galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
Mitril 

Wiek: 47
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 63
Wysłany: Wto 19 Sty, 2016   

Panowie,

dziękuje za wyjaśnienie.

Pozdrawiam,
Kalins
_________________
Zapraszam na portal www.Mitril.pl w całości poświęcony grze bitewnej "Lord of the Rings"

www.Mitril.pl
 
     
Cajun 

Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 5
Wysłany: Wto 19 Sty, 2016   

Patsy napisał/a:
Cajun, tu chyba chodziło o Ci o żeton Contain, a nie Brace).


Chodzilo mi o brace. Zgodnie z FAQ brace nie dziala na dodatkowe dmg z acm.
 
     
abad86

Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 10
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Witam. tak sobie czytałem forum i mam kilka wątpliwości które mam nadzieję wyjaśnicie.
1.przeglądając wcześniejsze posty zauważyłem że ktoś zapytał o łączenie wskaźników rozkazów z żetonami rozkazów (była tam mowa akurat o inżynierie , co by dodać 4 pts ze wskaźnika i 2 z żetonu) pytanie. ile w końcu można wykonać rozkazów dla jednego statku w fazie statku? można je łączyć (żeton ze wskaźnikiem) i jak by to miało wyglądać w przypadku np rozkazu eskadr albo ruchu.
2. Dodając karty rozwinięć do statków, z tego co rozumiem kart z napisem modyfikacja można nałożyć na statek ile sie chce, nie ma ograniczeń?
3. Czy dając karty rozwinięć na statek np Dodatkowe baterje które dają 1 dodatkową czarną kość ataku, dodaje ona kość tylko przeciwko statkom czy też dodaje kość przeciwko eskadrą. Bo w sumie jest tam napisane że dodaje do lewej i prawej strefy kadłuba, a ze stref kadłuba liczy sioe strzelanie do statków, ale na innej karcie, mianowicie ,, Slaved Turets'' jest wyszczególnione że jeżeli strzelam do statku. Więc jak to jest z tymi ulepszeniami , właściwości ich działają tylko przeciwko dużym statkom czy też na eskadry.
4. w których momentach można wykorzystywać rozkazy. bo faza statków dzieli sie na czy etapy. ujawnienie wskaźnika, strzał i ruch. i tak:
-rozkazem eskadra muszę ruszyć eskadrę przed strzelaniem dużego statku czy mogę strzelić, ruszyć i dopiero ruszyć eskadrę.
5.czy wykonując rozkaz eskadra jest zachowana jakaś sekwencja tzn. ruch strzelanie, strzelanie ruch, czy mogę to zrobić w dowolnej kolejności.
6. wyrzucając na kości symbol celność, pozwala mi on na wyczerpanie jednego żetonu obrony przeciwnika czyli na odwrócenie go na czerwoną stronę czy na niepozwolenie użycia przez przeciwnika go podczas rozdzielania obrażeń.

Pytania pojawiły się po paru rozegranych grach i po obejrzeniu battle reportu z World Chempioship 2015 ze stanów.
 
     
Patsy 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 132
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Witam,

po kolei to będzie tak:

1. Można swobodnie łączyć żetony rozkazów z ich tokenami (tak jak opisano to w FAQ'u). W przypadku eskadr wygląda to po prostu tak, że wykonując rozkaz aktywujesz tyle eskadr ile masz napisanych na karcie statku + 1 jeżeli wydasz żeton. W przypadku ruchu rozkaz pozwoli Ci zmienić szybkość o 1 i jednokrotnie zwiększyć zwrotność, a jak wydasz żeton to zmienisz szybkość o jeszcze jeden (czyli 2).
2. Każdy statek może mieć tylko 1 kartę z napisem "modyfikacja" (zasady gry)
3. Patrząc na instrukcje - pełne zasady, masz napisane, że uzbrojenie przeciw myśliwcom, jakie posiadają statki nie jest baterią, a to siła baterii (uzbrojenie przeciw statkom) jest zwiększana prze niektóre karty ulepszeń.
4. Zależy od rodzaju rozkazu, zgodnie z instrukcją, np. wspomniane eskadry przed strzelaniem statku ("natychmiast po ujawnieniu rozkazu statku" - cytat z kompletnych zasad gry), tak jak rozkaz naprawa.
5. W dowolnej kolejności, ale jak aktywujesz jakąś eskadrę to musisz z nią skończyć zanim przejdziesz do następnej - nie można aktywować kilku eskadr i najpierw wszystkimi wykonać ruch, a następni strzelić.
6. Na niepozwolenie użycia go.
 
     
Mitril 

Wiek: 47
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 63
Wysłany: Pon 01 Lut, 2016   

Witam,

mam pytanie o zasadę Admirała Ackbara - rozumiem, że jego zasada pozwala każdemu z okrętów we flocie Rebelii dodać po dwie kości przy każdym z ataków z lewej i prawej burty. Inaczej mówiąc - jeśli okręt może oddać dwie salwy jedną z lewej i jedną z prawej może dodać do każdego z ataków dwie czerwone kości?

Będę wdzięczny za potwierdzenie.

Pozdrawiam,
Kalins
_________________
Zapraszam na portal www.Mitril.pl w całości poświęcony grze bitewnej "Lord of the Rings"

www.Mitril.pl
 
     
MorgotH


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 124
Wysłany: Sro 24 Lut, 2016   

Tak- pod warunkiem, że podejmiesz decyzję o nieatakowaniu ze stref przedniej i tylnej PRZED krokiem atak (czyli przed pierwszym atakiem a PO KROKU odkrywania żetonu). rozpatrujesz dla każdego statku osobno (między ww krokami aktywacji statku)- czyli pod warunkiem, żę zadeklarujesz użycie tej umiejki (w odpowiednim momencie)
_________________
Miał. Powiedziałem MIAł!!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12