galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd w polskiej instrukcji
Autor Wiadomość
Jager 

Wiek: 35
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 5
Wysłany: Pią 23 Paź, 2015   Błąd w polskiej instrukcji

Znalazłem błąd w polskiej instrukcji. Według angielskiej nie można zagrywać wszystkich kart które znajdują się na stosie zabitych (ang. dead pile), a według polskiej tylko postaci.
Kompletna Księga Zasad str. 17 napisał/a:

- Za każdym razem kiedy postać w grze zostaje
„zabita”, należy umieścić ją odkrytą na stosie
zabitych właściciela.

-Gracz nie może mobilizować, zagrywać, umieszczać
w grze ani przejmować kontroli nad kopią żadnej
unikatowej postaci, która znajduje się na jego
stosie zabitych.


Rules Reference str. 5 napisał/a:

-Any time a character in play is “killed,” that
character is placed faceup on top of its owner’s
dead pile.

-A player cannot marshal, play, put into play, or take
control of a copy of any unique card that is in
his or her dead pile.


Wiem, że na razie nie ma sposobu żeby coś poza postacią znalazło się na stocie zabitych (ang. dead pile), więc nie ma to obecnie znaczenia. Ale warto wiedzieć o tym na przyszłość.
 
     
00matej00

Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 60
Wysłany: Pią 23 Paź, 2015   

Myślę że na "dead pile" nigdy nie znajda się inne karty niż postacie, dlatego tak uprościli to w instrukcji zamiast napisać "karta". No bo jak można zabić miejsce lub dodatek :P chociaż jak to bywa z wydawcami nigdy nie wiadomo jakie "kfiatki" mogą nas spotkać w przyszłości :P
 
     
Sigismond
Dyr. Gab. Prezydenta


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015   

w 1.0 były chyba karty deathbound i lądowały w dead pile (np. eventy), więc może tak być
 
     
Trejo 

Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 16
Wysłany: Sro 28 Paź, 2015   

A co się dzieje jak np na początku gry zginął mi Tyrion,wywaliłem go na stos zabitych i po kilku rundach w fazie dobierana trafia mi się Tyrion(druga kopia) to co mam odrzucić od razu tą kartę? I czy jak ktoś mi go zdejmie np Varysem i usunie z gry to czy moge używać jego kopii w przyszłości czy tak samo jak przy zabitym?
 
     
mjt 


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 26
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 28 Paź, 2015   

Nie odrzucasz karty Tyriona, ale jest ona prawie bezużyteczna (zmniejsza opcję utraty innej karty z ręki w wyniku przegranej intrygi). Oczywiście są sposoby na przywrócenie postaci z martwych (np. Aeron Mokra Czupryna).
Natomiast Varys jest usuwany z gry czyli nie trafia na stos martwych i możesz użyć innej jego kopii w grze.
 
     
Sigismond
Dyr. Gab. Prezydenta


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 30 Paź, 2015   

Trejo: Varys odrzuca wszystkie postacie, czyli nie zabija. Możesz zatem wystawić znowu Tyriona (drugą kopię).
 
     
Trejo 

Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 16
Wysłany: Nie 01 Lis, 2015   

Jeszcze jedna sprawa, bo w polskiej wersji gry są terminy ''odrzuć z gry''(np varys,confiscation) oraz poprostu ''odrzuć'' (na stos odrzuconych czyli wszystkie karty po przegranym int challenge,pillage i wykorzystane eventy) i teraz czy to są dwa osobne stosy kart czy wszystko trafiają na jeden? Gdzieś ktoś mi powiedział że odrzucone z gry nie mogą już wrócić w żaden sposób,w przeciwieństwie do tych ze stosu odrzuconych.
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7893
Skąd: Zabrze
Wysłany: Nie 01 Lis, 2015   

Odrzuć z gry = dajesz na osobny stosik. Karty na nim traktuje się jakby nie były na żadnym stosie. Hasło odrzuć = dajesz na stos kart odrzuconych.
Niestety jest to przykład pójścia na skrótu z tłumaczeniem. Zamiast odrzuć z gry lepiej było przetłumaczyć te słowo kluczowe na "usuń z gry" i nie było by komplikacji. Większym problemem jest to że - jak zauważył już ktoś - na niektórych kartach zamiast słowa mobilizacja używa się wystawianie, a tego drugiego terminu nie ma w instrukcji (sic!).
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135

142- Lannister
143- Greyjoy
 
     
mjt 


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 26
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 02 Lis, 2015   

Chyba namieszaliście.
Odrzuć i odrzuć z gry to to samo, karta trafia na stos kart odrzuconych.
Zabite postacie trafiają na stos zabitych.
Karta usunięta z gry (np. Varys gdy użyje swojej zdolności) nie trafia na żaden z powyższych stosów tylko kompletnie i na stałe poza grę - nie może wrócić przy pomocy kart cofających ze stosu odrzuconych lub ze stosu zabitych.
 
     
Sigismond
Dyr. Gab. Prezydenta


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 02 Lis, 2015   

Zgadzam się, z przedmówcą.
1. W polskiej KKZ jest termin "usunięcie z gry", a w angielskim "remove from game".
2. Varys jest usuwany z gry, a postacie odrzucane.
https://www.google.pl/sea...VQ2kQ9QdLs4M%3A
3. Zatem "odrzuć" i "odrzuć z gry" znaczyłoby to samo.
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7893
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pon 02 Lis, 2015   

sorka, zrozumiałem, że na karcie Varysa przetłumaczono odrzuć z gry ;)
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135

142- Lannister
143- Greyjoy
 
     
Trejo 

Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 16
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

''Usuń Varysa z gry aby odrzucić każdą postać z gry'' tak to jest w polskiej wersji,ok teraz wszystko jasne. Sam varys jest usuwany a reszta na stos zużytych. Czy prócz Varysa jest jeszcze jakaś karta którą się usuwa poza obszar czy to taki wyjątek?
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7893
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

na dzień dzisiejszy to jedyna karta
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135

142- Lannister
143- Greyjoy
 
     
Sigismond
Dyr. Gab. Prezydenta


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 10 Lis, 2015   

Uważajcie też na kartę postaci od Tyrellów, przepraszam, ale zapomniałem jak się nazywa. Zmniejsza koszt wydarzeń zagranych w "turze". Zgodnie z polską instrukcją nie ma "tur", tylko rundy lub fazy. Sprawdziłem z angielskim oryginałem i chodzi o rundę w tym przypadku.

Runda=tura. :wink:
 
     
Likaon23

Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 34
Wysłany: Sro 25 Lis, 2015   

1. No dobrze, ale jak Varys zostanie USUNIĘTY Z GRY, to co jak mi podejdzie kopia tej karty mogę ją zagrać?

2. Mam kartę unikatową na stole i doszedł mi na rękę duplikat. Przeciwnik zabija mi ten duplikat, który jak rozumiem ląduje w stosie zabitych (co jest dziwne bo duplikatem może być pierwsza karta ze stosu [Arya Stark], która nie musi być postacią. Czyli duplikat jest na stosie zabitych a na stole oryginalna, pierwsza wersja. Teraz na rękę dochodzi mi kolejna kopia (miałem 3 w talii), czy mogę ją zagrać jako kolejny duplikat?


-------------------------------------------------------
Mam wrażenie, że to bardziej skomplikowane od Netrunnera...
Poza tym sporo błędów w tłumaczeniach na kartach oraz literówek w instrukcji, można by pomyśleć, że skoro to v2 to będzie idealnie...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 12