galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
GoT 2ED+ Lądowanie Aegona
Autor Wiadomość
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Sie, 2018   

Moje propozycje zmian w Lądowaniu Aegona. Proszę o info, co myślicie i o podanie Waszych pomysłów, co można zrobić, aby gra była ciekawsza/lepiej wyważona.

Karty rodu:
- Nymor Martell [0] - zamiana siły na 1 zamiast 0, a Lord Uller [1] - 0 zamiast 1. - Aby było inaczej niż w podstawce i karta Nymor różniła się minimalnie od Królowej Cierni.
- Quenton Qoherys [1] - zamiana treści na: "Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz wspiąć się o dwie pozycje na wybranym torze wpływów." - Dotąd trudno było skutecznie użyć tej karty, bo Targaryen ma słaby dostęp do żetonów.
- Ser Dayne - zamiana na: "Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz zamienić jedną lub dwie atakujące albo broniące się jednostki piechurów Martellów w jednostki rycerzy." - Karta była za mocna.
- Daemon Velaryon - zamiana na: "Jeśli ta bitwa jest bitwą morską, w której stroną atakującą są Targaryenowie, dodaj +2 do siły tej karty rodu, w pozostałych przypadkach karta otrzymuje symbol miecza." - Wzmocnienie Targaryenów na morzu. [Baldur]
- Lord Brax z Hornvale [3] zamiana na: "Możesz dodać symbol fortyfikacji do tej karty rodu lub pobrać z puli władzy 1 żeton." - Urozmaicenie talii Lannisterów i mały bonus.
- Lord Argilac Durrandon [4] - zamiana na: "Jeśli wygrasz tę bitwę, pobierz z puli władzy 1 żeton za każdy punkt przewagi w bitwie." - Durrandonowie też mieli słaby dostęp do żetonów...
- Harren Czarny [4] - zamiana na: "Jeśli karta Rodu "Edmyn Tully" znajduje się w stosie kart odrzuconych, dodaj +1 do siły tej karty Rodu. Jeśli wygrasz tę bitwę, pobierz z puli władzy 1 żeton." - ... I Hoare.
- Lord Tarbeck z Tarbeck Hall [1] - "W tej bitwie jednostki rycerzy przeciwnika (w tym neutralne jednostki rycerzy udzielające mu wsparcia) zapewniają premię do siły +1, a nie +2." [Germanus/lukipeki]
- Zmiana nazwy karty z Mariya Martell na Meria Martell. - To niby mało ważne, ale społeczność Wiki Lodu i Ognia ustaliła, że księżna Dorne z czasów Aegona to nie żadna "Mirram" ani "Mariya", tylko Meria. ;) Powstał nawet art z tą postacią.



Mapa:
- W Stopniach jedna koronka zamiast dwóch. - Martell przez prawie całe #132 miał full żetonów, więc jedna raczej wystarczy.
- Garnizon o sile 3 w Stopniach. [Baldur]
- Połączenie Stopni z Wąskim Morzem, aby Martell nie miał jako jedyny dostępu do Stopni. (Wycofuję się z tego.)
- Na początku gry żeton Durrandona na obszarach: Deszczowy Las, Gorzki Most, Mander; a żeton Lannistera na obszarze: Crakehall. (Mander ew. można wykreślić z tej listy.)
- Żeton Hoare na wyspie Orkmont, a piechur z Orkmontu przeniesiony do Harrenhal.
- Przeniesienie statku z portu Winterfell do Białego Portu. [lukipeki]
- Garnizon o sile 3 w Harrenhal i 4 w Końcu Burzy.
- Dodatkowa korona na Orkmoncie i w Crakehall. [eSzopiklon]

