galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Lekt
Sro 11 Cze, 2014
4 scenariusze na 4 graczy - niemożliwe do przejścia?
Autor Wiadomość
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013   Moje 4 Talie na 4 graczy do Kampanii LOTR LCG

Zbudowałem 4 Talie dla 4 graczy ktorymi chce rozegrac Kampanie LOTR LCG (przejsc po kolei Cykl Mrocznej Puszczy, Khazad-Dum, Cykl Dwarrowdelf, Spadkobierców Numeronu i Cykl Przeciwko Cieniowi). Jak sądzicie damy rade tymi deckami, czy polegniemy szybko :wink: ?

Talia 1: Prowincje (50 Kart)

Bohaterowie (Startowe Zagrożenie 27):

Hirluin Piękny
Książę Imrahil
Theodred

Sprzymierzeńcy (29):

Forlong x2
Wojownik Z Lossarnach x3
Rycerze Łabędzia x3
Szermierz Znad Ethiru x3
Pasterz Z Anfalas x3
Łowca Z Lamedonu x3
Zwiadowca Ze Śnieżnego Potoku x3
Strażnik Białej Wieży x3
Poseł Z Pelargiru x3
Gandalf x3

Dodatki (6):

Namiestnik Gondoru x3
Lord Of Morthond x3 *

Wydarzenia (15):

Bogactwo Gondoru x3
Rosnąca Siła x3
Potęga Armii x3
Atak Z Zaskoczenia x3
Men Of The West x3 *

Talia 2: Łucznicy - (50 Kart)


Bohaterowie (Startowe Zagrożenie 31):

Legolas
Bard Łucznik
Faramir

Sprzymierzeńcy (13):

Bofur x2
Zwiadowca Z Trollowych Kniei x3
Strażnik Bruinen x3
Włócznik Gondoru x3
Henamarth Rzeczna Pieśń x2


Dodatki (18):

Ostrze Z Rivendell x2
Olbrzymi Cisowy Łuk x3
Czarna Strzała
Pułapka Strażników x3
Wielkie Męstwo x2
Ostrze Gondolinu x2
Ranger Bow x2*
Ithilien Pit x3*

Wydarzenia (19):

Dłonie Na Łuku x3
Nie Został Zaskoczony Znienacka x3
Młot Na Wroga x3
Pogromca Goblinów x3
Udany Strzał x3
Finta
Forest Patrol x3*

Talia 3: Gondor & Orły (50 Kart)

Bohaterowie (Startowe Zagrożenie 30):

Boromir (Taktyki)
Beregond
Thalin

Sprzymierzeńcy (23):

Włócznik Gondoru x3
Obrońca Rammasu x3
Skrzydlaty Stróż x3
Wasal Pana Wiatrów x3
Orły Gór Mglistych x3
Landrowal x2
Gandalf x3
Knight of Minas Tirith x3*

Dodatki (10):

Róg Gondoru x2
Tarcza Gondoru x2
Włócznia Z Cytadeli x2
Wsparcie Orłów x2
Gondor's Fire x2*

Wydarzenia (17):

Gąszcz Włóczni x3
Finta x3
Za Mocnymi Murami x3
Orły Nadlatują! x3
Cios Z Rozmachem x2
Gondorian Dyscypline x3*

Talia 4: Elfy (50 Kart)

Bohaterowie (Startowe Zagrożenie 24):

Elrond
Mirlonde
Glorfindel (Ducha)

Sprzymierzeńcy (25):

Astronom Z Imladris x3
Arwena Undomiel x2
Gildor Inglorion x3
Haldir Z Lorien x2
Opiekun Domu Uzdrowień x3
Zwiadowca Z Północy x3
Mistrz Kuźni x3
Wygnany Leśny Elf x3
Leśny Elf Tropiciel x3


Dodatki (15):

Vilya x3
Światło Valinoru x3
Nieoczekiwana Odwaga x2
Asfaloth x2
Klucz Throra x2
Miruvor x3

Wydarzenia (10):

