galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PBF#133 - Pląsające jaszczury
Autor Wiadomość
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   PBF#133 - Pląsające jaszczury

Gracze:


Baldur - Greyjoy
Germanus - Lannister
Ril - Tyrell
lukipeki - Baratheon
Nero - Bolton
Horn-Varelius - Martell



Zwyciężył:

Baldur - Greyjoy


Zasady:

1. Mapa lekko zmodyfikowana do dodatku Taniec ze Smokami (czyli gramy 6 tur, jakby ktoś zapomniał :wink: )
2. brak kart losowości
3. wybór rodów: wylosuję kolejność wyboru rodów, następnie gracze w rozlosowanej kolejności wybierają rody
4. Kryzysy w wersji lekko zmodyfikowanej (poniżej)

Karty wydarzeń:

Talia I:
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Tron ostrzy [Dzicy] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Tron ostrzy [Dzicy] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [Dzicy] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.


Talia II:
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [Dzicy] Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [Dzicy] Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [Dzicy] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.


Talia III:
Kryzys! Dzicy atakują Westeros.
Kryzys! Dzicy atakują Westeros.
Kryzys! Dzicy atakują Westeros.
Sieć kłamstw [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Wsparcia.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Nawałnica mieczy [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Obrony.
Morze sztormów [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Najazdu.
Jesienne deszcze [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Marszu +1.
Uczta dla wron [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Umocnienia Władzy.


Karty rodów:

Greyjoy:
Euron Wronie Oko [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycję na torze Lenników, ta karta otrzymuje +1 do siły.
Victarion Greyjoy [3] [miecz][miecz]
Asha Greyjoy [2] [wieża]
Rodrik Czytacz [2] Jeśli wygrasz tę bitwę, przejrzyj dowolną talię Westeros i wybierz z niej jedną kartę. Pozostałe karty potasuj, a wybraną zakrytą kartę umieść na wierzchu odpowiedniej talii.
Qarl Panienka [1] Jeśli to ty atakujesz i przegrasz tę bitwę, otrzymujesz 3 żetony Władzy.
Ser Harras Harlaw [1] [miecz]
Aeron Mokra Czupryna [0] Możesz odrzucić dowolną liczbę ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby zwiększyć siłę tej karty o liczbę odrzuconych żetonów Władzy.

Lannister:
Ser Jaime Lannister [4] [miecz][wieża]
Ser Kevan Lannister [3] [wieża]
Ser Ilyn Payne [2] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz zniszczyć jedną jednostkę Piechurów przeciwnika z dowolnego obszaru na planszy (oprócz zadania normalnych strat). Jeśli ta jednostka jest ostatnią jednostką na swoim obszarze, usuń również spoczywający na tym obszarze żeton Rozkazu.
Daven Lannister [2] [miecz]
Cersei Lannister [1] [wieża]
Ser Addam Marbrand [1] Jeśli to ty atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Rycerzy (w tym wspierające jednostki Rycerzy Lannisterów) zapewniają premiędo siły +3, zamiast +2.
Qyburn [0] Możesz odrzucić dwa ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby wybrać kartę Rodu ze stosu kart odrzuconych dowolnego gracza. Qyburn otrzymuje wydrukowaną siłę tej karty oraz wydrukowane na niej symbole bitwy (ale ignoruje treść jej zdolności).

Tyrell:
Mace Tyrell [4] [miecz][wieża]
Randyll Tarly [3] [miecz][miecz]
Willas Tyrell [2] [wieża]
Ser Jon Fossoway [2] [miecz]
Paxter Redwyne [1] Jeśli obszar ogarnięty bitwą to obszar morski, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Statków (w tym wspierające jednostki Statków Tyrellów) zapewniają premię do siły +2, zamiast +1.
Królowa Cierni [1] Zignoruj tekst zdolności wydrukowanej na karcie Rodu twojego przeciwnika.
Margaery Tyrell [0] Jeśli bronisz swojego obszaru rodzinnego lub obszaru, na którym znajduje się jeden z twoich żetonów Władzy, ostateczna siła twojego przeciwnika wynosi 2.

Bolton:
Roose Bolton [4] [miecz]
Ramsey Bolton [3] Jeśli twoja karta Rodu "Fetor" znajduje się na twojej ręce, ta karta otrzymuje +1 do siły i 3 symbole miecza.
Walton Nagolennik [2] [wieża]
Czarny Walder [2] [miecz]
Walder Frey [1] Każdy gracz (oprócz twojego przeciwnika), który wspiera twojego przeciwnika, musi zamiast tego udzielić wsparcia tobie.
Damon Zatańcz ze Mną [1] [miecz]
Fetor [0] Jeśli twoja karta Rodu "Ramsey Bolton" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, natychmiast cofnij ją na rękę. Jeśli przegrasz tę bitwę, możesz cofnąć na rękę Fetora.

