galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Posiadłość Szaleństwa druga edycja
Autor Wiadomość
bluee
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lis, 2016   

sirafin napisał/a:
Gog napisał/a:
Na tym przykładzie co bluee wrzucił jakby było potwór przesuwa się o 2 pola w kierunki najbliższego badacza i atakuje badacza X, to by sobie przeszedł przez te drzwi tak?
Dokładnie tak, wtedy by przeszedł przez drzwi. Jako że w przykładzie bluee mamy dwóch badaczy oddalonych tak samo, drużyna może wybrać, w kierunku którego z tych badaczy ruszy potwór.


idąc tym tropem zastanawiam się, kiedy jest możliwa sytuacja trzecia z mojego przykładu, skoro, jeśli jest badacz w zasięgu, to musi być na tym polu :>>
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lis, 2016   

Gdyby najbliższy badacz był oddalony o trzy pola, to trzecia opcja byłaby możliwa :)
 
     
bluee
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lis, 2016   

sirafin napisał/a:
Gdyby najbliższy badacz był oddalony o trzy pola, to trzecia opcja byłaby możliwa :)


ale zasięg się liczy od pola, na którym się jest (z tego co wiem?!) (chyba, że jest inaczej :>)
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lis, 2016   

Nie, zasięg zawsze liczysz "na zewnątrz", a więc nie wliczasz pola, na którym się znajdujesz. Jeśli masz kij o zasięgu dwóch metrów, to możesz nim sięgnąć maksymalnie na dwa metry. Jeśli twój zasięg ruchu wynosi trzy pola, znaczy że możesz dotrzeć do czegoś, co jest oddalone maksymalnie o trzy pola.
 
     
bluee
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lis, 2016   

sirafin napisał/a:
Nie, zasięg zawsze liczysz "na zewnątrz", a więc nie wliczasz pola, na którym się znajdujesz. Jeśli masz kij o zasięgu dwóch metrów, to możesz nim sięgnąć maksymalnie na dwa metry. Jeśli twój zasięg wynosi trzy pola, znaczy że możesz sięgnąć do czegoś, co jest oddalone maksymalnie o trzy pola.


świat się zmienił o 180 stopni. naprawdę, wielkie dzięki za wyjaśnienie tego!

teraz wszystkie sytuacje są prawdopodobne :)
 
     
Turski_Alien
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Gru, 2016   

[quote="Turski_Alien"]
Turski_Alien napisał/a:
Pytanie do właścicieli 2 edycji. Czy też macie niezgodność żetonów z figurkami ? W moim egzemplarzu jest figurka kultysty ale żeton hybrydy istot z głębin. Łącznie mam 7 kultystów/6 żetonów i 3 hybrydy/4 żetony. Zastanawiam się czy tylko mój egzemplarz jest taki "kolekcjonerski" czy to po prostu błąd w produkcji.



To jak to jest u was ? ;)
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Gru, 2016   

Żetony są prawidłowe, nie mogłeś dostać wytłoczki z innym nadrukiem, za to błędy przy sortowaniu figurek się zdarzają. Po prostu zrób fotkę, opisz problem i wyślij mailem do Galakty.
 
     
chentek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

Siema.
Jesteśmy po pierwszej pełnej (3 os.) rozgrywce 2 edycji PS. Ogólne wrażenia spoko. bardzo przyjemnie się gra. Apka za rączkę prowadzi przez grę bez większych problemów..jednak znaleźliśmy w niej parę minusów, które mogły by być lekko usprawnione.

Po primo: kiedy postać ma wykonać jakiś test, np podczas walki, wyświetla się komunikat o tym teście i jego wynikach. Każdy go czyta i czyta czasem po 2x...ii no właśnie.. niepotrzebne to jest.. Doszliśmy do wniosku, że chyba lepiej by było po prostu wyświetlić komunikat, że np robimy test siły i tyle. Rzucamy wtedy kostkami i klikamy czy jest udany czy nie. I dopiero wtedy wyświetla się opis fabularny zaistniałej sytuacji. A tak czytamy, że trzeba zrobić test siły i jak zdamy to blablabla a jak nie zdamy to blablabla.. gra się wydłuża..A w sumie co nas to obchodzi co się stanie jak nie zdamy skoro zdaliśmy. Mogłąby być to niespodzianka dla gracza... Tak nam się wydaję:)

po drugie primo: Łamigłówki i ilość ruchów jakie mamy na jej rozwikłanie. Według nas. przed wejściem w interakcje z taką łamigłówką apka powinna wymagać od nas zadeklarowania ile mamy ruchów (czyt. np. wiedzy). Wtedy widać wyraźnie, że mamy np 3 ruchy i koniec. A tak to nawet przez przypadek można coś kliknąć a gra i tak pójdzie dalej.

