galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kuźnia Ciszy
Autor Wiadomość
admin
Site Admin

Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 24
Wysłany: Sro 08 Wrz, 2010   Kuźnia Ciszy

W tym temacie można zadawać wszystkie pytania dotyczące interpretacji kart z dodatku KUŹNIA CISZY.

Wszelkie wypowiedzi nie będące dyskusją na te tematy będą kasowane.


Ostatnio zmieniony przez D.W. Sro 08 Wrz, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Lup
Gość
Wysłany: Sro 08 Wrz, 2010   

Witam !
CW 42. Warta Poległych.

Czy ja dobrze rozumiem ?
Faza Pola Bitwy.
Wyznaczam atak. Zagrywam ta akcję i umieszczam wszystkie (?) jednostki ze stosu kart odrzuconych - na pole bitwy.
Wyznaczam jednostki atakujące - całą ta "armię poległych" ?

Jeśli tak (straszne), to czy obowiązują ograniczenia - jeden bohater na strefę, jedna jednostka unikatowa w grze ?

Pozdrawiam, Lupo.
 
     
Carnage
OT- Inwazja


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 08 Wrz, 2010   

Tak - dobrze opisałeś sytuację. Co do ograniczeń to z tego co mi wiadomo także i w tym wypadku obowiązują.
 
 
     
zero_signal


Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 11
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Sro 29 Wrz, 2010   

Gram polską wersją kart i ostatnio nieco się zdziwiłem porównując w trakcie gry teksty kart z obu wersji językowych:





W wersji przetłumaczonej na język polski użycie terminu "właśnie" niejako ogranicza zastosowanie karty do odpowiedzi na przesunięcie karty-jednostki na stos kart odrzuconych (domyślnie możemy zagrać ją na ostatnią kartę-jednostkę jaka trafiła na ten stos).
W wersji oryginalnej nie ma żadnej wątpliwości, że karty tej możemy użyć aby wyciągnąć ze stosu kart odrzuconych jakąkolwiek kartę-jednostkę, która trafiła tam w TEJ TURZE.

Myślę, że należałoby się w tym miejscu sprostowanie -np. errata, niezależna od oficjalnego FAQ, bo tłumaczenie wprowadza w błąd, a w oryginalnej wersji karty problemu ze zrozumieniem mechaniki jej działania nie ma.
_________________
W każdym normalnym człowieku tkwi szaleniec i próbuje się wydostać na zewnątrz.
 
 
     
0NCK0

Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 47
Wysłany: Czw 21 Paź, 2010   

Na http://deckbox.org/ też jest napisane, just może errata do tego była jakaś bo tak to może karta była by za mocna.
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 35
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 23 Paź, 2010   

w najaktualniejszym FAQ 1.2 nie ma takiej erraty względem tej karty, zatem trzymałbym się zasady na angielskiej karcie, czyli że można podnieść jednostkę która spadła na discard w tej turze.
 
 
     
Mordeczka


Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 164
Wysłany: Sob 23 Paź, 2010   

DaRKeR napisał/a:
w najaktualniejszym FAQ 1.2 nie ma takiej erraty względem tej karty...

Czyli błąd w tłumaczeniu? Ciekawe czy Galakta będzie wymieniać tę kartę, bo w tym przypadku nie jest to tylko "estetyczna wada" (np. w takim Anioł Śmierci - komin spór), ale coś co uniemożliwia poprawne korzystanie z tej karty. Chyba że tłumacz (Mockerre?) przekona nas, że wg słowników i poradni językowych "this turn" znaczy to samo co "właśnie" :twisted:

Tak, wiem, jestem złośliwy.
 
     
berfek 

Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 5
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: Czw 13 Paź, 2011   

http://deckbox.org/whi/De...of%20Indraugnir
W kwestii tego smoka - czy dobrze rozumiem? Atakując zadaje 4 niebezpośrednie rany każdemu przeciwnikowi (czyli przeciwnik zadaje sobie rany w stolicę wybrane przez niego jednostki itp.) po czym atakuję już strefę i broniące jednostki z siłą 4.? Czyli de facto zadaje 8 ran - czy dobrze gram tą kartą?
 
     
GambitG
OT- Inwazja

Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 191
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 13 Paź, 2011   

Tak, dobrze grasz. Po tym jak wyznaczysz potomka na atakującego możesz odpalić tą akcję. Potem faza pola bitwy jest rozpatrywana normalnie.
 
     
zleX

Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 4
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012   

mam pytanko dot. misji elfów: powrót do dawnej chwały - return to glory.
Przykładowo, jeżeli miałbym dwie takie misje i na każdej powiedzmy po 2 zetony to moge umiescic w grze jednostke za 4? czy tylko 2 jednostki po 2?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 35
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012   

zleX napisał/a:
mam pytanko dot. misji elfów: powrót do dawnej chwały - return to glory.
Przykładowo, jeżeli miałbym dwie takie misje i na każdej powiedzmy po 2 zetony to moge umiescic w grze jednostke za 4? czy tylko 2 jednostki po 2?


2 jednostki po 2
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Antares404

Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 9
Wysłany: Wto 31 Lip, 2012   



Nie mogę nigdzie znaleźć polskiego tekstu, a angielski jest dla mnie nie do końca jasny. Czy ktoś mógłby przetłumaczyć?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 35
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 31 Lip, 2012   

Antares404 napisał/a:
Obrazek

Nie mogę nigdzie znaleźć polskiego tekstu, a angielski jest dla mnie nie do końca jasny. Czy ktoś mógłby przetłumaczyć?


Jeśli jakaś jednostka ma dołączoną do siebie kartę, to Ci panowie mają dodatkowy młotek.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Antares404

Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 9
Wysłany: Wto 31 Lip, 2012   

Tylko raz to działa? Przeciwnika jednostki też się liczą?
 
     
Dziobak 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 01 Sie, 2012   

Jakakolwiek jednostka w grze i efekt trwa dopóki jakakolwiek jednostka ma pod sobą dodatek.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13