galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania o zasady
Autor Wiadomość
xshadow


Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 824
Skąd: Zamość
Wysłany: Pon 16 Maj, 2005   Pytania o zasady

No to mam jedno pytanko.

-Buduje droge ze swojej osady A - - -
-Przeciwnik przecina mi ja wlasna osada A- - B -
Pytanie: Czy moge kontynuowac budowe swojej drogi mimo ze teraz nie ma ona polaczenia z moja osada? => A - - B - - ?
_________________
xshadow :: gg 5302524
 
 
D.W.
Galakta


Dołączył: 03 Lis 2004
Posty: 2222
Wysłany: Wto 17 Maj, 2005   

Droga jest "przerwana" tylko na potrzeby karty "Najdłuższa droga handlowa".
Gracz A może dalej dobudowywać drogę lub osady przy tej drodze.

Wydaje się, że trzeba będzie pomyśleć nad jakimś działem dotyczącym tego typu pytań bo może ich trochę być.
 
 
Nataniel


Dołączył: 07 Lis 2004
Posty: 94
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 17 Maj, 2005   

Mozesz ZAWSZE dostawic swoja droge do swojej innej drogi / osady. Nie mozesz dostawic tylko drogi "za" osada przeciwnika, do ktorej dociagnales swoja droge (poniewaz dostawialbys nie do swojej drogi de facto, a do osady).
_________________
- Artur Nataniel Jedlinski ---
artur @ jedlinski.pl, GG #27211
- www.Gry-Planszowe.pl ----
 
 
charlie brown


Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 31
Skąd: prawie Nowy Jork
Wysłany: Sro 18 Maj, 2005   rycerze

Wykładam rycerza, przesuwam złodzieja. Czy w tym momencie ma zastosowanie reguła, wg. której trzeba się pozbyć połowy surowców, jeśli ma się ich więcej niż 7?

Moim zdaniem nie, ale wolę zapytać ekspertów...
 
 
Nataniel


Dołączył: 07 Lis 2004
Posty: 94
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 18 Maj, 2005   

Nie ma.
_________________
- Artur Nataniel Jedlinski ---
artur @ jedlinski.pl, GG #27211
- www.Gry-Planszowe.pl ----
 
 
tomasz

Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 31
Skąd: Lublin
Wysłany: Sro 18 Maj, 2005   

Ups...
No to mi się znowu dostanie, że źle graliśmy (ja jestem od zasad). Trza to jakoś odkręcić...
 
 
olo
Gość
Wysłany: Czw 19 Maj, 2005   

witam
mam pytanie do admina:
czy tłumaczenia nataniela są autoryzowane przez wydawce osadników?
wolałbym usłyszeć tłumaczenia zasad od czynnika oficjalnego...

ps. oczywiście nie wątpię w dobre chęci i wiedze nataniela ale wolałbym uzyskac potwierdzenie
 
 
D.W.
Galakta


Dołączył: 03 Lis 2004
Posty: 2222
Wysłany: Czw 19 Maj, 2005   

Nie przesadzajmy z tą „oficjalnością” bo ktoś może napisać, że tylko autor gry może się na ten temat wypowiedzieć i w sumie będzie miał rację.

To co napisał Nataniel wynika z instrukcji czy almanachu. Wyrzucenie kostkami „7” a karta rycerz to są całkiem odrębne sprawy.

Wypowiadają się tutaj osoby, które tę grę znają od lat i mają duże doświadczenie. Jeśli ktoś źle odpowie to z pewnością ktoś inny poprawi.
 
 
tomasz

Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 31
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw 19 Maj, 2005   

Gdzieś mi uciekło, że przecież wykonuje się to, co jest napisane explicite na karcie. Eh, śpiesz się powoli...
 
 
Nataniel


Dołączył: 07 Lis 2004
Posty: 94
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 19 Maj, 2005   

Nie czytalem jeszcze polskiej wersji, ale w angielskiej odpowiedzi na te pytania, ktore zadales sa w FAQ na koncu Almanachu, poniewaz faktycznie sa to jedne z najczesciej podnoszonych kwestii.
_________________
- Artur Nataniel Jedlinski ---
artur @ jedlinski.pl, GG #27211
- www.Gry-Planszowe.pl ----
 
 
Gość

Wysłany: Nie 22 Maj, 2005   

Czy złodziej kradnąc surowce kradnie ja dla gracza który go przesuwał, czy surowce wracają do banku?
 
 
tomasz

Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 31
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 22 Maj, 2005   

Pewnie chodzi Ci o nadwyżkę ponad 7 kart? Oczywiście do banku
 
 
Gość

Wysłany: Nie 22 Maj, 2005   

Akurat chodzi mi o tą jedną karte co się losuje z ręki. :) Gdzie ona idzie? Do banku czy do graza co ją losował?
 
 
xshadow


Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 824
Skąd: Zamość
Wysłany: Nie 22 Maj, 2005   

No to chyba oczywiste, ze do gracza.
_________________
xshadow :: gg 5302524
 
 
Gość

Wysłany: Nie 22 Maj, 2005   

Może i oczywiste, ale wolałem się jednak upewnić. Dzięki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 12