To tyle chyba z takich rzeczy, które każdy z nas zauważył po pierwszej godzinie gry. Rzuca się to w oczy i niepotrzebnie wydłuża grę (pkt1).

pozdrawiam
 
     
oinek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

chentek napisał/a:

Po primo: kiedy postać ma wykonać jakiś test, np podczas walki, wyświetla się komunikat o tym teście i jego wynikach. Każdy go czyta i czyta czasem po 2x...ii no właśnie.. niepotrzebne to jest.. Doszliśmy do wniosku, że chyba lepiej by było po prostu wyświetlić komunikat, że np robimy test siły i tyle. Rzucamy wtedy kostkami i klikamy czy jest udany czy nie. I dopiero wtedy wyświetla się opis fabularny zaistniałej sytuacji. A tak czytamy, że trzeba zrobić test siły i jak zdamy to blablabla a jak nie zdamy to blablabla.. gra się wydłuża..A w sumie co nas to obchodzi co się stanie jak nie zdamy skoro zdaliśmy. Mogłaby być to niespodzianka dla gracza... Tak nam się wydaję:)

po drugie primo: Łamigłówki i ilość ruchów jakie mamy na jej rozwikłanie. Według nas. przed wejściem w interakcje z taką łamigłówką apka powinna wymagać od nas zadeklarowania ile mamy ruchów (czyt. np. wiedzy). Wtedy widać wyraźnie, że mamy np 3 ruchy i koniec. A tak to nawet przez przypadek można coś kliknąć a gra i tak pójdzie dalej.


Ja grając z moją ekipą w MoM 2 ed nie zwracamy uwagę co się dzieje dalej czytamy tylko jaki test i po kulnięciu testu jak zdany czytamy odpowiedni fragment. Właśnie klikanie zdane/niezdane według mnie wydłużałoby grę bo musisz wykonywać dodatkowe kliknięcia.

Co do drugiego punktu no tutaj trzeba uważać poza tym zgodnie z instrukcją możesz zacząć układać łamigłówkę i ewentualne ruchy dokupować w wskazówkach także określenie się na samym początku ograniczyłoby tą opcję. poza tym po to jest licznik ruchów w apce aby zliczał i nie przekraczać go a jak się przekroczy to albo odejmujesz liczbę ruchów na następną turę albo następnej postaci albo wydajesz wskazówkę. To zależy tylko od was jak bardzo uczciwymi graczami jesteście.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

@chentek
Witamy na forum :)

Opisy testów niczym się nie różnią od tego, co mamy na kartach w wielu innych grach planszowych. Poza tym, dlaczego czytacie ciąg dalszy, skoro i tak wiecie, że dopiero po wykonaniu testu będziecie wiadomo, który fragment zastosować? Nie wiem, jak rozwiązaliście to u siebie, ale my na przykład wyznaczamy jedną osobę, która czyta na głos opisy z aplikacji i np. w przypadku testów przerywa po poleceniu wykonania testu i kontynuuje dopiero po ustaleniu wyniku. Otoczka fabularna zyskuje przy takim czytaniu, a fakt, że nie wszyscy gracze wpatrują się w ekran, również wychodzi grze na plus.

W kwestii łamigłówek też zgadzam się z oinekiem, wprowadzanie z góry liczby ruchów zabierałby dodatkowy czas, wymagało dodatkowego klikania, uniemożliwiało korygowanie omsknięć i mijałoby się z celem, skoro wskazówki dają dodatkowe ruchy.
 
     
Taperonix
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

Witam, czy będzie tłumaczony na język polski dodatkowy scenariusz do gry w aplikacji?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

Ja bym nie pytał "czy będzie", tylko wypatrywał "kiedy będzie" ;)
 
     
mart
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

Czy da się jakoś cofnąć ruch w aplikacji? Już dwa razy zdarzyło się omyłkowo źle kliknąć...
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

Cofnąć się nie da, więc lepiej być skupionym i uważać. Pomyłkę w łamigłówce można zignorować, bo jak wspominaliśmy kawałek wyżej, aplikacja tego nie pilnuje. Jak wyłączymy za szybko jakiś opis to też nie powinno być problemu, bo w opcjach jest dziennik komunikatów. Jeśli jednak np. zakończymy za wcześnie fazę badaczy, to tego już się nie odkręci (dlatego aplikacja prosi o dodatkowe potwierdzenie).
 
     
chentek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

Ja bym to jeszcze inaczej zrobił. Wczoraj rozegralismy drugi scenariusz i zdecydowanie szybciej się czytało komunikaty ale wyniki testów mogły by być np oddzielone akapitami i dodatkowo w tekście mogli by użyć grafik kart, które dobieramy. Czytelniej by to wyglądało. Chociaż i tak uważam, że najrozsadniej by było gdyby były 2 opcje zdany /niezdany. Zresztą wczoraj gdzieś podczas rozgrywki pojawiło się coś takiego.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12