Rada Elronda x3
Sprawdzian Woli x3
Pozdrowienie Galadrimów x3
Szczęście Czy Przeznaczenie

* nie znam poprawnego tlumaczenia nazw tych kart bo nie mam jeszcze "Spotkania Przy Amon Din" i "Ataku Na Osgiliath" (ale sa juz w drodze ;) )
 
     
Lekt 
Szary Sith


Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 290
Skąd: Poznań / Koradio
Wysłany: Sro 21 Sie, 2013   Re: Moje 4 Talie na 4 graczy do Kampanii LOTR LCG

13thcaesar napisał/a:
Zbudowałem 4 Talie dla 4 graczy...

Mój drogi spróbuj rozłożyć te karty na stole, odstawić krzesła i rozwalić grę samemu grając na 4 ręce :D Próbowałem dwa razy i nie ogarnąłem wszystkich zależności, przy 10-12 bohaterach i stosie dodatków trzeba być Kasparowem żeby nie polec przez zagapienie i wszystkiego upilnować.
Teraz gram na dwa panele zagrożeń albo... ostatnio "solo" na 8 herosów z talii Taktyki.
Zdjęcia powalają, ale nie miałem serca wklejać na forum żebyście mnie nie zjedli żywce... :mrgreen:
_________________
" - Pola Rohanu? Pola Rohanu, powiadasz. Dobra to dla nas nowina."
 
     
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: warszawa
Wysłany: Sro 21 Sie, 2013   

zacznijmy od tego ze nikt nie powiedzial ze sam bedzie grac, wiec jak kazdy bedzie dbac o swoje to nie ma najmniejszego problemu. osobiscie nie lubie jak jest az 4 graczy bo za duzo liczenia i za duzo kart co ture dochodzi. co do talii to powiem ze jak kazdy lubie wygrywac ale jednak przede wszystkim liczy sie zabawa wiec buduje sie talie takie by sie dobrze przy tym bawic.

co do talii i tego typu prob to zaczne od tego ze strasznie lubie tego typu rozgrywki to najlepiej poczekac do konca cyklu. z tego co tak sie przygladam to warto zdzialac 2 talie na krasnalach(ew. jedna z dainem a do talii ktore wspiera taktyke wcisnac thalina i theodena) do tego talia na prowincjach a w ramach czwartej hobbici lub wspomniana wyzej talia czerwona z thalinem theodenem i beregondem i do tego orly by wymaksowac defa beregendowi wsparciem orlow. ale tak jak wspomnialem wczesniej lepiej stworzyc talie ktora bedzie sie chcialo grac. a nie wybierac same op.

od przyszlego tygodnia rusze z projektem przygotowywania talii opartych na tym samym kolorze(sferze) lub tej samej cesze. stworze jeden wspolny temat ktory bedzie dawac linki do zaktualizowanych talii(tematow w ktorych bede opisywac jak dziala dla ilu osob jest przeznaczona + ew. jakies testy)
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   Re: Moje 4 Talie na 4 graczy do Kampanii LOTR LCG

Lekt napisał/a:
13thcaesar napisał/a:
Zbudowałem 4 Talie dla 4 graczy...

Mój drogi spróbuj rozłożyć te karty na stole, odstawić krzesła i rozwalić grę samemu grając na 4 ręce :D Próbowałem dwa razy i nie ogarnąłem wszystkich zależności, przy 10-12 bohaterach i stosie dodatków trzeba być Kasparowem żeby nie polec przez zagapienie i wszystkiego upilnować.
Teraz gram na dwa panele zagrożeń albo... ostatnio "solo" na 8 herosów z talii Taktyki.
Zdjęcia powalają, ale nie miałem serca wklejać na forum żebyście mnie nie zjedli żywce... :mrgreen:


no wiec spróbowałem zagrac samemu na te 4 talie i da sie ogarnąć :wink:
Jeśli zna się decki, karty, nie trzeba być Kasparowem żeby wszystko ogarnąć. Narazie zagralem trzy scenariusze z Core setu i poszlo gladko.
ale tak jak napisal Beretaszek glownie mi chodzi o gre na cztery osoby wiec gdy kazdy zna swoja talie i talie innych graczy, zaleznosci pomiedzy kartami wszystko rozgrywa sie intuicyjnie.
decki swietnie ze soba wspolpracuja i sie wspieraja nawzajem.
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

