galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
Szaweł 

Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 120
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: Wto 24 Gru, 2013   

Nie możesz budować. Pole okupuje przeciwnik i dopóki nie zejdzie z/zostanie zmieciony z danego pola nie możesz z niego nijak korzystać.
 
     
zar6aza

Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 12
Wysłany: Sro 25 Gru, 2013   

1) a jak wygląda sprawa przemieszczenia wielkiego do innego miasta? np. w mieście nr1 mam wielkiego ale potrzebuję postawić jakiś budynek i chciałbym go (wielkiego) przenieść do innego miasta. czy można tak w ogóle zrobić? bo wg instrukcji wielkiego można położyć na mapie na początku tury. czy mogę tak zrobić z kilkoma wielkimi w jednej turze?

2) czy wóz zbiera surowce tylko poza peryferiami miast? czy jak wóz stoi na peryferiach mojego miasta to zliczam np. punkty produkcji podwójnie, czyli raz za miasto a drugi raz za wóz?
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Pią 27 Gru, 2013   

ad1.
robisz tak budujesz budynek na miejscu wielkiego czlowieka a w kolejnej turze w fazie "początek tury" stawiasz go gdzie chcesz(np. inne miasto lub inna parcela) Możesz wykonac to kilkukrotnie w jednej turze jesli postawisz np 2, 3 budynki na 2, 3 wielkich ludziach ;)

ad2
woz zbiera surowce tylko po za miastem.
 
     
zar6aza

Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 12
Wysłany: Pią 27 Gru, 2013   

ad2
woz zbiera surowce tylko po za miastem.[/quote]


poza miastem czyli poza peryferiami miasta? to chyba źle grałem. w instrukcji napisane jest że wóz wysyła do stolicy/miasta surowce pochodzące z pól, cudu świata, natury,budynku lub wielkiego człowieka. budynki lub wielkiego umieszcza się tylko na peryferiach więc sądziłem że jak mam np. warsztat który generuje 3 p.produkcji to jak postawię tam jeszcze wóz to zbieram 6 p.prod.. czy mogę tak zrobić? a jak wóz postawię na wielkiego, np. przemysłowca (2xkultura + 1 moneta) to zbieram to podwójnie. no i jeszcze sprawa generała. czy postawienie wozu na nim też jest premiowane podwójnie? pionek wozu postrzegałbym jako powiedzmy potencjał ludzki który mogę skierować do różnych zadań. i tak, albo generuje dajmy na to punkty wymiany handlowej, albo stawiam go na wspomnianym warsztacie i tym samym podnoszę jego wydajność, przemysłowiec czy generał tak samo.
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Wto 31 Gru, 2013   

no to zle grales niestety,woz działa tylko poza miastami i ich peryferiami.

Nie mam czasu szukac w instrukcji ale chyba coś zle podałeś bo wóz może zbierać:
- surowce (jedwab, zboże, żelazo, kadzidła)
- pkt. wymiany handlowej
- pkt. produkcji (młotki)
- pkt. kultury z cudów natury (niektóre kafelki mapy takie posiadają oznaczone pkt. kultury)
- monety (nie dostajesz monetki fizycznie a jedynie zaznaczasz ja na swoim arkuszu cywilizacji strzałką)

to chyba wszytsko ;)
 
     
zar6aza

Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 12
Wysłany: Wto 31 Gru, 2013   

1) instrukcja strona 27, zbieranie przy pomocy wozów:
wozy są bardzo... oraz surowców pochodzących z dalekich lokalizacji( pola, cuda świata, cuda natury, budynku lub wielkiego człowieka). ponieważ budynki i wielkich ludzi umieszcza się na peryferiach, moim zdaniem dowodzi to mojej interpretacji że wozy zbierają również z budynków i ludzi z peryferii miasta. grając w ten sposób, trzyosobowa rozgrywka trwa około 3 godzin i żadna z możliwych dróg do zwycięstwa nie jest faworyzowana. rozegraliśmy około 8 partii i za każdym razem zwycięzca czół oddech na plecach. pozostałym graczom brakuje około 2 tur do wygranej. dziś rozegramy grę, w której wozy nie będą zbierać surowców z peryferii czyli budynków i wielkich ludzi i zobaczymy jak to będzie. a tak na marginesie to na game board geek są zdjęcia z gry, i widać na nich wyraźnie że ludziska grają w ten sposób co ja, czyli że stawiają wozy na budynkach i wielkich ludziach na peryferiach miast. więc sam już nie wiem jak to ma wyglądać.... :-(

2) pytanie: na terenie wody mam znacznik wym handl i kultury. na początku gry buduję port a w późniejszym etapie gry chciałbym jednak skorzystać z tego znacznika kultury. czy mogę zburzyć port? budynki można zastępować ludźmi lub innymi budynkami, ale ten port? albo chciałbym go umieścić w innym mieście a port jest już niedostępny z puli budynków. czy mogę go przenieść?

3) czy karta wydarzenia kulturalnego "anuluj działanie wydarzenia kulturalnego" może anulować anulowanie z karty "anuluj działanie wydarzenia kulturalnego" innego gracza? yyyyy tzn. ktoś mi coś zagrywa, ja wykładam " anulowanie" a wtedy ten gracz wykłada swoje anulowanie żeby anulować moje anulowanie..... ( ale to śmiesznie się czyta :-) taki mega kombos :-) . moja córka się w takich lubuje i nie wiem czy jej to uznać.

4) czy waszym zdaniem wygrana technologiczna nie jest najłatwiejsza?
 
