galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

Mati98 napisał/a:
Bludgeon napisał/a:
slimik79 napisał/a:
Jestem w Mieście na który leża karty i złoto, nie mogę odwiedzić Cyrulika i Alchemika, zostaje zmuszony iść do czarownicy, wyrzucam kostką dwa i tracę punkt siły. Czy nadal mogę zabrać leżące na tym polu złoto i karty?
Tak. Nie mógłbyś gdyby jakiś efekt obszaru Cię np. teleportował.

Muszę nie zgodzić się z tą odpowiedzią. :razz:
Na ostatniej stronie instrukcji z gry podstawowej mamy coś takiego jak ,,kolejność działań".
Mamy, i wg tej tabeli zbieranie kart (przedmiotów) i złota jest po sprawdzaniu czy zostałeś przesunięty na inny obszar.

Aczkolwiek na początku 10 strony piszą co innego :roll:

Mati98 napisał/a:

Teraz po przeczytaniu to nawet ja się pogubiłem :???:
Zawsze grałem - najpierw karty + złoto, a później obszar. :smile:
Skoro rozpatrujemy karty, to dlaczego później rozpatrujemy jeszcze karty przedmiotów :?:
Teraz to już kompletnie się pogubiłem :???:



Juz chyba rozumiem.
Na obszarze gdzie nie ciągnie się kart najpierw rozpatrujemy wszystkie karty jakie tam są, w kolejności ich numerów. Potem badamy obszar. Potem, jeśli wciąż tam jesteśmy mamy drugą okazję zebrać przedmioty, przyjaciół i złoto. Nie wiem po co ale taka opcja jest.

slimik79 napisał/a:
Czy zły poszukiwacz może podnieść mieszki złota, mimo że nie wchodzi w interakcję z wróżką?
Jak najbardziej może.

slimik79 napisał/a:
W drugim bardziej chodziło mi o to - jestem złym poszukiwaczem i trafiam na kapliczkę, na której leżą karty i złoto. Czy najpierw podnoszę karty i złotem i potem tracę życie, czy raczej najpierw tracę życie przez kapliczkę i już nie mogę podnieść kart?
Najpierw zbierasz karty, potem kapliczka cię rani.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

Czyli dobrze grałem, że najpierw karty + złoto a później obszar.
Trochę namieszałem opierając się tylko na ostatniej stronie instrukcji :smile:
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

Mati98 napisał/a:
Czyli dobrze grałem, że najpierw karty + złoto a później obszar.
Trochę namieszałem opierając się tylko na ostatniej stronie instrukcji :smile:

hehe, ja też!
 
     
slimik79

Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 36
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

1. Czy wróżka może przeglądać zaklęcia dżina czy tylko poszukiwaczy?

2. Czy gracz wykonując ruch żniwiarza może zmienić kierunek jego ruchu w stosunku do tego ruchu, który żniwiarz wykonał poprzednio?

3. Czy żniwiarz w jednym ruchu (np. wyrzucono 6 ) może przekroczyć rwącą rzekę w obie strony?

4. Zaklęcie zmylenie drogi rzucone na poszukiwacza będącego w krainie wewnętrznej zmienia kierunek ruchu na jedną turę czy poszukiwacz ten musi się już cofnąć do tajemnych wrót

5. Poszukiwacz Kapłan nie może korzystać z broni podczas walki - losuje zaklęcie, które zwiększa siłę broni o 2 czy może użyć tego zaklęcia na broni którą posiada celem pozbycia się tego zaklęcia?
 
     
Col. Frost


Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 18
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

1. Ponieważ na karcie dżina jest coś w stylu "traktuj te zaklęcia jako swoje", uważam, że wróżka może je przeglądać.

2. Gracz decyduje o kierunku ruchu żniwiarza, poprzedni ruch nie ma tu znaczenia.

3. Nie potrafię sobie wyobrazić fizycznej możliwości takiego ruchu. Żniwiarz może przekraczać rzekę tylko w dwóch punktach, a one są od siebie oddalone o więcej niż 6 pól.

4. Rzucenie tego zaklęcie nie jest liczone jako odwrót dlatego poszukiwacz, na którego je rzucono, może w następnej kolejce znów ruszyć w kierunku Korony Władzy.

5. Wydaje mi się, że tak. Równie dobrze poszukiwacz posiadający dwie bronie mógłby rzucić zaklęcie na broń nr 1, a użyć nr 2. Oczywiście nie miałoby to większego sensu, ale możliwość taka istnieje.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 08 Lut, 2016   

slimik79 napisał/a:
1. Czy wróżka może przeglądać zaklęcia dżina czy tylko poszukiwaczy?


