galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o zasady
Autor Wiadomość
Arnold Boczek

Dołączył: 14 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: Przybędza
Wysłany: Czw 15 Lis, 2018   

Siema.

Mam takie pytanie dotyczące drugiej edycji. Jeżeli jest licytacja o żetony dominacji (o wpływy n a torach tronu, lenników i dworu) to czy jeden gracz może wylicytować więcej niż jeden taki żeton i np. mieć żeton żelaznego tronu oraz żeton ostrza z valerjańskiej stali?
 
     
Ril 

Wiek: 31
Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 1964
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Lis, 2018   

Arnold Boczek napisał/a:
czy jeden gracz może wylicytować więcej niż jeden taki żeton i np. mieć żeton żelaznego tronu oraz żeton ostrza z valerjańskiej stali?

Tak. Wszyscy biorą udział we wszystkich licytacjach, więc jest możliwe, aby jeden z graczy wygrał je wszystkie. Wygrana jest możliwa nawet wtedy, gdy graczowi pozostało zero żetonów.
_________________
PBF#140 - Tyrell
PBF#141 - Lannister
PBF#147 - MG
PBF#148 - Baratheon

♛ PBF#146 (TFFC) - Lannister
 
     
Arnold Boczek

Dołączył: 14 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: Przybędza
Wysłany: Pią 16 Lis, 2018   

Ril napisał/a:
Arnold Boczek napisał/a:
czy jeden gracz może wylicytować więcej niż jeden taki żeton i np. mieć żeton żelaznego tronu oraz żeton ostrza z valerjańskiej stali?

Tak. Wszyscy biorą udział we wszystkich licytacjach, więc jest możliwe, aby jeden z graczy wygrał je wszystkie. Wygrana jest możliwa nawet wtedy, gdy graczowi pozostało zero żetonów.


Dzięki. A to nie za mocna przewaga by była mając wszystkie trzy żetony?
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 530
Skąd: Tychy
Wysłany: Pią 16 Lis, 2018   

Arnold Boczek napisał/a:
Ril napisał/a:
Arnold Boczek napisał/a:
czy jeden gracz może wylicytować więcej niż jeden taki żeton i np. mieć żeton żelaznego tronu oraz żeton ostrza z valerjańskiej stali?

Tak. Wszyscy biorą udział we wszystkich licytacjach, więc jest możliwe, aby jeden z graczy wygrał je wszystkie. Wygrana jest możliwa nawet wtedy, gdy graczowi pozostało zero żetonów.


Dzięki. A to nie za mocna przewaga by była mając wszystkie trzy żetony?

Jak inni mu na to pozwolą, to mają to, na co zasłużyli.
 
 
     
eSzopiklon 


Wiek: 23
Dołączył: 25 Kwi 2016
Posty: 1815
Skąd: Wschód
Wysłany: Pią 16 Lis, 2018   

Cytat:
A to nie za mocna przewaga by była mając wszystkie trzy żetony?

Troche głupie pytanie, jak ktoś sobie wylicytuje wszystkie pierwsze pozycje to jak niby coś miałoby mu zabraniać korzystania z przywilejów posiadania zetonów? To byłoby głupie. W rzeczywistości po pierwsze rzadko się zdarza że komuś się uda skompletować wszystkie żetony, a po drugie nie daje to aż takiej przewagi, owszem, gra się łatwiej, ale i bedąc ostatnim na wszystkich torach da się wygrać grę :wink:
_________________
#140 Greyjoy
#141 Baratheon
#147 Martell
Korony: #117 Targaryen, #123, #130, #125, #126,#131,#136, #137
 
     
Arnold Boczek

Dołączył: 14 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: Przybędza
Wysłany: Pią 16 Lis, 2018   

Dzięki za odpowiedź :)
 
     
Koper 

Wiek: 26
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 107
Wysłany: Pon 31 Gru, 2018   

Pewnie banalne pytanie ale skąd wzięły się karty kryzysu ( widzę tu na forum w niektórych grach ) kiedy i jak się je rozpatruje ? to wymysł jednego z graczy dla urozmaicenia zabawy czy może część jednego z dodatków ? Na razie mam za sobą tylko podstawową gre o tron edycja 2 i rozgryzam własnie dodatek uczta dla wron ale tam raczej tego nie ma.
 
     
lukipeki 

Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 3265
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 01 Sty, 2019   

Wymysł, bo standardowi dzicy są dość nudni
_________________
140,144 139
Korony:#112,129,#118,119,111,
#97,139#120,134
 
     
Koper 

Wiek: 26
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 107
Wysłany: Czw 10 Sty, 2019   

A posiadacie do nich jakieś grafiki, żeby można było je wprowadzić do domowej gry ?
 
     
eSzopiklon 


Wiek: 23
Dołączył: 25 Kwi 2016
Posty: 1815
Skąd: Wschód
Wysłany: Czw 10 Sty, 2019   

