galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Posiadłość Szaleństwa druga edycja
Autor Wiadomość
bluee 


Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 18
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 21 Lis, 2016   

sirafin napisał/a:
Gog napisał/a:
Na tym przykładzie co bluee wrzucił jakby było potwór przesuwa się o 2 pola w kierunki najbliższego badacza i atakuje badacza X, to by sobie przeszedł przez te drzwi tak?
Dokładnie tak, wtedy by przeszedł przez drzwi. Jako że w przykładzie bluee mamy dwóch badaczy oddalonych tak samo, drużyna może wybrać, w kierunku którego z tych badaczy ruszy potwór.


idąc tym tropem zastanawiam się, kiedy jest możliwa sytuacja trzecia z mojego przykładu, skoro, jeśli jest badacz w zasięgu, to musi być na tym polu :>>
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 21 Lis, 2016   

Gdyby najbliższy badacz był oddalony o trzy pola, to trzecia opcja byłaby możliwa :)
_________________
Moje planszówki
 
     
bluee 


Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 18
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 21 Lis, 2016   

sirafin napisał/a:
Gdyby najbliższy badacz był oddalony o trzy pola, to trzecia opcja byłaby możliwa :)


ale zasięg się liczy od pola, na którym się jest (z tego co wiem?!) (chyba, że jest inaczej :>)
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 21 Lis, 2016   

Nie, zasięg zawsze liczysz "na zewnątrz", a więc nie wliczasz pola, na którym się znajdujesz. Jeśli masz kij o zasięgu dwóch metrów, to możesz nim sięgnąć maksymalnie na dwa metry. Jeśli twój zasięg ruchu wynosi trzy pola, znaczy że możesz dotrzeć do czegoś, co jest oddalone maksymalnie o trzy pola.
_________________
Moje planszówki
 
     
bluee 


Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 18
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 21 Lis, 2016   

sirafin napisał/a:
Nie, zasięg zawsze liczysz "na zewnątrz", a więc nie wliczasz pola, na którym się znajdujesz. Jeśli masz kij o zasięgu dwóch metrów, to możesz nim sięgnąć maksymalnie na dwa metry. Jeśli twój zasięg wynosi trzy pola, znaczy że możesz sięgnąć do czegoś, co jest oddalone maksymalnie o trzy pola.


świat się zmienił o 180 stopni. naprawdę, wielkie dzięki za wyjaśnienie tego!

teraz wszystkie sytuacje są prawdopodobne :)
 
     
Turski_Alien 

Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 3
Wysłany: Sob 10 Gru, 2016   

[quote="Turski_Alien"]
Turski_Alien napisał/a:
Pytanie do właścicieli 2 edycji. Czy też macie niezgodność żetonów z figurkami ? W moim egzemplarzu jest figurka kultysty ale żeton hybrydy istot z głębin. Łącznie mam 7 kultystów/6 żetonów i 3 hybrydy/4 żetony. Zastanawiam się czy tylko mój egzemplarz jest taki "kolekcjonerski" czy to po prostu błąd w produkcji.



To jak to jest u was ? ;)
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Sob 10 Gru, 2016   

Żetony są prawidłowe, nie mogłeś dostać wytłoczki z innym nadrukiem, za to błędy przy sortowaniu figurek się zdarzają. Po prostu zrób fotkę, opisz problem i wyślij mailem do Galakty.
_________________
Moje planszówki
 
     
chentek

Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 2
Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

Siema.
Jesteśmy po pierwszej pełnej (3 os.) rozgrywce 2 edycji PS. Ogólne wrażenia spoko. bardzo przyjemnie się gra. Apka za rączkę prowadzi przez grę bez większych problemów..jednak znaleźliśmy w niej parę minusów, które mogły by być lekko usprawnione.

Po primo: kiedy postać ma wykonać jakiś test, np podczas walki, wyświetla się komunikat o tym teście i jego wynikach. Każdy go czyta i czyta czasem po 2x...ii no właśnie.. niepotrzebne to jest.. Doszliśmy do wniosku, że chyba lepiej by było po prostu wyświetlić komunikat, że np robimy test siły i tyle. Rzucamy wtedy kostkami i klikamy czy jest udany czy nie. I dopiero wtedy wyświetla się opis fabularny zaistniałej sytuacji. A tak czytamy, że trzeba zrobić test siły i jak zdamy to blablabla a jak nie zdamy to blablabla.. gra się wydłuża..A w sumie co nas to obchodzi co się stanie jak nie zdamy skoro zdaliśmy. Mogłąby być to niespodzianka dla gracza... Tak nam się wydaję:)

po drugie primo: Łamigłówki i ilość ruchów jakie mamy na jej rozwikłanie. Według nas. przed wejściem w interakcje z taką łamigłówką apka powinna wymagać od nas zadeklarowania ile mamy ruchów (czyt. np. wiedzy). Wtedy widać wyraźnie, że mamy np 3 ruchy i koniec. A tak to nawet przez przypadek można coś kliknąć a gra i tak pójdzie dalej.

