Pytania o zasady |
Autor |
Wiadomość |
Kajak [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2006
|
|
|
Dziękuję.
Nie mam dostępu do reguł,nie posiadam tej gry w wersji stołowej,ale kupię ja sobie jak tylko spłace Runebounda;)
Czy jest gdzies dostępna instrukcja w wersji elektrycznej? |
|
|
|
|
Grzegorz [Usunięty]
|
|
|
|
|
Kajak [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 23 Sie, 2006
|
|
|
Jestem dozgonnie wdzięczny(czyli nie tak znowu długo). |
|
|
|
|
Lord Agrael [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 23 Sie, 2006
|
|
|
Dzięki za link.
Też miałem o to zapytać ale Kajak mnie uprzedził - a Osadnicy już są w drodze . |
|
|
|
|
jax [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2006
|
|
|
Czy w instrukcji tylko przypadkiem jest nastepujacy podzial:
- opis dzialania zlodziej+pirat, gdy zostanie wyrzucone 7
- opis dzialania zlodziej+ pirat gdy zosatnie zagrany Rycerz
W pierwszym z tych opisow jest mowa ze TRZEBA wykonac cos piratem lub zlodziejem.
W drugim z tych opisow slowa TRZEBA juz nie ma - tak jakby nie bylo to obowiazkowe.
Przypadek? - i w obu wypadkach trzeba ruszyc zlodzieja lub pirata?
Czy tez specjalne rozroznienie i w drugim przypadku juz nie trzeba?
Jesli w obu przypadkach trzeba, po co 2 rozne paragrafy? (inne szczegoly tych paragrafow nie roznia sie). |
|
|
|
|
Comodo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Gru, 2006
|
|
|
Witam. Niedawno kupiłem Osadników i zaraz Żeglarzy. Gra jest świetna, mamy tylko problem z niedookreśleniem w instrukcji czym jest najdłuższa droga handlowa.
Przykłady:
O - osada
- - droga
~ - statek
1.
O-----
O-----O
O--O---O
Zakładajac, że wszystkie należą do jednego gracza, które z tych przykładów przedstawiają najdłuższe drogi handlowe.
2.
--O~~O-
--O~~~
~~O--O~
Zakładajac, że wszystkie należą do jednego gracza, które z tych przykładów przedstawiają najdłuższe drogi handlowe.
3.
Więc podsumowując, czy droga handlowa lądowa musi być domknięta i czy może być poprzecinana przez osady, oraz ile osad może przecinać drogę morską - czy liczy się tylko jedno połączenie z morzem. Te rzeczy nie są dokładnie wyszczególnione w instrukcji
Dziękuję z góry za pomoc
EDIT: Okej Doczytałem ten temat i znalazłem info Musiałem go wcześniej przegapić Wcześniej graliśmy, że żadna osada nie może przecinac drogi. Heh, teraz gra będzie się kończyła szybciej A tak nawet z 4 miastami było ciężko wygrać |
|
|
|
|
Grzegorz [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007
|
|
|
@jax: W obu przypadkach TRZEBA ruszyc zlodzieja lub pirata. Jedyna róznica miedzy paragrafami jest, ze w wypadku zagrania karty "Rycerz" gracze nie traca polowe kart, jezeli posiadaja wiecej niz 7.
@Comodo: 1. Wszystkie przyklady pokazuja droge handlowa o dlugosci 5 ulic; kazdy z przykladów nadaje sie na zdobycie karty "Najdlusza droga handlowa". Najdlusza droga handlowa to nieprzerwany przez figurki innego gracza ciag ulic o dlugosci dluzszej niz 5.
2. Ponownie, wszystkie przyklady sa równe co do dlugosci drogi handlowej. Jednak nastepujacy przyklad nie bylby równy twoim:
O--~~O-
Dlaczego? Statek + ulica nie tworza droge handlowa, chyba ze miedzy nimy jest wlasna osada. W twoich przykladach sa osady miedzy ulicami a statkami, wiec tworza drogi handlowe. W moim przykladzie brak osady miedzy -- a ~~. |
|
|
|
|
moonman [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Kwi, 2007
|
|
|
pytania o karty rozwoju
1. podczas swojej tury mogę kupić dowolną ilość kart rozwoju?
2. można zagrać tylko jedną kartę rozwoju w jednej turze - zasada nie dotyczy kart pktów zwycięstwa - czyli mogę np. zagrać żołnierza oraz np. dwie karty pktów zwycięstwa w jednej turze?