W sumie to mam zamiar wykorzystac te decki w swojej Kampanii LOTR (bazujac na pomysle ktory juz kiedys przedstawilem na tym forum w temacie "Kampania LOTR") - czyli głównymi "miastami" (Lorien, Rivendell, Minas Tirith, a już niedlugo także Isengard), mozliwoscia wyboru scieżek i zasada Upadlych Bohaterów z oficjalnych zasad Kampanii opublikowanych przez FFG.

Po ukazaniu się "Glosu Isengardu" mozliwości podrózowania troche sie rozszerzą - z Rivendell bedzie można podróżować do Isengardu, a z Isengardu do Minas Tirith. Tak samo z Minas Tirith z powrotem przez Isengard do Rivendell.

Ale dopiero w grudniu zjezdzam do Polski wiec troszke bede musial poczekac zanim przetestuje to na cztery osoby. wtedy napisze czy i jak to sie sprawdzilo w grze.
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

chce rozlożyć na stole na którym będziemy grali wielką mapę Śródziemia - tak żeby pokazywać pozostałym graczom gdzie się aktualnie znajdujemy, którędy możemy podróżować dalej (wybrać dostępne ścieżki), dokąd się udać - tak żeby czuli się jakby naprawdę podróżowali po Śródziemiu, i mogli planować swoją podróż, lub obrać jedno z dostępnych głównych "miast" do których chcieliby się udać za swój cel i zaplanować trasę.

Oczywiście w tle puściłbym "muzykę do gry" (z wbranych specjalnie do rozgrywki utworków) dla podkreślenia klimatu ;)
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

może być zabawnie gdy np. w scenariuszu "Przeprawa Przez Mroczną Puszczę" gracze w fazie Podróży wybiorą np. obszar "Przęłęcz Nekromanty" i wtedy pokaże im na mapie że zbliżyliśmy się do Dol Guldur.

Oczywiście podczas podróży przez Morię rozłożylbym mapę Khazad-Dum ;)
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

Wiem że talia Elfów i talia Prowincji mają jedną słabość - gdy Elrond albo Hirluim zginą ich Talie będą bezuzyteczne. Dlatego ważne dla graczy grających tymi Taliami jest, aby oni przeżyli - dobrze więc by było wrzucić do Talii Elfów 2x "Szczęście Czy Przeznaczenie".

W grudniu zobaczymy jak daleko nasza grupa zawędruje. I jaką trasę obierze ;)
 
     
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

Pomysl fajny ale i tak poczekam na relacje jak sie maja karty obszarow do tej mapy co masz bo sa takie obszary ktore nijak sie nie maja do mapy np laka w scenariuszu starcie u stop... A ma byc zaznaczone na mapie wiec jak bedziesz miec wersje dziajaca ze wszystkimi scenariuszami to bardzo chetnie sam wyprobuje :)
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

Berestaszek napisał/a:
Pomysl fajny ale i tak poczekam na relacje jak sie maja karty obszarow do tej mapy co masz bo sa takie obszary ktore nijak sie nie maja do mapy np laka w scenariuszu starcie u stop... A ma byc zaznaczone na mapie wiec jak bedziesz miec wersje dziajaca ze wszystkimi scenariuszami to bardzo chetnie sam wyprobuje :)


fakt ze sa scenariusze zawierajace obszary ktore nijak nie pasuja i raczej na mapie trudno je szukac :wink:

jednak ta mapa glownie ma sluzyc do sledzenia ogólnej trasy, pomiedzy questami, niż podczas questów do szukania każdego obszaru w fazie podróży :wink:

a ten przyklad który podalem z karta "Przełecz Nekromanty" to taki smaczek podczas rozgrywki, raczej w formie ciekawostki którą mogę pokazać gdy bedziemy w fazie Podróży, podróżować na jakiś charakterystyczny, zaznaczony na mapie obszar. nie mam zamiary szukać każdej karty obszaru na mapie :wink:
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

mam zamiar korzystać z tej mapy (są na niej zaznaczone kluczowe miejsca dla poszczególnych scenariuszy jak Rhosgobel, Samotna Skała itp.:

