galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka dręczących mnie pytań
Autor Wiadomość
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

Z innej beczki. Czy jest jakakolwiek możliwość aby gracz grający chaosem mógł swoje jednostki przemieszczać między strefami?
 
     
Pollus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

Niestety nie posiadł takiej umiejętności :P
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

bardzo śmieszne :P A inne talie destro? cokolwiek? Jakakolwiek przedziwna kombinacja? Kumpel który ze mna gra zadał mi to pytanie ale nie byłem w stanie mu odpowiedzieć, ale póki co pograłem trochę Krasiami i Mrocznymi elfiakami a reszty kart tak nie znam...
 
     
Pollus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

Jedynie Orkowie mają w posiadaniu kartę która przesuwa ich jednostki z misji/królestwa do pola bitwy. Dla Chaosu nic takiego nie ma.
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Paź, 2013   

Czy jednostka wypełniająca kulty rozkoszy zostaje poświęcona po wykonaniu tej misji?
 
     
blazius
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Paź, 2013   

Nie jest poświęcana. Pozostaje.
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Sro 16 Paź, 2013   

Czy można zagrać akcję w odpowiedzi na własną akcję?
 
     
alanbdg
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Paź, 2013   

Cytat:
Czy można zagrać akcję w odpowiedzi na własną akcję?


Jak najbardziej
 
     
mr_pepeush
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sty, 2014   

Witam :)
Na wstępie dziękuje Borwolowi za ten wątek i mnóstwo zadanych pytań - dzięki temu sam mogę zadać ich mniej, ale pomimo przeglądania wielu wątków, nadal nie wszystko jest dla mnie jasne (i dziwi mnie brak solidnego kompendium z objaśnionymi kartami metodą "na chłopski rozum" ;) ).
Teraz garść wątpliwości ode mnie:

1. Thyrus Gorman - 1 pkt dmg'u, o którym mowa w sekcji "forced" zadawany jest tej karcie jednorazowo, czy po każdej rundzie (czyli karta zyje 3 rundy)?

2. Bright wizard apprentice - płacę 2 zasoby, powtarzam akcję, którą dopiero co odpalił przeciwnik. A co oznacza "cancel effects of that action" - jeśli on w akcji zadał mi np. 2 pkty dmg, to ja powtarzam akcje, zadając mu 2 pkty dmg, ale jednocześnie zdejmuje 2 punkty zadane mi przez niego?

3. Rzygi trola - przy tej karcie mam problem z ogarnięciem zasady działania i przydzielania akcji. Wiadomym mi jest, że na etapie przydzielania akcji nie zadaje się puntów dmg, a jedynie przydziela je, dając przeciwnikowi szansę na reakcję. W tym momencie trzeba też ponieść koszt zasobów lub poświęcić jednostkę (sacriffice), żeby odpalić akcję, jeśli jest to wymagane. Ale czy jest jakaś możliwość zbicia tej akcji, albo przeniesienia jej ciężaru tylko na unity wroga?

4. Lobber crew - albo jestem wyjątkowo ciężko kumający, albo mój angielski po prostu przestaje działać przy tej karcie. Wykładam tę kartę, w dowolnym momencie odpalam akcję, odrzucam ją na discard pile i to samo robię z jedną jednostką przeciwnika, tak to mam rozumieć?

5. Urguck - w czasie fazy stolicy zdejmuję punkty dmg z tej jednostki i wymieniam je na zasoby, czy biorę tyle zasobów ile na tej jednostce jest pktów dmg'u, a sam dmg zostaje na jednostce? (Jeśli to ta druga opcja, to czy w każdej fazie, gdy Urguck żyje z obrażeniami mogę brać zasoby?)

6. Dwarf Ranger - Quest. Forced: After one of your other [dwarf] units leaves play, deal 1 dmg to one target unit or capital - Jeśli położę tę jednostkę na strefie quest (czy to działa jak położę na samym zadaniu/karcie quest?) to za każdym razem gdy jakiś unit opuści grę mogę zadać wspomniany 1dmg, czy jest to wymuszone (forced) tylko jeden raz? (tzn. po pierwszym użyciu ta "umiejętność" jest już nieaktywna). Czy dmg liczę za każdą spadającą jednostkę, czy niezależnie od ilości odrzucanych kart zawsze zadaję 1 dmg?

7. Prepare for war - załóżmy, że 6 rund temu wyłożyłem tego questa i od razu wrzuciłem na niego jednostkę, żeby wykonywała quest. Właśnie zaczynam rundę siódmą od chwili wywalenia questa, mam na niej 6 zasobów. Karta pozwala mi wykonać akcję, jeśli poświęcę jednostkę. Czy mogę wykonać akcję ściągając 3 zasoby (zgodnie z opisem karty), a następnie powtórzyć tę akcję w tej samej rundzie, ściągając 3 kolejne zasoby i poświęcając unit? Nie ma informacji o ograniczeniu ilości akcji odpalanych z questa na rundę, mam zakładać, że jak nie jest w karcie zabronione to jest dozwolone, czy jest odgórna zasada która to blokuje?
(W sumie przykład tej karty jest nędzny... odpalanie tej akcji 2 na rundę jest dość "nieroztropne" ;) Ale co z lepszymi akcjami, które bardziej by się opłacały z questa?)

8. Moją zmorą w grze jest zapominalstwo - jeśli np. na poczatku rundy zapomniałem wykonać jakiejś rzeczy, nadanej mi przez kartę (np. usunięcie jednego punktu dmg ze stolicy albo spaczenie jednostki przeciwnika) to czy mogę to zrobić w późniejszej fazie rundy (np. w trakcie walki)? A co jeśli przeciwnik przypomni sobie o jakiejś odporności czy kontrataku swojej jednostki już po walce i cecha ta mogła zmienić wynik bitwy - jest to rozważane, czy przepada?
 
