galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania o zasady
Autor Wiadomość
Kajak
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Sie, 2006   

Dziękuję.
Nie mam dostępu do reguł,nie posiadam tej gry w wersji stołowej,ale kupię ja sobie jak tylko spłace Runebounda;)
Czy jest gdzies dostępna instrukcja w wersji elektrycznej?
 
 
Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Sie, 2006   

Oto polskie tlumaczenie regul: http://www.boardgamegeek....rs-of-Catan.pdf
 
 
Kajak
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Sie, 2006   

Jestem dozgonnie wdzięczny(czyli nie tak znowu długo).
 
 
Lord Agrael
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Sie, 2006   

Dzięki za link.
Też miałem o to zapytać ale Kajak mnie uprzedził - a Osadnicy już są w drodze :lol: .
 
 
jax
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Wrz, 2006   

Czy w instrukcji tylko przypadkiem jest nastepujacy podzial:

- opis dzialania zlodziej+pirat, gdy zostanie wyrzucone 7
- opis dzialania zlodziej+ pirat gdy zosatnie zagrany Rycerz

W pierwszym z tych opisow jest mowa ze TRZEBA wykonac cos piratem lub zlodziejem.

W drugim z tych opisow slowa TRZEBA juz nie ma - tak jakby nie bylo to obowiazkowe.

Przypadek? - i w obu wypadkach trzeba ruszyc zlodzieja lub pirata?
Czy tez specjalne rozroznienie i w drugim przypadku juz nie trzeba?
Jesli w obu przypadkach trzeba, po co 2 rozne paragrafy? (inne szczegoly tych paragrafow nie roznia sie).
 
 
Comodo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Gru, 2006   

Witam. Niedawno kupiłem Osadników i zaraz Żeglarzy. Gra jest świetna, mamy tylko problem z niedookreśleniem w instrukcji czym jest najdłuższa droga handlowa.
Przykłady:
O - osada
- - droga
~ - statek
1.
O-----
O-----O
O--O---O
Zakładajac, że wszystkie należą do jednego gracza, które z tych przykładów przedstawiają najdłuższe drogi handlowe.
2.
--O~~O-
--O~~~
~~O--O~
Zakładajac, że wszystkie należą do jednego gracza, które z tych przykładów przedstawiają najdłuższe drogi handlowe.
3.
Więc podsumowując, czy droga handlowa lądowa musi być domknięta i czy może być poprzecinana przez osady, oraz ile osad może przecinać drogę morską - czy liczy się tylko jedno połączenie z morzem. Te rzeczy nie są dokładnie wyszczególnione w instrukcji :)

Dziękuję z góry za pomoc :)

EDIT: Okej :D Doczytałem ten temat i znalazłem info :) Musiałem go wcześniej przegapić :) Wcześniej graliśmy, że żadna osada nie może przecinac drogi. Heh, teraz gra będzie się kończyła szybciej :) A tak nawet z 4 miastami było ciężko wygrać :)
 
 
Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

@jax: W obu przypadkach TRZEBA ruszyc zlodzieja lub pirata. Jedyna róznica miedzy paragrafami jest, ze w wypadku zagrania karty "Rycerz" gracze nie traca polowe kart, jezeli posiadaja wiecej niz 7.

@Comodo: 1. Wszystkie przyklady pokazuja droge handlowa o dlugosci 5 ulic; kazdy z przykladów nadaje sie na zdobycie karty "Najdlusza droga handlowa". Najdlusza droga handlowa to nieprzerwany przez figurki innego gracza ciag ulic o dlugosci dluzszej niz 5.
2. Ponownie, wszystkie przyklady sa równe co do dlugosci drogi handlowej. Jednak nastepujacy przyklad nie bylby równy twoim:
O--~~O-
Dlaczego? Statek + ulica nie tworza droge handlowa, chyba ze miedzy nimy jest wlasna osada. W twoich przykladach sa osady miedzy ulicami a statkami, wiec tworza drogi handlowe. W moim przykladzie brak osady miedzy -- a ~~.
 
 
moonman
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Kwi, 2007   

pytania o karty rozwoju

1. podczas swojej tury mogę kupić dowolną ilość kart rozwoju?

2. można zagrać tylko jedną kartę rozwoju w jednej turze - zasada nie dotyczy kart pktów zwycięstwa - czyli mogę np. zagrać żołnierza oraz np. dwie karty pktów zwycięstwa w jednej turze?