Baratheon:
Stannis Baratheon [4] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, usuń z planszy wszystkie rozkazy Wsparcia (w tym własne rozkazy) sąsiadujące z obszarem ogarniętym bitwą. Anulujesz w ten sposób całą siłę zapewnianą przez wspierające jednostki.
Jon Snow [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przesunąć żeton Dzikich o jedno pole w dowolną stronę (do minimum 0 lub maksimum 10).
Melisandre [2] Po bitwie możesz cofnąć na rękę dowolną kartę Rodu ze swojego stosu kart odrzuconych (w tym tę kartę), odrzucając tyle ze swoich dostępnych żetonów Władzy, ile wynosi wydrukowana siła cofanej karty.
Bękart z Nocnej Pieśni [2] [wieża]
Ser Davos Seaworth [1] [miecz][wieża]
Ser Axell Florent [1] [miecz]
Mance Rayder [0] Twoja ostateczna siła jest równa pozycji zajmowanej obecnie przez żeton Dzikich.

Martell:
Doran Martell [4] Za każdą kartę Rodu na twojej ręce, ta karta otrzymuje po 1 symbolu fortyfikacji i miecza i -1 do siły (do minimalnie 0).
Areo Hotah [3] [wieża][wieża]
Bękart z Bożejłaski [2] [wieża]
Kolos [2] [miecz]
Ser Gerris Drinkwater [1] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przesunąć się o jedną pozycję wyżej na wybranym przez siebie torze Wpływów.
Quentyn Martell [1] Za każdą kartę Rodu na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły.
Nymeria Sand [0] [miecz][wieża]


Karty Kryzysów:

Aktualną kartę kryzysu widział: mikt
Kartę na spodzie talii widział: mikt


Wielki Turniej!
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Zamienia wszystkie swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów, lub tak dużo jak to możliwe.
Pozostali gracze: Zamieniają połowę swoich jednostek Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów (zaokrąglenie w górę), lub tak dużo jak to możliwe
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływów na najwyższą pozycję toru Lenników i bierze Ostrze Valyriańskiej Stali.

Spłata Długów
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Odrzuca wszystkie dostępne żetony Władzy
Pozostali gracze: Odrzucają 1/3 ze swoich dostępnych żetonów władzy (zaokrąglenie zgodnie z zasadami matematyki).
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Każdy przeciwnik musi odrzucić 1 ze swoich żetonów władzy (jeśli posiada), zyskujesz 2 żetony władzy za każdy odrzucony przez przeciwników.

Miasto Złotej Kompanii
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Musi wycofać wszystkie jednostki z losowej Twierdzy lub Zamku który posiada (zachowując normalne zasady dotyczące odwrotów). Na tym obszarze zostaje umieszczony neutralny garnizon o sile 4. Jednostki nie są rozbite po przeprowadzeniu odwrotu.
Pozostali gracze: Nic się nie dzieje
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza.

Przywdzianie czerni
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Jeśli ma na ręce więcej niż 2 karty rodu odrzuca 2 losowe karty. Jeśli ma na ręce 2 lub mniej karty rodu traci 4 żetony władzy.
Pozostali gracze: Jeśli mają na ręce więcej niż 1 kartę rodu, odrzucają 1 losową kartę. Jeśli mają na ręce jedną kartę rodu, tracą po 2 żetony władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odrzucić lub wziąć z powrotem na rękę jakiekolwiek karty rodu.

Obrońcy Wiary
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływu na torze gdzie posiada najwyższą pozycję na ostatnie miejsce (jeśli na kilku torach zajmuję tą samą pozycję to sam wybiera tor na którym spada na ostatnie miejsce).
Pozostali gracze: Odrzucają 2 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wybiera tor Żelaznego Tronu albo Królewskiego Dworu i przesuwa swój żeton wpływu na najwyższą pozycję.

Potok Krwi
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 3 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odzyskać 1 wybraną kartę Rodu ze swojego stosu odrzuconych kart Rodu.

Przeklęci Najemnicy
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 1 swojego rycerza i 1 piechura, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 swoich piechurów, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może wybrać i usunąć jedną wrogą jednostkę z obszaru przylegającego do jego ziem. Może później umieścić taką samą, swoją jednostkę na dowolnym obszarze który kontroluje.