     
Virgo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sty, 2014   

1. Po każdej.
2. On nie powtarza akcji tylko anuluje jej efekty.
3. Akcję można anulować.
4. Tak, tylko, że to przeciwnik wybiera, którą jednostkę on poświęci.
5. 62 Urguck
“During your capital phase, you may spend damage on this unit as though it were resources” means that any damage tokens on Urguck during the capital phase can be removed, and for each damage removed, the controlling player is considered to have spent 1 resource.
6. Działa też na karcie quest i działa za każdym razem za każdą spadającą.
7. W chwili poświęcenia unita wszystkie żetony spadają z nieobsadzonego questa, a w dodatku na karcie masz X, gdzie X to liczba żetonów, nie możesz wtasować mniejszej ilości kart niż liczba żetonów.
8. Zależy od ciebie i przeciwnika :wink:
 
     
mr_pepeush
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sty, 2014   

Dzięki za odpowiedź, ale nr 7 potrzebuję doprecyzować, bo dobrałem zły przykład.
Pierwsze pytanie do tego: jeżeli quest mowi "poswiec jednostkę", to muszę poświęcić tę z questa? W treści nie ma wskazania ani na questujący unit, ani na możliwość wybrania dowolnej jednostki, stąd moje pytanie.

Pytanie drugie: podany przykład qesta był słaby. Chodziło mi o to, że jeśli jest do wykonania akcja za 3 zasoby, a na stosie nazbierało mi się 6szt, to czy mogę zebrać 3, wykonać akcję i za chwilę ponownie odpalić tę samą akcję z questa, wykorzystując pozostałe 3 szt zasobów?
Innymi słowy: czy jeśli mam nadwyżkę zasobów na quescie, to odpalenie akcji pozbawia mnie tej nadwyżki, czy odliczam tylko wymagane 3 sztuki?
 
     
Virgo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sty, 2014   

Cytat:
Quest. Action: Sacrifice the unit on this quest to shuffle X target cards from your discard pile into your deck, where X is the number of resource tokens on this quest.


Nie rozumiem, podaj dokładnie o jaką kartę pytasz i w jakiej sytuacji.
 
     
mr_pepeush
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sty, 2014   

Talia elfow, Repair the waystones, mowi:
Action: Discard 3 resource tokens from this card to target a support card in your discard pile, and put it into play in your quest zone.

Chodzi o to, czy w questach tego typu odpalam akcje raz i zaczynam zbieranie od zera, czy jesli zostaje mi cos na tej karcie, to moge dozbierac tokeny i/lub wykorzystac to jeszcze w tej samej rundzie, np. w kolejnej fazie.

Dajmy na to:
Mam 5 tokenow na quescie, zaczynam swoja runde, dokladam token (wiec mam juz 6 sztuk zasobow na quescie), w pierwszym oknie akcji wykonuje ruch z karty quest, oddaje 3 tokeny, w nastepnym oknie akcji powtarzam czynnosc, zrzucam pozostale 3 tokeny, a tym samym karta quest zostala wyczyszczona z zasobow - is dat ołrajt? ;)

I jeszcze:
1. Stubborn refusal - karta pozwala mi usunac z jednostki dmg, gdy np sa 2 pkty dmgu a wytrzymalosc karty to 3, czy tez moge ja rzucic na karte, ktora zostala wlasnie zniszczona, przekierowac dmg w inne miejsce, a ta karta przetrwa walke?

2. Grudge thrower assault - karta mowi: Play during combat, after demage has been assigned. Action: Destroy one target attacking unit. Czy zniszczenie atakujacej jednostki ta karta cofa zadane przez nia obrazenia?
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Sty, 2014   

mr_pepeush napisał/a:
Chodzi o to, czy w questach tego typu odpalam akcje raz i zaczynam zbieranie od zera, czy jesli zostaje mi cos na tej karcie, to moge dozbierac tokeny i/lub wykorzystac to jeszcze w tej samej rundzie, np. w kolejnej fazie.

Efekt karty zawsze wykonujesz dosłownie. Skoro masz odrzucić 3 żetony, to znaczy, że ewentualna reszta żetonów pozostaje na karcie.
Pamiętaj tylko, że jeśli jednostka opuszcza misję to wszystkie żetony zgromadzone na tej misji natychmiast przepadają.

mr_pepeush napisał/a:
1. Stubborn refusal - karta pozwala mi usunac z jednostki dmg, gdy np sa 2 pkty dmgu a wytrzymalosc karty to 3, czy tez moge ja rzucic na karte, ktora zostala wlasnie zniszczona, przekierowac dmg w inne miejsce, a ta karta przetrwa walke?

Ta karta pozwala przenieść obrażenia, które jednostka już posiada. Nie można więc jej zastosować na obrażenia przydzielone, ale wyłącznie za te, które zostały już zadane. Oczywiście nie można jej też zastosować na zniszczoną przed momentem jednostkę (bo taka jednostka jest już poza grą i nie ma już żadnych obrażeń na sobie).
Przeniesienie obrażeń (move) a przekierowanie obrażeń (redirect) to dwa odrębne manewry. Szczegółowe wyjaśnienie obu znajdziesz w FAQ.

mr_pepeush napisał/a:
2. Grudge thrower assault - karta mowi: Play during combat, after demage has been assigned. Action: Destroy one target attacking unit. Czy zniszczenie atakujacej jednostki ta karta cofa zadane przez nia obrazenia?

Nie. Obrażenia, które ta zniszczona jednostka dodała do puli pozostają w grze i będą zadane.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 12