galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacje oryginalnych zasad
Autor Wiadomość
Ardhanis 

Wiek: 32
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 1
Wysłany: Sro 12 Mar, 2014   Modyfikacje oryginalnych zasad

Witam,
Mam pytanie, jakich "domowych" modyfikacji oryginalnych zasad korzystacie? Ja obecnie na stałe korzystam z dwóch:

1. Kość d6 na potrzeby walki (i tylko walki) zastąpiona jest kością d12

[zwiększa to znacznie losowość walk, ponadto rozwój postaci nie przekreśla już konieczności rzucania kością. Taki dzik o sile 1 stanowi zagrożenie przez całą grę]

2. Progresywny koszt nabywania punktów Siły/Mocy w zamian za trofea - Pierwsze 5 żetonów siły/mocy kosztuje po 10 punktów z trofeów, kolejne 5 po 20, następne 5 po 30 itd - liczą się tylko punkty na żetonach, bazowe statystyki/przedmioty/przyjaciele nie wpływają na ten koszt.

[kolejna modyfikacja balansująca progresję postaci - po pierwsze rozwój jest na tyle spowolniony, że problem "braku konieczności rzucania kością" jest mocno okrojony, a po drugie wyrównuje szanse postaci graczy w środowisku o znacznej losowości przebiegu gry]

Ponadto testuję obecnie następną modyikację:

3. "Aktywny" zestaw przedmiotów i przyjaciół
- gracz może jednocześnie korzystać z maksymalnie 4-6 przedmiotów i 4-6 przyjaciół (wartość jeszcze nie jest zbalansowana).
-Reszta "inwentarza", jeśli gracz ma na niego miejsce, pozostaje nieaktywna.
-Przeniesienia przedmiotów/przyjaciół między aktywnym i nieaktywnym zestawem można dokonać tylko na początku tury, przed wykonaniem ruchu (czyli nie ma mowy o "przebieraniu się" przed walką).
-Przedmioty/Przyjaciele o właściwościach "przeklętych", automatycznie są umieszczani w pasku "aktywnym", i wyrzucenie ich stamtąd możliwe jest tylko w zgodzie z regułami umieszczonymi na ich karcie
-Wszystkie instrukcje przedmiotów/przyjaciół działają tylko wtedy, gdy karty te należą do "aktywnego" plecaka (przykładowo nie tracisz po przegranej walce rumaka, jeśli nie należał on do twojego "aktywnego" plecaka)
-Ilość możliwych do niesienia przedmiotów zostaje powiększona do rozmiarów "aktywnego plecaka" (do 6 przedmiotów). Muły, konie z wozem, kieszenie itd. powiększają tylko rozmiar "nieaktywnego" plecaka.
-Plecak "nieaktywny" wciąż podlega wszystkim pozostałym regułom gry (przykładowo w wąwozie trzeba rzucać kością zarówno za przyjaciół "aktywnych" jak i "nieaktywnych"), te karty są po prostu traktowane jako przyjaciele/przedmioty bez żadnego efektu na karcie.

[Co to daje? kilka rzeczy:
- Optymalna kombinacja przedmiotów ma znaczenie większe, niż ich ilość
- Powercreep (nadmierne przypakowanie gracza na skutek synergii i sumowania się efektów wielu kart) jest znacząco okrojony
- Gracz musi wybierać między przedmiotami/przyjaciółmi pomagającymi w podróży a tymi, co pomagają w walce - i nie może się przebierać w dowolnej chwili.
- Walka na dalszym etapie gry jest znacznie szybsza (nie trzeba zliczać efektów 50 kart)
- balans między graczem który ma szczęście, a tym, który go nie ma, jest znacznie lepszy]




Co o ty myślicie?
Macie jakieś inne pomysły na wzbogacenie/zbalansowanie rozgrywki?
 
     
michcio694

Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 30
Wysłany: Sob 15 Mar, 2014   

Ja gram na większą ilość zaklęć, tzn. moc 6-9 3 zaklęcia, moc 10-12 4 zaklęcia, moc 13-15 5 zaklęć itd. , ale to raczej ułatwienie, niż znacząca zmiana :P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 12