galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania o zasady
Autor Wiadomość
darko 


Dołączyła: 15 Lut 2014
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

Radziol88 napisał/a:
darko napisał/a:
Pytanie (może już było, ale nie mogę znaleźć):

czy można handlować kartami postępu (zakrytymi i odkrytymi)? np. komuś bardzo zależy na kupnie surowca, a sprzedający mówi, że odsprzeda za 2 owce i kartę postępu będącą obecnie w posiadaniu kupca.

:wink:

A widzisz gdzieś zasadę o handlowaniu kartami postępu?


nie, ale nie widzę zakazu ;) bo na przykład nie wiem czy Klaus wziął taką możliwość pod uwagę ;)
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 538
Skąd: Bytom
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

darko napisał/a:
Radziol88 napisał/a:
darko napisał/a:
Pytanie (może już było, ale nie mogę znaleźć):

czy można handlować kartami postępu (zakrytymi i odkrytymi)? np. komuś bardzo zależy na kupnie surowca, a sprzedający mówi, że odsprzeda za 2 owce i kartę postępu będącą obecnie w posiadaniu kupca.

:wink:

A widzisz gdzieś zasadę o handlowaniu kartami postępu?


nie, ale nie widzę zakazu ;) bo na przykład nie wiem czy Klaus wziął taką możliwość pod uwagę ;)

A widzisz zakaz zabijania przeciwników?
Zasady są od wytłumaczenia jak się w grę gra. Jak czegoś w nich nie ma, to znaczy że nie ma.
 
     
darko 


Dołączyła: 15 Lut 2014
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

myślę, że napiszę do Klausa, bo tutaj nie mogę liczyć na odpowiedź:
a) uprzejmą
b) biorącą pod uwagę to, że może nie wszystkie możliwości rozegrania gry zostały ujęte w instrukcji.
pozdrawiam! ;)
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

Kartami postępu nie można handlować, podobnie jak nie można ich ukraść i nie wliczają się w limit bezpiecznej ręki.

Nie ma sensu tłumaczenie sobie, że coś nie jest zabronione bo nie napisano w instrukcji. Owszem czasami zdarząją się jakieś błędy czy niedopowiedzenia, ale nie popadajmy w paranoję. Poza tym akurat do Osadników instrukcja jest napisana bardzo przejrzyście, klarownie i wyczerpująco.
Idąc Twoim tokiem rozumowania można będzie zabrać komuś osadę, bo w instrukcji nie napisano, że nie wolno, tudzież robić inne nonsensy.
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
darko 


Dołączyła: 15 Lut 2014
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

Uważam, że moje pytanie nie jest nonsensowne i może wystarczyłoby zwyczajnie na nie odpowiedzieć, bez wycieczek osobistych.
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

Borg nigdzie nie napisali, że Twoje pytanie jest nonsensowne, tylko udzielili na nie odpowiedzi.
Nie widzimy też z naszej strony żadnej wycieczki osobistej. :)
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
darko 


Dołączyła: 15 Lut 2014
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014   

Podoba mi się sposób, w jaki Borg pisze o Borg :cool:
Dzięki za pomoc, howgh! ;)
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 538
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Może mi ktoś wyjaśnić czemu odpowiedź w stylu "nie możesz", która tak na prawdę traktuje zadającego jako bezmózgiego idiotę nie potrafiącego zrozumieć prostego przekazu z instrukcji, jest traktowana jako uprzejma?
A zmuszanie do wyciągnięcia wniosków to nieuprzejmość?

@darko nie pisz do Klausa, bo to będzie niemal spam.
Mam do czynienia z wieloma wielokrotnie bardziej skomplikowanymi grami niż Osadnicy. I powtarzam z pełnym przekonaniem: jak coś nie jest w ogóle wspomniane w instrukcji, to nie istnieje.
Instrukcja opisuje w jaki sposób grasz. Nie w jaki sposób masz nie grać.
Nie ma ani pół zdania o handlowaniu czymkolwiek poza kartami surowców, więc nie jest to element gry.
Pytanie o to będzie niepotrzebnym zawracaniem głowy.
 
