| Pytanie o zasady | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Radziol88 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 28 Sty, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               | Karta mówi "zamień", nie "rozbij na 2 jednostki". 1 do 1.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szpak19 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 31 Mar, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               | pierwsza gra i już wątpliwości: (gra na 4 graczy)
 1.  licytacje: 1 gracz wydał 2 żetony podczas licytacji, reszta graczy 0, wiadomo, że 1 gracz zajmuje pozycje pierwszą ale co z resztą graczy? kto idzie na 2,3 i 4 miejsce?
 2. żetony wsparcia: gracz 1 ma zajęte obszary: a(statek) i b(piechur) chce maszerować z b na c (gdzie stacjonuje rycerz wroga). Czy żeton wsparcia położony na obszarze b wspiera piechura podczas marszu na obszar C ?  Dodam, że obszar a graniczy z b.  natomiast a nie graniczy z c.
 3. Specjalny Żeton korony - wybieram mobilizacje. czy mobilizacja działa tylko na obszarze na którym był położony Specjalny żeton korony?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Germanus [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 31 Mar, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Szpak19 napisał/a: |  	  | pierwsza gra i już wątpliwości: (gra na 4 graczy)
 1.  licytacje: 1 gracz wydał 2 żetony podczas licytacji, reszta graczy 0, wiadomo, że 1 gracz zajmuje pozycje pierwszą ale co z resztą graczy? kto idzie na 2,3 i 4 miejsce?
 2. żetony wsparcia: gracz 1 ma zajęte obszary: a(statek) i b(piechur) chce maszerować z b na c (gdzie stacjonuje rycerz wroga). Czy żeton wsparcia położony na obszarze b wspiera piechura podczas marszu na obszar C ?  Dodam, że obszar a graniczy z b.  natomiast a nie graniczy z c.
 3. Specjalny Żeton korony - wybieram mobilizacje. czy mobilizacja działa tylko na obszarze na którym był położony Specjalny żeton korony?
 | 
 
 ad 1. resztę miejsc ustawia dotychczasowy król (jesli licytacja tronu to ten który miał tron przed licytacją, kruka i ostrza decyduje nowy król
 ad. 2 jeżeli na b jest wsparcie to jak maszeruje?
  aby wykonać marsz trzeba dać rozkaz z toporem... Wspierają tylko regiony graniczne z terenem walki. Nie można wspierać okrętów z lądu ad. 3 mobilizujesz w zamku lub twierdzy gdzie był rozkaz albo/i przylegającym terenie morskim. Do rozkazu umocnienia władzy z * odnoszą się zasady mobilizacji zawarte w instrukcji
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szpak19 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 31 Mar, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               | 2 pytanie: pomyliłem się, chodziło mi o to, że żeton wspierania jest na obszarze a czyli statek.
 bo jesli dobrze rozumiem to wspieranie pomoglo by mi tylko gdyby wróg maszerował na mnie z c na b ???
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radziol88 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na pewno statek z a może wspierać ląd na b, skoro są po sąsiedzku. Wspierać można dowolny sąsiedni obszar, za wyjątkiem wspierania wody z lądu. Liczy się, w którym obszarze toczy się walka, ie z którego obszaru wyszły atakujące jednostki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szpak19 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Germanus napisał/a: |  	  |  	  | Szpak19 napisał/a: |  	  | pierwsza gra i już wątpliwości: (gra na 4 graczy)
 
 3. Specjalny Żeton korony - wybieram mobilizacje. czy mobilizacja działa tylko na obszarze na którym był położony Specjalny żeton korony?
 | 
 
 ad. 3 mobilizujesz w zamku lub twierdzy gdzie był rozkaz albo/i przylegającym terenie morskim. Do rozkazu umocnienia władzy z * odnoszą się zasady mobilizacji zawarte w instrukcji
 | 
 
 Co jeśli umieszczę  żeton korony* na obszarze gdzie nie ma twierdzy lub zamku? nie mogę wówczas mobilizować się?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radziol88 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               | No nie możesz, bo pozwala tylko na danym obszarze na normalnych zasadach mobilizacji. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Germanus [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               | korona* na terenie bez zabudowań działa jak zwykła korona |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szpak19 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               | oki  dzieki.  na razie wszystko jasne   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lukexx [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto 28 Maj, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               | statki można rekrutować tylko morze które sąsiaduje z portem czy na każdy obszar morski sąsiadujący z terenem, który posiada port? 
 Pytam, gdyż zawsze grałem tak, że można rekrutować statki tylko na obszar morski sąsiadujący z portem jednak grając online zauważyłem że gracz który panuje np. nad Winterfell rekerutował statki na "The Sivering Sea" mimo że port znajduje się na "Bay of Ice"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Koper [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto 28 Maj, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               | Port w ogóle nie jest potrzebny do rekrutowania statków. Wystarczy że zamek lub twierdza mają przyległe morze i już można tam rekrutować statki, dotyczy to każdego przyległego morza. Z Końca Burzy na ten przykład można rekrutować na 3 różne morza o ile oczywiście są one puste |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radziol88 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto 28 Maj, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem czemu, ale częsty błąd. Na poparcie z instrukcji:
 
  	  | Cytat: |  	  | Jednostki Statków, podobnie jak pozostałe jednostki, są werbowane przez obszar zawierający Zamek lub Twierdzę. W przeciwieństwie do innych rodzajów jednostek, jednostki Statków można umieszczać jedynie w porcie połączonym z obszarem mobilizacji albo na sąsiednim obszarze morskim | 
 
  	  | Cytat: |  	  | Jeśli obszar Zamku lub Twierdzy nie ma portu lub dostępu do odpowiedniego sąsiedniego obszaru morskiego, nie można tam mobilizować jednostek Statków. | 
 Jak widać wyraźnie, porty to tylko jedna z opcji i nic więcej.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Koper [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto 08 Paź, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam pytanie o rozpatrywanie rozkazu pożyczki. Następuję on w tej samej fazie co pozostałe rozkazy UW, tylko czy kolejność jest dowolna i to gracz decyduje czy rozpatrujemy go przed lub po pobraniu żetonów władzy i ewentualnej mobilizacji ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radziol88 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto 08 Paź, 2019 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy użyciu tych rozkazów, w niektórych sytuacjach, tak na prawdę całą fazę trzeba rozpatrywać rozkaz po rozkazie, gdzie każdy po kolei rozpatruje jeden wybrany prze siebie rozkaz. W praktyce pożyczkę chcesz brać jak najszybciej, ale czasem najpierw musisz zebrać żetony i dopiero potem, jeśli jeszcze coś zostało, brać pożyczkę.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |