galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i wątpliwości
Autor Wiadomość
Shantruin 
Raven One


Wiek: 28
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   Pytania i wątpliwości

Pierwsze na szybko:

Czy w misji "Close to home" w skirmishu gdy gracz kontroluje kratę wcześniej kontrolowaną przez przeciwnika, to czy zastępuje swoim mission token czy go dokłada?
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
wektoor 

Wiek: 33
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 10 Lip, 2015   

Na karcie misji mamy zapisane:

"END OF EACH ROUND: If a player controls a crate that does not have 1 of his mission tokens on it, he gains 7VPs. Then, he places 1 of his mission tokens on that crate."

Nie ma tutaj nic napisane o zrzucaniu żetonu przeciwnika, więc na skrzynce będą leżały żetony obu graczy. To pozwala uniknąć wielokrotnego zdobywania VP za tą samą skrzynkę :)
 
     
Hasta 

Wiek: 39
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015   

Cześć
Mamy problem w ekipie z interpretacją zasady dotyczącej wydawania zmęczenia za poruszanie postaci w trybie kampanii.
1.Czy za 1 punkt zmęczenia można przesunąć postać gracza o 1 pole i zachować nadal dwie akcje?
2.Czy trzeba aktywować akcje ruchu by wykorzystać dodatkowy punkt ruchu za zmęczenie?
Z góry dziękuję za odpowiedz.
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 28
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 11 Sie, 2015   

Dodatkowy ruch za zmęczenie (strain) nie wymaga użycia akcji, czyli:

1. Tak
2. Nie
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
pyza

Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 1
Wysłany: Sro 12 Sie, 2015   

Cześć

odnośnie pytania nr 1 zadanego przez Hastę:
a czy możemy dostać dokładne namiary w instrukcji gdzie znajduje się tylko informacja ?

Jedyne co na ten temat udało nam się znaleźć to że można wydać do dwóch punktów zmęczenia aby dostać 2 dodatkowe punktu ruchu per aktywacja:

instrukcja "Nauka gry" strona 7 sekcja "Dodatkowy ruch"

z góry dzięki za pomoc.
pozdrawiam
pp
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 28
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 12 Sie, 2015   

Pyza, sam sobie podałeś namiary - wszystko co tyczy się tej zasady jest w tym akapicie. Sama zasada jest skonstruowana jasno: bierzesz [zmęczenie], dostajesz punkt ruchu. Możesz to zrobić dwa razy na aktywację, i to tylko jeśli jesteś bohaterem. Brak innych ograniczeń, brak innych wymogów.
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
gajus21

Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 20
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Nie chcę zakładać nowego wątku a moje pytanie dotyczy zasad (chcę się tylko upewnić):
W konfrontacji pomiędzy dwoma osobami jeżeli wybiorę oddział np. szturmowców to dostaję 3 figurki czy tylko jedną? Bo wczoraj podczas naszej pierwszej rozgrywki mieliśmy pewne wątpliwości.
 
     
Breed9000 

Wiek: 35
Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 235
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Bierzesz cały oddział. Czyli tyle modeli ile jest poziomych kresek w górnej lewej cześć karty.
 
     
00matej00

Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 59
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Okej to inne pytanko, jeszcze nie rozgrywałem kampanii ale wole sie tego upewnic zanim ewentualnie zepsuje sobie i innym gre.

1. A wiec, czy jezeli mam np. Vadera jako karte grupy otwartej, to aby go zagrac musze oplacic jego koszt (18) punktami zagrozenia ? Czy zagrywam go bez niczego ?

2. Oraz czy jezeli uzywam karty misji przymusowej, to nagrode na niej opisana zdobywam od razu czy po misji po moim zwycieztwie ?

3. I czy grupy rezerw tez trzeba oplacac, bo widzialem jakies polecenie iz w 3 rundzie nalezy rozstawic rezerwe i sie zastanawiam co jakby mnie nie bylo stac (chodzi o pkt. zagrozenia), to wtedy nie rozstawiam ?

Z Góry dzieki za odpowiedzi :)
 
     
Szaweł 

Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 120
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

1. A czemu miałby być za darmo? No chyba, że gra nakazuje Ci go wystawić, wtedy jest za free. Nie mam przy sobie gry, ale jest taki przypadek (jeśli mnie pamięć nie myli) jest opisany na pierwszej stronie podręcznika kampanii jako Specjalne Rozstawienie. W KAŻDYM innym przypadku płaci się za wstawienie jednostki/grupy.

2. Nagroda "przed"? To się nazywa łapówka, nagrody dostaje się "po" :)

3. Wydaje mi się, że odpowiedź zawarłem w punkcie 1 i piszesz właśnie o Specjalnym Rozstawieniu :)
 
     
Night wolf 


Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 86
Skąd: Opole i okolice
Wysłany: Wto 15 Wrz, 2015   

Mam pytanko odnośnie umiejętności "Odskok" Maka jak ona do końca działa? Czy może użyć jej w momencie kiedy wroga figurka wejdzie na pola oddalone o 3,2 i 1 pole czy tylko na pole oddalone o 3?
_________________
Z chęcią poprowadzę w formie PBF: Starcrafta, Descenta, Posiadłosć Szaleństwa. Jak coś PW :)
 
 
     
keldorn 
Keldorn

Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 15 Wrz, 2015   

Witam.

Mam pytanie w sprawie skalowalnosci ilosci figurek imperium do ilosci graczy. W descencie bylo na kazdej z kart potworów napisane jakie potwory przy ilu bohaterach sie pojawialy.

Tu w SWIA nie moglem w instrukcji doczytac jak to sie dzieje, poza informacja o tym ze bohaterowie dostaja jakies legendarne bronie jak sa w mniej niz 4.

Czy oprocz tego super wyposazenia jeszcze cos sie zmienia? np jakies figurki imperium ktore sa opisane w przygotowaniu misji nie wystepuja?
 
     
00matej00

Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 59
Wysłany: Sro 16 Wrz, 2015   

Figurek wystawiasz zawsze tyle ile jest poziomych kresek pod kosztem danych jednostek, nie zależnie od tego czy jest 2-3-4 bohaterów rebelii.

Co do odskoku ja zawsze używam jak wejdzie na 3-2-1 pole i nigdy imperium nie miało z tym problemów.
 
     
Szaweł 

Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 120
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

Ad. odskok - z tego co kojarzę, to tam jest napisane o promieniu 3 pól a nie o trzecim polu, czyli nie ograniczamy tego i liczymy 3, 2 i 1 również :)

Co do ilości figsów wrzucanych na plansze, pamiętaj, że grając dwoma bohaterami masz do dyspozycji po 2 aktywacje na bohatera, czyli tak jakbyś grał 4 postaciami i dochodzą tam jeszcze jakieś legendarne bronie czy umiejki (zawsze gram Imperium więc nie pamiętam), które nieźle boostują Twoje postaci. IMHO balans jak najbardziej zachowany - nawet chyba mi się zdaje, że rebelii łatwiej (wy)grać dwiema niż czterema postaciami :)
 
     
xdamian

Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 31
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

No i w końcu po pierwszych misjach. I moje pytanie: czy figurka może mieć założone więcej niż jedno krwawienie/ogłuszenie/skupienie? Bo jakoś nigdzie tego nie znaleźliśmy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 14