Zasady:
- Jeśli Targaryenowie kontrolują Duskendale, mogą w dowolnym momencie gry odrzucić określoną liczbę żetonów władzy i dodać zamek do tego obszaru, zmieniając jego nazwę na Królewska Przystań. Koszt w pierwszej rundzie wynosi 20 żetonów i zmniejsza się o 2 z każdą kolejną rundą. [Horn-Varelius]
Ostatnio zmieniony przez Ril Sob 22 Wrz, 2018, w całości zmieniany 19 razy  
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2018   

Co tak się uwziales na biednego Martella :razz: Wychodzi jakby był jakiś strasznie dokoksowany w tej grze, a wcale tak nie było.
Pomimo mnóstwa żetonów,nic specjalnego nie mogłem zrobić bo wszędzie byłem zblokowany.

Zgoda,w Stopniach mogłaby być 1 koronka. Ale albo robimy 1 koronkę,albo poszerzamy dostęp,nie 2 rzeczy na raz.

Najwięcej trzeba by zmienić w balansie Arryn-Stark,bo tam było najbardziej nierówno na początku. Stark powinien mieć 2 gwiazdki, to na początek.
Nie wiem też po co ten bonus dla Targów,tak samo z kartą. Kamcyk rozmyślnie nie robił statków,dlatego nie walczył na morzu.
 
     
Horn-Varelius
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2018   

Nie grałem jeszcze co prawda, ale dosyć dokładnie obserwowałem waszą partię. Osobiście uważam że po jednej grze jest za wcześnie na jakieś duże zmiany, za mało materiału do oceny. Na wynik partii mogły w większym stopniu wpłynąć umiejętności graczy, sojusze i karty westeros niż brak balansu. Jedyną zmianą z jaką na pewno się zgadzam jest zmniejszenie liczby koronek na stopniach do 1. Każdy obszar z 2 takimi symbolami powinien być starannie przemyślany ze względu na swoją siłę i umieszczony bardziej w centrum mapy na granicy 3+ graczy a nie na stosunkowo łatwej do obrony wyspie. Nie będzie się wtedy różnił niczym od Arbor.
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2018   

Sporo propozycji zmian.

Muszę to na spokojnie przeanalizować.

Zgadzam się w 100% z Hornem - po pierwszej partii ciężko mówić o braku balansu, bo brak jest jakichkolwiek innych danych do porównań.

Na pewno jestem za ograniczeniem koronek na Stopniach do 1. Czy konieczne jest rozszerzanie Wąskiego Morza tak daleko - tego nie jestem pewien.

Co do balansu na linii Stark / Arryn - tu się z chęcia wypowiem, bo nie uważam jak przedmówca, że jest on mocno narusozny. Wręcz przeciwnie jestem zdania, że jest poprawnie wyważony. A na sytuację w partii 132 bardziej złożyła się taktyka, błędy i losy kart Westeros niż brak balansu. I w cale nie uważam, że ten pojedynek był jednostronny.

Trzeba wziąć pod uwagę ze w pierwszej rundzie najzwyczajniej w świecie oszukałem Starka, z którym dogadaliśmy sie na pokój i podział ziem a klasycznie od razu wjechałem mu niespodziewanie statkami w morze. Ot i cała filozofia. A wystarczyłby M+1 na Szczękach ze strony Starka.

Potem był szybki clash gdzie wszyscy sie rzucili na ostrze i tam dali sporo koronek a ja wiedziałem jaka jest karta dzikich i ten miecz zwinąłem na ładnych parę rund.

Z chęcia zagram rewanż Starkiem, żeby się przekonać czy faktycznie jest tak niezbalansowane jak twierdzicie czy jednak można coś na północy ugrać.
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2018   

lukipeki napisał/a:
Co tak się uwziales na biednego Martella :razz: Wychodzi jakby był jakiś strasznie dokoksowany w tej grze, a wcale tak nie było.
Pomimo mnóstwa żetonów,nic specjalnego nie mogłem zrobić bo wszędzie byłem zblokowany.

