galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podstawowe zasady
Autor Wiadomość
Borewicz79

Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 2
Wysłany: Czw 05 Lip, 2018   Podstawowe zasady

Dopiero zaczynamy przygody z planszówkami i to nasza 1 gra więc mamy masę pewnie prostych problemów.
1. Czy przedmioty jak tarcza, zbroja są jednorazowe? Po obronieniu się zostają z nami?
2. Po wykonaniu ruchu, losuje karte na obszarze i pojawia się miejsce ktore w wyniku losowego rzutu teleportuje mnie na inny obszar to czy tam też ciagne karty/walczę jeśli jest wróg ?
3. Gdy stoję na polu Wrót moge je próbować sforsować przy każdej turze czy tylko "z rozbiegu" ?
4. Na obszarze gdzie losuje karty tylko jeśli zadna nie lezy to do tyczy sie kazdej karty? czy tylko lezacej karty przygód?
5. Jak wejść z doliny ognia na korone? trzeba wyrzucic jeden ?

reszta watpliwosci pozniej :)
 
     
Berni77 


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 09 Lip, 2018   Re: Podstawowe zasady

Borewicz79 napisał/a:
1. Czy przedmioty jak tarcza, zbroja są jednorazowe? Po obronieniu się zostają z nami?


Zostają dopóki sam ich nie odrzucisz/sprzedasz lub ktoś ci ich nie zniszczy/ukradnie.

Borewicz79 napisał/a:
2. Po wykonaniu ruchu, losuje karte na obszarze i pojawia się miejsce ktore w wyniku losowego rzutu teleportuje mnie na inny obszar to czy tam też ciagne karty/walczę jeśli jest wróg ?

Rozpatrujesz nowy obszar tak jakbyś normalnie na niego wszedł.

Borewicz79 napisał/a:
3. Gdy stoję na polu Wrót moge je próbować sforsować przy każdej turze czy tylko "z rozbiegu" ?

Możesz próbować po każdym RUCHU (czyli stojąc na nich i wykonując ruch możesz próbować je sforsować).

Borewicz79 napisał/a:
4. Na obszarze gdzie losuje karty tylko jeśli zadna nie lezy to do tyczy sie kazdej karty? czy tylko lezacej karty przygód?

Każdej jaka się tam znajduje (chyba, że opis na niej wyraźnie mówi, że nie wlicza się do limitu kart na obszarze).

Borewicz79 napisał/a:
5. Jak wejść z doliny ognia na korone? trzeba wyrzucic jeden?

Trzeba mieć Talizman i wykonać po prostu kolejny ruch (są też inne sposoby ale to z dodatkami do gry typu Podziemia lub Góry). W tej krainie nie rzucasz przecież kością.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 09 Lip, 2018   Re: Podstawowe zasady

Berni77 napisał/a:

Każdej jaka się tam znajduje (chyba, że opis na niej wyraźnie mówi, że nie wlicza się do limitu kart na obszarze).
Na pewno nie każda, chociażby karty terenu się nie wliczają.
 
     
Berni77 


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 09 Lip, 2018   

To przecież napisałem, że "chyba że się nie wlicza w limit" :)
To wynika z zasad kart terenu że się nie wliczają.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 09 Lip, 2018   

Berni77 napisał/a:
To przecież napisałem, że "chyba że się nie wlicza w limit" :)
To wynika z zasad kart terenu że się nie wliczają.
Napisałeś "opis na niej", myślałem że chodzi Ci o opis na karcie a nie w instrukcji, stąd nieporozumienie.
 
     
Borewicz79

Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 2
Wysłany: Sob 14 Lip, 2018   

Dzięki za odp i kolejne pytania po kilku rozegranych partiach :

1. W wyniku gry pojawia się ZJAWA na cmentarzu. Czy po wygranej walce wykonuje instrukcje obszaru?
2. Mam już max liczbę zaklęć i dostaje nowe to czy biorę to nadliczbowe i wybieram do wyrzucenia ze wszystkich posiadanych?
3. Mając max liczbę zaklęć mogę kupić kolejne i odrzucic juz posiadane czy najpierw muszę odrzucić a dopiero kupić?
4. W Mieście/Wiosce jedni podają że można odwiedzić jedna postać i inni że wszystkie.
5. W jamie wilkołaka walka odbywa sie przez rzucanie jedna czy dwiema kośćmi?
6. Co się dzieje jeśli gracz znajdujący się na koronie włądzy zmieni się w ropuchę? i Czy mozna atakowac poszukiwacza na polu korony wladzy?

Pozdrawiam
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Lip, 2018   

1. Tak

2. nic nie bierzesz

3. nie możesz kupić, musisz najpierw pozbyć się w jakiś sposób swoich zaklęć żeby mieć wolne miejsce. Nie możesz też tak po prostu odrzucać swoich zaklęć.

4. Jest napisane na planszy odwiedź to, to lub to. Więc wybierasz 1 i odwiedzasz.

5. To jest bardzo nieprecyzyjne pytanie.

6. Nie tylko może a nawet musi.
 
     
Ndl 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 125
Wysłany: Sob 01 Wrz, 2018   

@Bludgeon
"
4. Jest napisane na planszy odwiedź to, to lub to. Więc wybierasz 1 i odwiedzasz.
"

Hehe... "lub" to nie "albo" i stąd ludzie często pytają...

Niestety poprawność takich tłumaczeń na język polski często kuleje na tym, że mało kto zna różnicę (albo nawet po angielsku jest napisane "a or b" zamiast "either a or b")...

Przyjęło się że w instrukcjach do gier (m. in. planszowych) "lub" traktuje się jak "albo", więc Bludgeon ma rację. Musisz coś wybrać.

5. Uzupełniając: Jak jest ropuchą nadal może rzucać zaklęcie rozkazu. Zaklęcie rozkazu jest tu traktowane wyjątkowo i nawet ropucha może je rzucać.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 12