galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad gry :)
Autor Wiadomość
Arbaal 

Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 503
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 28 Sty, 2011   Pytania odnośnie zasad gry :)

Temat zakładam bo na pewno takowy się przyda :)
Mam problem z ruchem Draculi. Nie jestem pewien ale na stronie 11 instrukcji gdzie jest przykładowy ruch Draculi prawdopodobnie jest błąd. Chodzi o akcje 4 i 5.
Czy ktoś mógł by to sprawdzić i ewentualnie sprostować?
@edit: Są przestawione cyferki 4 i 5 lub obrazki Wilka i Draculi :)
_________________
 
 
     
Harmadon 


Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 29 Sty, 2011   Re: Pytania odnośnie zasad gry :)

Arbaal napisał/a:
Temat zakładam bo na pewno takowy się przyda :)
Mam problem z ruchem Draculi. Nie jestem pewien ale na stronie 11 instrukcji gdzie jest przykładowy ruch Draculi prawdopodobnie jest błąd. Chodzi o akcje 4 i 5.
Czy ktoś mógł by to sprawdzić i ewentualnie sprostować?
@edit: Są przestawione cyferki 4 i 5 lub obrazki Wilka i Draculi :)


Jest błąd w odsyłaczu opisu (Dracula jako nr 4 - powinno być 5, wilki 4) albo na rysunku (Dracula jako nr 5 - powinno być 4, wilki 5), chociaż biorąc pod uwagę analogię w opisie wypada, że na rysunku. Nie rozumiem tylko w czym jest problem, bo postawienie wpierw figurki Draculi bądź żetonu spotkania nie wpływa w żaden sposób na rozgrywkę.
 
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2403
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011   

Dojrzałe spotkanie Zasadzka pozwala Draculi zagrać spotkanie z ręki bezpośrednio na Łowcę i łowca musi re rozpatrzyć "tak jakby je normalnie napotkał". Rozumiem jednak, że w przypadku patowego spotkania ze Sługą lub Nowym Wampirem, żeton spotkania i tak wraca do puli (normalnie zostałby w mieście).
_________________
Moje planszówki
 
     
LAS!CA

Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 3
Wysłany: Nie 01 Maj, 2011   

Czy Mina Harker jest traktowana jako ugryziony łowca - czyli czy można na nią rzucać np. trans hipnotyczny. I czy musi mieć odsłoniętą jedną broń i wydarzenie, bo nie jest to napisane wprost w instrukcji.
Pozdrawiam.
 
     
Arbaal 

Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 503
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   

Oczywiście jest to napisane wprost ;) Mina normalnie podlega wszystkim zasadą ugryzienia za wyjątkiem tego co ma napisane na karcie postaci. Przedmiot ma zawsze odsłonięty jeden oraz trans hipnotyczny jest bardzo wkur* jeśli wyciągnie się go jako pierwszą kartę. Niestety raz tak miałem :)
_________________
 
 
     
LAS!CA

Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 3
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011   

Lokalne plotki w 2 rundzie wcale nie są lepsze...
Dzięki za odpowiedź.
 
     
EstEst
Frakkin' EstEst

Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 2507
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 08 Maj, 2011   

E, lokalne plotki są ok. Gorzej, jeśli dojdzie ,,newspaper reports'' (jakkolwiek to na polski przetłumaczono). Ale to zawsze jeden ruch później.

Ja osobiście przed grą odrzucam karty transu hipnotycznego i ,,evasion'' (znów nie wiem, jak na polski przetłumaczono - chodzi o ten teleport dla Draculi). Nie zaburza to balansu (stosunek kart 2:1), a te karty psują zabawę - bo kluczem w tej grze jest dedukcja.
 
     
jimmypi 
Dr. Cool

Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 6
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012   kilka pytań do speców

W czasie rozgrywek natrafiłem na kilka wątpliwości dotyczących zasad. Może ktoś je rozwieje udzielać odpowiedzi na poniższe pytania:

1. Czy po odbyciu spotkania (które nie kończy tury łowcy) w mieście pobytu Drakuli, łowca może od razu podjąć walkę z Drakulą, czy też może zakończyć swoją turę (obawiając się starcia), czy też łowca jest zobligowany do wdania się w walkę?

2. Pytanie do spotkania Nowy Wampir, napotkanego w nocy. Przy rzucie 1-3 ma dojść do ugryzienia, chyba, że łowca pokaże krucyfiks bądź hostię. Czy to spotkanie jest wtedy zakończone i wraca do puli spotkań (czyli jest "zmarnowane"), czy też wampir zostaje w mieście? (przy innych sytuacjach jest napisane wprost, że spotkanie należy odrzucić)

3. Czy jeśli wskutek jakiegoś wydarzenia odkrywane jest miejsce, w którym Drakula się ukrywał (ale już tam nie przebywa), to czy kryjówka także musi zostać ujawniona?

4. Jeśli w grze znajduje się siostra Agata i zostanie zagrana karta "Kryjówka wampirów" (odbądź walką tak "jakbyś mierzył się z Drakulą"), to czy Drakula także płaci krwią za zagranie kart ucieczki/kłów? Wydaje mi się, że nie, bo sam Drakula nie bierze udziału w walce, ale wolę się upewnić.