TIA |
|
|
|
|
Lord Agrael [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Kwi, 2007
|
|
|
Podczas jednej tury można kupić tyle kart rozwoju ile chcesz.
A jeżeli chodzi o karty z punktami zwycięstwa, to zasadniczo się ich nie zagrywa - poprostu je odkrywasz i kończysz grę. |
|
|
|
|
moonman [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Kwi, 2007
|
|
|
Lord Agrael napisał/a: | A jeżeli chodzi o karty z punktami zwycięstwa, to zasadniczo się ich nie zagrywa - poprostu je odkrywasz i kończysz grę. |
ale czy mogę je zagrać np. w połączeniu z żołnierzem...
przykład:
mam obecnie 5pkt (5 wybudowanych osad)
mam również zagranych wcześniej 2 żołnierzy
moja tura:
zagrywam żołnierza i tym samym dostaję +2pkt za armię (nikt inny nie ma "armii")
zagrywam trzy karty z pktami zwycięstwa 3x1pkt
ogłaszam zwycięstwo
poprawne? |
|
|
|
|
Krionah [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Kwi, 2007
|
|
|
Tak, poprawnie. |
|
|
|
|
Vasquez [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008
|
|
|
Pytanie co do rycerzy i miast...
Mam najdłuższą drogę...Kolega przecina mi ją rycerzem siła 3 i tym samym trace kartę najdłuższej drogii jak i 2 pkty...
Pytanie czy jest mozliwe wyparcie tego rycerze? bo w instrukcji pisze, że wyprzeć można tylko rycerzem silniejszym (a przeciez silniejszych niz 3 nie ma)...sytuacja była by troche bez sensu gdyby taki rycerz był nieśmiertelny....
Prosze o pomoc. |
|
|
|
|
Grzegorz [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2008
|
|
|
Jedyne mozliwosci "wyparcia" tego rycerza sa:
a) zagrasz "intryge" przeciwko temu rycerzowi
albo
b) zagrasz "dezertera", jezeli ten rycerz jest jego jedyny, musi go usunac - a ty go zyskasz. |
|
|
|
|
Vasquez [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 30 Kwi, 2008
|
|
|
dzieki za pomoc |
|
|
|
|
elman [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009
|
|
|
Mam kilka wątpliwości odnośnie kart zdarzeń w MiR:
1. Dźwig - czy pozwala ona na rozbudowę stolicy tylko jednego koloru na raz? - np. mam żółtą na 1lvl, niebieską na 2lvl i zieloną na 0; zagrywam "dźwig", płacę jedno sukno, dwie monety i zero papieru i podnoszę każdą o jeden poziom, czy mogę podnieść tylko jedną z nich (i czy może to być awans 0=>1 za darmo)?
2. Handlarz - czy handlarz na polu z surowcem działa jak port 2:1 (np. 2 drewna na wszytko inne) czy 2 czegokolwiek na drewno?
3. Porty handlowe - co się dzieje jeśli nie mam na tyle kart, żeby zmusić do wymiany wszystkich graczy? Czy mogę wybrać z którymi się wymieniam, czy robię wymianę po kolei do wyczerpania kart na ręce?
Inne problemy:
I. Co się dzieje gdy zabraknie kart "Bohater Catanu" (w moim zestawie było ich 6) a ktoś powinien ją dostać, bo przy obronie wyspy wystawił najwięcej rycerzy?
II. Żółta stolica na 3lvl pozwala na wymiany: 2 towary->towar?(to na pewno); 2 towary->surowiec?; 2 surowice->towar?
III. Barbarzyńcy "płyną" od początku gry? Pytam, bo gramy z kolegami w starą niemiecką wersję i w tamtejszych zasadach zaczynają "płynąć" dopiero w trzeciej kolejce rzutów?
Z góry dzięki za pomoc.
BTW. Żeby urozmaicić sobie zabawę sami wymyśliliśmy kilka urozmaiceń. Na przykład kartą Szpieg można obronić się przed "atakiem inną kartą (innym Szpiegiem, Sabotażystą, Dyplomatą, Biskupem - nie kradnie ci zasobów tylko blokuje pole, Monopolem na surowce i towary itp.). Nie wykorzystujemy ekstra punktów za dopłynięcie do "nieznanej wyspy", co wydłuża rozgrywkę. |
|
|
|
|
|