1. Tu jest FAQ http://galakta.pl/download/Talisman_FAQ.pdf
Odpowiedź jest że nie. (strona 9)

Z resztą odpowiedzi zgadzam się z Col. Frost.
 
     
slimik79

Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 36
Wysłany: Pon 08 Lut, 2016   

Col. Frost napisał/a:

3. Nie potrafię sobie wyobrazić fizycznej możliwości takiego ruchu. Żniwiarz może przekraczać rzekę tylko w dwóch punktach, a one są od siebie oddalone o więcej niż 6 pól.



Stoję na moście strażnika, wyrzucam 6, wchodzę do środkowej krainy, ale tylko na pierwsze pole i nie wybieram kierunku w lewo ani w prawo, tylko od razu schodzę na most strażnika, potem poruszam żniwiarzem w tą stronę w którą mi wygodnie.
 
     
krzyss

Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 33
Wysłany: Pon 08 Lut, 2016   

Żniwiarz nie może tak iść jak jest napisane wyżej dlatego że w trakcie ruchu nie wolno zawracać. A to jest zawrócenie. Co prawda nie jest to nigdzie napisane, jest tylko pokazane w instrukcji jak wygląda przejście przez Strażnika i dalszy ruch po udanym jego pokonaniu.
Gdyby tak było to jest spora możliwość do nadużyć.
Wszystkie postacie w grze mają poruszać się przed siebie w prawo albo lewo.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Sob 20 Lut, 2016   

Weekend z Talisman'em :grin: Gramy z Krainą Ognia.
Jesteśmy już po dwóch rozgrywkach i w przerwie przed trzecią postanowiłem szybko zadać (dopóki jeszcze pamiętam :mrgreen: ) kilka pytań.
Pojawiły się one w trakcie rozgrywek. Są to pytania, na które znam odpowiedzi, ale moi współgracze wolą, abym dopytał się jeszcze na forum :wink:
1. Pytanie dotyczy żetonów Spalonej ziemi. W przeciwieństwie do smoczych łusek nie ma jakiejś zasady mówiącej o tym, że jak mamy umieścić żeton na obszarze, na którym już się jakiś znajduję, to umieszczamy go na pierwszym wolnym polu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Tak jak łuski, tak i żetony mogą być umieszczane po jednym na obszar. Czyli jak mamy umieścić żeton na obszarze, gdzie już taki żeton jest, to go nie umieszczamy i nic się nie dzieje. (TAK)
2. ,,Ifrycki Sułtan" - na karcie czytamy ,,musi umieścić 1 żeton Spalonej ziemi na swoim obszarze albo spalić swoją 1 kartę.".
a) czy jak na moim obszarze jest już żeton, to muszę ,,wybrać", że spalę swoją 1 kartę? (TAK)
b) czy jak mam wszystkie swoje karty z odpornością na ogień, to muszę ,,wybrać" umieszczenie żetonu? (TAK)
c) czy jak spełnione są warunki a) i b), to nic się nie dzieje? (TAK)
Chodzi mi o to, czy można wybrać coś, czego nie możemy zrobić, aby nie robić tej drugiej czynności.
3. Zaklęcie ,,Pęknięcie Ziemi" - ,,Możesz rzucić to Zaklęcie na początku swojej tury na obszar w twojej Krainie. Umieść na tym obszarze żeton Spalonej ziemi. Wszyscy Poszukiwacze, którzy się tam znajdują, tracą 1 punkt Życia." - czy pojęcie ,,w twojej Krainie" może odnosić się do Krainy Wewnętrznej? Nie można tam przecież umieszczać żetonów Spalonej Ziemi, ani kart Terenu.
Czy można rzucić to Zaklęcie w Krainie Wewnętrznej? (NIE) A może Poszukiwacze tracą tylko 1 punkt Życia, bez umieszczania żetonu? (NIE)
To jak na razie wszystkie pytania. Umieściłem przy każdym z nich swoją odpowiedź. :wink:
Trochę się rozpisałem, a czas leci i muszę już wracać do gry. :smile:
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

Mati98 napisał/a:
Chodzi mi o to, czy można wybrać coś, czego nie możemy zrobić, aby nie robić tej drugiej czynności.
Jest zasada w grze która mówi że jak odwiedzasz obszar z opcjami to nie możesz wybrać opcji która nic nie robi. Tak samo nie możesz rzucać czarów jeśli nie miałby on efektu. To skłania mnie ku myśleniu że jest to ogólna zasada w grze że nie można wybrać opcji która nic nie robi.
Co do Twoich interpretacji sułtana to zgadzam się z wszystkimi.

