galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

Mati98 napisał/a:
Talisman: Kataklizm
Podczas ostatniej rozgrywki pojawiła się dość sporna sytuacja, decydująca o tym, kto wygra całą grę.
Mutantka od kilku tur rzucała Zaklęcie Rozkazu z Korony Władzy. Zostały jej 2pkt. Życia.
Potomek Magii szedł drogą ,,na Moc". W Lodowej Wieży wyrzucił ,,4".
W tym momencie rzucił Zaklęcie ,,Pakt ze Śmiercią" i wybrał oczywiście Mutantkę (aby zamiast niego straciła te 4pkt. Życia).
Tylko Mutantka posiadała ten super Talizman dający odporność na Zaklęcia.
Wydaje mi się (tak rozstrzygnęliśmy), że Potomek Magii rzuca to Zaklęcie bezpośrednio na siebie, a nie na Mutantkę, a więc Zaklęcie działa.
Podobnie można by zrobić, gdy by Mutantka wyrzuciła ,,6".
Na talizmanie jest napisane że w krainie wewnętrznej czary na ciebie nie działają. Nie jest napisane że jesteś odporny tylko na te które są rzucane bezpośrednio na ciebie. Ochrona przed paktem jak najbardziej zadziała.
 
     
Mr Mostow 

Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 40
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

Pytanie dotyczące podstawowej wersji gry. Myślę, że odpowiedz jest ukryta na forum, ale nie mogę znaleźć: żeby pozbyć się Poltergeista, trzeba przekroczyć rzekę. Rozumiem to, jako konieczność przejścia z Krainy Wewnętrznej do Środkowej lub odwrotnie. Mieliśmy ostatnio sytuację, że moja połowica trafiła na Poltergeista w okolicach Gospody zaraz na początku gry. Bez kasy na topór, bez szans na pokonanie Strażnika - jedyną opcją zdawało się rzucić w Gospodzie 6. Trwało to długo i nie przyniosło żadnych efektów, aż ktoś przytomnie zauważył, że odnogi rzeki płyną koło Wioski i koło Miasta. Zlitowawszy się, dopuściliśmy opcję przekroczenia rzeki w tych miejscach. Ostatecznie w drodze do Wioski połowica wyciągnęła Magiczne Wrota i przeniosła się do Jaskini Czarownika, ale pytanie pozostaje - czy przekroczenie odnogi rzeki płynącej koło Wioski lub Miasta kwalifikuje do odrzucenia Poltergeista?
Pozdrawiam, Budowniczy Mostów
 
     
nekhomanta 

Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 1
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

Mr Mostow napisał/a:
...czy przekroczenie odnogi rzeki płynącej koło Wioski lub Miasta kwalifikuje do odrzucenia Poltergeista?

Tak, rzeka obok miasta/wioski zupełnie wystarcza.
 
     
Mr Mostow 

Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 40
Wysłany: Sro 05 Paź, 2016   

nekhomanta napisał/a:
Mr Mostow napisał/a:
...czy przekroczenie odnogi rzeki płynącej koło Wioski lub Miasta kwalifikuje do odrzucenia Poltergeista?

Tak, rzeka obok miasta/wioski zupełnie wystarcza.

Szybka odpowiedź i do tego pozytywna. Dzięki wielkie. BM
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Pią 07 Paź, 2016   

Czy w jakiś sposób (inny niż zamiana w ropuchę) można się pozbyć likantropii?
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Pią 07 Paź, 2016   

Bludgeon napisał/a:
Na talizmanie jest napisane że w krainie wewnętrznej czary na ciebie nie działają. Nie jest napisane że jesteś odporny tylko na te które są rzucane bezpośrednio na ciebie.

