galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PBF #127 - Szybka Czwórka
Autor Wiadomość
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Sty, 2017   PBF #127 - Szybka Czwórka

Cześć, tak jak Wam pisałem chcę poprowadzić kolejną grę, jednak mam problem z zebraniem szóstki. Wpadłem więc na pomysł że możemy zagrać na czterech. Proponuję taką mapę. Oznaczenia są chyba jasne, tereny ~ są całkowicie wyłączone z gry. Pozostałe zasady są takie jak w normalnej grze. Zastanawiam się tylko nad włączeniem Flinta (w tej chwili średnia zamek na gracza wynosi 3,25, na podstawowej mapie na 6 osób jest to 3,33, z Flintem byłoby 3,5) oraz gór księżycowych (żeby Bara miał dodatkową beczkę, bo za bardzo nie ma do nich dostępu). Wypowiedzcie się co myślicie o takiej wersji i tych opcjach o których napisałem. Ewentualnie możemy też zagrać w Ucztę, ale nie ukrywam że oprócz rozegrania samej partii chciałbym sprawdzić czy przedstawiona powyżej mapa jest grywalna, bo sam często mam problem z zebraniem kompletu graczy i chciałbym wiedzieć czy da się sensownie pograć na czterech.

Pozostałe zasady które zaproponowałem są nadal aktualne:
Przede wszystkim chciałbym żeby to była szybka partia, bez czekania w nieskończoność na czyjś ruch. Myślę że w czterech rozegralibyśmy to znacznie szybciej niż zakładane pierwotnie 2 miesiące.

Proponowane zasady:
1. podstawowa mapa
2. kryzysy
3. brak kart losowości
4. losowanie kolejności wyboru rodów
5. licytacja o tory wpływów:
Każda z osób otrzymuje na starcie po 12 Żetonów Władzy. Żetony które zostaną po licytacjach przechodzą do gry. Wszyscy licytują kolejno:
a) Żelazny Tron (Tron otrzymuje gracz który dał najwięcej, i od razu on rozstrzyga remisy. Jeśli dwóch lub więcej graczy da najwięcej to losuję kolejność pomiędzy nimi, a kto otrzyma tron roztrzyga pozostałe remisy)
b) Ostrze z Valyriańskiej Stali
c) Kruk Posłaniec
6. Moja stała innowacja: posiadacz żetonu Żelaznego Tronu może na początku każdej tury (tj. przed przydzieleniem rozkazów) zobaczyć kartę wydarzeń z trzeciej talii, które odbędą się w następnej turze. Gracz nie może decydować o odłożeniu na spód tej karty, ogranicza się to tylko do tego, że ją poznał.

Gracze:
Szewa - Tyrell
Germanus - Lannister
gamaliel - Baratheon
lukipeki - Martell


Zwyciężył:

Germanus - Lannister



Moja modyfikacja: (różnice wielki turniej, spłata długów, przywdzianie czerni, chaos)

Karty Kryzysów:
Aktualną kartę dzikich widział: Baratheon, Martell
Kartę na spodzie talii widział: wszyscy

Wielki Turniej!
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Zamienia wszystkie swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów, lub tak dużo jak to możliwe.
Pozostali gracze: Zamieniają połowę swoich jednostek Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów (zaokrąglenie w górę), lub tak dużo jak to możliwe
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływów na najwyższą pozycję toru Lenników i bierze Ostrze Valyriańskiej Stali.


Potok Krwi
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 3 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odzyskać 1 wybraną kartę Rodu ze swojego stosu odrzuconych kart Rodu.

Przeklęci Najemnicy
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 1 swojego rycerza i 1 piechura, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 swoich piechurów, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może wybrać i usunąć jedną wrogą jednostkę z obszaru przylegającego do jego ziem. Może później umieścić taką samą, swoją jednostkę na dowolnym obszarze który kontroluje.

Spłata Długów
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Odrzuca wszystkie dostępne żetony Władzy
Pozostali gracze: Odrzucają 1/3 ze swoich dostępnych żetonów władzy (zaokrąglenie zgodna z zasadami matematyki).
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Każdy przeciwnik musi odrzucić 1 ze swoich żetonów władzy (jeśli posiada), zyskujesz 2 żetony władzy za każdy odrzucony przez przeciwników.

Miasto Złotej Kompanii
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Musi wycofać wszystkie jednostki z losowej Twierdzy lub Zamku który posiada (zachowując normalne zasady dotyczące odwrotów). Na tym obszarze zostaje umieszczony neutralny garnizon o sile 4. Jednostki nie są rozbite po przeprowadzeniu odwrotu.
Pozostali gracze: Nic się nie dzieje.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza.

Władca Mórz
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Nie może umieszczać rozkazów na wszystkich swoich obszarach gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Pozostali gracze: Nie mogą umieścić rozkazu na jednym ze swoich obszarów gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może zrekrutować statek na dowolnym wodnym obszarze gdzie nie ma statków przeciwników. Zyskuje 1 żeton władzy za każdy statek stacjonujący w porcie.

Przywdzianie czerni
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Jeśli ma na ręce więcej niż 2 karty rodu odrzuca 2 losowe karty. Jeśli ma na ręce 2 lub mniej karty rodu traci 4 żetony władzy.
Pozostali gracze: Jeśli mają na ręce więcej niż 1 kartę rodu, odrzucają 1 losowa kartę. Jeśli mają na ręce jedną kartę rodu, tracą po 2 żetony władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odrzucić lub wziąć z powrotem na rękę jakiekolwiek karty rodu.

