galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie i zasady
Autor Wiadomość
kyal 

Wiek: 42
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 3
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012   Pytanie i zasady

Wczoraj sobie zrobiłem mały test rozgrywki i wyszła mi jedna wątpliwość co do zasad - nie jest to jednoznacznie powiedziane:
- czy karty chaosu mogę zagrać na dowolne pole czy tylko tam gdzie mam przyzwane jednostki ? - wydaje mi się, że na dowolne
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2674
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012   

Na dowolne pole. W FAQ jest nawet przykład, że „Krwawy szał” możesz zagrać na pole bez własnych figurek.
_________________
Moje planszówki
 
     
dreamer 

Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 7
Wysłany: Pon 12 Mar, 2012   

Jestem po pierwszej rozgrywce i puki co mam trzy pytania do osób bardziej doświadczonych z tym tytułem:

1) W jednej z kart starego świata pod koniec tury należy położyć żeton bohaterów w dowolnej krainie. Czy można dołożyć go do krainy w której już jeden żeton jest (żeby przeciwnikowi skasowali więcej figurek) oraz co się dzieje, jeżeli w pudełku nie ma już więcej żetonów bohaterów (zastępuje je czymś innym, przenoszę któryś z żetonów znajdujących się na planszy)?

2) Czy żeton bohaterów raz położony w jednej z krain zostaje tam do końca gry (nie da się go w żaden sposób pokonać)?

3) Jeżeli tylko jedna potęga umieściła znaczniki postępu zagrożeni, to czy przesuwa ona wskaźnik o dwa pola na koniec (jedno za wskaźniki, a drugie bo ma najwięcej), czy w tej sytuacji dodatkowy postęp nie występuje?

Z góry dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2674
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 12 Mar, 2012   

Doświadczony nie jestem bo grę mam od tygodnia, ale postaram się pomóc ;)


Ad1) Można dołożyć kilka w jednej krainie
Instrukcja str. 20 napisał/a:
Proces ten powtarza się dla każdego żetonu Bohaterów.
Jeśli wszystkie figurki jednego z graczy zostały wyeliminowane,
a w regionie znajdują się jeszcze nierozpatrzone
żetony Bohaterów, eliminowane są kolejne figurki graczy
z najwyższym poziomem Zagrożenia.

Jak braknie, to się nie zastępuje
Instrukcja str. 6 napisał/a:
Ilość żetonów Starego Świata każdego typu jest ściśle określona.
Jeśli w czasie rozgrywki zabraknie żetonów danego
typu, nie należy zastępować ich innymi żetonami, a pulę żetonów
tego typu należy wtedy traktować jako wyczerpaną.



Cytat:
Terminów: „przyzwanie”
figurki, „umieszczenie” figurki i „przemieszczenie” figurki
można używać zamiennie.
Jednak nigdzie nie napisano, że z żetonami jest tak samo, więc chyba się ich nie przesuwa, ale tu pewności nie mam.



Ad2) Nie da się pokonać, można tylko usunąć/przesunąć jeśli jakiś efekt na to pozwoli (np. na wskaźniku zagrożenia Slaanesha)



Ad3) Tak. Warunkiem drugiego przesunięcia jest by jeden gracz miał więcej znaczników niż inni, nigdzie nie ma wymogu że musi mieć więcej niż 1 znacznik.
_________________
Moje planszówki
 
     
Pollus 

Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 154
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012   

Czy żetony zepsucia położone na krainach, zostają kiedy rozpoczyna się nowa tura? Czy wraz z końcem tury wracają do właścicieli?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2674
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012   

Zostają. Zdejmujesz je dopiero po spustoszeniu regionu.
_________________
Moje planszówki
 
     
Uksiu

Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 4
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

Witam wszystkich forumowiczów Galakty i graczy Chaosu,

Jestem właśnie po pierwszej sesji gry ze swoimi znajomymi. Podczas gry pojawiło nam się kilka pytań dotyczących gry i jej zasad:

1) Czy walczyć musimy zawsze z każdym(chłopi również), w każdej krainie?

2) Po co graczom "kolekcjonowanie" chłopów po ich rozgromieniu? Nie znalazłem w instrukcji wytłumaczenia dla takiego działania.

3) Gdzie znajduje się FAQ? W instrukcji nie ma żadnego dodatkowego działu, a w pudełku nie było żadnych dodatkowych kartek z zasadami.

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam:)
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1638
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

Uksiu napisał/a:
Witam wszystkich forumowiczów Galakty i graczy Chaosu,

Jestem właśnie po pierwszej sesji gry ze swoimi znajomymi. Podczas gry pojawiło nam się kilka pytań dotyczących gry i jej zasad:

1) Czy walczyć musimy zawsze z każdym(chłopi również), w każdej krainie?