A co w przypadku Zaklęcia ,,Rozproszenie magii"? Rzucone w tej sytuacji na Zaklęcie Rozkazu?
Wg. Ciebie nie zadziała.
Wg. mnie zadziała, ponieważ rzucam ,,rozproszenie" na Zaklęcie Rozkazu, a nie na Mutantkę.
U nas tak zawsze graliśmy, na takie czary "bezpośrednie" i "pośrednie".
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 07 Paź, 2016   

Mati98 napisał/a:
A co w przypadku Zaklęcia ,,Rozproszenie magii"? Rzucone w tej sytuacji na Zaklęcie Rozkazu?
Wg. Ciebie nie zadziała.
Mam angielską wersję i nie pamiętam, co to robi?
 
     
krzyss

Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 33
Wysłany: Pią 07 Paź, 2016   

Z tego co wiem, jeśli zaklęcie działa albo nie działa na Zaklęcie Rozkazu to jest to na karcie opisane. Jak nie jest opisane to działa.
 
     
Mr Mostow 

Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 40
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

Mam pytanie, odpowiedź na które być może jest zakopana w czeluściach tego wątku, ale przebóg, nie sposób całości przewertować ;) Taka sytuacja:
    Zły Poszukiwacz stoi na obszarze Cmentarza, Dobry Poszukiwacz wchodzi na obszar i wdaje sięz nim w walkę. Pytanie brzmi: czy Dobry Poszukiwacz traci punkt Życia, czy nie traci?

Uznaliśmy, że traci (wiadomo - siła wyższa). Choć, gdyby na jego miejscu był Neutralny lub Zły Poszukiwacz wdając się w walkę nie badałby obszaru, czyli wydawał złota lub modlił się. Jakie są wasze opinie?
Pozdrawiam,
Budowniczy Mostów
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

Nie traci. Stosujesz się do instrukcji obszaru tylko kiedy go badasz.
 
     
Mr Mostow 

Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 40
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016   

Bludgeon napisał/a:
Nie traci. Stosujesz się do instrukcji obszaru tylko kiedy go badasz.

Konkretnie. Dziękuję. BM
 
     
JohnRaven 

Wiek: 25
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: Sro 19 Paź, 2016   

Borg napisał/a:
Czy w jakiś sposób (inny niż zamiana w ropuchę) można się pozbyć likantropii?


Możesz się pozbyć przedmiotem "wilcza zguba", mogę się mylić ale chyba jakieś zaklęcie też na to jest. Utrata wszystkich punktów życia posiadając eliksir feniksa też jest jakimś wyjściem, ale on jest z dodatku miasto.
 
     
JohnRaven 

Wiek: 25
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: Sro 19 Paź, 2016   

Mati98 napisał/a:
Bludgeon napisał/a:
Na talizmanie jest napisane że w krainie wewnętrznej czary na ciebie nie działają. Nie jest napisane że jesteś odporny tylko na te które są rzucane bezpośrednio na ciebie.

A co w przypadku Zaklęcia ,,Rozproszenie magii"? Rzucone w tej sytuacji na Zaklęcie Rozkazu?
Wg. Ciebie nie zadziała.
Wg. mnie zadziała, ponieważ rzucam ,,rozproszenie" na Zaklęcie Rozkazu, a nie na Mutantkę.
U nas tak zawsze graliśmy, na takie czary "bezpośrednie" i "pośrednie".


Zaklęcia rozproszenie magii można użyć przeciwko zaklęciu rozkazu w momencie gdy gracz informuje że je będzie rzucał, jeszcze przed rzutem kością. W momencie gdy rzuci już kością jest za późno, zaklęcie zostało już rzucone i sprawdza się tylko czy działa czy nie. Sam miałem trochę problemu z interpretacją obu tych zaklęć, ale z pomocą przyszła wersja mobilna gry, która problem rozwiązała :)
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 19 Paź, 2016   

JohnRaven napisał/a:
Utrata wszystkich punktów życia posiadając eliksir feniksa też jest jakimś wyjściem, ale on jest z dodatku miasto.
Niby jakim to jest wyjściem?
 
     
JohnRaven 

Wiek: 25
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: Sro 19 Paź, 2016   

Bludgeon napisał/a:
JohnRaven napisał/a:
Utrata wszystkich punktów życia posiadając eliksir feniksa też jest jakimś wyjściem, ale on jest z dodatku miasto.
Niby jakim to jest wyjściem?


Ostatnio znajomi grali i ktoś mi o tym wspomniał, przed chwilą wziąłem do reki kartę i doczytałem. Mea culpa, cofam co powiedziałem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12