galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi
Autor Wiadomość
Moonspell 


Wiek: 32
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 38
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 09 Sty, 2017   

Nokturn napisał/a:
Moonspell napisał/a:

Czyli na chłopski rozum mam nóż i 45tke. Nóż kosztuje jedna akcje, 45tka też wiec jeżeli używamy je dwie naraz zużywam dwie akcje i sumuje wartości przedmiotów z karta bohatera dobrze rozumie??


Nie. Ponieważ na każdą akcję walki robisz jeden test. W tym przypadku jeden test na nóz, a potem w drugiej akcji drugi test z 45tka.


No i teraz rozumiem dziekuje :)
_________________
Nie jest umarłym ten, który może spoczywać wiekami
Nawet śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi eonami
 
 
     
maczuk

Dołączył: 22 Gru 2016
Posty: 11
Wysłany: Wto 10 Sty, 2017   

Nokturn napisał/a:
maczuk napisał/a:
Nokturn napisał/a:
maczuk napisał/a:


3. atakowanie :wybierasz wroga aktywujesz karty do tego ataku i tyle dodajesz wspólczyniki jakie ci dodaja karty, a jak uzywasz wiecej broni przy jednym ataku wroga to dodajesz wszystko do siebie


Ta kwestia byla tez poruszana na forum FFG. Każda broń wymaga aktywacji akcji tak więc nie można użyć noża i np 45tki w jednej akcji. Można ich użyć po sobie jedynie.


nie wyczytalem aby byla taka zasada w instrukcji masz 3 akcje jedna wykorzystujesz na atak druga na aktywacje noza a trzecia na aktywacje np 45 sumujesz to a karty wyczerpujesz i to wszystko w jednego wroga


Nie zużywasz akcji osobno na atak. Masz strzałkę i po niej Atak Czyli aktywacja już jest akcją ataku. Tak więc użycie noża czy jakiejkolwiej broni kosztuje jedną akcję, a nie dwie


Tak a jednak sie mylilem tak istotny szczegol jest tak mega schowany w instrukcji i malo opisany :

"Oznaczenie akcji: Niektore zdolnosci posiadaja pogrubione oznaczenia akcji(takie jak walka,wymykanie sie ,badanie lub poruszanie sie). Aktywowanie takiej zdolnosci wykonuje wskazana akcje tak, jak to opisano w zasadach, ale w sposob zmodyfikowany przez dana zdolnosc."

A ja sobie utrudnilem gre w koncu to horror w arkham xD
 
     
dwilu

Dołączył: 27 Lut 2016
Posty: 6
Wysłany: Pon 27 Lut, 2017   

Mam pytanie odnosnie wyczerpania wrogow. W jakich sytuacjach uważa się wroga za wyczerpanego ?
 
     
pan_slaw 

Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 12
Wysłany: Pon 27 Lut, 2017   

Jeśli wymkniesz się wrogowi z którym jesteś w zwarciu to jest on wyczerpany.
 
     
xan86

Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 3
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Witam wszystkich badaczy
mam takie pytanie czy karty ze strzalkami ktore maja w opisie np wymkniecie sie ,badanie lub walka to czy gdy je aktywuje to automatycznie wchodze w walke i nie musze tracic akcji na walke czy tez nie?

np walcze z ghulem posiadam juz maczete aktywuje ja trace 1 akcje czy musze przeznaczyc 2 akcje na walke, czy wystarczy mi akcja aktywacji karty by rozpatrywac atak?
 
     
soul31

Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 38
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Wykonujesz akcje na karcie , z modyfikatorami które się tam znajdują. Na podstawie tej informacji można dojść do dwóch wniosków.

Możesz użyć tylko naprzykład machety a nie machety i pistoletu jednocześnie.

Nie potrzebujesz marnować dodatkowych akcji.