Władca Mórz
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Nie może umieszczać rozkazów na wszystkich swoich obszarach gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Pozostali gracze: Nie mogą umieścić rozkazu na jednym ze swoich obszarów gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może zrekrutować statek na dowolnym wodnym obszarze gdzie nie ma statków przeciwników. Zyskuje 1 żeton władzy za każdy statek stacjonujący w porcie.

Długa Zima
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Spada o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Pozostali gracze: Spadają o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wspina się o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie wyżej niż 6).

Chaos
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Natychmiast wylosuj nową kartę i zastosuj zasadę "Gracz z najniższą stawką".
Pozostali gracze: Natychmiast wylosuj nową kartę i zastosuj zasadę "pozostali Gracze".
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Natychmiast wylosuj nową kartę i zastosuj zasadę "Gracz z najwyższą stawką".
Ostatnio zmieniony przez eSzopiklon Nie 10 Mar, 2019, w całości zmieniany 7 razy  
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

Wylosowana kolejność wyboru rodów:
Baldur
Ril
lukipeki
Horn-Varelius
Germanus
Nero

wybierajcie po kolei i przysyłajcie już rozkazy :wink:
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

Jak dla mnie to można losować rody, bo patrząc na mapkę, to nawet nie wiem kim chciałbym grać ;)
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

Baldur napisał/a:
Jak dla mnie to można losować rody, bo patrząc na mapkę, to nawet nie wiem kim chciałbym grać ;)

Lepiej wybrać moim zdaniem. Każdy ród ma bardzo szczególne karty. ;) A i przecież sam możesz wylosować swój ród.
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

wybierajcie
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

Żeby nie przedłużać. I do not sow!

Wybieram Żelaznych Ludzi.
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

Tyrellowie
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

można się było spodziewać takich wyborów :grin:
Ale ja teraz zaskoczę, Baratheon
 
     
Horn-Varelius
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

lukipeki napisał/a:
można się było spodziewać takich wyborów :grin:
Ale ja teraz zaskoczę, Baratheon

Gratuluję odwagi :smile: i życzę powodzenia. Baratheon wbrew pozorom jest całkiem silny o ile przeżyje ewakuację z północy.

Ja wybieram Martelów.
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

bardziej kwestia ciekawości :grin: grałem już boltonami i greyjoyami, a martell wydaje mi się tutaj dość nudny (chociaż jak prowadziłem ten zmieniony wariant to wygrał)
Tyrell zajęty, odwagą byłby wybór Lannistera (chociaż tez ma lepiej przez statek w porcie)
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Gru, 2017   

Lannister
 
     
Nero
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

Bolton..
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

żeby nie było watpliwości, to podaję interakcjie które kiedyś już opisaliśmy:

Margaery-Mance - Ostateczna siła, to siła końcowa, ustalona dopiero po uwzględnieniu wszystkich czynników- siły armii, bonusów na żetonach, wydrukowanej siły karty, użycia ostrza. Do tej grupy zaliczają się również zdolności specjalne kart. Ostatnim czynnikiem, branym pod uwagę, jest treść tej z kart, która jest rozpatrywana jako druga(chyba,że zdolność pierwszej ją kasuje)- a rozpatrywana jako druga jest ta, której właściciel jest niżej na tronie. Obie te karty robią dokładnie to samo - ustalają ostateczną siłę ataku Baratheona, więc jedna zdolność nie neguje drugiej, tylko "nadpisuje" jej efekt

Królowa Cierni sprawia, że z karty zostaje tylko jej siła i wydrukowane na niej symbole bitwy. Żadna zdolność specjalna przy niej nie działa.

Aeron-Qyburn - decyzje o wykorzystaniu zdolności podejmują gracze zgodnie z kolejnością na tronie
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

eSzopiklon napisał/a:
Królowa Cierni sprawia, że z karty zostaje tylko jej siła i wydrukowane na niej symbole bitwy. Żadna zdolność specjalna przy niej nie działa.

Mam wątpliwości, jak należy rozpatrywać sytuację Stannis vs Królowa Cierni.

Stannis: If you are not being supported in this combat, remove all Support Orders (including your own), adjacent to the embattled area, canceling any supporting strength they may have been providing.
Królowa Cierni: Ignore all text abilities printed on your opponent's House card.

U Stannisa jest mowa o "anulowaniu" siły wspierających jednostek, a u Królowej występuje "ingoruj", więc zastanawiam się, czy to nie jest sytuacja konfliktowa przewidziana w regule:
Should a timing conflict occur, follow this order of operations:
1. Any “Ignore” or “Cancel” text abilities are first resolved in the player order of the Iron Throne track.

Nie udało mi się niczego wygooglać na ten temat.
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

Po prostu nie walczmy ze sobą, to nie będziesz musiał się przejmować takimi pierdołami :lol:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13