Długa Zima
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Spada o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Pozostali gracze: Spadają o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wspina się o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie wyżej niż 6).

Obrońcy Wiary
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływu na torze gdzie posiada najwyższą pozycję na ostatnie miejsce (jeśli na kilku torach zajmuję tą samą pozycję to sam wybiera tor na którym spada na ostatnie miejsce).
Pozostali gracze: Odrzucają 2 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wybiera tor Żelaznego Tronu albo Królewskiego Dworu i przesuwa swój żeton wpływu na najwyższą pozycję.

Chaos is a Ladder
Po licytacji natychmiast potasujcie tę talię. Następnie przeprowadźcie kolejną licytację i wylosujcie oraz rozpatrzcie nową kartę.


Talia I:
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Zaopatrzenie Przesuńcie żetony Zaopatrzenia. Zredukujcie armie, które przekraczają limit Zaopatrzenia.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Mobilizacja Zwerbujcie nowe jednostki na obszarach Zamków i Twierdz.
Tron ostrzy [Dzicy] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Tron ostrzy [Dzicy] Posiadacz żetonu Żelaznego Tronu wybiera, czy: a) wszyscy przesuwają żetony Zaopatrzenia i redukują armie b) wszyscy werbują jednostki lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [Dzicy] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.

Talia II:

Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Gra o Tron Każdy gracz pobiera po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontroluje.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.

Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Starcie królów Licytujcie pozycje na trzech torach Wpływów.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [Dzicy] Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Mroczne skrzydła, mroczne słowa [Dzicy] Posiadacz żetonu Kruka Posłańca wybiera, czy: a) wszyscy licytują o pozycje na trzech torach Wpływów b) wszyscy pobierają po jednym żetonie Władzy za każdy symbol władzy wydrukowany na obszarach, które kontrolują lub c) ta karta nie wywiera żadnego efektu.
Ostatnie dni lata [Dzicy] Nic się nie dzieje.
Nadchodzi zima Natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.

Talia III:

Kryzys! Dzicy atakują Westeros.
Kryzys! Dzicy atakują Westeros.
Kryzys! Dzicy atakują Westeros.
Sieć kłamstw [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Wsparcia.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Nawałnica mieczy [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Obrony.
Morze sztormów [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Najazdu.
Jesienne deszcze [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Marszu +1.
Uczta dla wron [Dzicy] Podczas tej fazy Planowania nie można przydzielać rozkazów Umocnienia Władzy
Ostatnio zmieniony przez eSzopiklon Nie 10 Mar, 2019, w całości zmieniany 12 razy  
 
     
Szewa
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Sty, 2017   

Jestem za.
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Sty, 2017   

mi pasuje
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Sty, 2017   

Grałem parę razy w coś podobnego,wg mnie najlepsza opcja dla 4 osób
Tylko my graliśmy z Seagardem i bez palca i MotM
I faktycznie gra była niegrywalna dla Bary(za mało beczek) i za latwa dla Lannistera
Palec ma to dobrego,że jest tylko zamkiem bez beczki,i jeszcze może go zająć Tyrell
Za włączeniem MotM też jestem za
Ale proponuję wyłączyć z gry Bay of Ice i Narrow Sea
I będzie ostra napierdalanka :grin:
 
     
gamaliel
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Sty, 2017   

jak dla mnie możemy zaczynać (może zyska na tym dynamika)
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Sty, 2017   

Podane morza są już wyłączone :wink:
seagard byłby darmową twierdzą dla lannistera jeszcze z beczką i koroną, to zbyt duży bonus.
Włączę flinta i góry, a więc mapa ostatecznie wygląda tak:
http://npiguet.github.io/...OaNoOSTp-GSgA..

zmieniam jeszcze punkt 4 zasad, zamiast losowania rodów wprost będzie losowanie kolejności wyboru rodów-jestem ciekaw które rody będą się cieszyć największą popularnością :wink:
I wstawiłem lekko zmodyfikowane kryzysy, pozostaje stare pytanie o chaos, ja jestem za tym żeby było tak jak wstawiłem bo jest to logiczniejsze, chyba że koniecznie chcecie bez drugiej licytacji.
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Sty, 2017   

szkoda czasu na ten chaos, grajmy! :grin: dawaj kolejność, to można przy okazji wyjaśnić :wink: tylko pytanie, czy te 12 żetonów jest tylko na licytacje, i dostajemy normalnie 5 na grę, czy już później nie dostajemy?
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Sty, 2017   

ju z nie dostajecie, zostaje tyle ile macie po licytacjach, doprecyzowałem to w pierwszym poście. Myślę że tak jest lepiej bo licytacja na kruka nie jest taka oczywista :wink:
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Sty, 2017   

No i wylosowana kolejność wyboru rodów:
Germanus :arrow: gamaliel :arrow: Szewa :arrow: lukipeki

Jak wybierzecie to wysyłajcie żetoniki na tron :wink:
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

zayebiście :cry:
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Lannister
 
     
gamaliel
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Baratheon
 
     
Szewa
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Tyrell
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Martell w takim razie :!: nareszcie, pierwszy raz na forum i chyba drugi w życiu :razz: (nie licząc mapy ze 117)
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

No t o wysyłamy na tron, wszyscy mają po 12 żetów
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13