To tyle chyba z takich rzeczy, które każdy z nas zauważył po pierwszej godzinie gry. Rzuca się to w oczy i niepotrzebnie wydłuża grę (pkt1).

pozdrawiam
 
     
oinek 

Wiek: 36
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 20
Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

chentek napisał/a:

Po primo: kiedy postać ma wykonać jakiś test, np podczas walki, wyświetla się komunikat o tym teście i jego wynikach. Każdy go czyta i czyta czasem po 2x...ii no właśnie.. niepotrzebne to jest.. Doszliśmy do wniosku, że chyba lepiej by było po prostu wyświetlić komunikat, że np robimy test siły i tyle. Rzucamy wtedy kostkami i klikamy czy jest udany czy nie. I dopiero wtedy wyświetla się opis fabularny zaistniałej sytuacji. A tak czytamy, że trzeba zrobić test siły i jak zdamy to blablabla a jak nie zdamy to blablabla.. gra się wydłuża..A w sumie co nas to obchodzi co się stanie jak nie zdamy skoro zdaliśmy. Mogłaby być to niespodzianka dla gracza... Tak nam się wydaję:)

po drugie primo: Łamigłówki i ilość ruchów jakie mamy na jej rozwikłanie. Według nas. przed wejściem w interakcje z taką łamigłówką apka powinna wymagać od nas zadeklarowania ile mamy ruchów (czyt. np. wiedzy). Wtedy widać wyraźnie, że mamy np 3 ruchy i koniec. A tak to nawet przez przypadek można coś kliknąć a gra i tak pójdzie dalej.


Ja grając z moją ekipą w MoM 2 ed nie zwracamy uwagę co się dzieje dalej czytamy tylko jaki test i po kulnięciu testu jak zdany czytamy odpowiedni fragment. Właśnie klikanie zdane/niezdane według mnie wydłużałoby grę bo musisz wykonywać dodatkowe kliknięcia.

Co do drugiego punktu no tutaj trzeba uważać poza tym zgodnie z instrukcją możesz zacząć układać łamigłówkę i ewentualne ruchy dokupować w wskazówkach także określenie się na samym początku ograniczyłoby tą opcję. poza tym po to jest licznik ruchów w apce aby zliczał i nie przekraczać go a jak się przekroczy to albo odejmujesz liczbę ruchów na następną turę albo następnej postaci albo wydajesz wskazówkę. To zależy tylko od was jak bardzo uczciwymi graczami jesteście.
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

@chentek
Witamy na forum :)

Opisy testów niczym się nie różnią od tego, co mamy na kartach w wielu innych grach planszowych. Poza tym, dlaczego czytacie ciąg dalszy, skoro i tak wiecie, że dopiero po wykonaniu testu będziecie wiadomo, który fragment zastosować? Nie wiem, jak rozwiązaliście to u siebie, ale my na przykład wyznaczamy jedną osobę, która czyta na głos opisy z aplikacji i np. w przypadku testów przerywa po poleceniu wykonania testu i kontynuuje dopiero po ustaleniu wyniku. Otoczka fabularna zyskuje przy takim czytaniu, a fakt, że nie wszyscy gracze wpatrują się w ekran, również wychodzi grze na plus.

W kwestii łamigłówek też zgadzam się z oinekiem, wprowadzanie z góry liczby ruchów zabierałby dodatkowy czas, wymagało dodatkowego klikania, uniemożliwiało korygowanie omsknięć i mijałoby się z celem, skoro wskazówki dają dodatkowe ruchy.
_________________
Moje planszówki
 
     
Taperonix 

Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 203
Skąd: Ząbki
Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

Witam, czy będzie tłumaczony na język polski dodatkowy scenariusz do gry w aplikacji?
_________________
Taperonix
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

Ja bym nie pytał "czy będzie", tylko wypatrywał "kiedy będzie" ;)
_________________
Moje planszówki
 
     
mart

Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 13
Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

Czy da się jakoś cofnąć ruch w aplikacji? Już dwa razy zdarzyło się omyłkowo źle kliknąć...
_________________

 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

Cofnąć się nie da, więc lepiej być skupionym i uważać. Pomyłkę w łamigłówce można zignorować, bo jak wspominaliśmy kawałek wyżej, aplikacja tego nie pilnuje. Jak wyłączymy za szybko jakiś opis to też nie powinno być problemu, bo w opcjach jest dziennik komunikatów. Jeśli jednak np. zakończymy za wcześnie fazę badaczy, to tego już się nie odkręci (dlatego aplikacja prosi o dodatkowe potwierdzenie).
_________________
Moje planszówki
 
     
chentek

Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 2
Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

Ja bym to jeszcze inaczej zrobił. Wczoraj rozegralismy drugi scenariusz i zdecydowanie szybciej się czytało komunikaty ale wyniki testów mogły by być np oddzielone akapitami i dodatkowo w tekście mogli by użyć grafik kart, które dobieramy. Czytelniej by to wyglądało. Chociaż i tak uważam, że najrozsadniej by było gdyby były 2 opcje zdany /niezdany. Zresztą wczoraj gdzieś podczas rozgrywki pojawiło się coś takiego.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12