galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań
Autor Wiadomość
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015   

Kobersky napisał/a:

1. Postać Elementalista (z dodatku Miasto). Ma chłopak taką wyjątkową zdolność, że korzysta z żetonu losu jako swojego znacznika żywiołu, który dodaje mu albo do siły albo do mocy w zależności od strony, na którą jest znacznik odwrócony. Pytanie: Czy żeton losu służący jako znacznik żywiołu wciąż jest żetonem losu i może być utracony w wyniku jakiegoś efektu
Nie. Wprawdzie używasz znacznika losu, ale jako czegoś innego. Nie jest to ZL i nie wchodzi w interakcje z innymi zasadami.

Kobersky napisał/a:
2. Karta "Dom Mądrości" (miejsce, chyba z dodatku Kraina Ognia).
Karta działa tak:
Najpierw decydujesz czy tracisz turę. Jeśli nie, badanie tej karty się kończy.
Jeśli tak, podejmujesz następną decyzję:
albo dobierasz zaklęcie jeśli pozwala ci na to twoja moc
albo odrzucasz zaklęcie i dostajesz 1 punkt mocy
koniec
 
     
Mstr

Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 3
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

Sytuacja taka - gram Pradawnym Dębem. Trafiam na Puszczę i losuję kartę przygód. Trafiam na Syrenę. Koniec tury - dostaję życie, bo kończę turę na obszarze puszczy. Czy w następnej turze (którą tracę przez syrenę, ale również kończę w puszczy) dostaję życie czy omija mnie to?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016   

Mstr napisał/a:
Sytuacja taka - gram Pradawnym Dębem. Trafiam na Puszczę i losuję kartę przygód. Trafiam na Syrenę. Koniec tury - dostaję życie, bo kończę turę na obszarze puszczy. Czy w następnej turze (którą tracę przez syrenę, ale również kończę w puszczy) dostaję życie czy omija mnie to?
Nigdzie w instrukcji nie jest wyraźnie napisane czy stracone tury liczą się jako tury. Twój przykład to tylko wierzchołek góry lodowej, np inny przykład to czy gracz zmieniony w żabę który straci turę jest żabą 2 czy 3 tury.
Konsensus na forum FFG jest taki że lepiej liczyć stracone tury wciąż jako tury, więc jeśli chcesz grać w ten sposób to dąb dostanie 2 życia.
 
     
paz

Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 1
Wysłany: Sro 29 Cze, 2016   

Cześć, nie wiem czy pytanie powinno byc zadane tutaj czy w pytaniach o zasady ale...

Kupiłem ostatnio dodatek żniwiarz i są tam karty czarownika. Według galakty żniwiarz to dodatek samodzielny (http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/talisman-magia-i-miecz/talisman-zniwiarz/). Są jednak karty czarownika (np. udaj się do miasta), które do końca nie wiem jak interpretować i wnioskuje, że potrzebne są jakieś dodatki (np. miasto).

Czy mógł by mi ktoś powiedzieć co trzeba zrobić w kartach:
- Udaj się do miasta - zadanie mówi o jakiejś szkatułce i fontannie i nie wiem o co tutaj chodzi
- Udaj się na przeklętą polanę - zadanie mówi o tym, żeby z przeklętej polany udać się do wiedźmowego drzewa ale nie znalazłem nic co by się tak nazywało

Opis kart: http://boardgamegirl.pl/w...C_1531.NEF_.jpg

Dzięki!
 
     
Berni77 


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 29 Cze, 2016   

Cześć,
Nie potrzebujesz innych dodatków by wypełnić zadania ze "Żniwiarza".

Udaj się do miasta - po wejściu na pole miasta zadanie uważa się za wykonane i odbierasz nagrodę.

Udaj się na na Przeklętą Polanę - tak samo jak w przypadku miasta. Wejście na pole uznawane jest za wykonanie zadania.

Dodatkowe opisy na kartach to po prostu opisy fabularne, które tworzą dodatkowy klimat podczas rozgrywki.
Jeżeli w innych dodatkach będziesz miał zrobić coś więcej (położyć znacznik, itp.) to będzie to wyraźnie zaznaczone pod tekstem fabularnym.
 
     
Rufusabcd 
Rufusabcd

Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 2
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016   

Cześć,

Znajde tutaj kogoś kto podjąłby się pomalowania kilku figurek z talismana ?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016   

paz napisał/a:
Cześć, nie wiem czy pytanie powinno byc zadane tutaj czy w pytaniach o zasady ale...

Kupiłem ostatnio dodatek żniwiarz i są tam karty czarownika. Według galakty żniwiarz to dodatek samodzielny (http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/talisman-magia-i-miecz/talisman-zniwiarz/). Są jednak karty czarownika (np. udaj się do miasta), które do końca nie wiem jak interpretować i wnioskuje, że potrzebne są jakieś dodatki (np. miasto).

Czy mógł by mi ktoś powiedzieć co trzeba zrobić w kartach:
- Udaj się do miasta - zadanie mówi o jakiejś szkatułce i fontannie i nie wiem o co tutaj chodzi
- Udaj się na przeklętą polanę - zadanie mówi o tym, żeby z przeklętej polany udać się do wiedźmowego drzewa ale nie znalazłem nic co by się tak nazywało

Opis kart: http://boardgamegirl.pl/w...C_1531.NEF_.jpg

Dzięki!
Drobnym potknięciem w Talizmanie (zarówno polskiej jak i angielskiej wersji) jest to że obszar Miasto na planszy głównej nazywa się tak samo jak dodatek i plansza Miasto. Jak ktoś nie jest mocno w temacie to może wtedy pomylić jedno z drugim. Nie ma tego problemu w przypadku Gór, Lasu (przynajmniej w oryginale - na planszy głównej to forest, dodatek to woodland) i Podziemi.
 
     
ragnar lotbrog 

Wiek: 33
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 5
Wysłany: Sob 19 Lis, 2016   

Hej.
Czy postać korzystająca ze swojej specjalnej zdolności podczas jednej tury może dodatkowo zaatakować gracza albo rozpatrzyć miejsce. Przykład: złodziej kradnie przedmiot, czarownica przyjaciela, łowca nagród trofea. Czy mogą od razu po tym atakować? Albo rozpatrzyć miejsce.
Drugie pytanie dotyczy brodawki.
Przykład: złodziej kradnie przedmiotu Innemu poszukiwaczowi, który ma przyjaciela brodawke, czy po takiej akcji złodziej rzuca kością za brodawke?
Przykład 2: gracz wymienia przedmioty z innym graczom wykorzystując do tego przekupke, czy musi rzucać za brodawke?
 
     
arthan

Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 11
Wysłany: Sob 19 Lis, 2016   

Hej,

Odpowiedź na pytanie 1: nie

Instrukcja str.9 :)

"Kiedy Poszukiwacz zakończy ruch, musi albo a) odbyć spotkanie
wynikające z obszaru, na którym się znalazł albo b) spotkać innego
Poszukiwacza, który przebywa na tym samym obszarze."

"Spotkanie innego Poszukiwacza zawsze odbywa się na jeden z
dwóch sposobów. Poszukiwacz, którego trwa tura, może albo zaatakować
innego Poszukiwacza albo użyć na nim swoją specjalną zdolność."

Czyli gdy korzystamy ze specjalnej zdolności to spotykamy danego poszukiwacza i nie możemy już rozpatrywać miejsc czy spotykać go w inny sposób np. atakując.

Co do brodawki wydaje mi się, że złodziej powinien rzucić kością, spotkanie to spotkanie :)
Z Przekupką mam pewne wątpliwości. Muszę się upewnić :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 12