galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
stiepan88 

Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 7
Wysłany: Sro 10 Paź, 2018   

nie chodzi o tę kartę ale już doczytałem treść karty więc mam już jasność. I jeszcze raz dzięki za pomoc.
 
     
kozakkube 

Wiek: 28
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 17
Wysłany: Sro 10 Paź, 2018   

Jest stworzona fanowska instrukcja zawierajace czeste pytania "Community rules reference guide", mozesz tam szukac najczestrzych pytan.

https://drive.google.com/open?id=1myeDo5sgwTAik-qzPZ7-SRryiomBVr64
 
     
strako

Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 1
Wysłany: Sob 29 Gru, 2018   

Cześć, mam pytanie do "Urthko Powstaje". W pierwszym spotkaniu MW ma za pomocą Lorda Merrica zrzucać jeńców do czeluści. Stąd moje wątpliwości:
1) Czy ich podnoszenie zużywa akcję? (widziałem odpowiedź, że nie, ale wolałbym się upewnić)
2) Czy zrzucanie ich w czeluść też zużywa akcję, czy podobnie jak wyżej?

Załóżmy sytuację, że zrzuciłem jako MW 5 jeńców, a jest 3 bohaterów, spotkanie pierwsze skończyło się zabójstwem Lorda. W spotkaniu drugim jest pewna niezrozumiała zasada - "Za każdy żeton postaci neutralnej na obszarze gry mrocznego władcy pozostały z pierwszego spotkania Urthko otrzymuje +1 do życia za każdego bohatera biorącego udział w grze". Wprowadza mi to pewien zamęt, bo nie jestem pewien czy Urthko otrzyma +5 do życia (bo 5 niewolników wrzuciłem do czeluści) czy +3 (bo tylu bohaterów bierze udział w rozgrywce). Moim zdaniem dostaje +5, bo jeżeli dostawałby tyle ilu jest bohaterów to rozkładanie większej liczby niewolników na planszy byłoby bezcelowe.

Ostatnie pytanie. Czy efekt ogłuszenia po rzucie kośćmi nakładany jest niezależnie od otrzymanych obrażeń? Chodzi o to, że załóżmy, iż z kości wypada 3 obrażenia i możliwość ogłuszenia, a osoba broniąca wyrzuciła z kości 3 lub więcej punktów obrony. Czy wtedy ogłuszenie jest również nakładane, czy jednak z powodu wybronienia wszystkich punktów obrażeń ten efekt nie jest nakładany?

Pozdrawiam :)
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 171
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 29 Gru, 2018   

strako napisał/a:
Cześć, mam pytanie do "Urthko Powstaje". W pierwszym spotkaniu MW ma za pomocą Lorda Merrica zrzucać jeńców do czeluści. Stąd moje wątpliwości:
1) Czy ich podnoszenie zużywa akcję? (widziałem odpowiedź, że nie, ale wolałbym się upewnić)
2) Czy zrzucanie ich w czeluść też zużywa akcję, czy podobnie jak wyżej?


1. Nie
2. Nie

strako napisał/a:

Załóżmy sytuację, że zrzuciłem jako MW 5 jeńców, a jest 3 bohaterów, spotkanie pierwsze skończyło się zabójstwem Lorda. W spotkaniu drugim jest pewna niezrozumiała zasada - "Za każdy żeton postaci neutralnej na obszarze gry mrocznego władcy pozostały z pierwszego spotkania Urthko otrzymuje +1 do życia za każdego bohatera biorącego udział w grze". Wprowadza mi to pewien zamęt, bo nie jestem pewien czy Urthko otrzyma +5 do życia (bo 5 niewolników wrzuciłem do czeluści) czy +3 (bo tylu bohaterów bierze udział w rozgrywce). Moim zdaniem dostaje +5, bo jeżeli dostawałby tyle ilu jest bohaterów to rozkładanie większej liczby niewolników na planszy byłoby bezcelowe.


Przecież masz to wyraźnie opisane w tym zdaniu.
Za każdy żeton postaci neutralnej otrzymuje +1 życia za każdego bohatera.
Czyli 5 żetonów x3 bohaterów = +15 życia

strako napisał/a:

Ostatnie pytanie. Czy efekt ogłuszenia po rzucie kośćmi nakładany jest niezależnie od otrzymanych obrażeń? Chodzi o to, że załóżmy, iż z kości wypada 3 obrażenia i możliwość ogłuszenia, a osoba broniąca wyrzuciła z kości 3 lub więcej punktów obrony. Czy wtedy ogłuszenie jest również nakładane, czy jednak z powodu wybronienia wszystkich punktów obrażeń ten efekt nie jest nakładany?


Aby jakikolwiek efekt został nałożony musisz zadać przynajmniej 1 obrażenie przeciwnikowi. Jeżeli obrońca anuluje wszystkie obrażenia to wtedy żaden efekt nie zostanie przyznany (nieważne jaki to jest efekt - po prostu nie ma obrażeń, nie ma efektu).
Jest o tym mowa gdzieś w instrukcji lub FAQ.
 
     
Gabloo

Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 5
Wysłany: Wto 08 Sty, 2019   

Cześć, mam pytanie i możliwe, że gdzieś nie doczytałem tego w instrukcji, ale jeśli podczas ataku wyrzucimy jeden piorunek i nasza postać ma dwie zdolności wykorzystujące ten piorun to czy mogę sobie wybrać dowolną zdolność czy może żeby aktywować drugą trzeba na początku aktywować pierwszą ?
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 171
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 08 Sty, 2019   

Gabloo napisał/a:
Cześć, mam pytanie i możliwe, że gdzieś nie doczytałem tego w instrukcji, ale jeśli podczas ataku wyrzucimy jeden piorunek i nasza postać ma dwie zdolności wykorzystujące ten piorun to czy mogę sobie wybrać dowolną zdolność czy może żeby aktywować drugą trzeba na początku aktywować pierwszą ?


Jeżeli masz do wyboru dwie zdolności to ty decydujesz, której chcesz użyć.
 
     
Gabloo

Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 5
Wysłany: Sro 09 Sty, 2019   

Jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli jakiś potwor stoi na np znaczniku przeszukiwania lub innym znaczniku to czy bohaterowie mogą go przeszukać?
  
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 171
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 09 Sty, 2019   

Jeżeli w scenariuszu nie ma wyraźnie napisane, że trzeba takiego potwora zlikwidować to zawsze możesz przeszukać znacznik znajdujący się pod nim.
Inna sprawa, że podczas ruchu potwora na pewno "serdecznie i gorąco" ci podziękuje za podejście do niego ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.42 sekundy. Zapytań do SQL: 12