A to do grania grafiki są niezbędne :wink: ? Z resztą jak bardzo chcesz mieć obrazki to można użyć tych ze "zwykłych" dzikich i tylko zmienić im treść.
_________________
#140 Greyjoy
#141 Baratheon
#147 Martell
Korony: #117 Targaryen, #123, #130, #125, #126,#131,#136, #137
 
     
Koper 

Wiek: 26
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 107
Wysłany: Pon 21 Sty, 2019   

Mam dwa pytania dotyczące położonego rozkazu wsparcia w porcie.
Podam konkretny przykład to łatwiej będzie mi to wyjaśnić i może Wam zrozumieć.
Leży rozkaz wsparcia w porcie w Końcu Burzy. Morze oczywiście należy do mnie.
Teraz jeśli Martell atakuje mój zamek ( Koniec Burzy ) to mogę się tam wspierać z portu ? Z morza mogę to wiem dlatego się zastanawiam nad portem i czy jeśli mam wsparcie na Smoczej Skale w porcie to też mogę? Teraz druga sytuacja, rozkaz w tym samym miejscu i chcę zaatakować morze koło Słonecznej Włóczni ( statkami ze swojego morza). Mogę się wspierać z tego portu ? W teorii gdyby to morze było puste to mógłbym tam wypłynąć. Nie wiem czy to zrozumiałe ale mam nadzieję że ktoś się domyśli
_________________
PBF #147 - Baratheon
PBF #148 - Stark
 
     
Baldur 

Wiek: 32
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 1442
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 21 Sty, 2019   

Koper napisał/a:

Leży rozkaz wsparcia w porcie w Końcu Burzy. Morze oczywiście należy do mnie.
Teraz jeśli Martell atakuje mój zamek ( Koniec Burzy ) to mogę się tam wspierać z portu ?


Nie.


Koper napisał/a:
Teraz druga sytuacja, rozkaz w tym samym miejscu i chcę zaatakować morze koło Słonecznej Włóczni ( statkami ze swojego morza). Mogę się wspierać z tego portu ?


Nie.

Koper napisał/a:
W teorii gdyby to morze było puste to mógłbym tam wypłynąć.


Nie.

Z portów można udzielać wsparcia tylko na morze. Port w Storms End nie sąsiaduje z West Summer Sea. Z portu w Storms End można wypłynąć tylko i wyłącznie na Shipbreaker Sea.

Wyciąg z zasad:
"
Cytat:
Ship units in a Port may support a combat in the adjacent sea area but may not support a combat in any adjacent land area (not even in its connected land area). Ship units in a Port provide no defensive Combat Strength to a combat in its connected land area
." strona 25.
_________________
PBF#140 - Lannister
PBF#141 - Martell
PBF#147 - Arryn
PBF#148 - Lannister



Korony: #132 #133 #145 #138
 
     
Koper 

Wiek: 26
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 107
Wysłany: Pon 21 Sty, 2019   

Tak podejrzewałem. Ostatnio jednak graliśmy jeszcze tak że można i dawało to sporą przewagę.
Ale z portu w końcu burzy gdybym dał marsz to mogę wypłynąć od razu na West Summer Sea i dać sobie wsparcie wtedy ze swojego morza tak ?
_________________
PBF #147 - Baratheon
PBF #148 - Stark
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 530
Skąd: Tychy
Wysłany: Pon 21 Sty, 2019   

Nie możesz.
Port sąsiaduje tylko z otaczającym go morzem i tylko z nim może wchodzić w interakcję (najazd, wsparcie, marsz).
 
 
     
Koper 

Wiek: 26
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 107
Wysłany: Pon 28 Sty, 2019   

Znajomi moi mają pewne wątpliwości co do działania karty dzikich
ZABÓJCY WRON
Zwycięstwo Dzikich
Gracz z najniższą stawką: Zamienia wszystkie swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów. Każda jednostka Rycerzy, która nie może zostać w ten sposób zastąpiona, zostaje zniszczona.
Pozostali gracze: Zamieniają po 2 swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów. Każda jednostka Rycerzy, która nie może zostać w ten sposób zastąpiona, zostaje zniszczona.
Zwycięstwo Nocnej Straży
Gracz z najwyższą stawką: Może natychmiast zamienić do 2 jednostek Piechurów z dowolnych obszarów na planszy na dostępne jednostki Rycerzy.

Chodzi konkretnie o zwycięstwo dzikich.
Czy w takiej sytuacji każdego rycerza zmieniamy na 1 piechura o ile mamy dostępne "figurki" piechurów ( tak mi się wydaję )
Czy może każdego rycerza rozbijamy na 2 jednostki piechurów dopóki pozwala nam zaopatrzenie i oczywiście dostępne "figurki" ?
_________________
PBF #147 - Baratheon
PBF #148 - Stark
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13