Zgoda,w Stopniach mogłaby być 1 koronka. Ale albo robimy 1 koronkę,albo poszerzamy dostęp,nie 2 rzeczy na raz.

Najwięcej trzeba by zmienić w balansie Arryn-Stark,bo tam było najbardziej nierówno na początku. Stark powinien mieć 2 gwiazdki, to na początek.
Nie wiem też po co ten bonus dla Targów,tak samo z kartą. Kamcyk rozmyślnie nie robił statków,dlatego nie walczył na morzu.

Te zmiany aż tak bardzo nie osłabiają Martella. Z pewnych rzeczy nie dało się w pełni skorzystać. Żetonów zazwyczaj Martell ma tyle, co pozostali gracze razem wzięci, a ograniczenie zdolności Jofrrey'a Dayne'a do 2 i tak pozostawia duże pole do manewru, jeśli ktoś by chciał tego użyć.

Gdybym miał wybierać z tych dwóch rzeczy w Stopniach, to wybrałbym usunięcie koronki. Może ta zmiana na morzach rzeczywiście jest za bardzo radykalna. Efekt byłby taki, że Martell nigdy by tam nie położył CP, jeśli by nie był wyżej na tronie niż gracz kontrolujący Wąskie Morze. A przydzielania Najazdu na Morz Letnim narażałoby go na atak Gardenera.

Co do Targaryenów, to gra tym rodem nadal wydaje mi się bardzo trudna i szukałem sposobu na takie wzmocnienie go, które by jednocześnie nie rzucało sąsiadów na pożarcie we wczesnej fazie gry, stąd pomysł na ten zamek w 10 rundzie.

U Targaryenów premia do siły (Dameon) jest dodana dlatego, że Arryn i Durrandon mogą się łatwo obronić na morzu przy pomocy kart Marla Sunderland i Darkrobin, a Targaryenowie nie mają nic przydatnego w walkach morskich (może poza Visenyą, ale to drogo kosztuje). Poza tym zastanawiam się, czy nie powinni mieć minimalnej opcji bardziej agresywnego grania statkami. Ta karta może akurat zdecydować, czy będzie się Targaryenowi opłacało myśleć o wypłynięciu z Przełyku.

Druga gwiazdka dla Starka może wystarczyć do naprawy tego balansu, tylko że wtedy Martellowi trzeba ją zabrać. Czy tak będzie ok? Nie mam pomysłu co między Starkiem a Arrynem jeszcze można zmienić.

Horn-Varelius napisał/a:
Nie grałem jeszcze co prawda, ale dosyć dokładnie obserwowałem waszą partię. Osobiście uważam że po jednej grze jest za wcześnie na jakieś duże zmiany, za mało materiału do oceny. Na wynik partii mogły w większym stopniu wpłynąć umiejętności graczy, sojusze i karty westeros niż brak balansu.

To jasne, że przy takich zmianach trudne byłoby porównanie jednej partii z drugą, tylko nie jestem pewien, czy nawet 3 rozegrane partie dałyby wystarczający materiał do oceny. Różne możliwe scenariusze można było sobie wyobrazić w trakcie gry, a to też daje pewną wskazówkę, że coś może działać lepiej.
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2018   

Baldur napisał/a:
Trzeba wziąć pod uwagę ze w pierwszej rundzie najzwyczajniej w świecie oszukałem Starka, z którym dogadaliśmy sie na pokój i podział ziem a klasycznie od razu wjechałem mu niespodziewanie statkami w morze. Ot i cała filozofia. A wystarczyłby M+1 na Szczękach ze strony Starka.

Potem był szybki clash gdzie wszyscy sie rzucili na ostrze i tam dali sporo koronek a ja wiedziałem jaka jest karta dzikich i ten miecz zwinąłem na ładnych parę rund.

Z chęcia zagram rewanż Starkiem, żeby się przekonać czy faktycznie jest tak niezbalansowane jak twierdzicie czy jednak można coś na północy ugrać.

