galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
magdabzb 

Dołączyła: 06 Lut 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 07 Lip, 2014   

dzięki za odp Ndl
_________________
pozdrawiam,
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Nie 13 Lip, 2014   

magdabzb napisał/a:
1. Posiadając konia z wozem oraz konia, po wylosowaniu "koniokrada" pozbywam się obu koni ? czy wybieram, którego odrzucam ?
2. Posiadając 2 rumaki, 2 razy dodaje początkową moc do siły ?
3. Posiadając zaklęcie "zamiast Ciebie może walczyć wąż siła 4..." mogę go użyć w momencie, kiedy poszukiwacz wyzwał mnie na walkę psychiczną ?

Hej. Pozwolę sobie odnieść się również do tych pytań.
1. Koniokrad zabiera wszystkich wymienionych w opisie przyjaciół, więc jeśli masz pecha stracisz za jednym zamachem Konia, Muła, Rumaka i Konia z wozem...
2. Można używać 2 i więcej Rumaków na raz w walce. Na tym forum, właśnie w tym temacie ta dyskusja toczyła się już co najmniej 2 razy. Rumak jako przyjaciel dodaje w walce początkową wartość mocy do siły (albo skuteczności ataku - nie pamiętam, ale to teraz mało istotne). I nie ma żadnych dodatkowych ograniczeń. Korzystanie z 2 lub więcej Rumaków w żaden sposób nie jest sprzeczne z zasadami gry. Odsyłam do stron 58+ oraz 68 - mojego posta, 5 na tamtej stronie. Po tamtej argumentacji temat ucichł.
3. Nie można w żaden sposób wymusić zmiany rodzaju walki (zwykła/psychiczna) na innym graczu. Jeżeli wybrał psychiczną, to nie możesz rzucić zaklęcia z wężem, bo to zmieniłoby rodzaj walki na zwykłą.

A co do Upiornego Rycerza, to zapis na karcie mówi o "pokonaniu wroga" - więc mówimy tu o walce lub walce psychicznej. "Zniszczenie" to co innego - to kategoria mówiąca o pozbyciu się wroga, ale bez korzyści normalnie czerpanych z wygranej walki, czyli nie zachowujesz trofeum itd. Dla porównania mamy też specjalne zdolności aktywowane w momencie, gdy wróg jest odkładany na stos kart odrzuconych.
 
     
magdabzb 

Dołączyła: 06 Lut 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 14 Lip, 2014   

Dzięki Boskurek za te odpowiedzi. Wszystko jasne :smile:
_________________
pozdrawiam,
 
     
michcio694

Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 30
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014   

A ja mam pytanie dotyczące zaklęć. Wylosowaliśmy kartę z tekstem "...wylosuj zaklęcie, jeśli pozwala ci na to moc...". Mamy moc 6 i 3 zaklęcia, ale posiadamy przedmiot, który pozwala mieć 1 zaklęcie więcej niż pozwala nam na to nasza moc. Można w takiej sytuacji dobrać zaklęcie? Niby to już nie moc pozwala nam na to zaklęcie, ale jednak limitu nie przekraczamy. I jeszcze jak brzmi ta formułka po angielsku?
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014   

Moc 6 pozwala na posiadanie 3 zaklęć, więc jeżeli masz przedmiot, który pozwala mieć 1 zaklęcie więcej, możesz mieć w sumie 4. Nie przypominam sobie zapisu, który mówiłby, że Poszukiwacz nie może posiadać więcej niż 3 zaklęć, więc jeśli są przedmioty, które na to pozwalają, to czemu z tego nie skorzystać? Niestety nie znam angielskiej formuły, która o tym mówi.
 
     
michcio694

Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 30
Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

Chodzi mi raczej o to, że na karcie jest tekst "... możesz dobrać zaklęcie, jeśli pozwala ci na to moc...", więc czy możesz dobrać zaklęcie jeśli karta pozwala ci mieć zaklęcie więcej niż pozwala ci na to twoja moc.
 
