynności:
- wyprawa
- blok
- atak
- wykorzystanie jakiejś specjalnej zdolności jeśli wymaga ona wyczerpania.
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

"Złapany w sieć", a "Nieoczekiwana Odwaga". Czy można normalnie użyć właściwości tej drugiej karty na bohaterze złapanym w sieć i przygotować go nie płacąc za to zasobami?
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Cytat z najnowszej wersji FAQ:
P: Kiedy rozgrywa się efekt wymuszony Wodza Ufthaka
(ZP 90) i Poskramiacza Bestii z Dol Guldur (ZP 85),
który brzmi „Kiedy ten wróg atakuje”?
O: Efekty te są rozgrywane natychmiast po 4 kroku
walki.


Czyli rozumiem że Ufthak dostanie swoją premię za zasób (+2A) dopiero w kolejnej walce?
A Poskramiacz otrzyma dodatkową kartę cienia i wykorzysta w sumie dwie karty cienia, ale także dopiero w kolejnej walce?
 
     
Karharoth 


Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 82
Skąd: Elbląg
Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

crabtree napisał/a:
"Złapany w sieć", a "Nieoczekiwana Odwaga". Czy można normalnie użyć właściwości tej drugiej karty na bohaterze złapanym w sieć i przygotować go nie płacąc za to zasobami?



Nie możesz odtapować tylko w Fazie Odpoczynku. W kazdej innej możesz użyć akcji z "Nieoczekiwanej Odwagi". Chociaż...wydaje mi sie, że podczas akcji graczy na koniec fazy odp. też można to zrobić...

Cytat:
Czyli rozumiem że Ufthak dostanie swoją premię za zasób (+2A) dopiero w kolejnej walce?
A Poskramiacz otrzyma dodatkową kartę cienia i wykorzysta w sumie dwie karty cienia, ale także dopiero w kolejnej walce?



Dobrze rozumiesz.
 
 
     
Karharoth 


Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 82
Skąd: Elbląg
Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Co do Poskramiacza, wkradł mi się błąd. Na początku FaQ jest Errata:


Poskramiacz Bestii z Dol Guldur (ZP 91)
Dodatkowa karta cienia jest rozdawana kiedy
Poskramiacz Bestii z Dol Guldur zostanie wybrany
podczas 1 kroku w trakcie ataku wrogów.




A co do Ufthaka zostaje tak jak pisałeś.
[/i]
 
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011   

W przygodzie "Podróż w dół Anduiny" znalazłem dwie zagadki, które nie dają mi spokoju:
- w pierwszym etapie należy zdobyć 8 punktów wyprawy i zabić Trolla Górskiego. Jeśli mam już punkty, a Trolla eliminuję trochę później to do drugiego etapu przechodzę natychmiast w tym momencie, czy czekam do kolejnej fazy Wyprawy?

- w trzecim etapie nie trzeba zdobywać żadnych punktów, ale należy wyeliminować wszystkich wrogów w grze. W fazie Wyprawy pomijamy dobieranie kart z Talii Spotkań. Czy dalej rozpatrujemy powodzenie wyprawy, skoro nie dochodzą nowe karty Spotkań? Przecież w tym momencie wiadomo ile trzeba mieć łącznej SW, żeby nie zwiększyć swojego zagrożenia.
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011   

Etap zaliczasz w momencie spełnienia wymogów: masz wymaganą ilość żetonów postępu i zabijasz trolla czyli przechodzisz do kolejnego etapu

Nie dociągasz nowych, ale zauważ, że podczas 2 etapu ciągniesz dodatkową kartę. Jeśli nie masz Dunherna i nie przydzielasz wrogów to 3 etap może wyglądać nieciekawie ;)
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011   

No ba, dlatego wrogów trzeba eliminować na bieżąco już w II etapie. Gdy zbyt wiele rywali się zbierze w SP, to w III etapie może być niezła masakra. Z drugiej strony może też być tak że wcześniej wylosowało się obszary, to wtedy jest względny spokój. Ale za to w fazie wyprawy trzeba się bardziej wysilić.
 
     
Atryda

Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 10
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011   

Dwa pytania do scenariusza "Ucieczka z Dol Guldur":
1. Czy zagrożenie wrogów/obszarów broniących kart celów wlicza się do poziomu zagrożenia strefy przeciwności?
2. Czy wrogowie broniący karty celów wykonują testy zwarcia?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 12