galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
stiepan88 

Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 7
Wysłany: Sro 10 Paź, 2018   

nie chodzi o tę kartę ale już doczytałem treść karty więc mam już jasność. I jeszcze raz dzięki za pomoc.
 
     
kozakkube 

Wiek: 28
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: Sro 10 Paź, 2018   

Jest stworzona fanowska instrukcja zawierajace czeste pytania "Community rules reference guide", mozesz tam szukac najczestrzych pytan.

https://drive.google.com/open?id=1myeDo5sgwTAik-qzPZ7-SRryiomBVr64
 
     
strako

Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 1
Wysłany: Sob 29 Gru, 2018   

Cześć, mam pytanie do "Urthko Powstaje". W pierwszym spotkaniu MW ma za pomocą Lorda Merrica zrzucać jeńców do czeluści. Stąd moje wątpliwości:
1) Czy ich podnoszenie zużywa akcję? (widziałem odpowiedź, że nie, ale wolałbym się upewnić)
2) Czy zrzucanie ich w czeluść też zużywa akcję, czy podobnie jak wyżej?

Załóżmy sytuację, że zrzuciłem jako MW 5 jeńców, a jest 3 bohaterów, spotkanie pierwsze skończyło się zabójstwem Lorda. W spotkaniu drugim jest pewna niezrozumiała zasada - "Za każdy żeton postaci neutralnej na obszarze gry mrocznego władcy pozostały z pierwszego spotkania Urthko otrzymuje +1 do życia za każdego bohatera biorącego udział w grze". Wprowadza mi to pewien zamęt, bo nie jestem pewien czy Urthko otrzyma +5 do życia (bo 5 niewolników wrzuciłem do czeluści) czy +3 (bo tylu bohaterów bierze udział w rozgrywce). Moim zdaniem dostaje +5, bo jeżeli dostawałby tyle ilu jest bohaterów to rozkładanie większej liczby niewolników na planszy byłoby bezcelowe.

Ostatnie pytanie. Czy efekt ogłuszenia po rzucie kośćmi nakładany jest niezależnie od otrzymanych obrażeń? Chodzi o to, że załóżmy, iż z kości wypada 3 obrażenia i możliwość ogłuszenia, a osoba broniąca wyrzuciła z kości 3 lub więcej punktów obrony. Czy wtedy ogłuszenie jest również nakładane, czy jednak z powodu wybronienia wszystkich punktów obrażeń ten efekt nie jest nakładany?

Pozdrawiam :)
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 29 Gru, 2018   

strako napisał/a:
Cześć, mam pytanie do "Urthko Powstaje". W pierwszym spotkaniu MW ma za pomocą Lorda Merrica zrzucać jeńców do czeluści. Stąd moje wątpliwości:
1) Czy ich podnoszenie zużywa akcję? (widziałem odpowiedź, że nie, ale wolałbym się upewnić)
2) Czy zrzucanie ich w czeluść też zużywa akcję, czy podobnie jak wyżej?


1. Nie
2. Nie

strako napisał/a:

Załóżmy sytuację, że zrzuciłem jako MW 5 jeńców, a jest 3 bohaterów, spotkanie pierwsze skończyło się zabójstwem Lorda. W spotkaniu drugim jest pewna niezrozumiała zasada - "Za każdy żeton postaci neutralnej na obszarze gry mrocznego władcy pozostały z pierwszego spotkania Urthko otrzymuje +1 do życia za każdego bohatera biorącego udział w grze". Wprowadza mi to pewien zamęt, bo nie jestem pewien czy Urthko otrzyma +5 do życia (bo 5 niewolników wrzuciłem do czeluści) czy +3 (bo tylu bohaterów bierze udział w rozgrywce). Moim zdaniem dostaje +5, bo jeżeli dostawałby tyle ilu jest bohaterów to rozkładanie większej liczby niewolników na planszy byłoby bezcelowe.


Przecież masz to wyraźnie opisane w tym zdaniu.
Za każdy żeton postaci neutralnej otrzymuje +1 życia za każdego bohatera.
Czyli 5 żetonów x3 bohaterów = +15 życia

strako napisał/a:

Ostatnie pytanie. Czy efekt ogłuszenia po rzucie kośćmi nakładany jest niezależnie od otrzymanych obrażeń? Chodzi o to, że załóżmy, iż z kości wypada 3 obrażenia i możliwość ogłuszenia, a osoba broniąca wyrzuciła z kości 3 lub więcej punktów obrony. Czy wtedy ogłuszenie jest również nakładane, czy jednak z powodu wybronienia wszystkich punktów obrażeń ten efekt nie jest nakładany?


Aby jakikolwiek efekt został nałożony musisz zadać przynajmniej 1 obrażenie przeciwnikowi. Jeżeli obrońca anuluje wszystkie obrażenia to wtedy żaden efekt nie zostanie przyznany (nieważne jaki to jest efekt - po prostu nie ma obrażeń, nie ma efektu).
Jest o tym mowa gdzieś w instrukcji lub FAQ.
 