Tura badacza może wyglądać tak - wyłożenie atutu ( maczeta ), ruch, wykonanie akcji z wyłożonego atutu ( atak maczetą )
 
     
xan86

Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 3
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

dziekuje za wyjasnienie
 
     
Puller 

Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 2
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017   

witam, pytanie odnośnie Łowcy.
1. Łowca porusza się tylko o 1 lokalizację w kierunku badacza?
2. Ruch nie wyczerpuje Łowcy?
3. Łowca wchodzi do lokalizacji z innym badaczem i automatycznie jest z nim w zwarciu i zaatakuje w tej samej fazie wrogów?
 
     
pan_slaw 

Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 12
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017   

Cytat:
witam, pytanie odnośnie Łowcy.
1. Łowca porusza się tylko o 1 lokalizację w kierunku badacza?
2. Ruch nie wyczerpuje Łowcy?
3. Łowca wchodzi do lokalizacji z innym badaczem i automatycznie jest z nim w zwarciu i zaatakuje w tej samej fazie wrogów?


ad 1. tak
ad 2. nie, tylko wymknięcie się powoduje jego wyczerpanie
ad 3. tak
 
     
Puller 

Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 2
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017   

dziekuje za wyjasnienie
 
     
sla 

Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 22 Mar, 2017   

Szybkie pytanko o kartę "Cios w plecy" (Backstab), która jest wydarzeniem - jak ją rozumieć i jak używać?

Nie mogę jej zagrać wcześniej (nie będąc w zwarciu), bo to wydarzenie i muszę je od razu rozpatrzyć. Co więcej, gdybym był w zwarciu i ją zagrał, to czeka mnie atak towarzyszący, a tego chciałbym uniknąć, ale wtedy rozpatruje ją w kolejnej akcji walki (?).

Zatem, zakładając, że w fazie spotkań pojawia się wróg czy rozwiązaniem byłoby najpierw wymknięcie (1 akcja, wyczerpuję wroga, zakładając, że sukces), zagranie tej karty (2 akcja), atak (3 akcja)?
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 142
Wysłany: Sro 22 Mar, 2017   

sla napisał/a:
Szybkie pytanko o kartę "Cios w plecy" (Backstab), która jest wydarzeniem - jak ją rozumieć i jak używać?

Nie mogę jej zagrać wcześniej (nie będąc w zwarciu), bo to wydarzenie i muszę je od razu rozpatrzyć. Co więcej, gdybym był w zwarciu i ją zagrał, to czeka mnie atak towarzyszący, a tego chciałbym uniknąć, ale wtedy rozpatruje ją w kolejnej akcji walki (?).

Zatem, zakładając, że w fazie spotkań pojawia się wróg czy rozwiązaniem byłoby najpierw wymknięcie (1 akcja, wyczerpuję wroga, zakładając, że sukces), zagranie tej karty (2 akcja), atak (3 akcja)?


Po pierwsze Backstab ma słowo kluczowe "Fight" - to znaczy, że zagranie tego wydarzenia nie powoduje ataków towarzyszących. Po prostu używasz symbolu zwinności, a nie pięści.
Jesli pojawi się wróg to automatycznie wchodzisz z nim w zwarcie, chyba, że tekst karty mówi inaczej (np powściągliwy)
Tak więc przy pojawieniu się wroga w pierwszej akcji zagrywasz backstab i przy sukcesie zadajesz dwa obrażenia. Jesli wróg nie jest jeszcze pokonany to pozostaja ci dwie akcje (np na kolejny atak lub wymykanie) Zauważ, że słowo kluczowe "Walka/Fight" nie wymaga dwóch akcji (zagrania karty i akcji walki). Mam nadzieje, że w miare zwięźle odpisałem:)
 
     
sla 

Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 22 Mar, 2017   

To ma sens, dzięki.

===

Kolejna sprawa, gram solo kampanię Wendy (btw totalna masakra!). Dwa scenariusze za mną, niestety zakończone przedwcześnie, bo zostałem pokonany. Jakieś punkty Doświadczenia/Zwycięstwa udało się zdobyć, karty upgrade'ować/zakupić.

Ale nasunęło się kilka pytań:

1/ czy do kolejnego scenariusza przechodzę z zasobami z poprzedniego, czy zaczynam z pięcioma (za przygotowaniem)?

