galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Interpretacja scenariusza Hobbit
Autor Wiadomość
Grzesiekt22

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 11
Wysłany: Sro 01 Mar, 2017   Interpretacja scenariusza Hobbit

zcze jedno pytanie odnośnie interpretacji kart scenariusza. Wytłumacze o co chodzi na przykładzie scenariusza "Lećmy zanim wstanie świt" z dodatku Hobbit.
Na karcie wyprawy 2B widnieje:
-Punkty wyprawy 1 (liczba żetonów postępu które muszą być umieszczone)
-WYMUSZONY: Jeśli w grze nie ma już żadnych wrogich troli albo w talii Spotkań nie ma już kart, gracze przechodzą do kolejnego etapu.
Za każdym razem kiedy gracze mieliby umieścić żetony postępu na tej karcie, zamiast tego odrzucają taką samą liczbę kart z talii spotkań

Pokonałem wszystkie Trole tzn. że przechodzę do następnego etapu ??? nawet jeśli nie mam jednego żetonu postępu na tej karcie ??
 
     
kamlost

Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

Przechodzisz do następnego etapu, nie musisz dokładać żetonu.
 
     
Grzesiekt22

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 11
Wysłany: Pią 10 Mar, 2017   

Dzięki a w scenariuszu ponad gór omglonych szczyty na karcie wyprawy w dół, w dół w nasz gród jest napisane: po odkryciu wtasuj wszystkie karty spotkań i odłóż je na bok.

Wszystkie tzn też wrogów w zawarciu, strefę przeciwności??
 
     
maclis 

Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 283
Wysłany: Nie 12 Mar, 2017   

Grzesiekt22 napisał/a:
Dzięki a w scenariuszu ponad gór omglonych szczyty na karcie wyprawy w dół, w dół w nasz gród jest napisane: po odkryciu wtasuj wszystkie karty spotkań i odłóż je na bok.

Wszystkie tzn też wrogów w zawarciu, strefę przeciwności??


Tak, całą talię spotkań wraz z aktywnym obszarem, strefą przeciwności i wrogami w zwarciu odrzucasz. Bierzesz drugą talie, i przeciwko niej będziesz grał.
 
     
Grzesiekt22

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 11
Wysłany: Sob 18 Mar, 2017   Scenariusz Muchy i Pająki

Znowu proszę o pomoc.

Gram solo scenariusz "Muchy i Pająki".
1.Etap 2B każe stworzyć swoją prywatną strefę przeciwności. Rozumiem że tu nic specjalnego się nie dzieje bo gram sam ???
2. Następnie usuwam wszystkie swoje zasoby, moje postacie są nieprzytomne i zostaję tylko Z Bilbem??
3. Przejdę do etapu 4A dopiero jak przejdę etap 3 B ??

Samemu wydaje mi się że ten scenariusz jest nie do przejścia. Zostając z samym Bilbem bez zasobów przecież zginę bardzo szybko.
No chyba że coś źle gram ??
 
     
kamlost

Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017   

Ad 1: tak, ale odrzucasz karty, które są aktualnie w strefie przeciwności
Ad 2: tak
Ad 3: tak
Zostajesz tylko z Bilbem ale
o ile ma on Pierścień, to szybciej będzie mógł przywracać do gry resztę bohaterów.
Możesz też zagrywać karty o koszcie 0. Bohaterowie zasobów nie gromadzą, ale nadal są w grze. Możesz również korzystać z ich dodatków.
 
     
Maciug 

Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 52
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017   

Masz racje. Solo jest do przejścia, jednak na 2-3 osoby jest arcytrudny. W talii do tego scenariusza polecam mnóstwo kart darmowych i takich, które dodają zasoby.
 
     
dakro

Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 2
Wysłany: Czw 15 Lut, 2018   Hobbit

Ja dopiero zamierzam nabyć tę grę. PO latach wróciłem do książki i filmów, a teraz przyszedł czas na pogranie
_________________
https://www.esotiq.com/
 
     
Hemanek

Dołączył: 03 Lut 2018
Posty: 17
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018   Lećmy, zanim wstanie świt - problem z zasadami

Witam, zagrywam 3 ci raz ten scenariusz i mam kilka wątpliwości:
1. Karta "Obóz Trolli" http://hallofbeorn.com/Lo...ll-Camp-THOHaUH -kiedy znajduje się w strefie przeciwności, wrogie Trolle otrzymują +1 do siły zagrożenia za każdego gracza biorącego udział w grze. Każdy Troll (William, Tom, Bert) ma SZ 3, dodaję +1 do wszystkich, jeżeli gram solo (10) , czy każdy z nich dostaje dodatkowo +1 i wtedy SZ wyniesie 12?

2.Dodatek "Klucz Thróra" dołącz do bohatera http://hallofbeorn.com/LotR/Details/Thror's-Key-THOtD
Odpowiedź: Kiedy w strefie przeciwności zostanie umieszczony obszar, dołącz KT do tego obszaru. Dopóki KT jest dołączony do obszaru, otrzymuje: "traktuj obszar, do którego dołączono tę kartę tak, jakby jego pole tekstowe było puste (nie licząć cech) " .
Co potem z tym dodatkiem, ja sam jako gracz decyduję kiedy go usunąć z danego obszaru? i następnie co z samą kartą? wraca do bohatera, czy odrzucam ją na stos kart odrzuconych?

3. Ostatnie pytanie, czy postać pochwycona w worek, w fazie przydzielania zasobów otrzymuje zasób? nigdzie się nie doczytałem że "NIE" więc przydzielałem,

Z góry dziękuję za podpowiedzi , pozdrawiam.
 
     
krzysztof1986

Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 60
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018   

ad 1
+1 do każdego trolla czyli w twoim przypadku bedzie 12
ad 2
Działa to tak że jak sie pojawia obszar to MOŻESZ ale nie musisz dołączyc go do tego obszaru. Odpowiedź jest opcjonalna. Dalej -->jak już dołączysz go do obszaru to nie możesz odrzucic go kiedy chcesz. Dodatek zostaje odrzucony po zbadaniu / odrzuceniu obszaru
ad 3
normalnie dostajesz zasoby :) dobrze grales :)
 
     
Hemanek

Dołączył: 03 Lut 2018
Posty: 17
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018   

Wielkie dzięki za wyprostowanie tych zasad. Grałem ostatnio w dwie osoby i grałem tak że każdy troll dostawał +2 do SZ (jak nie rozumiem do końca zasad, to wybieram wariant trudniejszy) weszły trolle x3, do tego jaskinia i obóz trolli, to w strefie zrobiło się 20 SZ, hardcor :wink:
Ale jest radocha, bo wyszło że grałem dobrze, jedyny błąd to sam zdjąłem klucz z obszaru i oddałem bohaterowi, następna wyprawa będzie już poprawnie, jeszcze raz dzięki.
 
     
Hemanek

Dołączył: 03 Lut 2018
Posty: 17
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   Żeby wydrzeć lochom, grotom

Witam, mam jedną zagwozdke w tym scenariuszu, czy kiedy znajdę w swojej talii ,kartę skarbu "ŻĄDŁO", mogę ją dołączyć do Bilba?,zaznaczam że znajduje się on w obszarze zagadek. Instrukcja mówi że karty w tym obszarze są odporne na działanie kart graczy, a Bilbo nie może otrzymywać dodatków zagrywanych przez graczy. Wydaje mi się jednak że karta "skarb"u nie podlega tym zasadom, aczkolwiek mogę się mylić :neutral: Może ktoś wyprostuje mi ten problem, z góry dziękuję.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13