galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gollum - błąd na karcie
Autor Wiadomość
Libero


Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 20 Sty, 2016   Gollum - błąd na karcie

Na BGG ktoś znalazł błąd na polskiej wersji karty:
https://boardgamegeek.com/thread/1508099/gollums-guide-ability-mistranslated-polish-version

Błąd polega na tym, że w polskiej wersji Gollum kasuje "odkrycie" na wszystkich standardowych kafelkach, podczas gdy powinien kasować "odkrycie" tylko na standardowych kafelkach z numerem.

 
     
alik

Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 37
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016   

Witam, mam 2 wątpliwości:
1. Jeśli Przewodnikiem Drużyny Pierścienia jest Gollum, a Gracz Cienia wylosuje zwyczajny żeton poszukiwań bez symbolu odkrycia, to czy Gracz Wolnych Ludów może skorzystać ze specjalnej umiejętności Przewodnika i odkryć samemu drużynę kręcąc 1 punkt zepsucia? Czy może umiejętność działa tylko jak wylosowany zostanie zwyczajny ponumerowany żeton z symbolem odkrycia? Co jak wylosuje niebieski żeton?
2. Czy jak gracz Wolnych Ludów decyduje się na wykorzystanie zdolności Golluma, to zmniejsza o 1 zepsucie, a żeton odwraca odkrytą stroną mu górze? Czy dodatkowo jeszcze przesuwa żeton na torze drużyny na 0 i (ewentualnie) porusza figurką?
Proszę o wyjaśnienie. Pozdrawiam.
 
     
Col. Frost


Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 18
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016   

1. Umiejętności Golluma można użyć w każdej sytuacji, gdy po losowaniu żetonu poszukiwań drużyna pozostaje ukryta. A zatem jeśli wylosujesz zwyczajny żeton bez symbolu odkrycia, albo nawet niebieski żeton, również możesz jej użyć.
2. Gollum odkrywa drużynę, a nie ujawnia. Znaczy to, że jeśli skorzystasz z jego umiejętności, postępujesz w taki sam sposób jakby drużynę odkrył przeciwnik losując odpowiedni żeton. A zatem nie tylko cofasz znacznik postępów na "0" i przesuwasz (lub nie) figurkę drużyny o te kilka pól, ale dodatkowo, jeśli twoja trasa wypadnie przez twierdzę Cienia, twój przeciwnik może wylosować kolejny żeton poszukiwań.
 
     
alik

Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 37
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

Coś zauważyłem i postanowiłem się podzielić.

Na karcie Golluma zarówno w polskiej jak i angielskiej wersji jest napisane, że jeżeli drużyna nie została odkryta w efekcie poszukiwań, to można ją odkryć zmniejszając "Ciężar brzemienia" ("Hunt damage") o 1, a nie "Zepsucie" ("Corruption") o 1. Ciężar brzemienia zmniejszamy do minimum 0 zgodnie z kartą Golluma, więc tyczy się to tylko beżowych żetonów i to nie wszystkich. Nie możemy zmniejszyć ciężaru brzemienia z -1 na -2 i z -2 na -3 (niebieskie żetony) oraz z 0 na -1 (beżowy żeton).

Mam nadzieję, że informacja się przyda, jak coś pokićkałem to zapraszam do dyskusji.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 12