TIA
 
 
Lord Agrael
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Kwi, 2007   

Podczas jednej tury można kupić tyle kart rozwoju ile chcesz.
A jeżeli chodzi o karty z punktami zwycięstwa, to zasadniczo się ich nie zagrywa - poprostu je odkrywasz i kończysz grę. :D
 
 
moonman
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Kwi, 2007   

Lord Agrael napisał/a:
A jeżeli chodzi o karty z punktami zwycięstwa, to zasadniczo się ich nie zagrywa - poprostu je odkrywasz i kończysz grę. :D


ale czy mogę je zagrać np. w połączeniu z żołnierzem...

przykład:
mam obecnie 5pkt (5 wybudowanych osad)
mam również zagranych wcześniej 2 żołnierzy

moja tura:
zagrywam żołnierza i tym samym dostaję +2pkt za armię (nikt inny nie ma "armii")
zagrywam trzy karty z pktami zwycięstwa 3x1pkt
ogłaszam zwycięstwo



poprawne?
 
 
Krionah
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Kwi, 2007   

Tak, poprawnie.
 
 
Vasquez
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   

Pytanie co do rycerzy i miast...

Mam najdłuższą drogę...Kolega przecina mi ją rycerzem siła 3 i tym samym trace kartę najdłuższej drogii jak i 2 pkty...
Pytanie czy jest mozliwe wyparcie tego rycerze? bo w instrukcji pisze, że wyprzeć można tylko rycerzem silniejszym (a przeciez silniejszych niz 3 nie ma)...sytuacja była by troche bez sensu gdyby taki rycerz był nieśmiertelny....

Prosze o pomoc.
 
 
Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Kwi, 2008   

Jedyne mozliwosci "wyparcia" tego rycerza sa:

a) zagrasz "intryge" przeciwko temu rycerzowi

albo

b) zagrasz "dezertera", jezeli ten rycerz jest jego jedyny, musi go usunac - a ty go zyskasz. ;)
 
 
Vasquez
[Usunięty]

Wysłany: Sro 30 Kwi, 2008   

dzieki za pomoc :)
 
 
elman
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

Mam kilka wątpliwości odnośnie kart zdarzeń w MiR:

1. Dźwig - czy pozwala ona na rozbudowę stolicy tylko jednego koloru na raz? - np. mam żółtą na 1lvl, niebieską na 2lvl i zieloną na 0; zagrywam "dźwig", płacę jedno sukno, dwie monety i zero papieru i podnoszę każdą o jeden poziom, czy mogę podnieść tylko jedną z nich (i czy może to być awans 0=>1 za darmo)?

2. Handlarz - czy handlarz na polu z surowcem działa jak port 2:1 (np. 2 drewna na wszytko inne) czy 2 czegokolwiek na drewno?

3. Porty handlowe - co się dzieje jeśli nie mam na tyle kart, żeby zmusić do wymiany wszystkich graczy? Czy mogę wybrać z którymi się wymieniam, czy robię wymianę po kolei do wyczerpania kart na ręce?

Inne problemy:

I. Co się dzieje gdy zabraknie kart "Bohater Catanu" (w moim zestawie było ich 6) a ktoś powinien ją dostać, bo przy obronie wyspy wystawił najwięcej rycerzy?

II. Żółta stolica na 3lvl pozwala na wymiany: 2 towary->towar?(to na pewno); 2 towary->surowiec?; 2 surowice->towar?

III. Barbarzyńcy "płyną" od początku gry? Pytam, bo gramy z kolegami w starą niemiecką wersję i w tamtejszych zasadach zaczynają "płynąć" dopiero w trzeciej kolejce rzutów?

Z góry dzięki za pomoc.


BTW. Żeby urozmaicić sobie zabawę sami wymyśliliśmy kilka urozmaiceń. Na przykład kartą Szpieg można obronić się przed "atakiem inną kartą (innym Szpiegiem, Sabotażystą, Dyplomatą, Biskupem - nie kradnie ci zasobów tylko blokuje pole, Monopolem na surowce i towary itp.). Nie wykorzystujemy ekstra punktów za dopłynięcie do "nieznanej wyspy", co wydłuża rozgrywkę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.22 sekundy. Zapytań do SQL: 13