2) Po co graczom "kolekcjonowanie" chłopów po ich rozgromieniu? Nie znalazłem w instrukcji wytłumaczenia dla takiego działania.

3) Gdzie znajduje się FAQ? W instrukcji nie ma żadnego dodatkowego działu, a w pudełku nie było żadnych dodatkowych kartek z zasadami.

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam:)


1. TAk
2. Karta zdarzeń daje punkty za zebranych chłopów.
3. na stronie FFG jest na bank :]
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Uksiu

Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 4
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

DaRker, bardzo ci dziękuję za szybką odpowiedź na moje pytania. Jeżeli pojawią się następne, nie omieszkam zapytać ponownie:)

Pozdraiwam
 
     
Uksiu

Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 4
Wysłany: Pon 19 Mar, 2012   

Witam,

Mam pytanie dotyczące zasad gry i Tzeentcha.
1) Przed rozpoczęciem pierwszej rundy wszyscy dobierają po 3 karty chaosu. Czy w pierwszej rundzie wszyscy bogowie, w fazie dobierania, biorą jeszcze 2 karty? Ile kart bierze Tzeentch?
2) Reguły gry mówią, że nie ma limitu kart na ręce. Jak rozpatrywać faze dobierania Tzeentcha? "Dobieraj karty do chwili, gdy będziesz miał pięć kart Chaosu na ręce. Jeśli chcesz odrzuć wcześniej jedną kartę." Czy to oznacza, że Tzeentch ma ograniczenie do 5 kart? Kiedy może wymienić karty i ile kart? Wg strategi w fazie dobierania Tzeentch może wymienić jedną kartę, a w instrukcji w rozdziale Granie Potęgą Tzeencha jest ...a twoja zdolność dobierania kart pozwala ci wymienić wszystkie karty z ręki w każdej rundzie?
3) Czy Tzeentch dobiera karty w fazie przyzywania aby mieć cały czas 5 na ręce?

Pomóżcie:)
Pozdrawiam
 
     
Dziobak 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 19 Mar, 2012   

1. Na początku są trzy, a potem faza dobierania. Inni bogowie dobierają 2 karty, a Tzeentch dobiera do 5, czyli w tym przypadku również 2 karty.

2. Nie tyle, że ma limit kart, ale ma limit dociągania kart. Każdy inny bóg będzie dobierał zawsze po dwie karty, Tzeentch z kolei będzie mógł w fazie dobierania odrzucić jedną kartę, a następnie dociągnąć do 5 kart.
Tzeentch ogólnie spamuje kartami chaosu, stąd w strategii na końcu ten tekst i wymienianiu kart w każdej turze. Po prostu zagrywasz w trakcie jednej rundy wszystkie swoje karty i ciągniesz do pięciu w najbliższej fazie dobierania.

3. Nope.
 
     
Yogoort 
owocowy

Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

Witam serdecznie wszystkich użytkowników i fanów planszówek. Stałem się wreszcie szczęśliwym posiadaczem Chaosu w Starym Świecie i już na samym początku mam problem z interpretacją zasad (a w zasadzie chciałbym się upewnić czy dobrze to interpretuję).

Po zakończeniu pierwszej rundy, np. na terenie Kislev jedna z Potęg (niech to będzie np Nurgle) miała przyzwanych dwóch kultystów za co w fazie Zepsucia umieściła dwa żetony zepsucia na tym regionie. Teraz jest druga runda gry i na terenie Kislev Nurgle nie przyzywa więcej kultystów ale jego dwaj kultyści z poprzedniej rundy nadal żyją i stoją sobie w najlepsze - czy w związku z tym faktem Nurgle ma umieścić znów dwa żetony zepsucia za tych kultystów (mimo, że byli przyzwani w poprzedniej rundzie gry) czy też żetony zepsucia można umieścić tylko za kultystów przyzwanych w bieżącej (aktywnej) rundzie gry ?

Miałem też zapytać o dobieranie Tzeentcha ale pięknie zostało to wyjaśnione wyżej.

Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam za noob question ;)
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2674
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

Jak tacy żywotni to plugawią dalej ;) Nie ważne w której turze został przyzwany.
_________________
Moje planszówki
 
     
Yogoort 
owocowy

Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 20 Mar, 2012   

dziękuję za odpowiedź ! :)
 
     
pleechu 


Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 75
Wysłany: Czw 22 Mar, 2012   

...no i oczywiście wpada dla Nurgle'a żeton obrotu wskaźnika...:]
Bywa pomocne:
http://fantasyflightgames..._FAQ-v2_web.pdf
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.2 sekundy. Zapytań do SQL: 14