     
Pawelec123456 
ekscentryk

Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 93
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Proponuję zakończyć wymianę zdań pt. "Jak interpretować pytania i odpowiedzi zadawane na forum", bo atmosfera zgęstniała i wyczuwam zagrożenie konfliktem, a chyba nie o to w tym temacie chodzi.

Słowo instrukcja wywodzi się z łaciny, od instructio - ułożenie, uporządkowanie, uszeregowanie. Słowniki łacińsko-angielskie tłumaczą instructio na słowo order - porządek, kolejność. Instrukcja z założenia ma więc być pokazaniem wzoru jakiegoś postępowania krok po kroku, czyli przepisem na coś. Przepis kuchenny po łacinie to też jest instructio. Jeżeli w przepisie na sernik nie wspomniano o boczku, to chyba nie muszę nikogo pytać, czy należy go tam dodać. Co innego, jeżeli przepis jest niejasny, np. wspomniano o włożeniu sernika do piekarnika na 2 godziny, ale nie podano temperatury. Wtedy doprecyzowanie jest konieczne.

Wniosek z tego taki, że kartami rozwoju/postępu się nie handluje, bo przepis na Osadników nie wymienia tego elementu rozgrywki na liście składników.
 
     
darko 


Dołączyła: 15 Lut 2014
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 22 Lut, 2014   

Pawelec123456 napisał/a:
Jeżeli w przepisie na sernik nie wspomniano o boczku, to chyba nie muszę nikogo pytać, czy należy go tam dodać. Co innego, jeżeli przepis jest niejasny, np. wspomniano o włożeniu sernika do piekarnika na 2 godziny, ale nie podano temperatury. Wtedy doprecyzowanie jest konieczne.

Wniosek z tego taki, że kartami rozwoju/postępu się nie handluje, bo przepis na Osadników nie wymienia tego elementu rozgrywki na liście składników.


Boskie! Przykłady bazujące na analogiach kulinarnych przemawiają do mnie! <3 Dzięki :smile:
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

Mała wątpliwość jaka się wczoraj pojawiła podczas czytania instrukcji do Odkrywców i Piratów:
Czy na rybki można rzucić tylko raz w swojej kolejce, czy raz na każdy statek?
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
Pawelec123456 
ekscentryk

Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 93
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

Borg napisał/a:
Mała wątpliwość jaka się wczoraj pojawiła podczas czytania instrukcji do Odkrywców i Piratów:
Czy na rybki można rzucić tylko raz w swojej kolejce, czy raz na każdy statek?
Ciekawe, nie ma tej informacji w instrukcji Galakty. Tam w ogóle nie ma informacji jak często można rzucać.

FAQ na catan.com zwykle rozwiewa wszelkie wątpliwości w zakresie zasad, ale dziś strona coś mi się nie ładuje...

EDIT: FAQ nie było potrzebne, angielska instrukcja na stronie 13. stawia sprawę jasno: o ryby można rzucić tylko raz w całej kolejce.
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Pon 03 Mar, 2014   

Dzięki. Faktycznie w instrukcji angielskiej jest napisane wyraźnie, w polskiej oczywiście tłumacz musiał wykazać się inwencją twórczą.
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
Adamson

Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 1
Wysłany: Pon 24 Mar, 2014   

Witam serdecznie,

będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś poświęci chwilkę i odpowie na pytania dotyczące możliwości handlu. Dotyczy rozszerzenia Rycerze i Miasta.
Czy jeżeli posiadam osadę/zamek w porcie oznaczonym np. "1:2 drewno" czy mogę wymienić 2 drewna na 1 towar? A może wymiana odnosi się tylko do surowców? Rozumiem, że w portach 3:1 można wymieniać 3 surowce za 1 towar i na odwrót? A jak się ma sytuacja z handlarzem? Czy posiadając go mogę wymienić 2 surowce na 1 towar?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

pozdrawiam
Adam
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 538
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   

http://galakta.pl/downloa...rycerze_www.pdf
Strona 6. Wszystko tam jest jasno wyłożone.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13