5. Jeśli Drakula w swojej turze się ukrywa, albo zagrywa inną kartę mocy, dzięki której pozostaje w tym samym miejscu, a na koniec tury dojrzewa mu wampir i szlak jest czyszczony do jednej karty (obecnego pobytu), to co wtedy? Czy trzeba przesunąć kartę ostatniego miasta na początek toru (jeśli spada miasto to kryjówka automatycznie też, więc Drakula wtedy nie znajdowałby się nigdzie...), czy Drakula zostaje na karcie mocy? W kolejnej turze może zagrać kolejną kartę mocy pozostawiającą go w tym samym miejscu (którego już nie ma). Jeśli łowcy zagrali by wtedy trans hipnotyczny, to gdzie Drakula się znajduje?
_________________
Maybe life is like a ride on a freeway...
 
     
EstEst
Frakkin' EstEst

Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 2507
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2012   

1. Łowca musi podjąć walkę.

2. Faktycznie, trudno wywnioskować z samego tekstu, ale odrzucenie spotkania to chyba jedyna logiczna odpowiedź.

3. Tak (z wyjątkiem dojścia do ostatniego miejsca toru).

4. Ha, dobre pytanie. Ale też uważam, że nie.

5. O, nie mam pojęcia :twisted:
 
     
KrecikOwsik 

Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 4
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Pytania mogą się wydać bardzo oczywiste ale jakoś nie umiem tego wyłapać z zasad.

1. Dracula dostawia spotkanie na miejscu, na które wchodzi czy na miejscu, z którego wychodzi?

2. Kiedy rozpatruje się spotkania z agentami, kiedy pozostałe spotkania a kiedy spotkania z Draculą? Czy w turach łowców czy Draculi?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2403
Skąd: Sopot
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

1. Na miejsce do którego wchodzi. Schemat jest prosty:
a) Ruch -> położenie karty
b) Akcja -> położenie spotkania na karcie CHYBA ŻE
- w fazie ruchu zagrał kartę mocy zabraniającą położyć spotkanie
- w fazie ruchu zagrał kartę obszaru morskiego
- jest w tym samym samym mieście co łowca, wtedy musi walczyć zamiast kłaść spotkanie

2. Wszystkie spotkania odbywają się w fazie Akcji łowcy. Znowu schemat jest prosty:
a) Ruch -> łowca trafia do jakiegoś miasta
b) Akcja -> pyta czy trafił na kartę leżącą na Szlaku Draculi i czy musi rozpatrzyć spotkanie

Nie ma czegoś takiego jak "spotkanie z Draculą", spotkania są tylko na żetonach. Z Draculą może być co najwyżej walka, a takowa może mieć miejsce zarówno w turze Draculi (jeśli to on skończył ruch w mieście gdzie jest łowca to musi walczyć z łowcą), jak i w turze łowcy (jeśli łowca ruszył się do miasta gdzie jest Dracula, nie został powstrzymany przez jakieś spotkanie to musi walczyć z Draculą)
_________________
Moje planszówki
 
     
KrecikOwsik 

Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 4
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Wszystko zrozumiałem, dzięki :)
Ale mam jeszcze jedną wątpliwość: Czy w takim razie walka Draculi z kilkoma łowcami jest możliwa tylko wtedy kiedy to Dracula atakuje? Ponieważ każdy z łowców będzie musiał rozpatrzeć walkę w swojej kolejce.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2403
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

Jest jak najbardziej możliwa w turze łowców, na 23/24 stronie instrukcji jest opis formowania grupy przez łowców i między innymi tego jak taka grupa atakuje.
_________________
Moje planszówki
 
     
KrecikOwsik 

Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 4
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012   

Dzięki bardzo, teraz już wszystko rozumiem :)
 
     
Komimasa 

Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 8
Wysłany: Wto 09 Kwi, 2013   

Skatujecie mnie za to pytanie ale cóż...

1.W instrukcji mam tak:
jeśli idziemy do miasta gdzie jest Drakula i żetony spotkania najpierw rozpatrujemy spotkanie, jak jest jeszcze jedno to rozpatrujemy kolejne i teraz najważniejsze "Jeśli nie ma więcej spotkań w danym mieście , tura łowcy dobiega końca"
Czy to odnosi się jedynie do fazy Odpoczynek/Ekwipunek/ Handel czy również nie mogę już walczyć z Drakulą?

Van Helsing może kontynuować ture po odbyciu spotkania, więc mógłby walczyć (o ile spotkanie nie zakończyło natychmiast jego tury np ni było Nietoperzy) ale co z pozostałymi łowcami?
Wydaje się to bez sensu, więc po odbyciu spotkania, jeśli nie zakończyło tury, mogą walczyć, ale nie mogą dobierać kart czy odpoczywać?

2.Czasem bywa tak, że wyhoduje się wampir i czyścimy wtedy szlak do jednej karty. Co zrobić jeśli tą kartą była moc Drakuli? Zostawiamy kartę przed świadczącą o miejscu pobytu czy po prostu czyścimy do pierwszej karty z miastem?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.2 sekundy. Zapytań do SQL: 14