Racja, że Stark miał pewne możliwości zagrania inaczej, podobnie jak Lannister, który zaryzykował w pierwszej rundzie i nie przydzielił CP* (wiedząc, że Targaryen ustawia dwa zdarzenia i nie jest mu na rękę, aby wypadała Mobilizacja). Pierwotnie, gdy Zatoka Krabów nie była połączona z Morzem Dreszczy, zupełnie inaczej ta walka Arryna i Starka wyglądała, a praktycznie wcale jej nie było, Stark nie miał żadnych bezpośrednich wrogów. Połączenie tych mórz to dobry pomysł, ale było zrobione na szybko i to niedopatrzenie z mojej strony, że nie wprowadziłem zmian na torach. Dodanie gwiazdki spowodowałoby, że Stark będzie mógł w pierwszej rundzie zarówno położyć M+1, jak i CP*, a to chyba uczciwe przy ew. starciu z Arrynem, który ma trzy gwiazdki i Kruka.
 
     
Horn-Varelius
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2018   

Co do tych stopni to oczywiście przy usunięciu symbolu korony można by usunąć też garnizon.
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2018   

Ril napisał/a:
Dodanie gwiazdki spowodowałoby, że Stark będzie mógł w pierwszej rundzie zarówno położyć M+1, jak i CP*, a to chyba uczciwe przy ew. starciu z Arrynem, który ma trzy gwiazdki i Kruka.


No i tu się nie zgodzę - Stark jest bardzo wysoko na torze miecza - to mu daje sporą przewagę nad Arrynem.

Jedzie po Arrynie - co w pewnych sytuacjach, np na początku też jest raczej in plus niż in minus.

Co do gwiazdek - jestem na stanowisku, że jedna gwiazdka powinna wystarczyć w zupełności. Horae i Gardener też nie mogą się musztrować w pierwszej turze. No i jak słusznie zauważono, oznaczałobhy to, że tę gwiazdę należy odebrać Martellowi. Pytanie jakby to wpłynęło na sytuację na południu. Stark zawsze może spróbować zmusztrować się w kolejnej rundzie, jeżeli obroni gwiazdki w ewentulanym clashu ;)

Ale w sumie tu niech wypowiedzą się pozostali uczestnicy.

Co do Stopni - zostawłbym jedną koronkę i np. garnizon o sile 3.
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2018   

To proponuję prezsunięcie statku z portu w Winterfell do portu w White Harbor. Na zachodzie jest on zupełnie niepotrzebny. zresztą jest możliwość musztry za 2 punkty mobilizacji w Winterfell, i łatwiej go zrobić.

Gra Targami wcale nie jest trudna, tutaj prawie Targ wygrał, w 117 na podobnej mapie, bez smoków, eSzopiklon Targiem wygrał. Targ ustawia zdarzenia na początku, ma 3 smoki czego nie ma nikt, i jeszcze ma mieć premie na morzu? Nie przesadzajmy.

Ta plansza(w zmienioenj wersji mórz) była już grana na innym forum, tam wygrał Lannister anihilując Hoare(odwrotnie niż tutaj), więc chyba jest w miarę równa. Głównie przebieg zależy od graczy - tam Hoare grał jak ameba, Targ też, i został zjechany jak gówno przez Durrandona - ale przez swój debilizm, a nie przez to że ród był słaby.

Co do tego Dayne'a to sie zgadzam, bo grając Martellami nawet nie wiedziałem jaka jest zdolność tej karty xD tak bardzo jest przydatna.
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2018   

Jeszcze co do żetonów Durrandona - serio, chcesz żeby miał 5 beczek na starcie?
Co to, Happy Hour?xD
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2018   

Na wstępie - szacun Ril, że tak analitycznie podszedłeś do sptrawy i do tego masę pomysłów wykombinowałeś.