     
slain78

Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 5
Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

jak ktoś ma problemy z zasadami to nich sobie trochę pogra w wersje PC ,tam jest wszystko jasne.
 
     
michcio694

Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 30
Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

Ja nie chce wersji pc, ja chce Talisman Magia i Miecz! Chce podziemi, gór, miasta, smoków, rozmów z graczami, wspólnych nagonek na niektórych poszukiwaczy, a nie gry z Ai, czy z kimś przez neta!
 
     
slain78

Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 5
Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

alez ja również,chodzi tylko o to jak rozstrzygnąć niejasne sytuacje,w wersji na pc wszystko masz
 
     
michcio694

Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 30
Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

No ta, tylko, że dość trudno stworzyć niektóre sytuacje trudno stworzyć nie grając kilka godzin :razz:
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Czw 24 Lip, 2014   

Siema. Sporo kart ma zapis "otrzymujesz zaklęcie jeśli pozwala Ci na to twoja moc". Są też takie, które mają zapis "otrzymujesz zaklęcie". Ale z punktu widzenia zasad gry, właściwie te zapisy są tożsame, ponieważ otrzymywać/posiadać zaklęć można tyle, na ile nam moc pozwala. A pozwala na:
1 - moc 3
2 - moc 4-5
3 - moc 6+
4 - wyjątkowo, np. moc 6 + specjalny przedmiot.
Więc jeśli masz 3 zaklęcia, 6 mocy i specjalny przedmiot zwiększający limit zaklęć, to możesz dobrać zaklęcie i mić ich w sumie 4. Nie ma co nadinterpretować zapisu "jeśli pozwala Ci na to twoja moc", bo mamy też zasadę pierwszeństwa zasad szczególnych nad ogólnymi.
 
     
marek08

Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 3
Wysłany: Nie 27 Lip, 2014   

Zauważyłem, że w Digital Edition interpretacja niektórych reguł jest nieco inna niż wynika z odp. na tym forum i oficjalnego polskiego FAQ. Domyślam się, że powinno być tak samo, więc jest błąd(błędy) w tekstach tutaj albo bug(i) w DE.

1. Wizyta u cyrulika wg polskiego FAQ
Cytat:
P1: Czy Poszukiwacz może odbyć spotkanie, którego nie może
wypełnić (np. odwiedzić Cyrulika, jeśli posiada przynajmniej
tyle punktów Życia, ile wynosi jego początkowa wartość)?
O: Nie. Jeśli Poszukiwacz chce odwiedzić Cyrulika, musi
wydać co najmniej 1 sztukę złota, aby odzyskać Życie (musi
posiadać mniej punktów Życia od swojej początkowej warto-
ści).
W DE obowiązuje to tylko częściowo tzn. cyrulik nie pojawia się w ogóle na liście osób do odwiedzenia jeśli poszukiwacz nie ma złota lub ma początkową lub wyższą liczbę punktów życia, ale jeśli już poszukiwacz spełnia warunki i go odwiedzi to można wybrać 0 żyć do odzyskania i finalnie nic się nie stanie. To samo dotyczy medyka w wiosce (i tu też jest analogiczna niespójność) i wszystkich innych miejsc gdzie można wybrać ile szt. złota wydajemy na zakup czegoś (punkty życia, siły, mocy itp.) np. instruktor czy zamek, z tym że w tych ostatnich przypadkach nie ma chyba praktycznej różnicy między nieodwiedzeniem, a odwiedzeniem i zakupem 0 szt.

2. Niewykonane zadanie czarownika wg nieoficjalnego FAQ
Cytat:
Q: Po podjęciu się zadania u Czarownika (muszę wykonać aby otworzyć Tajemne Wrota) i nie wykonaniu jeszcze tegoż zadania, trafiam na Magiczne Wrota (TMiM). Umożliwiają mi one Dostanie się na Równiny Grozy. Czy mogę w takiej sytuacji tam się dostać? (talizman posiadam, tak gwoli ścisłości)

A: Tak, Czarownik powstrzymuje jedynie przed wejściem do Wewnętrznej Krainy poprzez Tajemne Wrota. Jeżeli Poszukiwacz dostanie się tam w inny sposób, może normalnie dążyć w kierunku Korony Władzy.
W DE po wyrzuceniu 6 na na magicznych wrotach nic się nie dzieje jeśli poszukiwacz ma niewykonane zadanie czarownika. Czyli blokują się nie tylko tajemne wrota, ale w ogóle możliwość przejścia do wew. krainy (innych opcji dostania się tam chyba nie ma w podstawce).

