galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o zasady
Autor Wiadomość
inri 


Wiek: 32
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011   Pytanie o zasady

Witam

Dostałem właśnie GoT 2ed i po pierwszej rozgrywce chcę wyjaśnić pewne niejasności. Jeżeli jest tu jakiś gracz z doświadczeniem to proszę o pomoc.

1. Czy używając specjalnego rozkazu umocnienia władzy (z gwiazdką) na jednostce stojącej na obszarze z zamkiem lub twierdzą mogę mobilizować tam wojsko niezależnie od tego czy w danej rundzie wylosowano z kart Westeros kartę mobilizacji?

2. Czy ruch z portu na sąsiadujący obszar morski wymaga rozkazu marsz?

3. Czy twierdze i zamki oprócz możliwości mobilizacji posiadają jakieś specjalne bonusy np do obrony (zdaje się że gdzieś o tym w necie czytałem a w instrukcji nic o tym nie ma)
 
     
casio 

Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 5
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011   

CZeść

Ja też mam małe pytanie, mianowicie chodzi mi o kartę Aerona Mokrej Czupryny,

"Możesz natychmiast odrzucić dwa ze swoich żetonów Władzy, aby odrzucić Aerona Mokrą Czuprynę i wybrać z ręki inną kartę Rodu (jeśli jakąś posiadasz)."

Czy to jest po prostu taki zapychacz ręki, którego można się szybciej pozbyć ? Co jeśli nie mam nic na ręce, czy można użyć zużyte karty Rodu a ta odłożyć ?
 
     
mienszewik 

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 22
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011   

inri napisał/a:
Witam

Dostałem właśnie GoT 2ed i po pierwszej rozgrywce chcę wyjaśnić pewne niejasności. Jeżeli jest tu jakiś gracz z doświadczeniem to proszę o pomoc.

1. Czy używając specjalnego rozkazu umocnienia władzy (z gwiazdką) na jednostce stojącej na obszarze z zamkiem lub twierdzą mogę mobilizować tam wojsko niezależnie od tego czy w danej rundzie wylosowano z kart Westeros kartę mobilizacji?

2. Czy ruch z portu na sąsiadujący obszar morski wymaga rozkazu marsz?

3. Czy twierdze i zamki oprócz możliwości mobilizacji posiadają jakieś specjalne bonusy np do obrony (zdaje się że gdzieś o tym w necie czytałem a w instrukcji nic o tym nie ma)


1. Tak, mobilizacja jednostki za pomocą tego żetonu to dodatkowa metoda rekrutacji jednostek.
2. Tak, porty traktuje się jak normalne obszary.
3. Nie dają żadnej premii.
Ostatnio zmieniony przez mienszewik Nie 25 Gru, 2011, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
mienszewik 

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 22
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011   

casio napisał/a:
CZeść

Ja też mam małe pytanie, mianowicie chodzi mi o kartę Aerona Mokrej Czupryny,

"Możesz natychmiast odrzucić dwa ze swoich żetonów Władzy, aby odrzucić Aerona Mokrą Czuprynę i wybrać z ręki inną kartę Rodu (jeśli jakąś posiadasz)."

Czy to jest po prostu taki zapychacz ręki, którego można się szybciej pozbyć ? Co jeśli nie mam nic na ręce, czy można użyć zużyte karty Rodu a ta odłożyć ?


Karta jest pomocna bo dzięki niej wiesz jaką kartę rodu wybrał przeciwnik. Po jej odrzuceniu możesz np. wybrać lepszą kartę niż oponent. Karta Aeron Mokra Czupryna wyraźnie stwierdza, że " jeżeli jakąś posiadasz". Więc jeśli to ostatnia karta, nie możesz już użyć następnej ( chociaż w takim przypadku normalnie bierzesz "na rękę" wszystkie odrzucone).
 
     
inri 


Wiek: 32
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011   

Wielkie dzięki za odpowiedź.

Żebym miał ostateczną pewność:

Jeżeli w ciągu rundy nie wypadnie karta Mobilizacji a tylko ja użyje specjalnego rozkazu umacniania władzy na piechocie stacjonującej na obszarze z twierdzą to jako JEDYNY gracz mogę dobrać sobie w tej rundzie jednostkę piechoty tak?
 
     
mienszewik 

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 22
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011   

inri napisał/a:
Wielkie dzięki za odpowiedź.