Moje komentarze po kolei:

Ril napisał/a:


Karty rodu:
- Nymor Martell [0] - zamiana siły na 1 zamiast 0, a Lord Uller [1] - 0 zamiast 1. - Aby było inaczej niż w podstawce i karta Nymor różniła się minimalnie od Królowej Cierni.


No ok, ale chyba kluczowe założenie GoTa to karta 0 ze specjalną zdolnością, przynajmniej tak było od praktycznie początku. Ale w zasadzie zmiana wg kosmetyczna, można tak zrobić, wtedy ta nowa 1 ze zdolnością staje się ciut silniejsza.
Ril napisał/a:

- Quenton Qoherys [1] - zamiana treści na: "Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz wspiąć się o 2 pozycje na wybranym torze wpływów." - Dotąd trudno było skutecznie użyć tej karty, bo Targaryen ma słaby dostęp do żetonów.


Hmm tu nie jestem przekonany. Ale ok, mogę zrozumieć zamysł - faktycznie Targ grał oszczędnie z żetonami, ale to przez to, że niespecjalnie próbował "farmić" złotko, bo terytoria z koronką miał pod ręką i niezagrożone paleniem.

Ril napisał/a:

- Ser Dayne - zamiana na: "Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz zamienić jedną lub dwie atakujące albo broniące się jednostki piechurów w jednostki rycerzy." - Karta była za mocna.


Ograniczenie słuszne. I tak w praktyce rzadko by się zdarzyło, żeby na raz ulepszyć więcej niż 2 jednostki.

Ril napisał/a:

- Daemon Velaryon - zamiana na: "Jeśli ta bitwa jest bitwą morską, dodaj +2 do siły tej karty rodu, jeśli lądową - karta otrzymuje symbol miecza." - Wzmocnienie Targaryenów na morzu.


Ostro. Druga 4 w talii, przy i tak mocnych kartach. Ograniczyłbym chociaż to +2 siły, że tylko w przypadku, gdy atakujesz na morzu albo bronisz morza.

Ril napisał/a:

- Lord Brax z Hornvale [3] zamiana na: "Możesz dodać symbol fortyfikacji do tej karty rodu lub pobrać z puli władzy 1 żeton." - Urozmaicenie talii Lannisterów i mały bonus.


Spoko zmiana.

Ril napisał/a:

- Lord Argilac Durrandon [4] - zamiana na: "Jeśli wygrasz tę bitwę, pobierz z puli władzy 1 żeton za każdy punkt przewagi w bitwie." - Durrandonowie też mieli słaby dostęp do żetonów...


Też fajna zmiana, wykorzystuje idee z 3ed, gdzie przyznaje się bonusy za różnicę w przewadze punktowej. IMO złotko za zniszczone jednostki przy karcie, która nie ma mieczy to jak marchewka na kiju ;)

Ril napisał/a:

- Harren Czarny [4] - zamiana na: "Jeśli karta Rodu "Edmyn Tully" znajduje się w stosie kart odrzuconych, dodaj +1 do siły tej karty Rodu. Jeśli wygrasz tę bitwę, pobierz z puli władzy 2 żetony." - ... I Hoare.


Też spoko, faktycznie Hoare miał problem ze złotkiem. Chociaż zaczyna z 3 terytoriami z koronką. Zastanawiam się jakby wpłynęło na balans gry umieszczenie koronki na Orkmont. Było to już testowane? Z drugiej strony pomimo braku koronek Hoare i tak jest silnym rodem ze wzgledu na położenie terytoriów i silne karty.

Ril napisał/a:

- Zmiana nazwy karty z Mariya Martell na Meria Martell. - To niby mało ważne, ale społeczność Wiki Lodu i Ognia ustaliła, że księżna Dorne z czasów Aegona to nie żadna "Mirram" ani "Mariya", tylko Meria. ;) Powstał nawet art z tą postacią.