Mati98 napisał/a:
3. Zaklęcie ,,Pęknięcie Ziemi" - ,,Możesz rzucić to Zaklęcie na początku swojej tury na obszar w twojej Krainie. Umieść na tym obszarze żeton Spalonej ziemi. Wszyscy Poszukiwacze, którzy się tam znajdują, tracą 1 punkt Życia." - czy pojęcie ,,w twojej Krainie" może odnosić się do Krainy Wewnętrznej? Nie można tam przecież umieszczać żetonów Spalonej Ziemi, ani kart Terenu.
Czy można rzucić to Zaklęcie w Krainie Wewnętrznej? (NIE)
Możesz rzucić ten czar w krainie wew. Nie umieścisz tam żetonu bo zasady tego zabraniają, ale poszukiwacze stracą po 1 życiu, a więc zaklęcie ma jakiś efekt i można je rzucić. Jedynie jego pierwsza część nie będzie działać.

Mati98 napisał/a:
Czyli jak mamy umieścić żeton na obszarze, gdzie już taki żeton jest, to go nie umieszczamy i nic się nie dzieje. (TAK)
Jest w prost napisane w instrukcji że dokładnie tak jest.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

Dziękuję za odpowiedzi.
Po trzeciej rozgrywce pojawiły się w mojej głowie kolejne teoretyczne pytania (znów umieściłem swoje odpowiedzi przy pytaniach :wink: ):
1. W grze z Krainą Ognia moją ulubioną czynnością jest zamiana Jaskini Czarownika w kartę Terenu :twisted: Nie jest to zabronione w instrukcji.
Co się stanie, gdy zamienię Jaskinię w momencie jak jakiś Poszukiwacz jest w trakcie wykonywania zadania?
a) dopóki nie ,,odblokuje" sobie jaskini, nie spełni zadania i nie będzie mógł przekroczyć Tajemnych Wrót (NIE)
b) będzie mógł przekroczyć Tajemne Wrota, ponieważ Czarownik go nie powstrzyma, bo już go nie ma w grze :grin: (TAK)
2. Karty ,,Świątynia/ Miasto w ogniu" - umieszczamy Ruiny z żetonem na tym obszarze.
Czy jak, np na Świątyni jest karta Terenu Puszcza, to nic się nie dzieje? (TAK) Czy zamieniam tę kartę na kartę Ruin i dokładam żeton? (NIE)
3. Czy jak w grze mamy kilka obszarów o tej samej nazwie, np Skały, to czy jak, np mamy teleport na Skały to wybieramy sobie na które? (TAK)
4. Poszukiwacz Pani Wojny ma specjalną zdolność, że może sobie zamieniać Przyjaciół na Przyjaciół ,,W walce +1 do Siły" .
Czy Pani Wojny może sobie kupić Muła i zdecydować, że go sobie zamieni w takiego Przyjaciela ,,W walce +1 do Siły" ? (TAK)
5. Wprowadziłem do gry zasadę z karty ,,Inwazja Ifrytów" - jeżeli karta odwołuje się do obszaru, którego nie ma na planszy, to albo nie wywołuje ona żadnego efektu, albo należy powtórzyć rzut w celu wylosowania obszaru, który na planszy jest, np w przypadku teleportu powtarzamy rzut.
Jak to wygląda jeżeli chodzi o zasady? W instrukcji mamy przykład przewoźnika z Gospody do Świątyni, ale w tym przypadku mamy do czynienia tylko z jedną opcją (Świątynia), a więc jeżeli jej nie ma, to zgodnie z moją zasadą nic się nie dzieje. Co jeśli mamy kilka opcji i wylosujemy jakąś, której nie możemy zrobić? Powtarzamy rzut, czy nic się nie dzieje :?:
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

Mati98 napisał/a:
Dziękuję za odpowiedzi.
No problemo.

Mati98 napisał/a:
1. W grze z Krainą Ognia moją ulubioną czynnością jest zamiana Jaskini Czarownika w kartę Terenu :twisted: Nie jest to zabronione w instrukcji.
Co się stanie, gdy zamienię Jaskinię w momencie jak jakiś Poszukiwacz jest w trakcie wykonywania zadania?
Jeśli gracz wykona zadanie podczas gdy nie ma na planszy Jaskini Czarownika, to nic się nie dzieje (i myślę że traci zadanie).