2/ rozumiem, że jak utracę odrzucone karty w wyniku osłabienia, to nie biorę ich pod uwagę w kolejnym scenariuszu.

3/ wszystkie zagrane karty wracają do decka i losuję pięć nowych na kolejny scenariusz?

4/ !!! SPOILER !!! w drugim scenariuszu nie walczę z unikatowymi kultystami tylko poprzez akcję rozpatruję ich i przenoszę do puli zwycięstwa?

5/ jeżeli Łowca w fazie wrogów wejdzie do mojej lokacji od razu wchodzi w zwarcie, pytanie czy od razu atakuje w tej samej fazie?
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 142
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

sla napisał/a:
To ma sens, dzięki.

===

Kolejna sprawa, gram solo kampanię Wendy (btw totalna masakra!). Dwa scenariusze za mną, niestety zakończone przedwcześnie, bo zostałem pokonany. Jakieś punkty Doświadczenia/Zwycięstwa udało się zdobyć, karty upgrade'ować/zakupić.

Ale nasunęło się kilka pytań:

1/ czy do kolejnego scenariusza przechodzę z zasobami z poprzedniego, czy zaczynam z pięcioma (za przygotowaniem)?

2/ rozumiem, że jak utracę odrzucone karty w wyniku osłabienia, to nie biorę ich pod uwagę w kolejnym scenariuszu.

3/ wszystkie zagrane karty wracają do decka i losuję pięć nowych na kolejny scenariusz?

4/ !!! SPOILER !!! w drugim scenariuszu nie walczę z unikatowymi kultystami tylko poprzez akcję rozpatruję ich i przenoszę do puli zwycięstwa?

5/ jeżeli Łowca w fazie wrogów wejdzie do mojej lokacji od razu wchodzi w zwarcie, pytanie czy od razu atakuje w tej samej fazie?



Ad1. Zaczynasz z 5 od początku

Ad2. Karty odrzucasz tylko w obecnym scenariuszu (np w wyniku Amnezjii). W kolejnym wtasowujesz je ponownie do talii.

Ad3. Tak

Ad4. Możesz albo wykonać akcje opisana na kartach kultystów, albo ich po prostu pokonać.

Ad5. Tak. Jeśli łowca wejdzie do lokacji badacza to od razu wchodzi w zwarcie i atakuje. (Fabularnie byłoby to też zabawne, gdyby łowca wszedł i powiedział: "Aa poczekam do swojej tury przyglądając się co robisz, a potem cie ugryzę")

Zasady wprowadzające Str 12:

1. Wrogowie ze słowem kluczowym Łowca poruszają się.
Niektórzy wrogowie posiadają słowo kluczowe Łowca. Każdy
taki wróg porusza się raz do połączonej lokalizacji, w stronę
najbliższego badacza. Wyczerpani wrogowie ze słowem
kluczowym Łowca oraz wrogowie ze słowem kluczowym Łowca,
znajdujący się w lokalizacji, w której obecny jest co najmniej jeden
badacz, nie poruszają się.
Jeśli wróg ze słowem kluczowym Łowca poruszy się do lokalizacji,
w której znajduje się co najmniej jeden badacz, wówczas taki wróg
natychmiast wchodzi w zwarcie z jednym z tych badaczy (patrz
„Zwarcie z wrogiem” na stronie 13).
2. Wrogowie atakują. Każdy przygotowany, znajdujący się w zwarciu
wróg atakuje badacza, z którym jest zwarty. Badacze rozpatrują
ataki wrogów w kolejności graczy.
 
     
sla 

Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017   

Dzięki, pomogło. Tyle że zawaliłem z odrzuconymi kartami ;)

Z wrogiem w zwarciu na logikę grałem jak piszesz, ale wolałem się upewnić - skupiałem się na Kompletnej Księdze Zasad.

===

Z innej parafii - grając solo, gracie 1 badaczem czy 2?

Wendy w pojedynkę to jakaś masakra.

Patrząc na zasób core seta to pasowałoby sprawić sobie drugiego...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13