Żebym miał ostateczną pewność:

Jeżeli w ciągu rundy nie wypadnie karta Mobilizacji a tylko ja użyje specjalnego rozkazu umacniania władzy na piechocie stacjonującej na obszarze z twierdzą to jako JEDYNY gracz mogę dobrać sobie w tej rundzie jednostkę piechoty tak?


Tak jeżeli robiąc to nie przekroczysz limitu swojej armii ( 2 jednostki to już armia).
 
     
casio 

Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 5
Wysłany: Pon 26 Gru, 2011   

ja również dziękuję za odpowiedź ;)
 
     
zolec

Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 3
Wysłany: Pon 26 Gru, 2011   

Witam

Mam kilka pytań do 2 edycji

1. W opcji gry z kartami "losy bitwy" nie jest napisane co robi się po zakończonej bitwie. Czy te kart lądują poza talia ( i juz nie uczestniczą w grze do ich wykończenia - podobnie jak karty rodów). Czy może po prostu się je tasuję do tali z powrotem?

2. W tej samej opcji gry - Czy miecz z Valyriańskiej Stali zyskuje 2 dodatkowa moc tz. oprócz dotychczasowej możliwości użycia (+1 do siły) dostaje jeszcze OPCJONALNIE dodatkowy wybór kary losu bitwy. Czy może w tej wersji to (+1) nie działa i miecz stosuje się tylko do wyboru drugiej karty

Oprócz tego zastanawiam się czy jest możliwe przeniesienie dodatków do GoT do nowej edycji. Chodzi mi głównie o bohaterów oraz karty taktyki (razem z kumplami jakoś nie wyobrażamy sobie gry bez tego)

Licze na cene uwagi i pomoc:)
 
     
mienszewik 

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 22
Wysłany: Wto 27 Gru, 2011   

zolec napisał/a:
Witam

Mam kilka pytań do 2 edycji

1. W opcji gry z kartami "losy bitwy" nie jest napisane co robi się po zakończonej bitwie. Czy te kart lądują poza talia ( i juz nie uczestniczą w grze do ich wykończenia - podobnie jak karty rodów). Czy może po prostu się je tasuję do tali z powrotem?

2. W tej samej opcji gry - Czy miecz z Valyriańskiej Stali zyskuje 2 dodatkowa moc tz. oprócz dotychczasowej możliwości użycia (+1 do siły) dostaje jeszcze OPCJONALNIE dodatkowy wybór kary losu bitwy. Czy może w tej wersji to (+1) nie działa i miecz stosuje się tylko do wyboru drugiej karty

Oprócz tego zastanawiam się czy jest możliwe przeniesienie dodatków do GoT do nowej edycji. Chodzi mi głównie o bohaterów oraz karty taktyki (razem z kumplami jakoś nie wyobrażamy sobie gry bez tego)

Licze na cene uwagi i pomoc:)


1. Ja po prostu odkładam karty na spód stosu grafikami do góry i gdy na stosiku zostają już tylko odkryte karty to je tasuje.
2. Tutaj zdaje się, że ostrza z Valyriańskiej Stali można użyć tylko do jeden z tej czynności po czym trzeba go dezaktywować.

Niestety nie posiadam dodatków z pierwszej edycji ale wprowadzenie bohaterów brzmi bardzo ciekawie ( myślę, że pojawią się oni w jakimś dodatku do GoT 2 edycji). A jaką funkcję pełnią karty taktyki?
 
     
zolec

Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 3
Wysłany: Wto 27 Gru, 2011   

Ok wczoraj zagraliśmy pierwszą partię z nową edycją gry
Uznaliśmy że nie wprowadzamy żadnych dodatkowych rzeczy z poprzednich dodatków
Zagraliśmy też na "karty losu"

Zrobiliśmy tak:
1. Karty losów odkłada się na stos zużytych kart a potem (jak się już skończą) tasuje jeszcze raz. Baliśmy się że bardzo zmienia grę jednak nie zaburzyły znacznie rozgrywki (chodzi o element losowości)

2. Jeśli chodzi o zasadę stosowania mieczyka z Vali... stali po godzinie interpretacji instrukcji i kłótni doszliśmy do wniosku że stosuje się go w tym wariancie gry tak:
- po wyrzuceniu kart Rodów ale przed ciągnięciem kart losów bitwy osoba która ma miecz decyduje czy go używa w systemie (+1) do siły czy czeka na kary losu
- jeśli poczeka to może po pociągnięciu kart losów użyć mieczyka jako drugiej opcji (wymiany karty losów) ale już za późno na dodanie (+1)