     
Gabloo

Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 6
Wysłany: Wto 08 Sty, 2019   

Cześć, mam pytanie i możliwe, że gdzieś nie doczytałem tego w instrukcji, ale jeśli podczas ataku wyrzucimy jeden piorunek i nasza postać ma dwie zdolności wykorzystujące ten piorun to czy mogę sobie wybrać dowolną zdolność czy może żeby aktywować drugą trzeba na początku aktywować pierwszą ?
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 08 Sty, 2019   

Gabloo napisał/a:
Cześć, mam pytanie i możliwe, że gdzieś nie doczytałem tego w instrukcji, ale jeśli podczas ataku wyrzucimy jeden piorunek i nasza postać ma dwie zdolności wykorzystujące ten piorun to czy mogę sobie wybrać dowolną zdolność czy może żeby aktywować drugą trzeba na początku aktywować pierwszą ?


Jeżeli masz do wyboru dwie zdolności to ty decydujesz, której chcesz użyć.
 
     
Gabloo

Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 6
Wysłany: Sro 09 Sty, 2019   

Jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli jakiś potwor stoi na np znaczniku przeszukiwania lub innym znaczniku to czy bohaterowie mogą go przeszukać?
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 09 Sty, 2019   

Jeżeli w scenariuszu nie ma wyraźnie napisane, że trzeba takiego potwora zlikwidować to zawsze możesz przeszukać znacznik znajdujący się pod nim.
Inna sprawa, że podczas ruchu potwora na pewno "serdecznie i gorąco" ci podziękuje za podejście do niego ;)
 
     
Rungni

Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 12
Wysłany: Czw 24 Sty, 2019   

Mam pytanie odnośnie Mist of Bilehall scenariusz niespokojne wody.
Chodzi o biały portk, który daje stany.
Gdy portal jest aktywowany MW wystawia przedmioty i może przydzialć stany bohaterom.
1) Czy przedmioty sąumieszczane gdziekolwiek na kafelku? - jeśli tak to co z bohaterem który stanie na kafelku i dostaje stan unieruchomienia stojąc na polu nie sąsiadującym z portalem? Jeśli co turę dostanie ten stan to jest na stałe zblokowany?
2) Czy stany może dawać tylko bohaterom na kafelku czy wszystkim? - jeśli może dawać 4 bohaterom nie tylko na kafelku to może im dawać co turę stan unieruchomienia i jeśli nie mają postaci ściągającej stany to w zasadzie jest po grze. Kościane maszkary podchodzą i biją z 3 pól. W zasadzie będzie to niemożliwe do wygrania, bo bohaterowie nie pozbędą się niegy stanu unierchomienia.
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 31 Sty, 2019   

1. Nie wiem o jakich przedmiotach mówisz bo w tym scenariuszu żadnych się nie umieszcza.
Jeżeli chodzi o umieszczanie dusz po aktywacji Zarihell przez MW to może je umieszczać w dowolnym miejscu.
Jeżeli chodzi o rozdawanie stanów po odkryciu białego portalu to MW może ich przydzielić jedynie tyle ile jest aktywnych dusz na kafelku z białym portalem (przeważnie właśnie tam stara się je umieszczać więc jest to wskazówka dla bohaterów). Żetony przeszukiwania rozmieszcza też gdzie chce w obrębie tego kafelka z białym portalem.
MW może permanentnie zablokować bohatera jeżeli ma wystarczająco dużo dusz na planszy tak jak to opisałeś.

2. Może dawać wszystkim i wszędzie. Początkowym warunkiem tego scenariusza dla bohaterów jest właśnie to aby nie dopuścić do pojawienia się zbyt dużej ilości dusz na planszy.
Jak to dobrze rozegrają to są w stanie w dwóch rundach odkryć właściwy portal, a potem utrzymać na nim niską ilość dusz i pozamiatane.
Unieruchomienie to nie jest jakiś straszny stan bo ruszać się nie możesz ale bić już jak najbardziej można. Gorszym jest ogłuszenie.
 
     
DanielRk

Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 3
Wysłany: Pią 01 Lut, 2019   

Witam,

Mam pytanie odnośnie otwartej grupy potworów.
Jeżeli taką grupę muszę dodać w przygodzie to ustalam tylko jedną otwartą grupę potworów na daną przygodę czy mogę ją zmienić w ramach wsparcia na inną otwartą grupę, oczywiście zgodną z symbolem właściwości potworów.

Pozdrawiam,
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 141
Wysłany: Pon 04 Lut, 2019   

DanielRk napisał/a:
Mam pytanie odnośnie otwartej grupy potworów.
Jeżeli taką grupę muszę dodać w przygodzie to ustalam tylko jedną otwartą grupę potworów na daną przygodę czy mogę ją zmienić w ramach wsparcia na inną otwartą grupę, oczywiście zgodną z symbolem właściwości potworów.
Jeśli pytasz czy możesz zmienić wybraną otwartą grupę potworów na inną grupę potworów w trakcie rozgrywki to odpowiedź brzmi: Nie.
Jeśli pytasz o co innego to niestety nie rozumiem pytania.
 
     
miszczu666 

Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 4
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: Czw 14 Lut, 2019   

DanielRk napisał/a:
Witam,

Mam pytanie odnośnie otwartej grupy potworów.
Jeżeli taką grupę muszę dodać w przygodzie to ustalam tylko jedną otwartą grupę potworów na daną przygodę czy mogę ją zmienić w ramach wsparcia na inną otwartą grupę, oczywiście zgodną z symbolem właściwości potworów.

Pozdrawiam,


W trakcie przygotowania do przygody, jako mroczny władca, wybierasz jedną grupę pasującą do symboli przygody, a w trakcie jej trwanie nie możesz tego zmienić.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.3 sekundy. Zapytań do SQL: 12