galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania o zasady
Autor Wiadomość
xshadow
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Kwi, 2006   

1) tak, możesz (zasada dawniej była że nie, ale jest zmieniona)
2) nie, nie trzeba
 
 
Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Kwi, 2006   

suszone_sliwki napisał/a:
czesc, mam dwa pytania odnosnie zasad:

1. czy kupujac osade i stawiajac ja na porcie np cegiel moge zaraz po tym (tzn w tej samej kolejce) wymieniac w nim 2:1?

2. czy aby kupowac karty rozwoju trzeba miec postawione przynajmniej jedno miasto? (pytanie moze banalne, ale dysponuje tylko niemiecka wersja i nie wszystko jest dla mnie jasne). poprostu wydalo mi sie dziwne posiadanie np jednego punktu za uniwersytet ktory miescilby sie w osadzie:)


1. Tak i zarazem nie. Jezeli dzielicie kolej na faze handlu i faze budowania, to nie wolno, bo po budowaniu nie wolno handlowac. Jezeli nie gracie z tym podzialem, to mozna. Zob.: http://www.siedeln.de/faq/188_343_de.html

2. Jak xshadow juz powiedzial, nie trzeba. Jedynie w miastach i rycerzach (Städte&Ritter) jest pewna regula z tym zwiazana (chociaz tam karty rozwoju sa inne).
 
 
Podkal
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Kwi, 2006   

Witam, mam takie pytanka:)

1. Najdłuższa droga musi składać się z samych "Dróg" czy może być poprzecinana osadami/miastami??

2. Jeżeli postawię złodzieja na polu przeciwnika (z numerem np 5) to czy jeśli wypadnie w następnej turze "5" to złodziej kradnie surowce dla mnie?? czy poprosty pole jest wyłaczone z rozgrywki??
 
 
xshadow
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Kwi, 2006   

Oba te pytania choć strasznie dziwne już się pojawiały- ja chyab gdzieś tłumaczyłem FAQ ale nie pamiętam gdzie go położyłem

1) oczywiście, że może być poprzecinana osadami/miastami
2) złodziej wyłącza to konkretne pole z gry

EDIT,
Znalazłem FAQ- tłumaczyłem go na potrzeby strony i przypuszczalnie niedługo tam zawiśnie, ale nie ma powodu, żebym go nie wkleiłteż tutaj:

P: Czy można zagrać kartę "Rycerz" przed swoim rzutem?
O: Tak, kartę rozwoju można użyć w dowolnym momencie własnej tury, również przed rzutem.

P: Wystawiam Rycerza i przesuwam złodzieja. Czy gracze osiadający więcej niż 7 kart surowców muszą pozbyć się połowy?
O: Nie, powyższa reguła jest stosowana tylko w przypadku wyrzucenia "7" na kościach.

P: Czy złodziej kradnąc surowce kradnie ja dla gracza, który go przesuwał, czy surowce wracają do banku?
O: Kartę surowca otrzymuje gracz.

P: Co się dzieje jeśli w banku zabraknie surowców?
O: Jeśli zabraknie surowców na to aby każdy z graczy dostał tyle, ile mu się należy- żaden z graczy nie otrzymuje tego surowca.

P: Czy w swojej turze mogę wybudować dowolną ilość dróg czy tylko jedną?
O: Jedynym ograniczeniem jest ilość posiadanych surowców oraz dostępnych dróg.

P: Czy mogę kontynuować budowę drogi za osadą przeciwnika?
Nie, zasady mówią, że drogę można wybudować tylko obok własnej osady lub drogi.

P: Przeciwnik przeciął moją drogę, czy mogę wciąż budować przy odciętej części mimo, że nie ma połączenia z innymi moimi osadami?
O: Tak, droga jest przerwana tylko na potrzeby karty "Najdłuższa droga handlowa".

P: Co się dzieje, jeśli najdłuższa droga zostanie przecięta a pozostali gracze posiadają drogi tej samej długości?
O: Karta "Najdłuższa droga handlowa" jest odkładana na bok, do czasu aż jeden z graczy będzie posiadał najdłuższą drogę.

P: Czy wybudowanie osady przecina własną drogę?
Nie, drogę przecinają tylko osady przeciwników.

P: Czy mogę w tej samej turze wybudować osadę i ulepszyć ją od razu do rangi miasta?
O: Takie posunięcie jest możliwe jeśli gracz posiada wystarczająco dużo surowców zarówno na wybudowanie osady jak i jej ulepszenie
do miasta.
Należy przy tym pamiętać, że przynajmniej jedna osada musi być wolna (jesli gracz posiada na planszy 5 osad, musi ulepszyć jedną z nich do
miasta zanim wybuduje się w innym miejscu)

P: Czy po wyrzuceniu "7" lub zagraniu karty "Rycerz" trzeba przestawić złodzieja czy można zostawić go na dotychczasowym polu?
O: Nie, w takiej sytuacji złodziej zawsze musi zmienić położenie.

P: Czy można ustawić złodzieja na pustyni lub polu, przy którym żaden z graczy nie ma swojej osady?
O: Złodzieja można ustawić na dowolnym polu, również na pustyni.

