galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania o ZASADY
Autor Wiadomość
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2014   Pytania o ZASADY

Gra nie jest skomplikowana i pewnie temat nie będzie oplywal w olbrzymie ilości postow. Jednak ze każda gra na tym forum prędzej czy później otrzymuje taki temacik to se postanowilem go założyć.

Startuje z problemem jaki mi się wykluł podczas ostatich rozgrywek, a ktory nie jestem pewien jak powinienem rozegrać. Taka sytuacja nie zaszła, albo było do niej tak blisko i o mały włos że sądzę żę prędzej czy później się wydarzy.

Jak byście zainterpretowali taką sytuację. Podczas fazy w której sledczy porusza nieszczęśnicami włazi niechcący na pole jakie jest jednocześnie kryjówką Kuby Rozpruwacza. Kuba postanawia dokonać morderstwa właśnie tu i teraz. W swojej kryjówce.
I teraz pytanie, czy Kuba musi deklarować keidy znajdzie się w sojej kryjowce, czy nie, tzn że gdyby kiedyś miał zakończyć na niej ruch, ale nie chciał tym samym kończyc nocy żeby jeszcze bardziej wywieźć w pole przeciwników to możę tam stań nie kończąć nocy?

I teraz wracająć do sytuacji - Morderstwo w Kryjówce:
Czy jeżeli możę stawać na własnej kryjówce nie deklarując zakońćzenia nocy, to czy może zrobić to (zadeklarować koniec) w tej właśnie sytuacji od razu, bez wykonywania ruchu? Ja wiem że w pierwszych 3 nocach raczej by się to nie opłacilo, ale w ostatniej? Czemu nie?

Czy może jeżeli wchodząć na pole kryjówki musi natychmiast kończyć noc, to musi w tej sytuacji ją zakończyć tym samym zdradzając jej lokalizację?


Ja zdaje sobie sprawę że sytuacja może zajść jak 1 do 100000, ale może zajść. A podczas ostatiej rozgrywki zdażyła się "prawie" i właśnie grając Kubą i nie wiedząć jak to wówczas rozpatrzeć postanowiłem zabić. Ale gdybym pozwolił Śledczym na jeszcze jeden ruch sądze że bylo wielkie prawdopodobieństwo na taki właśnie ruch.


Jak sądzicie?
_________________
 
     
demiurg 

Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 30
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2014   

Czytałem dyskusje w tym temacie na BGG. Sprawa wygląda tak, możesz przesunąć się na pole kryjówki i tego nie ogłaszać. Mało tego, jeśli nie masz zamiaru ogłaszać, że jesteś na polu kryjówki to możesz się przesunąć na nią również ruchem specjalnym. Było to stanowisko bodajże jednego z projektantów gry. Natomiast nie wszystkim graczom taka interpretacja przypadła do gustu. Twierdzili, że to jeszcze bardziej ułatwia grę Kubie z czym się również zgadzam.

Odnośnie zabójstwa na polu kryjówki. Aby ogłosić, że jesteś na polu kryjówki musisz wykonać ruch w fazie "Ucieczka w mrok" czyli po zabójstwie nie możesz tego od razu ogłosić. Musisz najpierw z niej zejść, ponownie wejść i teraz możesz ogłosić.
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2014   

osobiscie bym gral ze w takiej sytuacji gracz musi wykonać co najmniej jeden ruch czyli zejść z miejsca zabójstwa i następnie na nie wrócić kończąc grę. Choc jak pisałeś sytuacja mało prawdopodobna zwlaszcza ze grajac z dobrym Policjantem w 4 nocy powinien wiedziec w 80% gdzie jest ta twoja kryjówka. ;) i tych niewinnych niewiast nie bedzie ciagnac w kirtunku twojej ryjówki ;)

Jak dla mnie to Kuba decyduje kiedy wchodzi do kryjówki i przechodzenie przez nia kilkukrotnie w ciagu nocy nie powinno konczyc tury.
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2014   

Cytat:
I teraz pytanie, czy Kuba musi deklarować keidy znajdzie się w sojej kryjowce, czy nie, tzn że gdyby kiedyś miał zakończyć na niej ruch, ale nie chciał tym samym kończyc nocy żeby jeszcze bardziej wywieźć w pole przeciwników to możę tam stań nie kończąć nocy?
Może się ruszyć na pole kryjówki i nie kończyć nocy, polska instrukcja jest w tej kwestii nieprecyzyjna, ale angielska nie pozostawia wątpliwości. Oczywiście następną okazję będzie miał nie szybciej niż za dwie tury (musi zejść i wejść znowu do kryjówki).

