galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o Dyplomate
Autor Wiadomość
Dani

Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 31
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 20 Lut, 2006   Pytanie o Dyplomate

Mam małe pytanko. Jeśli przeciwnik wystawi Komnate Map, i powiedzmy ma pod nią kilka kart, to jeśli chciałbym podmienić Dyplomatą tą dzielnice to ile musiałbym zapłacić? Chodzi mi o to jak zmienia się wartość budynku jeśli leżą pod nim inne karty, bo jeśli nie wpływają one na cene i można by tak po prostu podmienić wraz ze wszystkimi kartami to było by to lekkie przegięcie.
 
 
Misiołak

Dołączył: 13 Lis 2004
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 20 Lut, 2006   

Mylisz Komnatę Map z Muzeum.
IMO podczas wymiany podłożone karty są odrzucane. A karty nijak nie wpłwają na wartość budynku.
_________________
misiolak.deviantart.com
 
 
Dani

Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 31
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 21 Lut, 2006   

Racja, chodziło mi o Muzeum :) Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanko. Jak rozumiem, jeśli używam Dyplomaty zmiast generała, to zasady dostosowują się doniego. Tzn. Fort zamiast "nie może być zniszczony przez Generała" na "nie może być zamieniony przez Dyplomate" i analogicznie jeśli posiadam Biskupa to w tej turze w której go zagrywam zamiast "zdzielnice nie mogą być zniszczone przez Generała" na "nie mogą być podmienione przez Dyplomate". Wieli Mur także podnosi koszt podmiany o jeden. Ja przynajmniej gram tak.
 
 
jax


Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 58
Wysłany: Wto 21 Lut, 2006   

Misiołak napisał/a:
Mylisz Komnatę Map z Muzeum.
IMO podczas wymiany podłożone karty są odrzucane.

A niby na jakiej podstawie ? :shock:
Zdecydowanie nie powinny być odrzucane (nie mówi o tym instrukcja). No chyba że Faidutti na swoim forum twierdzi inaczej.
 
 
Misiołak

Dołączył: 13 Lis 2004
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 21 Lut, 2006   

Bo Dyplomatą można zamieniać tylko wybudowane gmachy, nie plany konstrukcyjne :P

Dani: zgadza się, jest to zawarte w opisie Dyplomaty
_________________
misiolak.deviantart.com
 
 
jax


Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 58
Wysłany: Sro 22 Lut, 2006   

Jakie 'plany konstrukcyjne' ??

W muzeum umieszczasz 'dzieła sztuki'/'eksponaty' i jak Dyplomata 'wynegocjuje' przejęcie Muzeum, to przejmuje je z tymi 'dziełami'. Tak na logikę. No chyba, że oddający Muzeum zniszczy eksponaty przed przekazaniem Muzeum - ale o tym instrukcja nie mówi. Nie nadinterpretowujmy przepisów - jak czegoś nie ma w instrukcji, nie doszukujmy się tego. To rozwiązuje wiele problemów.
 
 
Misiołak

Dołączył: 13 Lis 2004
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro 22 Lut, 2006   

Nie ma też w instrukcji, że przejmuje 'dzieła', więc moja interpretacja jest równie dobra.
Pokaż, że Faidutti twierdzi co innego, to przyznam ci rację.
_________________
misiolak.deviantart.com
 
 
Dani

Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 31
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2006   

Czyli w końcu kto ma rację ;) ?
 
 
Onishin

Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 13
Wysłany: Sro 17 Sie, 2016   

Wskrzeszam wątek, gdyż nie ma odpowiedzi, a u mnie w trakcie rozgrywki ostatnio takie pytanie się pojawiło. Na forach anglojęzycznych, znalazłem więcej sugestii, że położone karty przechodzą razem z dzielnicą. Przykład:
https://boardgamegeek.com/thread/346612/diplomat-museum
https://community.fantasyflightgames.com/topic/16391-help-lots-of-questions/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 12