P: Czy podczas handlu z bankiem należy oddawać takie same surowce, czy mogą one być różne?
O: Muszą być to takie same surowce np. 4 owce za 1 glinę (w przypadku gdy gracz nie posiada odpowiednich portów)

P: Czy można handlować z portem w tej samej turze w której został wybudowany?
O: Tak, portu można używać już w tej samej turze.
(Uwaga: Powyższa zasada została zmieniona w kwietniu 2004, wciąż może się zdążyć, że niektóre gry będą tego zabraniać)

P: Czy mogę dowolnie przeplatać fazę handlu i fazę budowy?
O: Tak.

(Uwaga: Kiedyś obowiązywała zasada, rozdziału obu tych faz- najpierw miała miejsce faza handlu a dopiero potem faza budowy. Po budowaniu nie można już było powrócić do handlu. Wciąż można się spotkać z takim rozgraniczeniem podczas niektórych gier- jeśli gracze tak uzgodnią.)
 
 
Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Kwi, 2006   

xshadow napisał/a:
(Uwaga: Kiedyś obowiązywała zasada, rozdziału obu tych faz- najpierw miała miejsce faza handlu a dopiero potem faza budowy. Po budowaniu nie można już było powrócić do handlu. Wciąż można się spotkać z takim rozgraniczeniem podczas niektórych gier- jeśli gracze tak uzgodnią.)


Niestety ta wlasnie zasada obowiazuje tez w portalu www.brettspielwelt.de (strona ta choc niemiecka jest przeznaczona dla graczy ze wszystkich narodów swiata).
 
 
Hudson
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Kwi, 2006   

Mysle, ze najlepiej grac jak sie komu podoba - umawiac sie przed partyjka na handel/budowanie. Ja zawsze gralem tak, ze faza handlu/budowania jest wspolna.
 
 
xshadow
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Kwi, 2006   

Masz oczywiście rację Hudson.
Jednak obecnie zasady mówią o przeplataniu- tak właśnie gra się w Essen. Jednak faktycznie niektóre gry to rozdzialają- czasem zdarzy się tak na Sea3d.
 
 
Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Kwi, 2006   

Hudson napisał/a:
Mysle, ze najlepiej grac jak sie komu podoba - umawiac sie przed partyjka na handel/budowanie. Ja zawsze gralem tak, ze faza handlu/budowania jest wspolna.


Owszem, kazdy moze grac jak jemu sie podoba i o ile znajdzie chetnych grac z nim wedlug wlasnych zasad. Jednak gdy wtedy dojdzie do sporu, to kogo skonsultowac? Poza tym, nie wolno za duzo pozmieniac, bo przed kazda gra bedziecie sie pol godziny naradzali, jak to i tamto grac.

(Jest taka niemiecka gra w karty, gdzie jest tyle roznych regul domowych, ze rzeczywiscie przed kazdym spotkaniem z innymi graczami trzeba poswiecic wiele czasu, by wyjasnic wedlug jakich regul grac.)

Jednak, jak juz wspomnialem na poczatku, kazdy sam musi wiedziec, co dla niego najlepsze. Ja wole grac wedlug oficjalnych regul, bynajmniej unikne sporów. ;)
 
 
xshadow
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Kwi, 2006   

Hudsonowi właśnie o to chodzi- żeby ustalić takie kwestie na początku. I to nie jest pół godziny- to dwi może trzy chwile ;)
A co do kart- zawsze trzeb konsultować UNO
 
 
Hudson
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Kwi, 2006   

xshadow napisał/a:
Hudsonowi właśnie o to chodzi- żeby ustalić takie kwestie na początku.


No ale musi istniej jakas wykladnia nadrzedna. Bo jak jeden powie A, a drugi B to moga sie nigdy nie spotkac po srodku :) Jezeli sa rozbiezne zdania, to zawsze obowiazuje regula oficjalna.
 
 
Elemele
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Maj, 2006   

xshadow napisał/a:

P: Czy złodziej kradnąc surowce kradnie ja dla gracza, który go przesuwał, czy surowce wracają do banku?
O: Kartę surowca otrzymuje gracz.


Cosik mi się tu wydaje niesprecyzowane. Zabiera się tylko w przypadku zagrania karty Rycerza. Bo przesuwając Złodzieja po wylosowaniu 7, nie kradnie się innemu graczowi kart.

Dobrze zrozumiałem?
 
 
Krionah
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Maj, 2006   

Złodziejem zawsze kradniesz karte (i po 7 oraz po Rycerzu).
 
 
Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

Krionah napisał/a:
Złodziejem zawsze kradniesz karte (i po 7 oraz po Rycerzu).


Nie koniecznie. Jezeli nie chesz krasc, albo jezeli przeciwnik nie ma zadnych surowców... *g*

Ale w zasadzie mozesz zawsze po przestawieniu zlodzieja krasc. To jest prawda.
 
 
Kajak
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Sie, 2006   

Zagrałem sobie przez internet i nawet mnie to wciągneło , ale nie wszystko kumam .Skąd sie biorą punkty zwycięstwa za t.z.w "Army size"?
 
 
xshadow
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Sie, 2006   

to są punkty za najwyzszą władzę rycerską- 3 wyłożone rycerze lub więcej- tak jak to wygląda w normalnych regułach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13