 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

a do Khaza-Dum tą (chociaż cieżko zaznaczyć poszczególne questy w morii, np. nie mam pojęcia gdzie się rozgrywa finałowa walka z Balrogiem w "Cień I Płomień" (ja bym postawił na The Shadowed Cave, ale nie jestem pewien):

 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 20 Paź, 2013   4 scenariusze na 4 graczy - niemożliwe do przejścia?

Przygotowuje się do Kampanii LOTR na 4 graczy (narazie testuje 4 talie solo).

Jak dotąd ukończyłem 19 scenariuszy:


1. Przeprawa Przez Mroczna Puszcze.
2. Podróż W Dół Anduin.
3. Ucieczka Z Dol Guldur.
4. Polowanie Na Golluma.
5. Starcie U Stóp Samotnej Skały.
6. Podróż Do Rhosgobel.
7. Wzgórza Emyn Muil.
8. Martwe Bagna.
9. Powrót Do Mrocznej Puszczy.
10. W Otchłani.
11. Siódmy Poziom.
12. Droga Do Rivendell.
13. Czatownik.
14. Mroki Morii.
15. Cień I Płomień.
16. Cień Nad Pelargirem.
17. W Głąb Ithilien.
18. Obawy Namiestnika.
19. Spotkanie Przy Amon Din.

Te 19 scenariuszy pokonałem bez problemu.
Rozegrałem też 4 inne scenariusze, które za nic nie mogę przejść:

1. Brama Czerwonego Rogu - combo Caradhas i Śnieżyca (zwłaszcza gdy jest 5 kart Śnieżyca w Talii Spotkań) jest po prostu zabójcze w ostatnim etapie.
2. Oblężenie Cair Andros - miałem 4 karty w talii w tym Porucznika Mordoru i Potęgę Mordoru - razem te dwie karty stworzyły nieskonczoną pętle, zwiększając o 3 zagrożenie każdego gracza... w nieskończoność i za nic nie można tego anulować.
3. Las Druadan - nienawidze słowa kluczowego Łowy. Krwawiąc doczołgałem się ledwo do 2 etapu i tam wykrwawiłem się na śmierć (na 4 graczy, gdy nie masz żetonów zasobów możesz tylko patrzeć jak Wosowie wystrzelają twoje postacie jedna po drugiej).
4. Atak Na Osgiliath - kontrolowałem wszystkie lokacje Osghiliath... poza trzema Zrujnowanymi Wieżami, które były jedyni obszarami w strefie przeciwności i talii spotkań. Czy efekt podróży tego obszaru to jedyny sposób by tam podróżować? Bo jeśli tak, to mając tylko te obszary nigdy nie będziesz mógł do nich podróżować, a więc nigdy nie opuszczą strefy przeciwności.

Wiem że wiekszość z was gra solo lub max na dwóch graczy, ale jeśli jest ktoś, kto próbował przejść te 4 scenariusze na 4 graczy to niech mi powie - czy naprawdę są one takie zabójcze, wręcz niemożliwe do przejścia?
 
     
Lekt 
Szary Sith


Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 290
Skąd: Poznań / Koradio
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013   Bezesnwoane dublowanie tematów

Nie chciałbym być wredny, ale po co zakładasz praktycznie identyczny temat?
galaktyka.pl :: Przeprawa Przez Śródziemie na 4 graczy
_________________
" - Pola Rohanu? Pola Rohanu, powiadasz. Dobra to dla nas nowina."
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13