Cytat:
Czy jeżeli możę stawać na własnej kryjówce nie deklarując zakońćzenia nocy, to czy może zrobić to (zadeklarować koniec) w tej właśnie sytuacji od razu, bez wykonywania ruchu?
Nie, nigdy nie może zrezygnować z ruchu i tym samym nie może zadeklarować końca nocy (nie wpisze w rzędzie aktualnej nocy numeru kryjówki skoro właśnie musi z niej zejść).
_________________
Moje planszówki
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2014   

No to już wszystko wiadomo :D Dzięki.

Ciekawe czy jeszcze jakie wątpliwości kiedykolwiek ta gra przyniesie :D
_________________
 
     
Max1976 

Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 3
Wysłany: Sro 16 Kwi, 2014   

Polska instrukcja określa jasno (chociaż niezgodnie z angielską wersją): "kiedy Kuba dotrze do pola oznaczonego jako jego kryjówka, oznajmia to, a faza Polowania i tym samym bieżąca noc dobiega końca."
Instrukcja angielska używa w tym zdaniu słówka "may", co oznacza, że gracz poruszający się Kubą "może" oznajmić, a nie że oznajmia. Podczas moich gier stosujemy wersję z anglojęzycznej instrukcji.
 
     
Owca Dżordż 


Wiek: 35
Dołączyła: 30 Kwi 2014
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 30 Kwi, 2014   

Ja mam (póki co) jedno pytanie... :)
Mianowicie:



Na powyższym zdjęciu jesteśmy w chwili, kiedy policja musi poruszyć pionkiem Nieszczęśnicy ("Napięcie rośnie"). Wg zasad napisanych w instrukcji Nieszczęśnice nie mogą "poruszać się na pola bezpośrednio sąsiadujące ze znacznikami Patroli" (str. 13).

Pytanie:
Czy Pani o obyczajach nadzwyczaj lekkich może się udać na pole 143? Nieszczęśnica podczas ruchu ignoruje skrzyżowania, więc z jej punktu widzenia pole 143 jest sąsiadujące z policjantem. Natomiast z punktu widzenia Patrolu poruszającego się wg skrzyżowań, pole 143 z nim nie sąsiaduje...
_________________

 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Sro 30 Kwi, 2014   

Cytat:
Pionki Kobiet nie mogą:
- poruszać się na pola bezpośrednio sąsiadujące z pionkami Policjantów (pole bezpośrednio sąsiadujące – str.10, sekcja „Policja: Ślady i Podejrzenia)
Cytat:
Pole bezpośrednio sąsiadujące z innym polem to takie, które połączone jest z nim wyłącznie przerywaną linią (bez innych numerowanych pól i skrzyżowań).


Pani o obyczajach nadzwyczaj lekkich ewidentnie może się udać na pole 143 :)
_________________
Moje planszówki
 
     
Owca Dżordż 


Wiek: 35
Dołączyła: 30 Kwi 2014
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 30 Kwi, 2014   

O, dziękuję... :)

Oblałam test z uważnego czytania instrukcji... ;)
_________________

 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014   

zasady to dopuszczają ale wole sie upewnić.

Można za kazdym razem zabić "niewiaste" z tego samego pola startowego. Kuba bedzie czekac i gdy policja ja ruszy to wyeliminować. Potem w kolejna noc też postawić znacznik niewiasty i znowu czekać?

Jeśli tak to policja może przesunąc niewiaste na pole gdzie obyło już się jedno morderstwo(chyba w instrukcji pisze ze nie ale doczytam jutro to tylko w ramach pierwszego pytania)?
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014   

TERF napisał/a:
Można za kazdym razem zabić "niewiaste" z tego samego pola startowego. Kuba bedzie czekac i gdy policja ja ruszy to wyeliminować. Potem w kolejna noc też postawić znacznik niewiasty i znowu czekać?
Zgadza się, aczkolwiek najbardziej popularną domową modyfikacją stosowaną przez graczy jest właśnie zasada, która zabrania Kubie ponownego użycia pola startowego zabitej nieszczęśnicy (bez względu na to, czy była przesuwana, czy nie).

TERF napisał/a:
Jeśli tak to policja może przesunąc niewiaste na pole gdzie obyło już się jedno morderstwo(chyba w instrukcji pisze ze nie ale doczytam jutro to tylko w ramach pierwszego pytania)?
Nie można przesuwać nieszczęśnic na pole ze znacznikiem miejsca zbrodni.
_________________
Moje planszówki
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Wto 01 Lip, 2014   

dzieki tez tak myslalem a modyfikacje przetestuje jak dziala w praktyce?

testowałeś juz? Lepiej czy gorzej?
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 01 Lip, 2014   

Pozytywnie. Kuba musi się bardziej wysilić, policjanci mogą więcej zaplanować.
_________________
Moje planszówki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 12