So nerdy!! ;) :oops:

Ril napisał/a:

Mapa:
- W Stopniach jedna koronka zamiast dwóch. - Martell przez prawie całe #132 miał full żetonów, więc jedna raczej wystarczy.

Pełna zgoda - zmniejszyłbym również garnizon na 3.

Ril napisał/a:

- Na początku gry żeton Durrandona na obszarach: Deszczowy Las, Gorzki Most, Mander; a żeton Lannistera na obszarze: Crakehall.

Całkiem ok. Tylko Durrandon będzie startowal z 5 beczkami [sic!]
Ril napisał/a:

- Myślałem jeszcze o jednej zmianie, ale zapomniałem napisać: Żeton Hoare na wyspie Orkmont, a piechur z Orkmontu przeniesiony do Harrenhal.


Też nad tym myślałem, można spróbować i zobaczyć jak to wpłynie na balans gry.


Ril napisał/a:

Zasady:
- Jeśli na początku 10 rundy Duskendale jest pod kontrolą Targaryenów, obszar zmienia nazwę na Królewska Przystań i pojawia się na nim zamek. Jeśli jest to siódmy zamek kontrolowany przez ten ród - Targaryenowie wygrywają, jeśli nie - zamek zostaje dodany do planszy a gra (10 runda) toczy się dalej.


No to jest mega ciekawa zmiana. Pasowałaby fabularnie do gry. Podoba mi się.
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2018   

Osobiście zastanawiam się czy 3 statki Horae wobec max 2 pozostałych rodów jest fair i ok? Co o tym sądzicie?

EDIT:
Uważam, że żeton na Mander dla jakiegokolwiek rodu na początek to jednak za grube przegięcie. Jak się nie pojawi aktualizacja supplaji przez kilka rund to spory boost.

EDIT 2:
Btw. porównajcie proponowaną mapę z nowego dodatku (Mother of Dragons). Tam Szczęki są jeszcze bardziej ograniczone, bo graniczą bezpośrednio z wodami lądowymi Arrynów. Ciekawe jak tam Starkowie będą sobie radzić.

EDIT 3:
To co, we wrześniu startujemy z kolejną partią Lądowania Aegona? :cool:
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2018   

lukipeki napisał/a:
To proponuję prezsunięcie statku z portu w Winterfell do portu w White Harbor. Na zachodzie jest on zupełnie niepotrzebny. zresztą jest możliwość musztry za 2 punkty mobilizacji w Winterfell, i łatwiej go zrobić.

Ok, dopisałem ten pomysł do listy. W przypadku bitwy to daje podobny efekt do dodatkowej gwiazdki, więc może zmiana na torach nie jest konieczna. W 2 rundzie na 90% jest Starcie królów, wtedy Stark i tak ma szansę wywalczyć więcej gwiazdek.

lukipeki napisał/a:
Jeszcze co do żetonów Durrandona - serio, chcesz żeby miał 5 beczek na starcie?
Co to, Happy Hour?xD

W Tańcu ze Smokami Lannister na początku też ma 5 beczek. Czy to oznaka uwiądu starczego u autora? :roll:

Te trzy żetony tylko tak strasznie wyglądają. Jest ich tak dużo, bo Durrandon może w pierwszej rundzie stracić każdy z tych obszarów. Z tych 5 beczek zrobią mu się wtedy 3 albo nawet 2. Beczki nie gwarantują, że zdąży zwerbować armię do tego poziomu.

ED: No ale nie nalegam, proponuję w takim razie, aby położyć żetony na pozostałych obszarach i nie kłaść nad Manderem, czy tak będzie lepiej? Swoją drogą, w #132 przez pół gry nikt nie kontrolował Manderu i zastanawiam się, jaki był powód.

Ril napisał/a:

- Quenton Qoherys [1] - zamiana treści na: "Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz wspiąć się o 2 pozycje na wybranym torze wpływów." - Dotąd trudno było skutecznie użyć tej karty, bo Targaryen ma słaby dostęp do żetonów.