Mati98 napisał/a:
b) będzie mógł przekroczyć Tajemne Wrota, ponieważ Czarownik go nie powstrzyma, bo już go nie ma w grze :grin: (TAK)
Oczywiście będzie musiał rzucać 2 kostkami na tajemnych wrotach, ale niewykonane zadanie go nie zatrzyma bo nie ma już obszaru który dawał tę zasadę.
Inna sprawa że jak nie ma Jaskini Czarownika to zdobycie talizmanu staje się ciut trudniejsze.

Mati98 napisał/a:
2. Karty ,,Świątynia/ Miasto w ogniu" - umieszczamy Ruiny z żetonem na tym obszarze.
Czy jak, np na Świątyni jest karta Terenu Puszcza, to nic się nie dzieje? (TAK)
Dokładnie tak.

Mati98 napisał/a:
3. Czy jak w grze mamy kilka obszarów o tej samej nazwie, np Skały, to czy jak, np mamy teleport na Skały to wybieramy sobie na które? (TAK)[
Chyba to nie jest nigdzie opisane ale wydaje mi się że tak, bo jaka jest alternatywa?

Mati98 napisał/a:
4. Poszukiwacz Pani Wojny ma specjalną zdolność, że może sobie zamieniać Przyjaciół na Przyjaciół ,,W walce +1 do Siły" .
Tzw. poborowych.

Mati98 napisał/a:
Czy Pani Wojny może sobie kupić Muła i zdecydować, że go sobie zamieni w takiego Przyjaciela ,,W walce +1 do Siły" ? (TAK)
Tak, co więcej może przerabiać na poborowych takich panów jak poltergeista, wiedźmę czy deathstalkera.

Mati98 napisał/a:
5. Wprowadziłem do gry zasadę z karty ,,Inwazja Ifrytów" - jeżeli karta odwołuje się do obszaru, którego nie ma na planszy, to albo nie wywołuje ona żadnego efektu, albo należy powtórzyć rzut w celu wylosowania obszaru, który na planszy jest, np w przypadku teleportu powtarzamy rzut.
Jak to wygląda jeżeli chodzi o zasady? W instrukcji mamy przykład przewoźnika z Gospody do Świątyni, ale w tym przypadku mamy do czynienia tylko z jedną opcją (Świątynia), a więc jeżeli jej nie ma, to zgodnie z moją zasadą nic się nie dzieje. Co jeśli mamy kilka opcji i wylosujemy jakąś, której nie możemy zrobić? Powtarzamy rzut, czy nic się nie dzieje :?:
Wymyśl sobie jak to wygląda, to Ty dodałeś tę zasadę.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

Bludgeon napisał/a:
Mati98 napisał/a:
5. Wprowadziłem do gry zasadę z karty ,,Inwazja Ifrytów" - jeżeli karta odwołuje się do obszaru, którego nie ma na planszy, to albo nie wywołuje ona żadnego efektu, albo należy powtórzyć rzut w celu wylosowania obszaru, który na planszy jest, np w przypadku teleportu powtarzamy rzut.
Jak to wygląda jeżeli chodzi o zasady? W instrukcji mamy przykład przewoźnika z Gospody do Świątyni, ale w tym przypadku mamy do czynienia tylko z jedną opcją (Świątynia), a więc jeżeli jej nie ma, to zgodnie z moją zasadą nic się nie dzieje. Co jeśli mamy kilka opcji i wylosujemy jakąś, której nie możemy zrobić? Powtarzamy rzut, czy nic się nie dzieje :?:
Wymyśl sobie jak to wygląda, to Ty dodałeś tę zasadę.

Chidziło mi o to, jak to wygląda w oficjalnych zasadach. :wink:
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

Więc czego nie rozumiesz w tej karcie?
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016   

Bludgeon napisał/a:
Więc czego nie rozumiesz w tej karcie?

Nie chodzi mi o tę kartę z Krainy Ognia, tylko o tę moją domową zasadę opartą na tej karcie.
Chodzi mi o to, że jak np wylosuję taką Zjawę i w wyniku rzutu mam ją umieścić na obszarze Miasta, a Miasta nie ma już w grze, to:
a) powtarzam rzut, aż będę mógł gdzieś przenieść Zjawę
b) nic się nie dzieje i odrzucam Zjawę
c) Zjawa pozostaje na moim obszarze i muszę z nią walczyć?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 12