3. W DE muł nie staje się "aktywny" od razu po nabyciu. Np. jeśli mamy już wyczerpany limit niesionych przedmiotów. Trafiamy na targ, kupujemy muła i jeszcze jakiś przedmiot. Po wyjściu z targu okazuje się, że mamy za dużo przedmiotów i trzeba coś pozostawić na obszarze. Dzieje się tak nawet wtedy, gdy muła wybraliśmy przed przedmiotem.
Nie znalazłem tego nigdzie na forum ani w FAQ, ale grając w papierową wersję nie przyszło mi nigdy do głowy, że może tak być. Zawsze graliśmy tak, że muł działał od razu.
Ostatnio zmieniony przez marek08 Pon 28 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Xan 


Wiek: 27
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 27 Lip, 2014   

Wszystkie punkty, które opisałeś, to prawdopodobnie właśnie bugi. Później się im przyjrzę.

Dzięki za czujność i pozdrawiam,
K.
_________________
Talisman: Digital Edition!
 
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014   

Hej. Moim zdaniem 1 i 3 to ewidentne bugi.
Ad. 1 - mechanizm jest po to, żeby minimalizować sytuacje, w których gracz "nic nie robi" aby uniknąć ryzyka (np wizyta u Czarownicy/Mistyka). Więc takie "obejście" w DE to rzec co najmniej dziwna.
Ad. 3 - przedmiot/przyjaciel powinien dodawać bonusy od razu w momencie pozyskania danej karty, nie ma nigdzie zapisu o jakimkolwiek opóźnieniu. Byłoby to, moim zdaniem, bezsensowne ograniczenie.
Ad. 2 - to jest albo bug, albo inny sposób gry. Czasami trafisz praktycznie niewykonalne zadanie Czarownika i jesteś w kaczej d*pie, bo nie możesz podjąć próby dostania się do Korony Władzy. Jeśli więc mamy możliwość skorzystania z innych dróg niż przez Tajemne Wrota, to czemu nie? Ograniczenie zupełne wejścia do Krainy Wewnętrznej dla Poszukiwacza, który ma niewykonane zadanie Czarownika byłoby dość ostre i zmuszałoby do gry ze świadomością, że i tak nie masz szans na zwycięstwo (czy może raczej są one minimalne). Więc pytanie, czy twórcy celowo utrudnili, czy nie do końca zrozumieli zasady gry...
 
     
sloniopp 

Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 10
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: Pon 28 Lip, 2014   

Witam.
Z góry przepraszam ponieważ jest to prawdopodobnie nieodpowiednie miejsce na ten post, ale co tam :wink:
Odnośnie DE to najprościej jest zgłosić błędy w grze pod tym linkiem Talisman Bugs/Feedback .
Co prawda trzeba opisać wszystko po angielsku.
Przykład z życia wzięty: Był swego czasu błąd w polskim tłumaczeniu, zgłosiłem i w 3 godziny poprawili. Jednakże po tej poprawce polska wersja językowa wywaliła się całkowicie, działał tylko EN. Wszytko działo się chyba w niedzielę około godziny 20 CET. O 22 został wydana kolejna poprawka dzięki interwencji Xan'a (o ile to ta sama osoba co na steame).
Morał z tego taki, nie zastanawiać się tylko opisywać problem Nomadom, tudzież zgłaszać to Xan'owi bo ma chłopina dobry z nimi kontakt.
Pozdrawiam wszystkich i przyjemnych partyjek w TiMM'a.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13