Baldur napisał/a:

Hmm tu nie jestem przekonany. Ale ok, mogę zrozumieć zamysł - faktycznie Targ grał oszczędnie z żetonami, ale to przez to, że niespecjalnie próbował "farmić" złotko, bo terytoria z koronką miał pod ręką i niezagrożone paleniem.

Jest jeszcze inny powód. Targaryen ma już jedną kartę, która wymaga odrzucenia 2 żetonów (Visenya). Czy druga z takim samym wymaganiem to nie było jednak za dużo?

Ril napisał/a:

- Daemon Velaryon - zamiana na: "Jeśli ta bitwa jest bitwą morską, dodaj +2 do siły tej karty rodu, jeśli lądową - karta otrzymuje symbol miecza." - Wzmocnienie Targaryenów na morzu.

Baldur napisał/a:
Ostro. Druga 4 w talii, przy i tak mocnych kartach. Ograniczyłbym chociaż to +2 siły, że tylko w przypadku, gdy atakujesz na morzu albo bronisz morza.

Bitwa morska dotyczy tylko sytuacji, gdy atakujesz, albo bronisz się na morzu, to chyba nie ma co ograniczać? :grin: Przy bardzo mocnych kartach Durrandona i Hoare uważam, że to +2 na morzu wcale nie jest przegięciem.

Ril napisał/a:

- Lord Argilac Durrandon [4] - zamiana na: "Jeśli wygrasz tę bitwę, pobierz z puli władzy 1 żeton za każdy punkt przewagi w bitwie." - Durrandonowie też mieli słaby dostęp do żetonów...

Baldur napisał/a:

Też fajna zmiana, wykorzystuje idee z 3ed, gdzie przyznaje się bonusy za różnicę w przewadze punktowej. IMO złotko za zniszczone jednostki przy karcie, która nie ma mieczy to jak marchewka na kiju ;)

To w sumie nieistotne, jeśli karta ma być zmieniona, ale to nie była marchewka na kiju z tymi żetonami za zniszczenie, bo zniszczone zostają też jednostki, które były rozbite na początku bitwy, albo takie, które nie mają gdzie się wycofać.

Baldur napisał/a:
Osobiście zastanawiam się czy 3 statki Horae wobec max 2 pozostałych rodów jest fair i ok? Co o tym sądzicie?

Z tego co kojarzę, to była kiedyś dyskusja na ten temat i znaleźliśmy ważny powód, że ten trzeci statek tam jest. Chyba miało to jakiś związek z tym, że bez niego Lannister zjadałby Hoare na śniadanie, ale może eSzopiklon będzie to umiał lepiej uargumentować.
Ostatnio zmieniony przez Ril Nie 26 Sie, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

Ril napisał/a:

- Daemon Velaryon - zamiana na: "Jeśli ta bitwa jest bitwą morską, dodaj +2 do siły tej karty rodu, jeśli lądową - karta otrzymuje symbol miecza." - Wzmocnienie Targaryenów na morzu.

Baldur napisał/a:
Ostro. Druga 4 w talii, przy i tak mocnych kartach. Ograniczyłbym chociaż to +2 siły, że tylko w przypadku, gdy atakujesz na morzu albo bronisz morza.

Ril napisał/a:
Bitwa morska dotyczy tylko sytuacji, gdy atakujesz, albo bronisz się na morzu, to chyba nie ma co ograniczać? :grin: Przy bardzo mocnych kartach Durrandona i Hoare uważam, że to +2 na morzu wcale nie jest przegięciem.