Wszystko wyszło OK i dało dużo radochy z gry

Co do kart taktyki (to z dodatku nawałnica mieczy) czyli tego z bohaterami.
Wybiera się je podczas umieszczania rozkazów na mapie i daja dodatkowe możliwości i bonusy podczas nadchodzącej tury
tak np:
- karta która daje +2 do ataku na twierdze i zamki i jeszcze +1 do każdej licytacji w tej turze
- karta która pozwala dać dodatkowy rozkaz z gwiazdką i daje na dzień dobry 2 punkty władzy lub pozwala zapłacić 2 punkty władzy i wymienić kartę taktyki gdy już każdy je pokaże
- albo karta która daje możliwość dania wsparcia (o sile 1) w każdej - bitwie na mapie (ale nie w swojej) + jeśli ktoś spali twoje wsparcie to za 2 punkty władzy możesz je ponowić o sile -1

Jest ich wiele i niektóre stosuje sie na mapie dla 4 graczy a niektóre na mapie na 6 graczy
 
     
alex_anderson 

Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 154
Wysłany: Sro 28 Gru, 2011   

Zasada w instrukcji mówi iż jednym żetonem marszu możemy wywołać 1 bitwę. Czy ta zasada tyczy się również walk z wojskami neutralnymi?
 
     
mienszewik 

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 22
Wysłany: Sro 28 Gru, 2011   

alex_anderson napisał/a:
Zasada w instrukcji mówi iż jednym żetonem marszu możemy wywołać 1 bitwę. Czy ta zasada tyczy się również walk z wojskami neutralnymi?


Tak.
 
     
Padre 
Padre

Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 13
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011   

Witam, ja też mam dwa pytania odnośnie zasad, bo jakoś nie umiem się doczytać tego w instrukcji:

1. Czy można zaatakować statkiem (żeton marszu) z obszaru morskiego obszar lądowy?
2. Czy można zaatakować z obszaru portu (żeton marszu) sąsiadujący obszar morski?

Skoro można z obszaru morskiego wspierać lądowe jednostki oraz robić najazdy na ląd wydaje mi się że tak ale nie mam pewności.

Jeśli chodzi o wykorzystanie Ostrza w rozgrywce z kartami losów bitwy, wydaje mi się, że dopiero po wylosowaniu karty losów bitwy (jeszcze jej nie ujawniając) gracz decyduje o tym. Czyli tak jak mówi instrukcja:
1. wybieramy kartę rodów, ujawniamy ją.
2. losujemy kartę losów bitwy (i teraz decydujemy czy wykorzystać ostrze).
3. Jeśli nie wykorzystaliśmy ostrza, ujawniamy kartę losów bitwy.
4. Decydujemy czy dodać +1 z ostrza (jeśli nie wykorzystaliśmy go wcześniej.
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 519
Skąd: Tychy
Wysłany: Sob 31 Gru, 2011   

Padre napisał/a:
Witam, ja też mam dwa pytania odnośnie zasad, bo jakoś nie umiem się doczytać tego w instrukcji:

1. Czy można zaatakować statkiem (żeton marszu) z obszaru morskiego obszar lądowy?
2. Czy można zaatakować z obszaru portu (żeton marszu) sąsiadujący obszar morski?

Skoro można z obszaru morskiego wspierać lądowe jednostki oraz robić najazdy na ląd wydaje mi się że tak ale nie mam pewności.

1. Nie można. Zauważ, że atak zawsze wiąże się z przeniesieniem atakujących jednostek na podbijany obszar, a statki na ląd trafić nie mogą.
2. Oczywiście. To podstawowy cel istnienia portów.
Losów bitwy jeszcze nie używałem, więc musiałbym doczytać.
 
 
     
mienszewik 

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 22
Wysłany: Sob 31 Gru, 2011   

Jeżeli chodzi o karty losów bitwy i ewentualną możliwość zamiany wylosowanej karty na inną za pomocą ostrza to jest dokładnie tak jak pisze Padre.
Ja losy bitwy wykorzystuje również w atakach na neutralne jednostki. Po prostu wydając im bitwę ciągnę dla neutrali jedną kartę losów bitwy i ją rozpatruję ( jak czaszka to tracę jednostkę, dodaję odpowiednie siły, mieczyków i wież nie biorę pod uwagę) Wtedy podbicie danego neutralnego terenu nie jest już tak banalne. Polecam ten wariant!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 14