     
TERF 

Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 874
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

ad1
w weekend moze zajrzę do instrukcji to sie okresle. Co do BGG to sa tylko fotki i może były zrobione w chwili budowy wozu w miescie.
Grajac w twoj sposob wozy byly by bez sensu. Nie lepiej budować lepszy budynek i miec to samo(choc mi o spojrzenie na gre od strony tworców)?
I jak po testach? Ja z doświadczonymi graczami gram tak że na każdego przypada godzina np: 2 graczy 2h, 4 graczy 4-5h(ale to głownie przez nasze rozmowy przy piwku-wiecej rtaczy wiecej rozmów) ;)

ad2
nie da się burzyć budynków - chyba że karta kultury, atomówka lub podmiana na inny itp. Musisz z budową portu czekać aż na rynku pojawi sie wolny budynek. Resumując port raz zbudowany jest nie do ruszenia (też ma pkt handlu jedynie w celu przeniesienia do miasta ktore potrzebuje młotków lub w bezpieczniejsze miejsce) chyba ze zostanie zniszczony przez wroga (jest karta kultury ale nie wiem czy można niszczyć własne budynki nią).

ad3
kwestia sporna my gramy że można anulować taką karte

ad4
na poczatku tak sie wydaje ale doswiadczeni gracze juz nie dokonca tak twierdza i popieram to. Choć jest to droga strategicznie najłatwiejsza do zaplanowania. Ja obecnie gram z dodatkiem wiec np droga ekonomiczna nie istnieje praktycznie. ;)
 
     
Szaweł 

Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 120
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

ad1 Zdecydowanie, bezsprzecznie i tylko i wyłącznie TERF ma rację. Nie można pobierać dwukrotnie z jednego pola (samo w sobie brzmi bez sensu - mam na drzewie pięć jabłek - nie zbiorę dziesięciu. inny przykład, mam kopalnię jak podeślę tam firmę transportową nie pomorze to górnikom w wykopaniu dwukrotnej ilości węgla) i to na dodatek z peryferiach miasta. Nie mam w tym przypadku, kompletnie żadnych wątpliwości.

ad3 też mieliśmy podobny przypadek i wedle mnie jest to jak najbardziej sensowne. w końcu anulowanie jest wydarzeniem kulturalnym, więc jako takie może być anulowane anulowaniem - jakkolwiek śmiesznie to brzmi.

ad4 tu się chyba muszę zgodzić, aczkolwiek są pewne haczyki. nie pamiętam jak to było dokładnie ale w turze, w której wymyśliłem 2 czy 3 naukę 3 poziomu kumpel postawił Statuę Wolności, która co turę pozwala nauczyć się dowolnej nauki (mam nadzieję, że nic nie pomieszałem). W turze, w której miałem odpalić lot w kosmos, kumpel (był pierwszym graczem) "zajumał" mi 2 technologię 4 poziomu i poleciał w kosmos. Wyobraźcie sobie jaką miałem wtedy pianę! Grając Chinami mając dobry układ wiosek/chatek na mapie, można na prawdę sprawnie osiągnąć zwycięstwo kulturalne, grając Niemcami można ładnie wykosić przeciwników militarnie - wszystko jest kwestią strategii (i losowości mapy).
 
     
FaLqUa 

Wiek: 35
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pią 15 Sie, 2014   

Mam pytanie dotyczące technologi.

Jak wiadomo podczas fazy badania możemy odkryć nową technologię.
Niektóre karty kultury umożliwiają uczenie się technologi od innych graczy. Czy oznacza to, że mogę jej się nauczyć natychmiast po zagraniu karty czy daje mi to tylko możliwość darmowego odkrycia technologi podczas fazy badania i zachowania punktów wymiany handlowej?

Podobna sytuacja jest u Rosjan, którzy wykradają technologię. Czy oni ją otrzymują natychmiast czy tylko podczas fazy badania?

Podsumowując :P Czy technologię mogę wynajdywać raz na turę? Czy da się tak zagrać taktycznie, że np. przy pomocy Rosji, odpowiednich kart kultury i fazy badania w jednej turze wynajdę trzy technologie?
 
 
     
dahead 

Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 15 Sie, 2014   

Odkrywanie technologii jest zarezerwowane dla fazy odkrywania. Wszystkie inne sposoby to "pozyskiwanie". Jest to drobny szczegół, ale dość istotny z punktu widzenia działania niektórych kart.

Tak, jest możliwość rozwijania technologii w różny sposób kilka razy w ciągu jednej tury. Służą do tego karty kultury, zdolność Rosji, Cuda Świata i Polityki jakie pojawiły się w Wisdom & Warfare.
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7467
Skąd: Zabrze
Wysłany: Czw 12 Lis, 2015   

pytanie po ostatniej rozgrywce.
Przeciwnik ma kartę, że niszczy budynek oddalony o 6 pól od miasta. Czy od miasta liczymy od jego centrum czy peryferii? W instrukcji nie ma wytłumaczenia słowa miasto.
I jeszcze jedno. Czy stolica to też miasto? Chodzi mi o to czy karta dająca możliwość skorzystania z broni atomowej oddziaływuje też na stolicę (daje jej 2 akcje)?
dziękuję za odpowiedzi
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 134 - Greyjoy
pbf 136 - Tyrell
 
     
aga2113 

Dołączyła: 09 Lip 2018
Posty: 1
Wysłany: Pon 09 Lip, 2018   

Fajnie że trafiłam na to forum. W końcu wiemy z przyjaciółmi co i jak i nie ma kłótni podczas grania :D
_________________
Chefstore
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 12