Chodziło mi o zmianę na: ALBO +2 przy ataktu ALBO + 2 przy obronie na morzu. Ale nie jedno i drugie wedle wyboru gracza. Nie +2 w każdej bitwie morskiej. Czyli decydujemy czy karta jest defensywna czy ofensywna. Nie wiem jak jaśniej to napisaź :idea:

Ril napisał/a:

- Lord Argilac Durrandon [4] - zamiana na: "Jeśli wygrasz tę bitwę, pobierz z puli władzy 1 żeton za każdy punkt przewagi w bitwie." - Durrandonowie też mieli słaby dostęp do żetonów...

Baldur napisał/a:

Też fajna zmiana, wykorzystuje idee z 3ed, gdzie przyznaje się bonusy za różnicę w przewadze punktowej. IMO złotko za zniszczone jednostki przy karcie, która nie ma mieczy to jak marchewka na kiju ;)

Ril napisał/a:
To w sumie nieistotne, jeśli karta ma być zmieniona, ale to nie była marchewka na kiju z tymi żetonami za zniszczenie, bo zniszczone zostają też jednostki, które były rozbite na początku bitwy, albo takie, które nie mają gdzie się wycofać.


No tak - ale to oznaczało polowanie na absurdalne sytuacje i bezsensowne wypady. Jest lepiej wg zasady którą proponujesz.

Baldur napisał/a:
Osobiście zastanawiam się czy 3 statki Horae wobec max 2 pozostałych rodów jest fair i ok? Co o tym sądzicie?


Ril napisał/a:
Z tego co kojarzę, to była kiedyś dyskusja na ten temat i znaleźliśmy ważny powód, że ten trzeci statek tam jest. Chyba miało to jakiś związek z tym, że bez niego Lannister zjadałby Hoare na śniadanie, ale może eSzopiklon będzie to umiał lepiej uargumentować.


Ok, to czekam na uzasadnienie. Ale powoli sam to dostrzegam, jeżeli Lanni da musztrę na początku ;)
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2018   

Baldur napisał/a:
Chodziło mi o zmianę na: ALBO +2 przy ataktu ALBO + 2 przy obronie na morzu. Ale nie jedno i drugie wedle wyboru gracza. Nie +2 w każdej bitwie morskiej. Czyli decydujemy czy karta jest defensywna czy ofensywna. Nie wiem jak jaśniej to napisaź :idea:

Aaa, o to chodziło. Teraz jasne. :oops: Premia +2 w przypadku ataku powinna być ok. Daemon Velaryon był znany z tego, że poprowadził flotę Aegona do walki z Arrynami.

Po koronacji, Aegon wysłał swą flotę dowodzoną przez Daemona Velaryona by wraz z Visenyą i jej smokiem zdobyli miasto Gulltown. W bitwie flota Arrynów była w stanie pokonać flotę Targaryenów i Daemon Velaryon zginął. Widząc to, Visenya, dosiadająca swojego smoka, Vhagara, rozkazała smokowi, by spalił wrogą flotę. Mimo że Targaryenowie przegrali bitwę, Trzy Siostry zbuntowały się przeciwko domowi Arryn z powodu utraconej floty.

Ril napisał/a:

- Lord Argilac Durrandon [4] - zamiana na: "Jeśli wygrasz tę bitwę, pobierz z puli władzy 1 żeton za każdy punkt przewagi w bitwie." - Durrandonowie też mieli słaby dostęp do żetonów...

Baldur napisał/a:

No tak - ale to oznaczało polowanie na absurdalne sytuacje i bezsensowne wypady. Jest lepiej wg zasady którą proponujesz.

Wystarczyło wygrać bitwę, żadnych polowań nie trzeba było robić. Za każdą jednostkę zmuszoną do odwrotu też się dostawało żetony. Różnica polega na tym, że po zmianie tych żetonów może być więcej, bo wcześniej były maks. 4.

Baldur napisał/a:
To co, we wrześniu startujemy z kolejną partią Lądowania Aegona? :cool:

Ja mogę prowadzić. Zobaczymy, czy zbiorą się chętni. ;) I czy uda się do tego czasu ustalić, jakie mają być zmiany.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 13