|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Modyfikacje oryginalnych zasad |
Autor |
Wiadomość |
Ardhanis [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Mar, 2014 Modyfikacje oryginalnych zasad
|
|
|
Witam,
Mam pytanie, jakich "domowych" modyfikacji oryginalnych zasad korzystacie? Ja obecnie na stałe korzystam z dwóch:
1. Kość d6 na potrzeby walki (i tylko walki) zastąpiona jest kością d12
[zwiększa to znacznie losowość walk, ponadto rozwój postaci nie przekreśla już konieczności rzucania kością. Taki dzik o sile 1 stanowi zagrożenie przez całą grę]
2. Progresywny koszt nabywania punktów Siły/Mocy w zamian za trofea - Pierwsze 5 żetonów siły/mocy kosztuje po 10 punktów z trofeów, kolejne 5 po 20, następne 5 po 30 itd - liczą się tylko punkty na żetonach, bazowe statystyki/przedmioty/przyjaciele nie wpływają na ten koszt.
[kolejna modyfikacja balansująca progresję postaci - po pierwsze rozwój jest na tyle spowolniony, że problem "braku konieczności rzucania kością" jest mocno okrojony, a po drugie wyrównuje szanse postaci graczy w środowisku o znacznej losowości przebiegu gry]
Ponadto testuję obecnie następną modyikację:
3. "Aktywny" zestaw przedmiotów i przyjaciół
- gracz może jednocześnie korzystać z maksymalnie 4-6 przedmiotów i 4-6 przyjaciół (wartość jeszcze nie jest zbalansowana).
-Reszta "inwentarza", jeśli gracz ma na niego miejsce, pozostaje nieaktywna.
-Przeniesienia przedmiotów/przyjaciół między aktywnym i nieaktywnym zestawem można dokonać tylko na początku tury, przed wykonaniem ruchu (czyli nie ma mowy o "przebieraniu się" przed walką).
-Przedmioty/Przyjaciele o właściwościach "przeklętych", automatycznie są umieszczani w pasku "aktywnym", i wyrzucenie ich stamtąd możliwe jest tylko w zgodzie z regułami umieszczonymi na ich karcie
-Wszystkie instrukcje przedmiotów/przyjaciół działają tylko wtedy, gdy karty te należą do "aktywnego" plecaka (przykładowo nie tracisz po przegranej walce rumaka, jeśli nie należał on do twojego "aktywnego" plecaka)
-Ilość możliwych do niesienia przedmiotów zostaje powiększona do rozmiarów "aktywnego plecaka" (do 6 przedmiotów). Muły, konie z wozem, kieszenie itd. powiększają tylko rozmiar "nieaktywnego" plecaka.
-Plecak "nieaktywny" wciąż podlega wszystkim pozostałym regułom gry (przykładowo w wąwozie trzeba rzucać kością zarówno za przyjaciół "aktywnych" jak i "nieaktywnych"), te karty są po prostu traktowane jako przyjaciele/przedmioty bez żadnego efektu na karcie.
[Co to daje? kilka rzeczy:
- Optymalna kombinacja przedmiotów ma znaczenie większe, niż ich ilość
- Powercreep (nadmierne przypakowanie gracza na skutek synergii i sumowania się efektów wielu kart) jest znacząco okrojony
- Gracz musi wybierać między przedmiotami/przyjaciółmi pomagającymi w podróży a tymi, co pomagają w walce - i nie może się przebierać w dowolnej chwili.
- Walka na dalszym etapie gry jest znacznie szybsza (nie trzeba zliczać efektów 50 kart)
- balans między graczem który ma szczęście, a tym, który go nie ma, jest znacznie lepszy]
Co o ty myślicie?
Macie jakieś inne pomysły na wzbogacenie/zbalansowanie rozgrywki? |
|
|
|
|
michcio694 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 15 Mar, 2014
|
|
|
Ja gram na większą ilość zaklęć, tzn. moc 6-9 3 zaklęcia, moc 10-12 4 zaklęcia, moc 13-15 5 zaklęć itd. , ale to raczej ułatwienie, niż znacząca zmiana |
|
|
|
|
|
|